مرد پارسی دروغ نگوید حتی بهنگام مرگ در جنگ (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » قرارداد خرید هواپیما لغو نشده،امکان اجرا ندارد ، دولت نباید تحت هیچ شرایطی وارد حوزه ساخت و ساز شود

    قرارداد خرید هواپیما لغو نشده،امکان اجرا ندارد ، دولت نباید تحت هیچ شرایطی وارد حوزه ساخت و ساز شود

    نمایندگان مجلس | عباس آخوندی | وزارت کشور | شهرسازی | پروژه | ایران | میلیون | بافت فرسوده

    قرارداد خرید هواپیما لغو نشده،امکان اجرا ندارد ، دولت نباید تحت هیچ شرایطی وارد حوزه ساخت و ساز شود

    وزیر راه و شهرسازی گفت: تمامی قراردادهای ما هم‌اکنون از جهت حقوقی محفوظ بوده و باطل نشده هست، ولی هم‌اکنون اجازه اجرا ندارد که در صورت عوض کردن سیاست‌ها می تواند مجددا عملیاتی شود.

    به گزارش گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نشست با نمایندگان استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارش کارها وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌های شهرسازی، مسکن، شهرهای جدید، مسکن مهر، لجستیک، حمل و نقل، کریدورها و بافت فرسوده، پرسشها موجود را مطرح و مورد بررسی قرار داد.

    در این جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به اهمیت شرایط فعلی کشور و پرسشها موجود نسبت به انجام هر اقدامی در جهت کمک به پیشبرد کارها و اصلاح اوضاع اعلام آمادگی کرده و تأکید داشتند که تمامی تلاش مورد نیاز در جهت برطرف پرسشها مردم در حوزه خدمات وزارت راه و شهرسازی از جمله تحویل مساکن مهر باقی‌مانده و اصلاح اوضاع حمل و نقل بین دولت و مجلس به کار گرفته شود.

    قرارداد خرید هواپیما لغو نشده،امکان اجرا ندارد ، دولت نباید تحت هیچ شرایطی وارد حوزه ساخت و ساز شود

    آخوندی در این جلسه طی صحبت در جهت تکمیل گزارش‌های ارائه شده است در ابعاد گوناگون با اشاره به تردد بالای وسایل نقلیه بین پایتخت کشور عزیزمان ایران و حومه بیان کرد: در حال حاضر روزانه بین پایتخت کشور عزیزمان ایران – کرج حدود ۳۲۶ هزار، پایتخت کشور عزیزمان ایران – ورامین ۱۷۳ هزار، پایتخت کشور عزیزمان ایران – شهریار ۱۷۱ هزار و و پایتخت کشور عزیزمان ایران – ساوه ۱۶۹ هزار وسیله نقلیه در حال تردد هستند که همه نشان از قیمت رشد هر سال تردد در این محورها دارد.

    وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه حمل و نقل حومه‌ای پایتخت کشور عزیزمان ایران یکی از وضعیت‌های بسیار چالشی در این استان به شمار می‌رود گفت: وزارت راه و شهرسازی به همین علت اهمیت بسیار زیادی جهت بحث ساماندهی به حمل و نقل حومه‌ای قائل بوده و آن را پیگیری می‌کند که متأسفانه هم‌اکنون با خشکسالی عجیب منابع نیز روبه رو است.

    آخوندی با اشاره به اینکه مسئله حمل و نقل حومه‌ای در پایتخت کشور عزیزمان ایران از دهه ۴۰ مطرح و نیاز آن جهت این کلانشهر روشن شده است بود گفت: به تصور من اگر نمایندگان در دوره‌ای مشخص صرفا بر روی این مسئله تمرکز کرده و پیشبرد این پروژه را پیگیری کنند می‌توانیم ساخت خطوط حومه‌ای از ورامین به سمت کرج و رودهن به سمت شهریار را به آخر برسانیم به گونه‌ای که این خطوط ضمن یکپارچه شدن با خط متروی تهران، از زیر شهر عبور کرده و به سمت مقاصد معین حرکت کنند.

    وی با بیان اینکه ساخت پروژه‌های حمل و نقل حومه ای بسیار سخت و گران‌قیمت است گفت: با این وجود لزوما هزینه این پروژه‌ها از حجم آزادراهی که هم‌اکنون تحت فشار بسیار زیاد در حال ساخت آنها هستیم زیاد نخواهد بود، توصیه جالب توجهی است که در این راستا اگر وارد بحث منابع مالی بین‌المللی شوید شاید ۱۵ محور راه‌آهن هم‌اکنون دارای ردیف اعتباری هستند ولی بحث حمل و نقل حومه‌ای که از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار است فاقد ردیف اعتباری است.

    نمایندگان مجلس | عباس آخوندی | وزارت کشور | شهرسازی | پروژه | ایران | میلیون | بافت فرسوده

    وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه پرسشها و پرسشها پایتخت کشور عزیزمان ایران به قدری بزرگ و پیچیده است که بسیاری از افراد تلاش می‌کنند چشم بر روی آن ببندند گفت: هم‌اکنون هر جاده‌ای که در پایتخت کشور عزیزمان ایران ساخته می‌شود به محض افتتاح و بهره‌برداری شاهد ترافیک بالا در ساعات گوناگون در آن هستیم که خود تصادف، آلودگی و پرسشها فراوانی را به همراه دارد، بنابراین مشخص است که راه‌حل برطرف ترافیک، ساخت بزرگراه و آزادراه نبوده و باید مورد پیگیری قرار گیرد.

    وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه عمده مباحث مربوط به پروژه‌های حمل و نقل حومه‌ای مربوط به بیرون شهرهاست و شهرداری‌ها می‌توانند در بخش درون‌شهری به ما کمک کنند گفت: به طور معمول مناطق حومه‌ای در سایر کشورها مکانی جهت سکونت اعیان‌نشینان به شمار می‌روند، مسئله‌ای که با توسعه حمل و نقل حومه‌ای باید در کشور ما نیز رخ داده و نظام توسعه شهری بدین گونه عوض کردن یابد.

    این مقام مسئول درخصوص آخرین اوضاع بحث احداث شرکت حمل و نقل حومه‌ای در کشور بیان کرد: در حال حاضر اساس‌نامه پیشنهادی راه‌اندازی این شرکت در کمیسیون‌های دولت در حال بررسی بوده و به جد از سوی وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌شود.

    وی در ادامه با تأکید براینکه نبود یک سیستم یکپارچه حمل و نقلی، یکی از پیچیده‌ترین پرسشها حمل و نقل در پایتخت کشور عزیزمان ایران است گفت: درحال حاضر در یکپارچه‌سازی سیستم حمل و نقل بخش درون‌شهری و برون شهری باید با یکدیگر هماهنگ شوند این درحالی است که حوزه درون شهری تحت مدیریت وزارت کشور و برو‌شهری با وزارت راه و شهرسازیست که لینک این دو خود پروسه‌ای بسیار وقت بر هست، ولی توصیه قابل اهمیت در این جاست که آیا به درستی وزارت کشور مسئول بخش حمل و نقل است یا مدیریت سیاسی کشور؟

    این مقام مسئول در این‌باره افزود: طی بررسی‌های انجام شده است در سایر کشورها یک بخش جداگانه مربوط به مترو در داخل شهر، یک شرکت حمل و نقل حومه‌ای و یک شرکت راه‌آهن دوربرد وجود دارد که حوزه حمل و نقل حومه‌ای ما در کشور عزیزمان ایران تا کنون بدون متولی بوده هست، در این راستا وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد راه‌اندازی شرکت حمل و نقل حومه‌ای را اعلام کرد که بعد از گذراندن دوره‌ای ۷ ماهه موفق به ایجاد هماهنگی اولیه شده است و در حال پیگیری آن هستیم.

    عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد: مرحله بعدی کارها راه‌اندازی این شرکت، مطمئنا سخت‌تر از مرحله نخست آن است چراکه در وقت بهره‌برداری جدای از اعتبارات مورد نیاز جهت تأمین زیرساخت و واگن و … اگر جهت هر مسافر ۵۰۰ تومان یارانه در نظر بگیریم نیاز به روزانه ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار داریم که در حال حاضر نیز در هیچ کجای قانون در نظر گرفته نشده است.

    قرارداد خرید هواپیما لغو نشده،امکان اجرا ندارد ، دولت نباید تحت هیچ شرایطی وارد حوزه ساخت و ساز شود

    عمر مهاجرت دِه به شهر رو به آخر است

    آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود در حوزه شهرسازی با بیان این مطلب که خوشبختانه هم‌اکنون مهاجرت دِه به شهر مراحل نهایی خود را طی می‌کند گفت: طبق آمارهای ۵ سال گذشته روند رشد جمعیت دِه به شهر در حال کم کردن بوده که قطعا از جهات بسیاری مثبت ارزیابی می‌شود چراکه در این صورت جمعیت اطراف پایتخت کشور عزیزمان ایران دیگر رشد چشمگیری نداشته و پدیده خاصی در این نواحی رخ نخواهد داد.

    به گفته وزیر راه وشهرسازی بعد از سال ۸۰ تا کنون، تقریبا برابر با جمعیت شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در خارج از شهر جمعیت ساکن شده است است که به عبارتی نشان‌دهنده ۴۶.۷ درصد ساخت و ساز غیرقانونی در این نواحی است.

    این مقام مسئول با تأکید براینکه درحال حاضر اوضاع کنترل شهر، روستاها و حریم شهرهای ما خصوصا در پایتخت کشور عزیزمان ایران به گونه‌ای بوده که تحت مدیریت هیچ‌ بخشی گزارش نشده است گفت: قطعا ساخت و ساز غیر قانونی ۴۶ درصدی ناشی از همین عدم مدیریت بوده که وزارت راه وشهرسازی در این حوزه پیشنهاد می کند با تهیه نقشه از شهرداری‌های منطقه، کل منطقه را بین آن‌ها تقسیم کند.

    وی ادامه داد: قطعا اگر ما بخواهیم از پایتخت کشور عزیزمان ایران حفاظت کنیم نباید هیچ نقطه‌ای خارج از محدوده کنترل شهرداری‌ها در منطقه داشته باشیم و در این راستا باید همه روستاها و حرایم شهری را در بخشی از محدوده کنترل شهرداری‌ها قرار دهیم تا حداقل ساخت و سازهای غیرقانونی مسئولیت پذیر شده است و یک سازمانی پاسخگوی ان باشد.

    نمایندگان مجلس | عباس آخوندی | وزارت کشور | شهرسازی | پروژه | ایران | میلیون | بافت فرسوده

    آخوندی هم‌پیوندی حرایم کلانشهر در قالب یک مدیریت شهری را مهم‌ترین پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در برطرف پرسشها ساخت و سازهای غیرقانونی و پرسشها حرایم شهری اعلام کرد و افزود: به عقیده ما جهت برطرف پرسشها موجود امکان موزاییک کردن روستاها و حرایم در استان‌های نزدیک مانند تهران، مازندران و گیلان و … باید جهت کنترل بهتر محیط فراهم شود چراکه بدون شک یکی از دلایل مهم وضع موجود موزاییک نبودن حریم شهرداری هاست.

    بازگشت ۸۰۰ هزار هکتار اراضی به فضای خدماتی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با راه‌اندازی لجستیک‌بار

    عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به پروژه در حال احداث کمربندی جنوب غرب پایتخت کشور عزیزمان ایران بیان کرد: این کمربندی تا قزوین ادامه پیدا کرده و نشانه اصلی‌اش خروج ترافیک سنگین از پایتخت کشور عزیزمان ایران هست، درحال حاضر حدود ۲۷ هزار کامیون سنگین در جهت حمل و نقل بار وارد پایتخت کشور عزیزمان ایران شده است و جهت مقاصد دیگرار پایتخت کشور عزیزمان ایران خارج می‌شوند که ما جهت برطرف این ترافیک پروژه‌ مذکور را اجرایی کردیم.

    این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هم‌اکنون ۸۰۰ هزار هکتار اراضی جهت بارانداز‌های پایتخت کشور عزیزمان ایران درگیر هستند گفت: وزارت راه و شهرسازی در این دوره باراندازی حدودا ۸۵۰ هزار هکتاری در جنوب شرقی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در نظر گرفته است تا به تدریج و از طریق کمربندی مذکور بار و ترافیک را به این منطقه هدایت کند، مکانی که هم علاوه بر دسترسی زمینی، دارای دسترسی ریلی و هوایی نیز بوده و در نهایت به عنوان لجستیک‌بار پایتخت کشور عزیزمان ایران محسوب می‌شود.

    وی در این باره خاطرنشان کرد: قطعا تحقق لجستیک‌بار پایتخت کشور عزیزمان ایران به بحث بارآفرینی شهری پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز کمک می کند چراکه علاوه بر خروج ترافیک از شهر، نزدیک به ۸۰۰ هزار هکتار زمین را به محدوده خدماتی شهر وارد کرده و باعث ارتقای کیفیت زندگی در مناطق جنوبی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران می‌شود.

    قرارداد خرید هواپیما لغو نشده،امکان اجرا ندارد ، دولت نباید تحت هیچ شرایطی وارد حوزه ساخت و ساز شود

    عضو کابینه دولت دوازدهم در خصوص شرایط استان پایتخت کشور عزیزمان ایران از جهت حمل و نقل ریلی نیز بیان کرد: پایتخت کشور عزیزمان ایران به ۲ ایستگاه بزرگ راه‌آهن دیگر در غرب و شرق شهر نیاز دارد که به نظر من باید از طریق تشکیل کارگروهی بین نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان علاقمند به حوزه حمل و نقل بررسی و مورد پیگیری قرار گیرد.

    وزیر راه و شهرسازی در این حوزه خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درحال حاضر بعضی درخصوص احداث مترو در کنار خطوط حمل و نقل حومه‌ای صحبت می‌کنند که وزارت راه و شهرسازی به جد از مجلس درخواست دارد در برابر این سخنان بایستد چراکه این ۲ پروژه از لحاظ کارکردی هیچ تفاوتی نداشته و هزینه احداث آن یک چهارم مترو است.

    مسکن مهر پردیس ظرفیت تبدیل به یک بحران جهت پایتخت را دارد

    آخوندی در خصوص آخرین اوضاع سایت‌های مسکن مهر استان نیز اعلام کرد: درحال حاضر هر واحد باقی‌مانده سایت مسکن مهر شهر تازه پردیس که مهمترین مسئله ما در این بخش است جهت تکمیل زیرساخت‌ها به ۳۲ میلیون تومان پول نیاز دارد که دولت نیز یک ریال اعتبار جهت آن ندارد، در این حوزه باید بگوییم که فردی در سال ۹۱ این واحدها را با هزینه متری ۳۴۰ هزار تومان به مردم ارائه کرد حال آنکه این رقم در وقت فعلی با توجه به زیاد کردن قیمت مصالح و … به ۷۰۰ هزار تومان رسیده است که همراه با کمبود اعتبار ۳۲ میلیون تومانی جهت زیرساخت باید بگوییم جهت هرواحد بیش از ۶۰ میلیون تومان کسری اعتبار وجود دارد.

    وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه بحث مسکن مهر پردیس ظرفیت تبدیل به یک بحران جهت پایتخت را دارد گفت: در حال حاضر ۵ هزار و ۲۰۰ میلیون تومان کسری اعتبار جهت تکمیل سایت مسکن مهر پردیس وجود دارد که اگر بخواهد به مردم سرشکن شود باید هر فرد نزدیک به ۶۰ میلیون تومان پرداخت کند، بحثی که امکان اجرای آن وجود ندارد، این درحالی است که تا کنون نیز اعتبارات بسیاری در جهت تأمین خدمات روبنایی این مناطق در سطح کشور نیز هزینه شده است و دولت منابع مورد نیاز جهت اجرای آن را ندارد.

    این مقام مسئول درخصوص اوضاع مسکن، بافت فرسوده و مناطق حاشیه‌ای بیان کرد: ما در پیگیری به این عنوان باید به این توصیه توجه کنیم که بافت حاشیه‌ای و بافت فرسوده دارای ۲ جنس کاملا متفاوت هستند، درحال حاضر اصلی‌ترین بحث در بافت حاشیه‌ای، مسئله اسکان غیر قانونی است که تهیه نقشه و صدور سند در مرحله اول مهمترین اقدامی است که می‌توانیم در این حوزه انجام دهیم، آیا که ما نمی‌توانیم ۳.۵ میلیون نفر ساکن در این مناطق را جابه‌جا و به منطقه‌ای دیگر انتقال دهیم.

    ایجاد زیربنا و انجام کار به وسیله مردم ، مهمترین راهکار دولت در ساماندهی بافت فرسوده

    عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد: مسئله‌ دیگری که در بافت فرسوده وجود دارد آن است که از طرفی ما نمی توانیم کل بافت را تخریب و از نو بسازیم که متأسفانه بعضی این تصور را دارند و از سویی دیگر نگاه دیگری که می‌توانیم به این بافت‌ها داشته باشیم تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی جهت ایجاد شرایط جهت بهسازی محیط از سوی خود ساکنین است که وزارت راه و شهرسازی همین نشانه را دنبال می‌کند.

    به گفته وی امکان نگاه بلدوزری به نواحی فرسوده نه تنها در کشور عزیزمان ایران بلکه در هیچ کجای دنیا وجود ندارد این درحالی است که مردم نیز جهت این کار اعتماد مورد نیاز را ندارند، به طور مثال سایت مسکن مهر که جهت دولت بود گرفتاری‌های بسیاری جهت کشور وجود آورد، حال شما تصور کنید این درگیری را به داخل شهر آورده شده است و پرسشها را دو چندان کند.

    وزیر راه و شهرسازی راهکار فعلی این وزارتخانه را جهت برطرف پرسشها بافت فرسوده ایجاد زیربنا و انجام کار به وسیله مردم اعلام کرد و گفت: قطعا نگاه بلدوزری، جابه‌جایی مردم و دور کردن آن‌ها از مجل زندگیشان به بهانه بهسازی باعث گسترش حاشیه‌نشینی می‌شود که نمونه بارز آن در بافت پیرامونی حرم مطهر امام رضا قابل مشاهده است.

    آخوندی افزود: ما در این سیاست تلاش داریم تا مردم خود زندگیشان را بازسازی کنند، راه حلی که دقیقا سایر کشورهای دنیا نیز به کار گرفته‌اند که در این مسیر آمادگی مورد نیاز جهت تشکیل کارگروه با نمایندگان مجلس و بررسی برنامه و برطرف پرسشها آن را داریم.

    این مقام مسئول راجع به بحث سامانه املاک و کارها وزارت راه و شهرسازی در این راستا بیان کرد: در حال حاضر سامانه معاملات املاک در پایتخت کشور عزیزمان ایران مرسوم و قابل استفاده است که اطلاعات ملک و معامله را با تمام جزییات در اختیار افراد قرار می دهد، چندی پیش در این بخش بحث راه‌اندازی سامانه دیگری جهت شناسایی و ثبت منزل های خالی در استان به وسیله وزارت راه وشهرسازی مطرح شد که بنده طی نامه ای به دولت توضیحات مورد نیاز را ارائه کرده و گزارش دادم که امکان انجام این عملیات تنها از طریق شهرداری‌ها امکان‌پذیر است چراکه تنها آن‌ها اطلاعات جزئی تمامی واحدهای مسکونی در حوزه تحت کنترل خود را دارا بوده و این اقدام از عهده وزارت راه و شهرسازی خارج است.

    وی همچنین ادامه داد: به عقیده من خوب است دولت مرکزی و شهرداری طی اقدامی مشارکتی این سامانه را راه‌اندازی و در روند اخذ مالیات از خانه‌های خالی گام بردارند.

    عضو کابینه دولت تدبیر و امید اطراف اختلاف نظر موجود بین وزارت راه و شهرسازی و شرکت نظام مهندسی نیز بیان کرد: دراین حوزه نیز مشکلاتی وجود دارد که خوشبختانه رو به نتیجه‌بخشی و حل و فصل است.

    عدم درگیری دولت مرکزی در حوزه ساخت خانه، سیاست مهم وزارت راه و شهرسازیست

    آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بعضی معتقدند که دولت قبل در حوزه مسکن کار بزرگی کرده و توانست پروژه‌مسکن مهر را شروع کنند غافل از آنکه این اقدام بعد از گذشت ۱۰ سال تنها باعث ۲ برابر شدن حجم نقدینگی در کشور شده است و پرسشها بسیاری را امروز به وجود آورده که عدم توانایی در تأمین خدمات آن تنها بخشی از این پرسشها به شمار می‌رود.

    وی همچنین اظهار داشت: بدون شک دولت نباید تحت هیچ شرایطی در حوزه ساخت و ساز وارد شود، به عقیده من اگر قرار باشد عملکرد دولت با ساخت منزل اندازه‌گیری شود، دولت نباید حتی یک واحد منزل بسازد.

    این مقام مسئول با تأکید براینکه ما در این دوره قصد داریم تا در مرحله اول قدرت خرید مردم را اضافه کنیم گفت: آمارهای ما هم‌اکنون از اخذ ۷۰ هزار تسهیلات خرید مسکن خبر می دهد که چون مراسمی جهت افتتاح و بهره برداری ندارد به صورت چشمگیر مطرح نمی‌شود، در حقیقت عمده کارها ما در بخش مسکن در این دوره تقویت بانک مسکن و راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن بود، به یاد دارم که در وقت آمدن من به وزارتخانه تنها ۲۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن جهت خرید منزل پرداخت می‌شد در حالی که امروز ۱۶۰ میلیون تومان با قیمت ۸ درصد پرداخت می‌شود.

    وزیر راه و شهرسازی فعال شدن بازار مسکن را یکی از کارها مهم در این حوزه اعلام کرد و گفت: بحث مسکن اجتماعی و مسکن جهت گروه‌های کم‌درآمد معمولا مانند سایر کشورهای دنیا از سوی نهادهای اجتماعی مانند تأمین اجتماعی، بهزیستی و … ساخته و پیگیری می‌شود و تنها زمین آن را وزارت راه وشهرسازی تأمین می کند اقدامی که تا کنون نیز انجام شده است و نزدیک به ۱۲۰ هزار مسکن در اراضی وزاتخانه ساخته شده است ولی از آنجایی که هر شرکت به اسم خود این پروژه را معرفی می کند تحت عنوان پروژه مسکن اجتماعی در کشور اعلام نشده است.

    وی اضافه کرد: در حقیقت سیاست روشن ما عدم درگیری دولت مرکزی در حوزه ساخت منزل هست، دولت تنها باید از نهادهای اجتماعی در این مسیر حمایت کند که گزارش کارها وزارت راه و شهرسازی در این مسیر نیز کاملا موجود و قابل ارائه به نمایندگان محترم است.

    به گفته آخوندی تصور ورود دولت و از بین بردن قیمت زمین از ساختمان اقدامی غیرممکن بوده و در هیچ‌کجای دنیا اجرا نشده هست، آیا به تصور شما ما در بازاری که قیمت همه مواد اولیه بالا رفته است می توانیم مسکن را از آن مستثنی کنیم؟ قطعا این مسئله باید در اقتصاد کلان دیده شده است و کنترل شود چراکه این امر نیز تحت کنترل بازار است.

    وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه با تمام پرسشها و زیاد کردن قیمت‌ها، رشد قیمت مسکن از رشد میانگین سایر کالاها کمتر بوده است گفت: قطعا اتفاقی که در حوزه کلان رخ می دهد را نمی‌توان به طور بخشی حل کرد، مسئله‌ای که نه تنها در حوزه مسکن بلکه در تمامی بخش‌ها دیده می‌شود.

    این مقام مسئول با اشاره به شروع پروژه‌های مسکن مهر و از بین بردن قیمت زمین از پروژه‌ها بیان کرد: در این دوره علی‌رغم تصور کم کردن قیمت زمین و مسکن شاهد رشد ۹ برابری زمین و ۶ برابری مسکن بودیم که نشان از پرسشها این رویکرد دارد.

    قرارداد خرید هواپیما لغو نشده،امکان اجرا ندارد

    عضو کابینه دولت تدبیر و امید در آخر درخصوص قراردادهای هواپیما نیز با شرکت‌های خارجی بیان کرد: تمامی قراردادهای ما هم‌اکنون از جهت حقوقی محفوظ بوده و باطل نشده هست، ولی هم‌اکنون اجازه اجرا ندارد که در صورت عوض کردن سیاست‌ها می تواند مجددا عملیاتی شود.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: نمایندگان مجلس | عباس آخوندی | وزارت کشور | شهرسازی | پروژه | ایران | میلیون | بافت فرسوده

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • چاپ کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب