عزیزانم هنگام نشستن, بزرگان و ریش سپیدان را بر خود مقدم بدانید.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » وعده کم شدن قیمت گوشت قرمز بعد از ماه رمضان ، اظهارات متفاوت مسئولان از قیمت دام زنده

    وعده کم شدن قیمت گوشت قرمز بعد از ماه رمضان ، اظهارات متفاوت مسئولان از قیمت دام زنده

    در چند ماه گذشته قیمت دام زنده با نوساناتی در بازار روبه‌روست که توقف صادرات دام نتوانسته بر کنترل قیمت اثرگذار باشد.

    وعده کم شدن قیمت گوشت قرمز بعد از ماه رمضان ، اظهارات متفاوت مسئولان از قیمت دام زنده

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، با توجه به زیاد کردن تقاضا به مناسبت برگزاری جشن‌ها و مراسم متفاوت در آستانه عید فطر، نیاز بازار به دام زنده زیاد کردن یافت و این در حالی است که در چند ماه گذشته شاهد زیاد کردن بی‌رویه قیمت گوشت گوسفندی و دام زنده در بازار بودیم به طوری که توقف صادرات دام زنده در هفته‌های اخیر نتوانست در کنترل بازار تأثیرگذار باشد.

    عبارات مهم : واردات – صادرات
    بسیاری از مسئولان علت زیاد کردن قیمت گوشت در بازار را ناشی از کمبود و صادرات غیرقانونی دام اعلام کرده‌اند که در هفته‌های اخیر با وجود جلوگیری از صادرات رسمی دام زنده و فقدان کنترل و رصد قاچاق دام، قیمت‌ها در بازار فروکش نکرده است آیا که بسیاری از افراد سودجو تلاش در برهم زدن نظم بازار دارند تا در این روزها سود بیشتری به جیب بزنند، با این وجود امسال هم بازار از این نوسان‌ها بی‌نصیب نخواهد بود آیا که هم‌اکنون هر کیلو دام زنده با قیمت ۲۱ تا ۲۳ هزار تومان در میادین عرضه می‌شود و به همین علت التهاب مجدد بازار ناشی از زیاد کردن تقاضا وجود دارد.

    حال انتظار می‌رود که مسئولان زیربط با اعمال نظارت‌های دقیق بر مبادی خروجی کشور از قاچاق دام جلوگیری کنند تا با نوسان قیمت بیش از پیش فشار بیشتری بر خانوارها وارد نشود آیا که در سال‌های اخیر قیمت بالای گوشت قرمز همواره دهک‌های پایین جامعه را جهت خرید این محصول پروتئینی مورد نیاز با مشکلاتی روبه‌رو کرده هست. بر این اساس با مسئولان زیربط گفتگویی در خصوص تأثیر توقف صادرات دام زنده و آخرین اوضاع عرضه دام در آستانه عید فطر انجام دادیم که در ادامه آن را می‌خوانید.

    علیرضا عزیز‌الهی مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور عزیزمان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، با اشاره به اینکه توقف صادرات دام زنده در هفته‌های اخیر تأثیری بر کنترل بازار دام و گوشت قرمز نداشته هست، اظهار کرد: صادرات دام زنده در اسفندماه سال گذشته به باعث کنترل بازار شب عید ممنوع اعلام شد و هم‌اکنون دامی به صورت رسمی صادر نمی‌شد که توقف آن در هفته‌های اخیر بتواند بر کنترل بازار گوشت قرمز اثرگذار باشد.

    وعده کم شدن قیمت گوشت قرمز بعد از ماه رمضان ، اظهارات متفاوت مسئولان از قیمت دام زنده

    وی افزود: هم‌اکنون تأخیری در قاچاق دام ایجاد نشده که بتواند از التهابات بازار بکاهد آیا که بر صادرات غیرقانونی دام زنده رصدی به وسیله دستگاه‌های نظارتی وجود ندارد که بتواند مقدار خروج آن را اعلام کند.

