ضعیف‌الاراده کسی است که با هر شکستی بینش او نیز عوض شود.
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » آیا چادرهای ایرانی ارزان، کیفیت هم دارند؟ ، چادر‌ مشکی چینی و کره‌ای بر سر زنان ایرانی

    آیا چادرهای ایرانی ارزان، کیفیت هم دارند؟ ، چادر‌ مشکی چینی و کره‌ای بر سر زنان ایرانی

    مدیر عامل کارخانه تولیدکننده پارچه‌های چادری گفت:مردم هنوز باور ندارند که بتوانند چادر مشکلی ایرانی با کیفیت خوب بخرند.

    آیا چادرهای ایرانی ارزان، کیفیت هم دارند؟ ، چادر‌ مشکی چینی و کره‌ای بر سر زنان ایرانی

    به روایت گروه خبری صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان،بر اساس آمار،سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون متر پارچه چادر مشکی به کشور عزیزمان ایران وارد می شود.این آمار ناگوار نشان دهنده ی تشکیل مافیای قدرتمندی در حوزه واردات پارچه چادر مشکی به کشور است.

    بدون شک عالی ترین راه کم کردن واردات هر کالایی به کشور،تقویت تولید داخلی است و این اتفاقی است که در حوزه پارچه چادر مشکی چند سالی است که شروع شده است و تولید کننده های داخلی پارچه چادر مشکی به دنبال پررنگ کردن نقش خود در بازار و کوتاه کردن دست وارد کنندگان از این بازار پر سود هستند.

    در این راستا با مدیرعامل یکی از کارخانه های تولید منسوجات و چادر مشکی به گفتگو پرداخته ایم که در ادامه آمده است:

    آیا چادرهای ایرانی ارزان، کیفیت هم دارند؟ ، چادر‌ مشکی چینی و کره‌ای بر سر زنان ایرانی

    میر محمد تقی دانایی هوشیار مدیر عامل کارخانه تولیدکننده پارچه‌های چادری در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزیبا بیان اینکه هر سه کارخانه ما اکنون با تمام ظرفیت در حال کار هستند،؛ اظهار کرد:دو سال از راه‌اندازی خط تولیدی کارخانه چادر مشکی می‌گذرد و این خط اکنون با ۵۰ درصد ظرفیت خود مشغول فعالیت است و امیدواریم در آینده بتواند با ظرفیت کامل کار کند.

    دانایی اذعان کرد: امسال جهت ۸ میلیون متر تولید،برنامه‌ریزی کرده‌ایم که هنوز به علت تعطیلی‌های متفاوت به آن دست نیافته‌ایم ولی امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این نشانه محقق شود.

    مدیر عامل کارخانه تولیدکننده پارچه‌های چادری در رابطه با عدم مصرف پارچه‌های ایرانی چادر مشکلی به وسیله مردم،یادآور شد: بیش از ۱۰۰ سال چادر مشکلی از کشورهایی همچون کره و ژاپن وچین به کشور عزیزمان ایران وارد شده است است و مردم هنوز کامل باور ندارند که بتوانند چادر مشکلی ایرانی با کیفیت خوب بخرند.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا مردم به خرید چادر مشکلی ایرانی در گذشته اعتماد نکردند گفت: شاید علت مهم این عنوان این بود که تولیدات حداقلی در این حوزه به دست مردم رسید که کیفیت پایین و قیمت بالا داشت.

    مدیر عامل کارخانه تولیدکننده پارچه‌های چادری گفت:مردم هنوز باور ندارند که بتوانند چادر مشکلی ایرانی با کیفیت خوب بخرند.

    چادرهای ایرانی ارزان و با کیفیت

    دانایی اضافه کرد:بر خلاف گذشته،کارخانه چادر مشکی با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ میلیون یورو و چند میلیارد تومان در این زمینه توانست عالی ترین دستگاه‌های تولیدکننده چادر مشکلی مرغوب را وارد کشور کرده و جنس با کیفیتی در حد اجناس خارجی و قیمت پایین‌تر تولید کند .

    مدیر عامل کارخانه تولیدکننده پارچه‌های چادری تصریح کرد: اکنون بعضی از نهاده‌های اولیه‌ همچون رنگ پارچه را از خارج وارد می‌کنیم ولی امیدواریم با رونق گرفتن این صنعت در کشور بتوانیم تمام این نهاده‌ها را در داخل تولید کرده و هزینه‌های تولید را تا حد امکان کم کردن دهیم و به اشتغال جوانان کمک کنیم.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا کیفیت تولیدات شما با مشابه خارجی بطور کامل یکسان است،گفت: جنس پارچه‌های چادری گستره وسیعی دارد و ما ادعا نمی‌کنیم که همه پارچه‌هایی که در خارج از کشور تولید می‌شود را در داخل تولید می‌کنیم ولی می‌توانم بگویم در انواعی که در داخل تولید می‌شود با مشابه خارجی،کیفیت بسیار نزدیکی داریم و حتی از اجناس بی کیفیت خارجی درجه بهتری از محصول را به مصرف‌کننده ارائه می‌دهیم.

    دانایی تصریح کرد: تجار واردکننده چادر مشکلی در صد سال گذشته تنظیم کننده ذائقه مشتریان ایرانی بوده اند و نه تنها بر روی انواع متفاوت اجناس چادر اسم‌هایی همچون الگانس و میتسوبیشی گذاشته‌اند بلکه به سلیقه مشتری داخلی سمت و سو می‌دهند.

    مدیر عامل کارخانه تولیدکننده پارچه‌های چادری ابراز کرد:ما انواع متفاوت چادرهای مشکلی در طرح‌های متفاوت و با جنس نازک و ضخیم تولید می‌کنیم و در تلاشیم تا با ارتباط با مشتریان ذائقه آن‌ها را بدست آورده و محصولاتی مطابق با سلیقه مشتریان ایرانی به تولید برسانیم.

    کیفیت چادرهای ایرانی بهتر و قیمت آن پایین تر از نوع خارجی است

    وی در رابطه با کیفیت چادرهای تولید شده است ی ایرانی گفت: با وجود اینکه در تولید این محصول تازه‌کار هستیم ولی اعتقاد دارم تمام آن چه که می‌توانستیم در رابطه با این صنعت به کشور وارد کنیم، انجام داده‌ایم و اکنون بدون شک می‌توانیم ادعا کنیم که کالایی با کیفیت مشابه خارجی و قیمت مناسب‌تر تولید می‌کنیم.

    آیا چادرهای ایرانی ارزان، کیفیت هم دارند؟ ، چادر‌ مشکی چینی و کره‌ای بر سر زنان ایرانی

    دانایی با اشاره به شعار حمایت از کالای ایرانی گفت: متأسفانه مسئله مهم آن جاست‌که هنگامی که می‌خواهند کالای ایرانی را از جهت کیفیت با مشابه خارجی مقایسه کنند این کار را با گران‌ترین برند‌های خارجی انجام می‌دهند ولی زمانی که بحث قیمت پیش می‌آید،کالای ایرانی باید بتواند با ارزان‌ترین تولیدات خارجی مسابقه کند.

    مدیر عامل کارخانه تولیدکننده پارچه‌های چادری ادامه داد: این عنوان در واقع بازی بازرگانی بوده و به این واسطه بسیاری از واردکنندگان به دنبال تخریب وجهه کالای کشور عزیزمان ایران در چشم مردم هستند.

    وی تصریح کرد: اکنون کارخانه ما چادری را تولید می‌کند که پارچه آن جهت دوخت چادر سنتی ایرانی استفاده می‌شود و این پارچه توانایی آن را دارد که جهت دوخت چادرهای ابایی و آستین دار نیز مصرف شود.

    دانایی ابراز کرد: ما به عنوان تولیدکننده ایرانی خود را موظف می‌دانیم که لوگو و نام کشور عزیزمان ایران را در تمام محصولاتمان ثبت کنیم و نمی‌خواهیم با زدن نام‌ها و کلمات خارجی بر روی محصولات خود وانمود کنیم که این محصول،یک محصول خارجی است.

    مدیر عامل کارخانه تولیدکننده پارچه‌های چادری گفت:مردم هنوز باور ندارند که بتوانند چادر مشکلی ایرانی با کیفیت خوب بخرند.

    مدیر عامل کارخانه تولیدکننده پارچه‌های چادری اذعان کرد: جهت اینکه بتوانیم کالایی با کیفیت بالا تولید کنیم،از مصرف کنندگان قدیمی چادر ایرانی خواستیم تا با امتحان محصولات، نظرات خود را به کارخانه منعکس کنند.

    وی افزود: این امر موجب شد تا بتوانیم در ابتدای راه بسیاری از نواقص را برطرف کرده و اجناسی تولید کنیم تا تطابق بیشتری با سلیقه محدوده‌های متفاوت هوا و آب و هوایی و همچنین سنت ایرانی داشته باشد.

    دانایی در رابطه با استاندارد تولید چادر مشکلی در کشور عزیزمان ایران گفت: قبل از اینکه ما کار خود را به عنوان نخستین تولیدکننده چادر مشکلی در کشور عزیزمان ایران شروع کنیم،هیچ استانداردی در این حوزه جهت تشخیص آیتم‌های کیفی یک چادر مشکی استاندارد وجود نداشت.

    مدیر عامل کارخانه تولیدکننده پارچه‌های چادری با بیان اینکه شرکت استاندار نقش بازوی اجرایی در تعیین کیفیت محصولات ایرانی دارد ،یادآور شد: در این راستا کارگروهی در شرکت ملی استاندارد کشور عزیزمان ایران تشکیل شد و این کارگروه بعد از تحقیقات جامع توانست شاخص‌های استاندارد جهت تولید چادر مشکلی مناسب را به تولیدکننده‌ها ارائه دهد.

    آیا چادرهای ایرانی ارزان، کیفیت هم دارند؟ ، چادر‌ مشکی چینی و کره‌ای بر سر زنان ایرانی

    فروشنده ها به علت فرار از پرداخت مالیات،تمایلی به خرید چادر ایرانی ندارند

    وی در تشریح بازار توزیع چادر مشکلی اظهار کرد: متأسفانه نظام قانونی که در بازار حاکم است،موجب شده است تا بسیاری از تجّار به خرید اجناس وارداتی میل به بیشتری نسبت به خریدِ کارخانه‌های تولید داخلی نشان دهند لیکن در صورتی که بخواهند از ما به عنوان یک کارخانه داخلی،تأمین جنس کنند می‌بایست تمام سهم دولت به خاص مالیات بر ارزش افزوده را بپردازند در حالی که اگر همان جنس را از واردکنندگان اجناس وارداتی بخرند،نیازی به پرداخت مالیات و سهم دولتی ندارند.

    دانایی ادامه داد: با وجود این عنوان بسیاری از تجّار ایرانی به علت حمایت از کالای ایرانی اجناس خود را از ما تهیه کرده و در بازار توزیع می‌کنند.

    مدیر عامل کارخانه تولیدکننده پارچه‌های چادری با اشاره به ضرورت تحول و نوگرایی در بازار،اذعان کرد: برنامه‌هایی جهت آینده در نظر داریم تا بتوانیم چادر و منسوجات ایرانی را در قالب پوشاک با برند‌های معروف به بازار عرضه کنیم تا مردم با استقبال بیشتری کالای ایرانی بخرند.

    وی در خصوص صادرات چادر مشکلی به کشورهای مسلمان همسایه،ابراز کرد: تلاش‌هایی جهت صادرات محصول چادر ایرانی به عراق انجام داده‌ایم ولی از آنجایی که دولت عراق تعرفه‌های سنگینی جهت واردات منسوجات خارجی به داخل کشور خود تعیین کرده هست، نتوانستیم توفیقی در این حوزه کسب کنیم.

    دانایی یادآور شد: بازار ایران، بازار بسیار بزرگی جهت مصرف پارچه‌های چادری است و اکنون بزرگترین نشانه ما کسبِ سهم بیشتری از این بازار پر سود است تا بتوانیم دست خارجی ‌ها را تا حد امکان از بازار ایران کوتاه کنیم.

    انتهای خبر /

    واژه های کلیدی: کارخانه | ایرانی | پارچه | خارجی | بازار | ایران | دانایی | اخبار اقتصاد

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • چاپ کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو