ارزش انسان به افکار و باورهای اوست
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » رفع پرسشها بخش کشاورزی با توسعه فعالیت استارت آپ‌ها

    رفع پرسشها بخش کشاورزی با توسعه فعالیت استارت آپ‌ها

    یک مقام مسئول با اشاره به مظلومیت بخش کشاورزی در زمینه فعالیت های نوآورانه،گفت:با انجام کارهای استارت آپی پرسشها این بخش برطرف می شود.

    رفع پرسشها بخش کشاورزی با توسعه فعالیت استارت آپ‌ها

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، مجتبی نوروزی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی شرکت اقتصادی کوثر در حاشیه نخستین همایش مناسبت نوآورانه و استارتاپی کشاورزی در جمع خبرنگاران ،اظهار کرد: با توجه به اهمیت امنیت غذایی و ایمنی غذا،بخش کشاورزی در انجام بسیاری از فعالیت های نوآورانه و استارت آپی مظلوم واقع شده است هست. شرکت اقتصادی کوثر با برگزاری این همایش و دعوت از موسسه های غیر دولتی به دنبال ایجاد شرکت های دانش بنیان است.
    به گفته وی در این گردهمایی پروژه و طرح های نوآورانه مختلفی با حمایت شرکت اقتصادی کوثر و بعضی نهادها ارائه خواهد شد که در سمینارهای بعدی انتظار می رود که بر تعداد شرکت هایی که از کارهای نوآورانه حمایت میکند،افزوده شود.
    نوروزی ادامه داد: با توجه به آنکه در محافل متفاوت از بحران آب سخن به میان می آید،اما نباید فراموش کرد که مسئله مهم مدیریت مصرف آب ناشی از محرومیت بخش کشاورزی از فعالیت های نوآورانه است درحالیکه شرکت اقتصادی کوثر با برگزاری این همایش و فعالیت در انجام کارهای نوآورانه در نظر دارد که بهره وری در بخش های متفاوت کشاورزی را زیاد کردن دهد.
    به گفته این مقام مسئول در حوزه های متفاوت آب،بذر و مکانیزاسیون کارها مختلفی صورت گرفته است که با تجاری سازی آنها بسیاری از پرسشها حل خواهد شد.
    نوروزی در آخر سخنان با اشاره به اینکه ۱۲۶ طرح در این گردهمایی عرضه خواهد شد،افزود: از مجموع ۱۲۶ طرح ، ۴۰ طرح گزینش شده است است که شرکت اقتصادی کوثر با ۷ طرح منتخب در زیربخش های دام،طیور،آبزی پروری،مکانیزاسیون،مکمل ها و آب جهت تجاری سازی در این فعالیت های نوآورانه حمایت های مالی به عمل خواهد اورد تا پرسشها در بخش کشاورزی مرتفع گردد.

    نقش مهم دولت ها در توسعه سرمایه گذاری خطر پذیر

    نوروزی با اشاره به اینکه نوآوری مزیت رقابتی مهم شرکت های پیشرو در دنیا به شمار می رود،اظهار کرد: سرعت رشد و پیشرفت فناوری های نوین در سال های اخیر به حدی زیاد بوده که سبک زندگی و کاری افراد را طی تنها چند سال به طور کامل دچار تحول کرده است.
    وی عوض کردن تمرکز شرکت های پیشرو از فناوری سخت افزاری به فناوری های نرم افزاری و همچنین از تولیدی به سمت خدماتی و ارایه راهکارهای مدیریتی را یکی از پارادایم های کلیدی حوزه فناوری دانست و افزود: همچنین از بین رفتن انحصار سنتی فناوری در کشورهای توسعه یافته غربی از دیگر پارادایم های کلیدی حوزه فناوری است که کارشناسان اقتصادی بر آن تاکید دارند و بسیاری از آن ها انتقال قدرت از غرب به شرق را یکی از بااهمیت ترین تحولات دهه های پیشرو می دانند که در پی ان جریانی از شرکت های نوپا،ایده ها و کار افریناناز سمت بازارهلی توسعه یافته به بازارهای در حال توسعه سرازیر خواهد شد.
    مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی شرکت اقتصادی کوثر ادامه داد: اغلب شرکت های دانش بنیان،فارغ التحصیلات جوان و خوش فکری هستند که فاقد تجربه مدیریتی کافی،منابع مالی مناسب و بازار و مشتری مستعد هستند که بسیاری از تلاش ها جهت راه اندازی کسب و کار تازه به علت بعضی عوامل با شکست روبرو می شود.
    نوروزی همکاری در تجاری سازی طرح با صاحبان طرح را یکی از روش های مطلوب حمایت از کارآفرینان دانست.
    این مقام مسئول با اشاره به عملکرد جهانی سرمایه گذاران خطر پذیر بیان کرد: براساس آخرین گزارش ها در سال ۲۰۱۶ بیش از ۲۱۰۰۰ قرارداو با حجم حدود ۱۷۶دمیلیارد دلار در حوزه سرمایه گذاری های خطر پذیر داشته ایم که این میزان نسبت به سال ماقبل خود ۱۹ درصد رشد داشته است که از نظر حجمی در دوسال اخیر،سرمایه گذاران خطر پذیر آسیایی بیش از اروپایی ها سرمایه گذاری کرده اند.
    وی با بیان اینکه از اواسط دهه ۸۰ صنعت سرمایه گداری خطر پذیر در کشور عزیزمان ایران مورد توجه قرار گرفت،اظهار کرد: از اواسط دهه ۸۰ نهادهای دولتی و شخصی به مقوله سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان توجه خاص ای داشتند به طوریکه در آیین نامه اجرایی ماده ۱۰۰ قانون برنامه سوم توسعه که در سال ۸۱ به تصویب رسید،ایجاد صندوق های پژوهش و فناوری که نشانه مهم انها سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان است مورد توجه قرار داده شد و ساز وکار آن تعیین شد و در برنامه چهارم این رویکرد همواره تدوام داشت.
    به گفته مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی شرکت اقتصادی کوثر در برنامه پنجم پیشنهاد ایجاد صندوق عمومیرو غیر دولتی به جای تنفیذ صندوق هدی قبلی مطرح شد به طوریکه قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نواوری و اختراعات به تصویب رسید.
    وی با اشاره به نقش مهم دولت ها در توسعه این فرآیندها بیان کرد: نقش عمده دولت ها در ترویج سرمایه گذاری های خطر پذیر را می توان در قالب سرمایه گذاری،وضع مشوق ها و معافیت های مالیاتی و همچنین تسهیل گری زیرساختی و نهادی دانست،ضمن انکه ۴۰ درصد مبلغی ک۶ به وسیله سرمایه گذار شخصی در حوزه سرمایه گذاری های خطر پذیر سرمایه گذاری شده است را دولت ها برعهده می گیرند که با این وجود سرمایه گذار شخصی و مدیر سهمشان از ریسک نامطلوب تحمل می کنند.
    نوروزی در ادامه افزود: با توجه به انکه مسئله کشاورری در کشور فیزیک منابعدنیست،مغز افزار است از این رو شرکت های دانش بنیان با ایده های نواورانه و استارت اپی در حوزه کشاورزی راهکار مناسبی جهت حل مسئله بهره وری بخش کشاورزی است که در ۴۰ سال اخیر کارها خوبی در زمینه مکانیزاسیون صورت گرفت ولی جهت به ثنر نشستن این کارها نیازمتد مغز افزار خلاق در زمینه مدیریت و ارتقای بهره وری از منابع فیزیکی هستیم که این امر برعهده فارغ التحصیلان بخش کشاورزی است.
    مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی شرکت اقتصادی کوثر با اشاره به جایگاه شرکت های سرمایه گذاری کشاورزی کوثر به عنوان یک هلدینگ تخصصی در امر سرمایه گذاری خطر پذیر تصریح کرد: شرکت سرمایه گداران کشاورزی کوثر در این عرصه با این شیوه ،بازار قطعی جهت استارت آپ های موفق ایجاد خواهد کرد تا این شرکت های نوپا از شبکه ارتباطات بسیار با ارزش این شرکت بهره مند شوند و مسیر رشر را بسیار سریع طی کنند و به بازارهای جدیدی دست یابند و این در حالی است که این امر جهت استارت آپ های کوچک امکان پذیر نیست.
    نوروزی در آخر گفت: سرعت تصمیم گیری شرکت های سرمایه گذاری کشاورزی کوثر جهت تامین مالی در مراحل متفاوت نیز زیاد از شرکت های سرمایه ءذاری خطر پذیری عمومی است و در حالیکه سرمایه گذاران خطر پذیر عمومی به دنبال دستاوردهای مالی هستند ولی شرکت سرمایه گذاری کوثر به عنوان یک سرمایه گذار خطر پذیر شرکتی در بخش کشاورزی به دنبال دستیابی به نتیجه های عملیاتی جهت مشکلاتسان هستند که در نتیجه دستاوردهای نالی بیشتری را به دنبال خواهد داشت.
    انتهای پیام/

    مشکل مهم مدیریت مصرف آب ناشی از محرومیت بخش کشاورزی از فعالیت های نوآورانه است

    واژه های کلیدی: شرکت های دانش بنیان | سرمایه گذاری | سرمایه گذاری | سرمایه گذار | کشاورزی | استارتاپ | فناوری | اقتصادی | نوروزی | فعالیت

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتاب های الکترونیک اورجینال