    به گفته عزیزالهی با اتمام ماه رمضان و محدودیت مصارف خانوار انتظار می‌رود که قیمت گوشت در بازار کم کردن یابد آیا که توقف صادرات دام زنده در هفته‌های اخیر نتوانسته عوض کردن خاصی را در بازار ایجاد کند.

    نرخ هر کیلو دام زنده(گوسفندی) را ۲۱ تا ۲۲ هزار تومان

    مدیرعامل اتحادیه دامداران با بیان اینکه قیمت دام زنده در استان‌های متفاوت متغیر هست، گفت: هم‌اکنون میانگین قیمت هر کیلو دام زنده در استان پایتخت کشور عزیزمان ایران به باعث زیاد کردن مصرف گوشت قرمز ۲۱ تا ۲۲ هزار تومان است.

    وی با اشاره به اینکه مسئله خاصی در عرضه دام وجود ندارد، بیان کرد: هم‌اکنون عرضه دام با محدودیت روبه‌رو نیست و این در حالی است که در ماه‌های اخیر به باعث شرایط اقلیمی مناسب، عشایر تمایلی به عرضه دام نداشتند که هم‌اکنون به باعث شرایط سخت نگهداری دام در مراتع چاره‌ای جز عرضه دام ندارند.

    در چند ماه گذشته قیمت دام زنده با نوساناتی در بازار روبه‌روست که توقف صادرات دام نتوانسته بر کنترل قیمت اثرگذار باشد.

    وی با اشاره به اینکه عرضه دام طبق روال عادی در حال انجام هست، افزود: این در حالیست که به باعث ازدیاد تقاضا عوض کردن خاصی در قیمت‌ها ایجاد نشده است.

    این مقام مسئول ادامه داد: بازار گوشت قرمز تنها با تولید داخل تنظیم نمی‌شود به همین علت مابقی نیاز کشور باید از طریق واردات تأمین شود.

    وی با انتقاد از زیاد کردن سرسام آور قیمت نهاده‌های دامی در بازار،‌ گفت: با وجود زیاد کردن ۶۰ تا ۷۰ درصدی قیمت یونجه نوسان ۴۰ درصدی ذرت، سویا و جو نسبت به مدت مشابه سال قبل قیمت تمام شده است تولید در بازار زیاد کردن یافته که به همین علت تولید‌کنندگان نمی‌توانند دام خود را با قیمت‌های کمتری در بازار عرضه کنند.

    عزیزالهی راجع به آخرین اوضاع قیمت دام عید فطر در بازار، افزود: اگرچه تقاضا در عید فطر به باعث برگزاری مراسم و جشن‌های متفاوت در بازار زیاد کردن می‌یابند ولی بعید است که قیمت دام زنده و به طبع آن گوشت قرمز نوسانی داشته باشد.

    وی راجع به آخرین اوضاع ذبح دام سبک و سنگین در بازار، گفت: ۱۰۰ درصد دام سنگین و ۷۰ درصد دام سبک در محیط کشتارگاه تحت نظارت شرکت پزشکی کشتار می‌شوند و تنها ۳۰ درصد کشتار دام سبک خارج از کشتارگاه‌ها صورت می‌گیرد.

    وی در پاسخ به این پرسش که در اعیاد متفاوت همچون عید فطر، مراکز مشخصی جهت عرضه دام زنده در سطح کشور وجود دارد، تصریح کرد: عرضه دام تنها در عید فطر با همکاری شهرداری‌ها و اتحادیه و سنوت مرتبط با نظارت دامپزشکی در مراکز مشخصی انجام می‌شود و در مابقی مقاطع سال عرضه تنها از طریق میادین صورت می‌گیرد.

    وعده کم شدن قیمت گوشت قرمز بعد از ماه رمضان ، اظهارات متفاوت مسئولان از قیمت دام زنده

    کمبود دام زنده یک شبه جبران نمی‌شود

    حسن شکوهی مدیر اتحادیه گوشت گوسفندی شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، از کم کردن جزئی قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: در چند هفته اخیر قیمت گوشت گوسفندی با زیاد کردن واردات از کشورهای استرالیا و ارمنستان با کم کردن جزئی قیمت به ۴۹ هزار تومان در بازار رسید.

    به گفته وی با توجه به کم کردن قدرت خرید خانوار و گرایش آنها به سمت گوشت‌های وارداتی هر کیلو دام زنده با قیمت ۲۱ تا ۲۲ هزار تومان در بازار توزیع می‌شود.

    شکوهی از کمبود عرضه دام در میادین خبر داد و افزود: اگرچه در هفته‌های اخیر معاونت امور دام وزارتخانه صادرات دام زنده را ممنوع اعلام کرد ولی میزان دامی که از کشور خارج شده است را نمی‌توان یک شبه جبران کرد به همین خاطر انتظار می‌رود با استمرار توقف صادرات این مسئله مرتفع گردد آیا که دامداران زیادی در کشور مشغول فعالیت هستند که در صورت اعمال نظارت‌های دقیق بر مبادی خروجی کشور امکان تأمین گوشت موردنیاز از طریق منابع داخلی وجود دارد.

    رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی شهرستان ری با انتقاد از قاچاق دام زنده تصریح کرد: هم‌اکنون دام زنده به صورت غیرقانونی در حال خروج از کشور است که اگر نظارت دقیقی بر این امر وجود نداشته باشد می‌تواند بر نوسان قیمت دامن بزند.

    در چند ماه گذشته قیمت دام زنده با نوساناتی در بازار روبه‌روست که توقف صادرات دام نتوانسته بر کنترل قیمت اثرگذار باشد.

    وی در آخر سخنان خود راجع به آخرین اوضاع قیمت گوشت و دام زنده در عید فطر، اظهار کرد: با توجه به زیاد کردن واردات گوشت و توقف صادرات دام زنده نگرانی مبنی‌بر زیاد کردن مجدد قیمت و التهاب بازار گوشت در عید فطر وجود ندارد.

    نرخ هر کیلو دام زنده(گوسفندی) را ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان

    منصور پوریان مدیر شورای صادرکنندگان دام زنده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، با بیان اینکه بازار گوشت قرمز تا حدودی با آرامش رسیده هست، افزود: زیاد کردن واردات گوشت قرمز و شبکه‌های توزیع تا حدودی در تعادل بازار داخل تأثیرگذار بوده است.

    وی با اشاره به اینکه قیمت گوشت داخل رو به کم کردن است افزود: هم‌اکنون هر کیلو شقه گوسفندی با دمبه در لاشه سبک با قیمت ۳۹ هزار تومان و لاشه سنگین ۳۷ هزار تومان در عمده فروشی‌ها عرضه می‌شود که نسبت به هفته‌های اخیر ۴ تا ۵ هزار تومان کم کردن یافته است.

    پوریان قیمت هر کیلو دام زنده(گوسفندی) را ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به توزیع گسترده گوشت‌های وارداتی تا حدودی فشار بر بازار گوشت داخل کم کردن یافته است که با ادامه این روند خبری از نوسان مجدد قیمت گوشت در بازار نخواهد بود.

    وعده کم شدن قیمت گوشت قرمز بعد از ماه رمضان ، اظهارات متفاوت مسئولان از قیمت دام زنده

    رئیس شورای صادرکنندگان دام زنده در آخر سخنان خود در پاسخ به این پرسش که به چه علت قیمت گوشت قرمز و دام زنده در خرده فروشی‌ها بالاست، تصریح کرد: سودجویی دلالان و عوامل توزیع از جمله علت مهم زیاد کردن قیمت گوشت در بازار خرده فروشی به شمار می‌رود که انتظار می‌رود مسئولان نظارت بیشتری بر بازار داشته باشند تا با بحران بازار دهک‌های پایین جامعه جهت خرید این محصول پروتئینی با محدودیت‌هایی روبه‌رو نشوند.

    گزارش از آزاده محبی

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: واردات | صادرات | وارداتی | مسئولان | اقتصادی | کنترل | نوسان | بازار | آخرین

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال رباتیک
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی