امام علي(ع):هر كه نگاه خود را از حرام باز دارد دلش آرام خواهد شد.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » چگونه می‌توان از رکود اقتصادی خارج شد؟

    چگونه می‌توان از رکود اقتصادی خارج شد؟

    رکود اقتصادی، یکی از اصلی‌ترین چالش‌های اقتصادی کشور است که درصورت برون رفت از آن و حصول رونق اقتصادی شاهد مرتفع شدن بسیاری از پرسشها موجود در صحنه اقتصادی کشور خواهیم بود.

    چگونه می‌توان از رکود اقتصادی خارج شد؟

    به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، بدون تردید یکی از عمده ترین معضلات و پرسشها اقتصادی کشور در سالیان اخیر به رکود اقتصادی معطوف می شود.

    به واقع در صورت استمرار اوضاع موجود، پشت سر گذاشتن پرسشها اقتصادی نزدیک به محال خواهد بود ودر نقطه برابر عبور از این ناهنجاری اقتصادی، زمینه ساز دستیابی به موفقیت‌های متعدد اقتصادی در بخش ها و عرصه های گوناگون است.

    یکی از مصائب رکود اقتصادی به بیکاری و محدود شدن فرصت‌های شغلی معطوف می‌شود به واقع در شرایطی که رونق مورد نیاز در فضای اقتصادی کشور حاکم نیست به تبع کسب سود و منفعت اقتصادی جهت عموم مردم و فعالان اقتصادی با موانعی جدی همراه خواهد شد و در چنین شرایطی فعالیت در دو بخش تولیدی و شبکه توزیع کالا مقرون به صرفه نخواهد بود.

    چگونه می‌توان از رکود اقتصادی خارج شد؟

    تعطیلی واحدهای تولیدی،کاهش ظرفیت تولید، تعدیل نیرو،کاهش درآمد، تنزل قدرت خرید مردم از نمونه تبعات و پیامدهای زیان بار با رکود اقتصادی به شمار می‌رود.

    با توجه به این واقعیت که یکی از مهم ترین مولفه‌های رشد و توسعه اقتصادی به تولید داخلی و تقویت هر چه زیاد آن معطوف می شود به تبع در شرایط رکود و کسادی بازار،امکان حصول و شکوفایی و پیشرفت اقتصادی ناممکن خواهد شد.

    از دیگر سو،با بالا گرفتن ضریب بیکاری، آسیب‌های اجتماعی نیز شدت یافتن می‌شود و در چنین بستری ظهور و بروز فزاینده تر ناهنجاری‌هایی همچون طلاق، اعتیاد، بالا رفتن سن ازدواج، زیاد کردن پرخاشگری در جامعه و جرم و بزه، دور از ذهن نخواهد بود.

    با چنین اوصافی،رفع رکود اقتصادی در کشور، ضرروتی است که می باید در صدر برنامه ها و دستورکارهای دستگاه های ذی ربط قرار گیرد.

    رکود اقتصادی، یکی از اصلی‌ترین چالش‌های اقتصادی کشور است که درصورت برون رفت از آن و حصول رونق اقتصادی شاهد مرتفع شدن بسیاری از پرسشها موجود در صحنه اقتصادی کشور خواهیم بود.

    البته در سالیان گذشته بعضا دیده یا شنیده می‌شود که بعضی عنوان می‌کنند ضریب رکود در اقتصاد کشور با کم کردن همراه شده است است ولی با یک مطالعه میدانی در سطح بازار و استماع بیانات واحدها و بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط،به روشنی می‌توان به این واقعیت تلخ پی برد که رکود اقتصادی همچنان به‌صورت عمیق و شدیدی در لایه‌های گوناگون فعالیت‌های اقتصادی کشور اعم از فعالیت های تولیدی، تجاری و خدماتی جاری و ساری است.

    با اوصاف مذکور، در ذیل این گزارش در گفتگو با بعضی کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی، راهکارهای عبور و خروج از رکود اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

    توسعه صادرات غیر نفتی و تقویت تولید داخلی دو مولفه تعیین کننده در برطرف رکود اقتصادی

    حمید رضا بیگ زاده،کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان،در تشریح راهکارهای موثر در عبور از رکود اقتصادی اظهار کرد: تقویت تولید داخلی،تلاش جهت توسعه صادرات غیر نفتی،زمینه و بستر مورد نیاز را جهت رشد و توسعه اقتصادی فراهم می کند و به تبع در چنین شرایطی به نحو شایسته تری زمینه جهت مقابله با رکود اقتصادی فراهم خواهد شد.

    وی افزود:در واقع امر، تحقق موارد مذکور، ضریب تحقق سیاست های موسوم به اقتصاد مقاومتی را زیاد کردن می‌دهد و در چنین بستری توفیقات اقتصادی در بخش های گوناگون، به نحو مطلوب تری حاصل می‌شود.

    هدایت منابع نقدینگی به حوزه های غیر مولد

    احمد کیمیایی اسدی،عضو اتاق بازرگانی تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، در این خصوص (راهکاهای برون رفت از رکود اقتصادی) گفت: هنگامی که حجم قابل توجهی از پول های راکد به جای تزریق در بخش های مولد و تولیدی، به حوزه های دیگری همچون بانک ها و…سوق پیدا می کند،به تبع احتمال ظهور و بروز پدیده‌هایی همچون رکود زیاد کردن پیدا می‌کند.

    احمد رستمی، یکی از فعالان عرصه صنعتی و تولیدی در غرب استان تهران،در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان،با اشاره به معضل کمبود نقدینگی در بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی گفت:اگر بانک ها،نقدینگی موجود را با سود تسهیلاتی حداقلی به مراکز تولیدی ارائه می کردند،امروز شاهد بسیاری از نارسایی های اقتصادی نبودیم،اما متاسفانه بخش قابل توجهی از نقدینگی و منابع عموم مردم در بانک ها،با سود بسیار بالا به فعالان عرصه تولیدی در قالب تسهیلات ارائه می شود همین امر موجب می شود که نه تنها پرسشها فعالان صنعتی و تولیدی مرتفع نشود بلکه مصائب و نارسایی های دیگری نیز جهت این طیف بوجود آید.

    چگونه می‌توان از رکود اقتصادی خارج شد؟

    وی افزود: اگرچه دولت پیش از این نیز جهت تولیدکنندگان تسهیلاتی در نظر گرفته ولی به اعتقاد بنده جهت برطرف معضلات موجود،می باید ضریب تسهیلات با افزیش هر چه بیشتری همراه شود و البته به موازات این اقدامات،در راستای اصلاح بعضی موارد همچون کم کردن هر چه زیاد قاچاق،زدودن قوانین پیچیده و تسهیل بروکراسی های اداری،اقدامات مورد نیاز اجرایی و عملیاتی شود.

    ضرورت زیاد کردن تولید ناخالص داخلی

    محمد مجد عاملی،کارشناس حوزه اقتصادی و از اساتید دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، در ارتباط با راهکارهای برون رفت از رکود اقتصادی گفت:با توجه به وقت ها،ظرفیت ها و توانمندی های بالقوه و متعدد کشور،خروج از رکود اقتصادی چندان سخت ومشکل نخواهد بود.

    وی افزود: به اعتقاد بنده یکی از راهکارهای اساسی جهت خروج از رکود اقتصادی به زیاد کردن و تقویت تولید ناخالص داخلی موسوسم به GDP معطوف می شود.

    مجد عاملی گفت: زیرساخت‌ها و منابع طبیعی قابل توجه و سازنده‌ای در کشور وجود دارد که می‌توان با ارائه یک برنامه دقیق،مدون و اصولی به حصول توفیقات بسیاری در جهت زیاد کردن تولید ناخالص داخلی نائل شد.

    رکود اقتصادی، یکی از اصلی‌ترین چالش‌های اقتصادی کشور است که درصورت برون رفت از آن و حصول رونق اقتصادی شاهد مرتفع شدن بسیاری از پرسشها موجود در صحنه اقتصادی کشور خواهیم بود.

    وی در آخر یادآور شد: در صورت خروج از رکود،فرصت های شغلی کشور نیز به میزان قابل توجهی زیاد کردن می یابد و یکی از پیش نیازهای مهم تحقق این امر،به تولید ناخالص داخلی گره خورده است.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: رکود اقتصادی در کشور | رکود اقتصادی | توسعه صادرات | خبرنگار | اقتصادی | همراه | فعالیت | مشکلات اقتصادی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • افست کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی