هرچه اکنون هستیم محصول افکاری است که سابقاً داشته ایم و حالا داریم.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » از خبر رسان تلگرام جلوتر بودیم / مدیر اجرایی خبر رسان سروش

    از خبر رسان تلگرام جلوتر بودیم / مدیر اجرایی خبر رسان سروش

    مدیر اجرایی خبر رسان بیسفون در پاسخ به این پرسش بازدیدکنندگان که آیا اگر دولت یا هر ارگان خاص اطلاعات شخصی ما را از شما درخواست کند در اختیارشان

    از خبر رسان تلگرام جلوتر بودیم / مدیر اجرایی خبر رسان سروش

    مدیر اجرایی خبر رسان بیسفون در پاسخ به این پرسش بازدیدکنندگان که آیا اگر دولت یا هر ارگان خاص اطلاعات شخصی ما را از شما درخواست کند در اختیارشان قرار می­ دهید، گفت: به یاد ندارم در بیسفون چنین اتفاقی افتاده باشد.

    از خبر رسان تلگرام جلوتر بودیم؛ سنگ ­اندازی­ ها مانع مان شد

    میلاد موحدین مدیر اجرایی خبر ­رسان «بیسفون» در همایش «تیک سوم» که در پردیس دانشکده های فنی دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار شد به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

    عبارات مهم : قانون اساسی – اطلاعات
    بیسفون قدیمی ­ترین پیام­رسان داخلی ا­ست که کار خود را از سال ۹۱ شروع کرده و نخستین نسخه خود را در انتهای سال ۹۲ به بازار عرضه کرده است.

    شرکت مادر مجموعه بیسفون، هلدینگ «تراشه سبز» است که از سال ۷۸ در زمینه آی­پی، تامین پهنای باند و بحث اینترنت فعالیت می­ کند. سهامداران شرکت سه شخص حقیقی هستند که در روزنامه رسمی نامشان مشخص است.

    وی در پاسخ به سوالی راجع به توجیه اقتصادی فعالیت خبر ­رسان بیسفون گفت: هزینه ­های خبر رسان «بیسفون» زیاد از محل پروژه­ معروف هلدینگ تراشه سبز به نام «بیستاک» (استفاده از کد ۰۲۰ به جای ۰۰ در تماس ­های خارجی) تامین می ­شود. البته خود خبر ­رسان بیسفون نیز درآمدزایی ­های مشخصی دارد و تابه حال از چند ارگان پروژه­ اختصاصی ­سازی بیسفون را به عنوان خبر ­رسان داخلی ­شان داشته­ ایم.

    وی راجع به چرایی عقب ماندن پیام­رسان­ های داخلی از خبر رسان تلگرام افزود: به نظر بنده دلیلی که منجر به افول بیسفون در این مدت شد، عدم بلوغی بود که هم در ما، هم مردم و هم مسئولین وجود داشت؛ و در بین اینها از همه مهم تر عدم بلوغ در دولت، نهادها و وزارتخانه­ ها بود.

    خیلی جالب است بدانید بیسفون جهت نخستین بار «کانال» را راه ­اندازی کرد؛ قبل از آن که حتی تلگرامی وجود داشته باشد. بعد از ایجاد کانال، مسئولین امر به ما فشار آوردند که افرادی که می­ خواهند کانال ایجاد کنند باید مجوز «نشر برخط» بگیرند؛ چیزی که تصورش هم در حال حاضر خنده آمیز هست. یا جهت مثال این بلوغ وجود نداشت که هنگامی که بیسفون خدمات تماس را ایجاد می­ کند، اپراتورها چگونه باید با آن مواجه شوند.

    نگاه صدا و سیما به ما، نگاه عجیب و غریبی بود. با این که شرکت دانش ­بنیان بودیم و کار انجام می­ دادیم، ولی نگاهش به این صورت بود که اصلا آیا باید شما را تبلیغ کنیم؛ جالب است که همین صدا و سیما بعدا آموزش عضویت در کانال های خبر رسان تلگرام را به مردم در تمامی شبکه­ ها به مردم داد.

    البته عدم بلوغ خودمان هم در این افول نسبت به خبر رسان تلگرام تاثیرگذار بود. خود ما هم در حوزه فنی یک سری پرسشها را نمی­ دانستیم. به همین علت سال ۹۳ معماری بیسفون را بازطراحی کردیم و همچنین پروتکل اختصاصی تازه آماده کردیم و پرسشها امنیتی بیسفون را ارتقا دادیم.

    به گفته وی، نگاه ما به این صورت نیست که مسئولین و دولت آیا از ما حمایت نکردند و یا این که کاش نگاه حمایتی به ما داشتند؛ بلکه ما به عنوان بخش شخصی فقط انتظار داریم که جلوی راه ما سنگ­اندازی نداشته باشند. حتی در جلسات به مسئولین گفته ­ایم که یا اقدامی انجام ندهید و یا حداقل همان اقداماتی که جهت خبر رسان تلگرام انجام دادید را جهت خبر ­رسان­ های داخلی نیز انجام دهید، نه زیاد و نه کمتر.

    ما یک شرکت شخصی هستیم و به دنبال این هستیم که بیزینس خود را گسترش دهیم. ما به دنبال سود هستیم، دنبال ارتباط با ارگانی نیستیم و دوست داریم اگر کسی بخواهد از ما حمایت کند، حمایتش از جنس حمایت واقعی باشد، وگرنه حمایت نکند.

    وی هم­چنین راجع به محور این همایش که عنوان «حریم شخصی» بود، در پاسخ به پرسش مجری برنامه راجع به امنیت پیام­رسان خود، گفت: سوالی که صراحتا مدنظر افکار عمومی است این است که آیا اگر دولت یا هر ارگان خاص اطلاعات شخصی ما را از شما درخواست کنند در اختیارشان قرار می­ دهید؟ بنده یاد ندارم در بیسفون چنین اتفاقی افتاده باشد.

    در بحث دسترسی نهادها، حکومت، قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و هرجایی که به هر دلیلی به این اطلاعات نیاز دارد، دو مدل نیاز به وجود می ­آید. یک بحث شکایت شخصی به این معنا که یک نفر جهت من مزاحمت ایجاد می­ کند است و معمولا هم این پرسشها را پلیس فتا پیگیری می­ کند. بحث دوم، بحث امنیت عمومی است به این صورت که یک خرابکاری یا جاسوسی در حال رخ دادن است و یا به هر دلیلی نیاز به دسترسی هست. راجع به دو نوع دسترسی تعریف شده است قانون وجود دارد و شاید ضعف اطلاع رسانی حکومت منجر به ضربه خوردن پیام­ رسان ­ها شده است هست. هر دوی اینها نه به محتوای پیام­ها که تنها به لاگ اتفاقات –مثلا به چه آی پی وصل شدید- نیازمندند و این کار صرفا با دستور مقام قضایی اتفاق خواهد افتاد.

    در مورد پیام­ رسان بیسفون در این دو سالی که بنده بودم تنها یک بار در هفته گذشته اتفاق افتاد که درخواستشان این بود که فلان آی ­پی مربوط به چه شماره ­ای است.

    اما راجع به این که آیا افرادی می توانند به محتوای پیام­ ها دسترسی داشته باشند یا نه باید عرض کنم که این مورد یک ضابطه مشخصی دارد. یک قانون تحت عنوان اصل ۲۵ در قانون اساسی معروف به «قانون شنود» موجود هست. در کشور قضات انگشت­ شماری هستند که اختیار دارند راجع به این مسئله حکم صادر کنند که معروفند به قاضی ­های اصل ۲۵٫ با وجود این قانون، آیین ­نامه قوه قضاییه و فتوای مقام معظم رهبری به جرئت می ­توان گفت که مسئله قانونی جهت این عنوان وجود ندارد و هرگونه دسترسی به حریم شخصی افراد صرفا با دستورات قضایی خاص مربوطه ممکن هست. بنده یاد ندارم در بیسفون چنین اتفاقی افتاده باشد و حقیقتا خیلی اتفاق استثنایی و خاصی است.

    همایش تیک سوم که در روز سه شنبه ۸ خرداد به همت بسیج دانشجویی پردیس دانشکده های فنی دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار شد، میزبان نمایندگانی از خبر ­رسان سروش و بیسفون جهت پرسش و پاسخ دانشجویان و شاه میرزایی عضو حقیقی سابق شورای عالی اینترنت بود.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: farsnews.com

    از خبر رسان تلگرام جلوتر بودیم / مدیر اجرایی خبر رسان سروش

    واژه های کلیدی: قانون اساسی | اطلاعات | قانونی | اندازی | کانال | قانون | تلگرام | خبر

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • جعبه هدیه کتاب
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • منابع اورجینال رباتیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین