حوادث چون روزها سپری می شوند.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » فروش کالاهای بانه در سابر شهرها نیاز به مجوز دارد ، بیشتر انبارهای قاچاق اطراف پایتخت کشور عزیزمان ایران هستند

    فروش کالاهای بانه در سابر شهرها نیاز به مجوز دارد ، بیشتر انبارهای قاچاق اطراف پایتخت کشور عزیزمان ایران هستند

    در حال حاضر قاچاقچیان به طور عمده محموله‌های خود را در انبارهای غیرمجاز و مکان‌هایی همانند خانه‌ها، سوله‌ها و غیره نگهداری می‌کنند.

    فروش کالاهای بانه در سابر شهرها نیاز به مجوز دارد ، بیشتر انبارهای قاچاق اطراف پایتخت کشور عزیزمان ایران هستند

    به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، قاچاق یکی از فاکتورهای مهم مخرب اقتصاد کشور است که بعضی تصمیم‌های اشتباه دولت به شدت یافتن آن دامن می‌زند. عواملی همچون نوسان‌های ارزی می‌تواند انگیزه قاچاق را زیاد کردن دهد و در این میان سوءاستفاده‌گران جهت نگهداری اجناس قاچاق خود به دنبال انبارهای غیر رسمی در حاشیه پایتخت کشور عزیزمان ایران و بعضی شهرهای دیگر کشور هستند.

    در مورد اوضاع کالاهای قاچاق و انبارهای مشکوک موجود در اطراف تهران، گفت‌وگویی تفصیلی با امیرمحمد پرهام‌فر مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق ارز و پولشویی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشتیم که به شرح زیر است:

    شناسایی رویه‌هایی که قاچاق را ممکن می‌کردند

    تحریریه بیاکافه : دولت جهت مبارزه با قاچاق چه اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است؟

    فروش کالاهای بانه در سابر شهرها نیاز به مجوز دارد ، بیشتر انبارهای قاچاق اطراف پایتخت کشور عزیزمان ایران هستند

    پرهام‌فر: دولت در بخش‌های اجرایی و ارگان‌ها که تحت اختیار دارد برخوردهای جدی را جهت مبارزه با قاچاق کالا و ارز مدنظر قرار داده هست، حتی دعوتی از بخش‌های خارج از بدنه دولت که می‌توانند در مبارزه با قاچاق مؤثر واقع شوند، شده است است تا با همکاری‌های مورد نیاز و مکمل نواقص موجود به طور کامل برطرف شود.

    در سال‌های اخیر با رویه‌هایی که باعث سوءاستفاده قاچاقچیان می‌شد، شناسایی و مقابله شد، به عبارت دیگر محل‌هایی که امکان ورود قاچاق از آنجا وجود داشت، به طور کامل مسدود شد.

    واردکنندگان‌ قانونی موانع و مراحل بسیاری جهت وارد کردن اجناس خود به کشور دارند ولی قاچاقچیان‌ جهت ورود کالاها و محموله‌های قاچاق هیچ چالشی را پیش‌رو ندارند و حقوق دولتی را نمی‌پردازند. به همین علت مبارزه با قاچاق به مصداقی از حق ستانی از تمام تولید‌کنندگان، مصرف‌کنندگان، وارد‌کنندگان و غیره است.

    گاهی واردات قانونی بعضی کالاها نیازمند اخذ مجوز‌هایی مانند مجوز و تأیید استاندارد است ولی کالاهای قاچاق بدون تأییدیه‌های مورد نیاز وارد کشور می شوند و امکان به خطر انداختن سلامت و بهداشت تمام افراد را در پی دارد.

    در حال حاضر قاچاقچیان به طور عمده محموله‌های خود را در انبارهای غیرمجاز و مکان‌هایی همانند خانه‌ها، سوله‌ها و غیره نگهداری می‌کنند.

    بررسی سخت اجناس مجوزدار

    تحریریه بیاکافه : در بعضی فروشگاه‌ها با تبلیغ خرید مستقیم کالا از بانه‌ و با قیمت اندک‌تری نسبت به بازار در فروشگاه‌های پایتخت کشور عزیزمان ایران و یا اینترنت دیده شده است هست، آیا این اجناس قاچاق هستند؟

    پرهام‌فر: در شهرهای مرزی همچون بانه‌ بازارچه‌های رسمی وجود دارند و حتی معابر مختلفی که در گذشته وجود داشت شناسایی و در صورت صلاحدید بعضی از آنها تبدیل به معابر رسمی شدند، بنابراین بعضی از کالاهای موجود در بازارچه بانه‌ به شیوه رسمی ورود پیدا کرده است.

    در ساماندهی کالاهای مرزی فاکتورهایی‌ مدنظر قرار گرفته شده، به طوری که خروج کالای تجاری مرزی که با معافیت‌های خاص وارد کشور شده است هست، حق استفاده در دیگر استان‌ها و به عبارتی سرزمین مهم را ندارند. اگر کسی خواهان خروج آن کالا از منطقه مرزی است باید حقوق ورودی مربوط به تعرفه آن کالا را پرداخت کرده و از شورای مبادلات عرضه استان مجوزهای مورد نیاز را اخذ کند.

    در شبکه‌های مجازی تبلیغ‌هایی جهت فروش اجناس متفاوت از کیش، بانه‌ و یا دیگر مناطق مرزی وجود دارد که باید بررسی شود آیا این کالاها از طریق مبادی رسمی وارد کشور شده‌اند و یا به شکل قاچاق به سرزمین مهم نفوذ پیدا کرده‌اند.

    بین مناطق آزاد و بازارچه‌های مرزی باید تفکیک قائل شد آیا که در مناطق آزاد ساکنان معافیت‌های ۸۰ درصدی دارند و به عبارتی معافیت‌های در نظر گرفته جهت آنها با افراد خارجی برابری می‌کند ولی در بازارچه‌های مرزی و یا کالاهای ملوانی‌، اجناس با معافیت حق ورود به کشور را پیدا می‌کنند ولی حق خروج از منطقه بدون داشتن مجوز شورای سطح عرضه را ندارند. قانون و آیین‌نامه تازه هم به این عنوان اذعان دارد.

    بخش اول گفت‌وگو را اینجا بخوانید: برخی‌ مدیران با امضای طلایی به استمرار قاچاق دامن می‌زنند

    فروش کالاهای بانه در سابر شهرها نیاز به مجوز دارد ، بیشتر انبارهای قاچاق اطراف پایتخت کشور عزیزمان ایران هستند

    پایتخت بیشترین انبار غیر رسمی را در اطراف خود دارد

    تحریریه بیاکافه : سامانه‌های راه‌اندازی شده است تازه گمرک چه نقشی در مبارزه با قاچاق دارند؟

    پرهام‌فر: گردش کالا و اوضاع انبارهای مهم در سامانه‌های طراحی شده است به طور براق ثبت و اعلام می‌شود بنابراین امکان رصد و پایش جهت مسئولان مربوطه وجود دارد.

    این رصد‌های براق و به روز موجب شده است تا قاچاقچیان‌ از انبارها‌ی ثبت شده، فراری شوند و به انبارهای غیر رسمی در اطراف پایتخت کشور عزیزمان ایران و یا دیگر شهرها روی آورند ولی به علت اینکه بازار مصرف پایتخت بازار بزرگتری به نسبت دیگر شهرهاست، این انبارهای غیرمجاز در زیاد موارد در اطراف شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران متمرکز شده است است.

    در واقع این انبارهای غیررسمی که در اطراف پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود دارند به عنوان انبار به ثبت نرسیده است و به طور عمده کالاهای قاچاق در مکان‌هایی همانند خانه‌ها، سوله‌ها، باغ‌ها، زمین‌های کشاورزی، دامپروری‌ها، اماکن متروکه، پارکینگ خانه‌ها و غیره نگهداری می‌شوند.

    در حال حاضر قاچاقچیان به طور عمده محموله‌های خود را در انبارهای غیرمجاز و مکان‌هایی همانند خانه‌ها، سوله‌ها و غیره نگهداری می‌کنند.

    برخورد با انبارهای غیر رسمی سخت است

    تحریریه بیاکافه : چه برخوردی جهت مقابله با انبارهای غیررسمی در نظر گرفته‌اید؟

    پرهام‌فر: کنترل این محل‌ها به علت اینکه از اماکن عمومی محسوب نمی‌شوند، نیازمند دستور مقام قضایی هست. یعنی نیروی انتظامی و یا دیگر ضابطان‌ باید به طور موردی دستور قضایی اخذ کنند.

    طولانی و سخت بودن شناسایی و اخذ حکم قضایی جهت برخورد و مقابله با این انبارها، موجب شده است تا نگهداری محموله‌های قاچاق در انبارهای غیررسمی طی سال‌های اخیر شدت گیرد.

    به طور طبیعی به هر میزان که ورود و نگهداری کالای قاچاق سخت شود، قاچاقچیان‌ به دنبال یافتن مسیری تازه جهت حفظ منافع خود هستند که شناسایی شِگرد‌ها و شیوه‌های تازه آنها گاهی نیازمند وقت است ولی به هر حال تلاش در ایجاد محدودیت در این عرصه را داریم.

    فروش کالاهای بانه در سابر شهرها نیاز به مجوز دارد ، بیشتر انبارهای قاچاق اطراف پایتخت کشور عزیزمان ایران هستند

    قاچاقچیان بدون دردسر خاصی محموله خود را انتقال یافته می‌کنند

    تحریریه بیاکافه : چند درصد از کالاهای قاچاقی‌ که در آمار کشفیات وجود ندارند از طریق این انبارها در بازار توزیع می‌شوند؟

    پرهام‌فر: درصد مشخصی را نمی‌توان به مجموع قاچاق‌هایی که از این طریق به بازار ورود کرده هست، اختصاص دهیم ولی ناامن بودن انبارهای رسمی موجب شده است تا دیگر هیچ انبار تحت نظارتی حاضر به پذیرش ریسک نگهداری از کالای قاچاق نشود و همین انبارهای غیرمجاز یکی از دغدغه‌های مهم قاچاق را ساده کرده است.

    قاچاقچیان‌ گاهی‌ محموله‌های خود را با استفاده از ثبت سفارشی جهت حمل و نقل با وسایل نقلیه‌ای همچون وانت‌ بار به مکان مدنظر خود انتقال یافته می‌کنند. در واقع در زیاد موارد دستگاه وانت بار کرایه‌ای بدون اطلاع از اوضاع قانونی و یا قاچاق بودن اجناس، محموله را به اماکن غیررسمی انتقال یافته کرده و تحویل انباردار غیرمجاز می‌دهد.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: مبارزه با قاچاق | کالای قاچاق | قاچاقچیان | نگهداری | شناسایی | بیاکافه | بازار | ایران

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • افست کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • جعبه هدیه کتاب
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار