عشق، فراموش كردن خود در وجود كسی است كه همیشه و در همه حال ما را به یاد دارد.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » سازمان تخصصی بازاریابی شکیل گیرد ، تقویت حضور کالای ایرانی در بازار های جهانی با توسعه بازار یابی

    سازمان تخصصی بازاریابی شکیل گیرد ، تقویت حضور کالای ایرانی در بازار های جهانی با توسعه بازار یابی

    کارشناس پرسشها اقتصادی علت عدم حضور محصولات ایرانی در بازار های جهانی را ضعف ارائه آنها در بازار های جهانی دانست و بر تشکیل شرکت تخصصی بازاریابی تاکید کرد.

    سازمان تخصصی بازاریابی شکیل گیرد ، تقویت حضور کالای ایرانی در بازار های جهانی با توسعه بازار یابی

    حسین خطیبی، کارشناس پرسشها اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، راجع به بازاریابی کلان اظهار کرد: بازار یابی کلان به دو دسته داخلی و بین المللی تقسیم می شود که هرکدام ارتباطات و راهکار های مشخصی دارد. امروزه بازاریابی بین المللی در کشور ما اهمیت خاص ای دارد و می تواند زمینه ارائه محصولات تولید شده است مطلوب را فراهم کند.

    وی ادامه داد: نحوه ارائه محصولات کشور ما در بازار های جهانی ضعیف هست. صادرکنندگان یا تولیدکنندگان محصولات با کیفیت مثل نرم افزار و گیاه های دارویی با اینکه از مزیت مسابقه پذیری برخوردارند ولی نتوانسته اند در بازار های جهانی جایگاه مناسبی پیدا کنند.

    خطیبی راجع به افرادی که تحت عنوان ویزیتور در فروشگاه ها به ارائه کالا می پردازند، گفت: این افراد بخشی از کار بازاریابی را انجام می دهند، ولی بازاریاب محسوب نمی شوند.

    سازمان تخصصی بازاریابی شکیل گیرد ، تقویت حضور کالای ایرانی در بازار های جهانی با توسعه بازار یابی

    وی افزود: بازاریابی بین المللی کار شخصی نیست و به شرکت های تخصصی نیازمند است تا امکان ارائه محصولات در بازار های جهانی از جمله نمایشگاه ها ،نمایندگی ها و شبکه های مجازی فراهم شود.البته دایره فعالیت این شرکت باید حوزه های متفاوتی همانند نفت، گاز،پتروشیمی،گیاهان دارویی و…را دربربگیرد.

    کارشناس پرسشها اقتصادی، علت عدم حضور صادر کنندگان و تولید کنندگان در بازار های جهانی را ضعف ارائه در بازار های جهانی دانست و تشریح کرد: محصولات قابل مسابقه کم نیستند ولی تفاوت ارزش پول کشور عزیزمان ایران با دلار موجب شده است است تا کالاهای کشورمان ارزان تر ارائه شود .

    خطیبی گردشگری را از شاخه های بازار یابی برشمرد و افزود: کشور ما اماکن مناسبی جهت گردشگری دارد ولی در اینزمینه هم نتوانستیم موفق عمل کنیم .

    وی تاثیرات بازاریابی بر تقویت تولید ملی را مطلوب دانست و اظهار کرد: این امر موجب گردش پول در کشور می شود و زمینه توسعه تولید ملی را فراهم می کند. زمانی که تولید کننده ، بازار مناسب جهت فروش محصولاتش داشته باشد مسیر توسعه برایش هموار می شود.

    کارشناس پرسشها اقتصادی علت عدم حضور محصولات ایرانی در بازار های جهانی را ضعف ارائه آنها در بازار های جهانی دانست و بر تشکیل شرکت تخصصی بازاریابی تاکید کرد.

    خطیبی وجود تحریم ها را در این زمینه تاثیرگذار ندانست و مطرح کرد: تحریم ها بر بازاریابی اثر می گذارد ولی مبانی علمی می تواند بخشی از آن را خنثی کند.

    کارشناس پرسشها اقتصادی حمایت دولت را در مجرای قانون گذاری و تسهیل گری دانست و گفت: دولت باید ارتباطات را تسهیل کند تا به جریان صادرات و گردش مالی کمک شود.

    وی بازاریابی را عامل غیر مستقیم در اشتغال زایی دانست و تشریح کرد:نه تنها بازاریابی به طور مستقیم شغل محسوب می شود بلکه می تواند به صورت غیر مستقیم باعث اشتغال زایی و زیاد کردن تولید شود. یعنی اگر بازاریاب بتواند موجب فروش محصولات کارخانه ای شود،آن کارخانه جهت تامین تولیدش، مجبور است نیروی انسانی استخدام کند.

    خطیبی در آخر گفت: برخورد علمی با این امر، تشکیل شرکت های تخصصی و از بین بردن قوانین دست و پا گیر باعث توسعه بازاریابی می شود.

    انتهای خبر/

    بازار یابی اهرم گردش مالی در کشور

    واژه های کلیدی: بازاریابی | کارخانه | مسابقه | محصولات | اقتصادی | تخصصی | بازار | اخبار اقتصادی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب خارجی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری