ضعیف‌الاراده کسی است که با هر شکستی بینش او نیز عوض شود.
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » ناظم مدرسه غرب پایتخت کشور عزیزمان ایران «منحرف جنسی» نیست

    ناظم مدرسه غرب پایتخت کشور عزیزمان ایران «منحرف جنسی» نیست

     رئیس بخش معاینات روان‌پزشکی شرکت پزشکی‌قانونی که معاینه معلم خاطی اتفاق مرزداران را انجام داده، گفت: من در صحبت‌هایم با این فرد، نشانه‌هایی از اینکه او منحرف جنسی هست، ندیدم.

    ناظم مدرسه غرب پایتخت کشور عزیزمان ایران «منحرف جنسی» نیست

    مدیر بخش معاینات روان پزشکی شرکت پزشکی قانونی که معاینه معلم خاطی اتفاق مرزداران را انجام داده، گفت: من در صحبت هایم با این فرد، نشانه هایی از اینکه او منحرف جنسی هست، ندیدم.

    صابری: نشانه هایی از اینکه ناظم مدرسه غرب پایتخت کشور عزیزمان ایران منحرف جنسی است ندیدم

    مهدی صابری، متخصص روان پزشکی و مدیر بخش معاینات روان پزشکی شرکت پزشکی قانونی که معاینه معلم خاطی را انجام داده، در پاسخ به این سؤال که نتیجه معاینه معلم خاطی چه بود، نیز گفت: آقای «ح»، به عنوان یک معلم یا دبیر جوان که اظهار می کند مدتی کارهای فرهنگی می کرده، به نظر فرد جوانی می آید که قبول چنین مسئولیتی در مدرسه برایش سریع بوده است.

    عبارات مهم : تجاوز جنسی – پزشکی
    آقای «ح» یک مرد جوان متأهل است و فرد بدون سوءپیشینه ای هست؛ ولی در جایگاهی قرار می گیرد که آن جایگاه او نیست. در دبیرستانی که ادعای سطح بالابودن دارد، فردی جهت معاونت در نظر گرفته می شود که تجربه کافی کارهای مدیریتی ندارد. به جای گزینش فردی با یک شرایط سنی که بتواند صاحب اتوریته و موقعیت خاص نزد فرزند ها باشد تا بتواند از عهده کار بربیاید، کار را به عهده یک جوان می گذارند. مدیریت یک دبیرستان باید بر کارها نظارت کند.

    به عنوان مثال اگر معلم مذکور هرازگاهی دانش آموزان را صدا می کرده و می گفته به اتاق من بیا، شاید یک یا دو بار غفلت شود؛ ولی مدیر بالاخره باید متوجه رفتارهای مشکوک این معلم بشود؛ یا دبیری که سر کلاس می رود و ناظم از او می خواهد چند دانش آموز را به اتاقش بفرستد، او باید پیگیر رفت وآمد این دانش آموزان به دفتر باشد. توصیه اینجاست که بعضی از چیزها انگار زمینه رفتارها را فراهم می کند و ما هم مورد نیاز نیست اصلا آدم های جنایتکاری در جامعه داشته باشیم، اصلا گاهی شرایط به گونه ای پیش می رود که آدم ها ناخواسته وارد یک بازی می شوند و اقدام جنایتکارانه انجام می دهند.

    متخصص روان پزشکی و مدیر بخش معاینات روان پزشکی شرکت پزشکی قانونی تأکید کرد: فردی که چنین مسئولیت مهمی دارد، باید روحیات او را در نظر گرفت. من از این فرد سؤال کردم که آیا شما تجربه ای از معاونت مدرسه داشته اید و پاسخش منفی بود. از او سؤال کردم با چه اعتبار و اعتمادبه نفسی چنین سمتی را قبول کردی؟ او جواب داد روز اول مدیر به من گفت که با این فرزند ها قاطع باش، ضمن اینکه با آنها دوست هستی و من با این فرمول جلو رفتم. شما حساب کنید که فرمول ما جهت اینکه یک نفر را در جایگاه معاون مدرسه بنشانیم، این هست؛ یعنی همه کلاس ها و دورهای آموزشی و مدیریتی و روان شناسی رفتاری با دانش آموزان همه هیچ است و یک نفر بدون اعتبار و تجربه با جمله قاطعیت و رفاقت سمت معاونت یک مدرسه معتبر را به دست می گیرد.

    همین فرمول در همه جاهای دیگر هم ممکن است کاربرد داشته باشد و چه بسا که اجرا شود. کسی نمی آید یک بررسی بکند که این ناظم هنوز خیلی جوان است و با دانش آموزان فاصله سنی زیادی ندارد؛ آن هم دانش آموزانی که در سن بلوغ قرار دارند، آیا این ناظم می تواند صحبت ها و خواسته های این دانش آموزان را در حوزه بلوغ پاسخ بدهد؟ ِآیا به این تجربه رسیده است؟ من مطمئنم خیر! این فرد نمی توانسته پاسخ گوی سؤالات و رفتارهای آنها در حوزه بلوغ جنسی باشد.

    صابری با بیان اینکه ضربه وارد شده است به این دانش آموزان جبران ناپذیر هست، تأکید کرد: ما الان دنبال این هستیم که بگوییم این فرد چه مسئله یا چه بیماری ای داشته؟ من ایشان را معاینه کرده ام و با صراحت می گویم او بیماری روانی نداشته هست. در حالی که ما عادت کرده ایم به قاتل آتنا و ستایش بگوییم روانی، بیجه و خفاش شب را هم روانی خطاب کنیم، نخیر! ما در واقع شاهد شرایطی هستیم که این شرایط با حضور افرادی که موقعیت ارزش کارشناسی نشده هست، زمینه های ارتکاب جرم را فراهم می کنیم. اگر به فرزند ای تجاوز می شود، باید ببینیم آیا سیستمی داشته ایم که در این باره به این فرزند ها آموزش بدهد تا فرزند ها از خود مواظبت کنند؟ آیا سیستم نظارتی خانواده روی این فرزند ها کافی بوده؟ اصلا خود خانواده آموزشی روی این پرسشها دیده؟ آیا در مدارس کسی تجربه و مهارت در حوزه پرسشها جنسی داشته که به فرزند ها پاسخ بدهد؟ و چون این اتفاق ها نیفتاده، هرکسی به خودش اجازه می دهد از موقعیت سنی این فرزند ها سوءاستفاده کند و چنین اتفاقاتی را رقم بزند و با روحیه و حیثیت فرزند ها بازی کند.

    من در صحبت هایم با این فرد، نشانه هایی از اینکه او منحرف جنسی هست، ندیدم؛ چون از نظر علمی همه این چیزها تعریف خود را دارد و منحرف جنسی کسی است که رفتارهای جنسی منحرفانه را به صورت مکرر انجام می دهد و ما راجع به این فرد هیچ دلیلی مبنی بر اینکه این کار را مستمر انجام داده، نداریم. از طرفی بیماران روانی معمولا این طوری نیستند که صرفا در پرسشها جنسی انحرافی واکنش‌ها کنند؛ بلکه عملا بیماران روانی کمتر با روش های آزار جنسی نسبت به فرزند ها پیش می روند. آقای «ح» فرد نرمالی است که در یک جایگاه نادرست و بدون نظارت درست قرار گرفته است.

    الان همه در جامعه می پرسند آیا به این فرزند ها تجاوز جنسی شده است و اگر جواب منفی باشد، به نظر می رسد که نه افکار عمومی نه سیستم های مربوطه دیگر حساسیتی نخواهد داشت. در حالی که تجاوز فقط این نیست که یک رابطه کامل جنسی صورت بگیرد، زنان و دختران ما در جامعه بارها در روز در اماکن عمومی و پرجمعیت یا در جاهای شخصی مورد تعرض قرار می گیرند. هرکس که از حد و حدود خود خارج شود و بدون رضایت فرد برابر با او تماس جنسی برقرار کند، تجاوز انجام داده. اینکه در اتوبوس و مترو به بدن یک زن دست بزنی، این هم یک تجاوز است.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: روزنامه شرق

    ناظم مدرسه غرب پایتخت کشور عزیزمان ایران «منحرف جنسی» نیست

    واژه های کلیدی: تجاوز جنسی | پزشکی | مدرسه | فرمول | فرزند | خبر | اجتماعی |

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتاب اورجینال
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی