اسایش و راحتی امروز حاصل رنج و زحمت دیروز است.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » آخرین اخبار از رجیستری گوشی‌های موبایل

    آخرین اخبار از رجیستری گوشی‌های موبایل

    پروژه رجیستری گوشی تلفن همراه مستلزم هماهنگی‌های وزارت ارتباطات، وزارت صنعت و معدن و تجارت (صمت)، گمرک و بسیاری از سازمان‌های دیگر است و با وجودی که جهت مبارزه با قاچاق پیگیری‌شده ولی اجرای آن به طول انجامیده است.

    آخرین اخبار از رجیستری گوشی‌های موبایل

    پروژه رجیستری گوشی تلفن همراه مستلزم هماهنگی های وزارت ارتباطات، وزارت صنعت و معدن و تجارت (صمت)، گمرک و بسیاری از شرکت های دیگر است و با وجودی که جهت مبارزه با قاچاق پیگیری شده است ولی اجرای آن به طول انجامیده است.

    چالش های پیش روی طرح رجیستری چیست؟

    چندین ماه از اجرای رجیستری می گذرد و در این مدت مسائلی از جمله انتقال مالکیت گوشی رجیسترشده، رجیستری گوشی مسافران، خرید گوشی و نحوه آگاهی از اصالت گوشی و از این قبیل مباحث مطرح شده است هست. با وجود این همچنان ممکن است بازدیدکنندگان با مشکلاتی مواجه شوند که نیازمند پیگیری باشد.

    عبارات مهم : گوشی همراه – تلفن همراه
    با اجرای طرح رجیستری (ثبت شماره گوشی های همراه) و مشمول شدن تمامی برندهای گوشی از ابتدای اردیبهشت ماه، صرفا گوشی هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده است اند، در شبکه اپراتوری کشور فعال خواهند شد. در اطلاعیه ی شرکت تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز راجع به اجرای آخرین مرحله طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم کارت (رجیستری) آمده است تمامی گوشی هایی که پیامک مبنی بر غیرقانونی بودن گوشی دریافت کرده اند، ۳۱ روز مهلت استفاده داشته و بعد از آن از شبکه سرویس نخواهند گرفت.

    خریداران تجهیزات سیم کارت خور باید هنگام خرید، سریال دستگاه مورد نظر را به سامانه همتا اعلام و از رجیستر بودن آن اطمینان حاصل کنند؛ جهت استعلام قانونی و یا غیرقانونی بودن روند واردات هر گوشی مورد نیاز است با استعلام کد ۱۵ رقمی (IMEI) که روی گوشی و همچنین با شماره گیری *۴# مشاهده می شود، اصالت گوشی را بررسی و بعد از اطمینان از ثبت گوشی نسبت به خرید آن اقدام کنند.

    رجیستری با چه چالش هایی روبه روست؟

    اگر گوشی خود را قبل از تاریخ های اعلام شده است روشن نکرده باشید، طبق قوانین قطع سرویس خواهد شد. البته اگر مدعی روشن بودن گوشی قبل از تاریخ های اعلامی جهت برندهای مشمول طرح هستید، می توانید جهت پیگیری، عنوان را به مرکز تماس طرح با شماره ۰۹۶۳۶۶ و یا به آدرس ایمیل سامانه ی همتا اعلام کنید. همچنین جهت هرگونه پرسش و حل پرسشها مربوط به طرح رجیستری می توانید با مرکز تماس طرح با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل کنید.

    درصورتی که گوشی خود را از خارج از کشور خریداری کرده اید، یک ماه مهلت دارید در سایت گمرک اقدام به ورود اطلاعات و حقوق و عوارض گمرکی کرده، رسید آن را پرینت گرفته و در سایت سامانه همتا در بخش مسافری ثبت و به آدرس همتا ایمیل کنید. درصورت وصل نشدن گوشی بعد از دو الی سه روز، مسئله خود را با مرکز تماس طرح ۰۹۶۳۶۶ و یا به آدرس ایمیل همتا مطرح کنید.

    اگر جزو مسافرانی هستید که می خواهید از سیم کارت های داخلی استفاده کره و به همین منظور، حقوق و عوارض گمرکی گوشی مسافری خود را پرداخت کرده اید ولی گوشی همچنان قطع سرویس هست، تصویر رسید خود را در سایت همتا در بخش مسافری ثبت و همچنین با شرح عنوان به آدرس ایمیل همتا ارسال کنید.

    همچنین اگر گوشی مستعمل خود را بنا به هر دلیلی در فروشگاه های خارج از کشور تعمیر یا تعویض کرده اید که منجر به عوض کردن IMEI گوشی شده است است و پیامکی از سامانه همتا مبنی بر قطع سرویس دریافت کرده اید یا قطع سرویس شده است اید،IMEI گوشی قبلی وIMEI گوشی تازه به همراه نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره تلفن همراهی که در گوشی استفاده می شود را به همراه کلیه مستندات و با شرح عنوان به آدرس ایمیل همتا بفرستید.

    البته وظیفه رجیستر کردن دستگاه های موبایلی که در فروشگاه هستند، برعهده فروشنده هست. به همین علت خریداران باید هنگام مراجعه به فروشگاه و خرید گوشی، از فروشنده فاکتور بگیرند تا درصورت بروز مسئله به مراجع مربوط مراجعه کنند؛ بنابراین اگر از مغازه و یا فروشگاهی در کشور عزیزمان ایران گوشی خریداری کرده و از سامانه همتا پیامکی مبنی بر غیرقانونی بودن گوشی و قطع سرویس دریافت کرده و یا قطع سرویس شده است اید، باید گوشی را به فروشنده بازگردانید و هزینه خود را دریافت کنید. درصورت هرگونه مسئله با فروشنده، نیز می توانید با شرکت های مربوطه عنوان را پیگیری کنید.

    آخرین اخبار از رجیستری گوشی‌های موبایل

    وزارت صمت؛ پاسخ گوی پرسشها رجیستری

    در این راستا حسین فلاح جوشقانی – مدیر شرکت تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی – در گفت وگو با ایسنا با تاکید بر مشمولیت تمامی برندهای گوشی همراه در پروژه ی رجیستری اظهار کرد: بعد از مشمول رجیستری شدن همه ی طرح ها، عموما شکایاتی سمت ما نمی آید. رجیستری کانتکت سنتر (مرکز امور مشتریان) دارد که شکایات از این طریق و از وزارت صمت بررسی می شود، چون زیاد شکایات مرتبط به بازار است و مرتبط با بحث فنی نیست.

    البته از آنجا که وزارت ارتباطات و رگولاتوری به نحوی مسوول هماهنگی های انجام شده است جهت تکمیل پروژه رجیستری بوده، ممکن است شکایاتی نیز به این شرکت مطرح شود و البته تهمیداتی نیز جهت این عنوان در نظر گرفته شده است هست. جوشقانی در این باره گفت: بعضا ممکن است شکایاتی نیز سمت وزارت ارتباطات و رگولاتوری بیاید، لیکن ما مسئول هماهنگی بودیم، ولی ما هم به عنوان را به وزارت صمت ارجاع می دهیم تا در کانتکت سنتر و یا روی سامانه همتا پرسشها خود را حل کنند.

    در نهایت با گذشت چندین ماه از اجرای رجیستری که در وهله اول در جهت مبارزه با قاچاق اجرایی شده است است تا از درآمدهای غیرقانونی و خلاف منفعت دولت جلوگیری کند، بازدیدکنندگان نیز می توانند از این طرح بهره گرفته و از طرف برابر در صورت بروز مشکل، به سامانه همتا مراجعه کرده و مسئله خود را حل کنند؛ در غیر این صورت شما می توانید مشکلاتی که با اجرای رجیستری برایتان ایجاد شده است و حتی با مراجعه به سامانه همتا هم حل نشده هست، با ایسنا در میان بگذارید.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir

    واژه های کلیدی: گوشی همراه | تلفن همراه | تلفن همراه | اجرای طرح | رجیستری | استفاده | دریافت | فروشنده | همراه | شماره | ایمیل

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • منابع اورجینال رباتیک
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی