حوادث چون روزها سپری می شوند.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » دولاپهنای قیمت گوشت در سایه غفلت دستگاه‌های نظارتی ، عرضه گوشت‌های لاکچری مورد تأیید مسئولان نیست

    دولاپهنای قیمت گوشت در سایه غفلت دستگاه‌های نظارتی ، عرضه گوشت‌های لاکچری مورد تأیید مسئولان نیست

    با وجود گذشت چند ماه از عرضه گوشت لاکچری با قیمت‌های عجیب و غریب در فضای مجازی، هنوز خبری از برخورد سازمان‌های ذیربط مشاهده نمی‌شود.

    دولاپهنای قیمت گوشت در سایه غفلت دستگاه‌های نظارتی ، عرضه گوشت‌های لاکچری مورد تأیید مسئولان نیست

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، چند ماهی است که یک سایت اینترنتی در اینترنت اقدام به عرضه گوشت قرمز و دل و جگر با قیمت‌های عجیب و غریب کرده است و این در حالی‌ است که مسئولان فروش گوشت‌های به اصطلاح لاکچری را تخلف می‌دانند، ولی دستگاه‌های نظارتی در این ارتباط سکوت اختیار کرده‌اند و این متخلفان با ادعای مجوز از شرکت حمایت همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

    اگرچه خبر فروش گوشت لاکچری با قیمت‌های گزاف در رسانه‌ها سر و صدای زیادی به پا کرد، ولی با گذشت بیش از پنج ماه از این ماجرا خبری از برخورد با متخلفان نیست و طی پرس و هوا بعضی رسانه‌ها از فروشندگان گوشت‌های لاکچری، آنها همچنان بر مجوزدار بودن فعالیت خود اصرار دارند و فروش این گوشت‌ها را کاملا قانونی می‌دانند و دلایل مختلفی جهت این قیمت‌های عجیب و غریب مطرح می‌کنند.

    چندی پیش معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی نسبت به فروش دل و جگر به قیمت ۷۲۰ و گوشت قرمز ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومانی و به اصطلاح لاکچری تصویر العمل نشان داد و گفت: هزینه‌های پرورش حیوانات جهت تولید گوشت قرمز به روش ارگانیک به هیچ وجه چنین قیمتی نیست.

    دولاپهنای قیمت گوشت در سایه غفلت دستگاه‌های نظارتی ، عرضه گوشت‌های لاکچری مورد تأیید مسئولان نیست

    هیچ‌گونه واحد تولیدی گوشت لاکچری در کشور وجود ندارد

    وی تولید گوشت ارگانیک در کشور را با اهمیت دانست و تأکید کرد: اگر محصولی بخواهد به عنوان ارگانیک با قیمت بیش از ۹۰۰ هزار تومان در بازار عرضه شود، به دور از واقعیت است.

    حال جای این پرسش مطرح است که آیا با وجود با اظهار بی اطلاعی مسئولان نسبت به پرورش دام‌های ارگانیک و عدم صدور مجوز جهت عرضه اینترنتی فرآورده های خام دامی،دستگاه های نظارتی به این ماجرا خاتمه نمی دهند تا با چنین تبلیغات عوام فریبانه ای بسیاری از سودجویان سودهای هنگفتی به جیب نزنند؟

    اصغر برائی‌نژاد مدیرکل دامپزشکی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه واحد پرورش و تولید گوشت لاکچری در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: شرکت دامپزشکی جهت فروش گوشت لاکچری با برند جی اند جی مجوز بهداشتی صادر نکرده است و ادعای سایت اینترنتی مبنی بر فروش این گوشت‌ها را رد کرد.

    به گفته وی، بعضی دلالان و سودجویان به باعث منافع خود در شبکه‌های اجتماعی با تبلیغات سو اقدام به عرضه گوشت‌های به اصطلاح لاکچری و با قیمت‌های گزاف ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان می‌کنند.

    با وجود گذشت چند ماه از عرضه گوشت لاکچری با قیمت‌های عجیب و غریب در فضای مجازی، هنوز خبری از برخورد سازمان‌های ذیربط مشاهده نمی‌شود.

    برائی‌نژاد ادامه داد: اداره کل دامپزشکی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت عرضه و فعالیت فروش گوشت‌های لاکچری سراسر کشور مجوزی صادر نکرده است و در صورتی که چنین ادعایی درباه دریافت مجوز بهداشتی از شرکت دامپزشکی مطرح باشد، با آن واحد تولید و توزیع برخورد جدی خواهیم داشت.

    مدیرکل دامپزشکی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران مجوز فروش گوشت‌های لاکچری را به شدت تکذیب کرد و گفت: توزیع تمامی فرآورده‌های خام دامی تحت نظارت شرکت دامپزشکی با نرخ‌های مصوب به بازار عرضه می‌شود.

    فروش گوشت‌های لاکچری مورد تأیید اتحادیه نیست/ شرکت دامپزشکی بگوید که دام‌های ارگانیک در کدام کشتارگاه کشتار شده‌اند؟

    علی اصغر ملکی مدیر اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، از فروش گوشت‌های لاکچری اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: اتحادیه گوشت گوسفندی جهت فروش گوشت‌های لاکچری جهت هیچ واحد صنفی پروانه‌ای صادر نکرده هست، ضمن آنکه این گوشت‌ها مورد تأیید ما نیست.

    وی تأکید کرد: اتحادیه دامداران باید در زمینه پرورش دام‌های لاکچری اظهار نظر کند و نیز شرکت دامپزشکی هم باید بگوید که دام‌های ارگانیک در کدام کشتارگاه کشتار شده‌اند؟.

    نرخ گوشت‌های لاکچری غیرقابل باور است

    علیرضا عزیزاللهی مدیرعامل اتحادیه دامداران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، با بیان اینکه پرورش دام ارگانیک در کشور بسیار سخت و سخت هست، اظهار کرد: با توجه به آنکه پرورش دام ارگانیک در شرایط کاملا ایزوله و به دور از آفات،بیماری‌ها و بدون استفاده از آنتی بیوتیک ها، سموم و آفت کش‌ها کاری سخت و سخت است ولی به هر حال به طور قطع نمی‌توان گفت که امکان آن وجود ندارد.

    وی از پرورش دام های ارگانیک اظهار بی اطلاعی کرد و افزود: با توجه به هزینه بالای تولید دام‌های ارگانیک و شرایط سخت پرورش، محاسبه قیمت تمام شده است جهت این امر ناممکن است و به طور دقیق نمی‌توان گفت که قیمت گوشت‌های لاکچری نسبت به گوشت‌های عادی چه میزان بالاتر خواهد بود.

    دولاپهنای قیمت گوشت در سایه غفلت دستگاه‌های نظارتی ، عرضه گوشت‌های لاکچری مورد تأیید مسئولان نیست

    عزیزاللهی با بیان اینکه قضاوت کردن راجع به قیمت گوشت‌های لاکچری سخت هست، تصریح کرد: ارقامی که راجع به قیمت گوشت‌های لاکچری در بازار می‌گویند، به قدری بالاست که با هر منطقی غیرقابل باور است.

    مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: معاونت امور دام وزارت جهاد باید در زمینه صدور مجوز دام‌های ارگانیک و لاکچری پاسخگو باشد.

    فروش گوشت لاکچری با قیمت‌های گزاف نوعی سودجویی است

    تاویلی مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، در تصویر العمل به فروش گوشت‌های لاکچری در بازار اظهار کرد: فروش گوشت‌های لاکچری با قیمت‌های گزاف نوعی سودجویی و فریب دادن مردم در فضاهای مجازی است.

    به گفته وی، با وجود آنکه مرجع نهایی تأیید سلامت فرآورده‌های خام دامی، شرکت دامپزشکی هست، بنابراین مردم قبل از استفاده از محصول باید نسبت به مجوز داشتن از دامپزشکی و اطلاعات پروانه، تاریخ تولید، انقضا و شرایط نگهداری آگاه باشند.

    با وجود گذشت چند ماه از عرضه گوشت لاکچری با قیمت‌های عجیب و غریب در فضای مجازی، هنوز خبری از برخورد سازمان‌های ذیربط مشاهده نمی‌شود.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: وزارت جهاد کشاورزی | دامپزشکی | خبرنگار | اقتصادی | ارگانیک | بازار | وزارت جهاد کشاورزی | میادین میوه و تره بار

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب لاتین
  • جعبه هدیه کتاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • چاپ کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی