آیا می پنداری که جسم کوچکی هستی ؟ولی درون تو جهان بزرگی نهفته است.(امام علی علیه السلام)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » برخورد شهرداری منطقه ۲۰ با ساکنان یک منزل بازهم افکار عمومی را خدشه‌دار کرد

    برخورد شهرداری منطقه ۲۰ با ساکنان یک منزل بازهم افکار عمومی را خدشه‌دار کرد

     به دنبال انتشار کلیپی از تخریب یک« آلونک» واقع در یک زمین کشاورزی به وسیله شهرداری منطقه ۲۰، روبط عمومی این منطقه تاکید کرد که به این خانواده مهلت مورد نیاز جهت تخلیه و ایمن‌سازی داده شده است بود.

    برخورد شهرداری منطقه ۲۰ با ساکنان یک منزل بازهم افکار عمومی را خدشه‌دار کرد

    به دنبال انتشار کلیپی از تخریب یک« آلونک» واقع در یک زمین کشاورزی به وسیله شهرداری منطقه ۲۰، روبط عمومی این منطقه تاکید کرد که به این خانواده مهلت مورد نیاز جهت تخلیه و ایمن سازی داده شده است بود.

    شهرداری می گوید فیلم انتشار یافته خلاف واقع است

    «شهرداری منطقه ۲۰، ناحیه ۳، خانواده شهدا» این قسمتی از صدای راوی یکی از ویدئو هایی است که دو روز پیش به صورت گسترده در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … منتشر و دست به دست شد.

    عبارات مهم : قانون اساسی – روابط عمومی
    آنچه که بیش از صدای غمگین و بغض آلود راوی که صورت اش در فیلم دیده نمی شود، جلب توجه می کند، صدای اعتراض توام با بغضِ اعضای یک خانواده است.

    کمی آن طرف تر آلونک تخریب شده است ای را در یک زمین کشاورزی می بینیم که راوی می گوید متعلق به این خانواده است و ماموران ناحیه ۳ شهرداری منطقه ۲۰، ساعت ۵ صبح آن را تخریب کرده اند. در ادامه کودکی را می بیینم که روی زمین نشسته هست. چشمان کودک غمیگین هست. اینجا راوی می گوید: «بچه ۱۰ ساله باید تو بیابون بخوابه. می زنید سروکلش رو می شکونید، می روید.»

    راوی سپس اسم شهردار ناحیه ۳ منطقه ۲۰ را می آورد و مسئولیت تخریب این آلونک را متوجه وی می کند: آقای … داشته باش.

    البته مشابه این اتفاق بارها در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران تکرار شده است هست. اتفاقی که در آن؛ افراد کم درآمد و خانواده های بی بضاعت با کمترین هزینه از آجر سیمان و پلاستیک منزل هایی جهت خود در زمین های کشاورزی و بیابان های حاشیه شهر می سازند ولی این منزل های حقیر یا به زبان عامیانه آلونک به بهانه «ساخت غیراستاندارد» و «ناایمن» که البته پربیراه هم نیست، به وسیله شهرداری تخریب می شوند. دی ماه سال ۹۶ هم در جریان عملیات تخریب منازل مسکونی واقع در «طرح عمرانی حاشیه میدان جانبازان» در منطقه یافت آباد یک مرد ۴۲ ساله جان خود را از دست هست.

    تکرار حوادث این چنینی باعث خدشه دار شدن افکار عمومی می شود از این رو شهرداری ها بالافاصله منتشر شدن «جوابیه» تلاش می کنند به نوعی کارها خود را در چارچوب قانون و «حفظ جان شهروندان در اماکن ناایمن» قلمداد کنند. درست در همین راستا؛ روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ منتشر شدن مطلبی در سایت شهرنوشت متعلق به شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران توضیحاتی در خصوص تخریب این منزل ارائه کرده است.

    در ابتدای این جوابیه آمده است: در تاریخ ۵ خردادماه سال جاری، عوامل گشت ساختمانی ناحیه ۳ منطقه ۲۰ در حین گشت زنی، متوجه ساخت و ساز ناایمن در داخل زمین های کشاورزی با کاربری فضای سبز می شوند که با توجه به ممانعت مالک مبنی بر ورود و دیدار از ملک، ضرورت برطرف خطر از اتاقک و جمع آوری مستحدثات غیرمجاز ناایمن طی اخطاریه ای صادر و به مالک ابلاغ می شود. باتوجه به عدم توجه مالک به اخطارهای کتبی و شفاهی مکرر و عدم برطرف بنای غیرمجاز ناایمن و خطرساز، مستند به بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری، دستور معاضدت قضایی اخذ و به مالک ابلاغ می شود.

    روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ بدون اشاره به دلایل عدم توجه ساکنان به اخطارهای شهرداری در ادامه آورده است: به جهت عدم توجه ایشان و اصرار به حفظ بنای خلاف، ناایمن و خطرساز، عوامل ناحیه ۳ منطقه ۲۰ در معیت مامورین کلانتری ۱۶۸ سیزده آبان با توجه به تصریح قانون مبنی بر حفظ شهر از خطر و همچنین برطرف خطر از بناها و دیوارهای شکسته و خطرناک به وسیله شهرداری ها، به محل اعزام شده است که مالک و فرزندان جوسازی و توهین و فحاشی به عوامل ناحیه ۳ کرده که مراتب نیز به وسیله مامورین کلانتری ۱۶۸ صورتجلسه شده است است.

    در ادامه آمده است: بعد از آن فرزندان مالک، ضمن تخریب قسمتی از اتاقک، از برطرف خطر کامل خودداری کرده و درخواست اعطای مهلت جهت اخذ مجوز می کنند که به منظور کمک با نامبردگان، از تاریخ ۹۷.۶.۴، چهار روز وقت داده می شود و مالک کتبا متعهد می شود بعد از انقضای مهلت نسبت به برطرف کامل خطر اقدام کند و در صورت عدم اقدام و عدم برطرف خطر کامل، به عوامل شهرداری اذن قانونی جهت تخریب مستحدثات برطرف خطر از اتاقک داده و حق اعتراض و ممانعتی را از خود سلب و ساقط می کنند.

    پس از اتمام مهلت و همچنین عدم ارائه مجوز مورد نیاز به وسیله مالک، در تاریخ ۹۷.۴.۱۳ و ۳ روز زیاد از مهلت داده شده، عوامل ناحیه ۳ به محل اعزام می شوند که فرزندان مالک مبادرت به جوسازی، توهین، فحاشی و ضرب و شتم عوامل ناحیه ۳ منطقه ۲۰ کرده و اقدام به تخریب خودروهای شهرداری می کنند که پرونده ای نیز در این خصوص تشکیل شده است است.

    روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ در آخر کل این ویدئو را صحنه سازی خوانده است: در ادامه مالک ضمن صحنه سازی و حاضر کردن اشخاصی که مالک آن نبوده و از خانواده های معظم شهدا نیز نیستند، اقدام به انتشار فیلم خلاف واقع و نشر اکاذیب و تشویش اذعان عمومی در اینترنت کرده که در این خصوص پیگیری قضایی در دستور کار شهرداری منطقه ۲۰ قرار گرفته است.

    «حسنی» مسئول روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ در پاسخ به این پرسش که با توجه به بی بضاعت بودن این خانواده ولو تخلف صورت گرفته احراز شده است باشد، آیا مهلت چند روزه ای که به آنها جهت تخریب یا ایمن سازی داده شده، کافی بوده یا خیر، گفت: قاعدتا نباید اصلا این منزل را می ساختند. کسی که توان مالی ندارد نباید کار خلاف انجام دهد. ضمن اینکه به جای ۴ روز به مالک ۷ روز وقت داده شده است بود. به هرحال قبل از تخریب چند مرحله اخطار داده بودند و در نهایت ۱۳ تیرماه ماموران جهت تخریب اعزام شدند که در جوابیه شهرداری روی سایت شهرنوشت به آن اشاره شده است هست. این افراد که در فیلم می بینید خانواده شهدا نیستند و همه این فیلم ساختگی است.

    به یقین؛ حتی اگر این افراد خانواده جرمی مرتکب شده است باشند که اسناد گواه این عنوان هست، بازهم شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران باید حرمت شهروندان را هنگام اجرای حکم نگه دارد. در شرایطی که طبقه فرودست جامعه توان تهیه منزل را در بافت شهری جهت خود ندارند، ناچار هستند به حاشیه نشینی روی آورند لذا شهرداری نیز در چنین مواردی باید تعامل بیشتری به خرج داده تا بدین وسیله حقوق شهروندی افراد تضییع نشود.

    در بند دوازده اصل سوم قانون اساسی آمده است: «دولت جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران موظف به پی ریزی اقتصادی صحیح و عادلانه بر طبق ضوابط اسلامی جهت ایجاد رفاه و برطرف فقر و برطرف ساختن هر نوع محرومیت در زمینه های تغذیه و مسکن و کار و بهداشت و تعمیم بیمه است.»

    در مورد برخورد فیزیکی با شهروندان نیز باید گفت که قوانین به هیچ وجه چنین اجازه ای را به ماموران شهرداری نمی دهند. با این حال مکررا ویدئو هایی انتشار یافته که در آنها ماموران شهرداری مرتکب چنین جرمی شده است و حرمت شهروندان را زیرپا می گذارند.

    پیشتر سردار« سعید منتظر المهدی» در مورد انتشار ویدیو کتک خوردن یکی از دستفروشان گفته بود: بدیهی است شرکت هایی که جهت انجام ماموریت خود از نیروی پلیس کمک می گیرند نیز نباید به گونه ای عمل کنند که آنها را در موقعیت های چالش برانگیز قرار دهند.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: ilna.ir

    برخورد شهرداری منطقه ۲۰ با ساکنان یک منزل بازهم افکار عمومی را خدشه‌دار کرد

    واژه های کلیدی: قانون اساسی | روابط عمومی | کشاورزی | شهرداری | خانواده | قانونی | قانون | ایران | انتشار

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • منابع اورجینال رباتیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • افست کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی