اگر صخره در مسیر رود نبود ،رود هیچ آوازی از خود سر نمی داد.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » ۱۰ برنامه حمایتی دولت جهت رونق کارآفرین در سال ۱۳۹۷

    ۱۰ برنامه حمایتی دولت جهت رونق کارآفرین در سال ۱۳۹۷

    خلاصه ۱۰ برنامه‌ حمایتی دولت جهت رونق کارآفرین در سال ۱۳۹۷ از سوی شرکت برنامه و بودجه کشور اعلام شد.

    ۱۰ برنامه حمایتی دولت جهت رونق کارآفرین در سال ۱۳۹۷

    به گزارش گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، به نقل از شرکت برنامه و بودجه کشور، طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی یکی از برنامه‌های دولت در جهت تولید و اشتغال اعلام شده است هست؛ این طرح یک دوره آموزشی تلقی می‌شود.

    طول دوره کارورزی حداقل شش ماه و حداکثر ۱۲ ماه جهت هر کارورز (به طور میانگین پنج ماه جهت هر کارورز)، بر اساس استانداردهای مصوب آموزش مهارتی تعیین می‌شود و جهت کارورزان مشمول طرح، کمک هزینه کارورزی به صورت ماهیانه ۳۰ درصد حداقل دستمزد (معادل ۳۳۴ هزار تومان) در نظر گرفته شده است است.

    علاوه بر این، جهت تأمین بیمه مسئولیت مدنی به ازای هر کارورز رقمی معادل ۵۰ هزار تومان در سال به وسیله دولت پرداخت خواهد شد. طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی موجب زیاد کردن توانایی جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت، تجربه در محیط کار و ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در آنها شده است و متقابلا دانش و آموخته‌های آنها به محیط کسب و کار انتقال یافته و سرمایه انسانی نیز تقویت می‌شود.

    ۱۰ برنامه حمایتی دولت جهت رونق کارآفرین در سال ۱۳۹۷

    افزایش مهارت و اشتغال پذیری جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی، تسهیل در جذب و به‌کارگیری جوانان در بنگاه‌های اقتصادی از اهداف این طرح و گروه نشانه ۱۰۰ هزار نفر دانش آموختگان دانشگاهی بدون کار و فاقد بیمه تامین و سابقه کار اعلام شده است است.

    نحوه اجرا هم مشمول بر گذراندن دوره آموزشی ۴ تا ۶ ماه در واحد پذیرنده، پرداخت میانگین سرانه کمک هزینه آموزشی کارورزی، پرداخت بیمه مسئولیت مدنی (بیمه حوادث) به جای واحد پذیرنده، به ازای هر سه فرد شاغل بیمه شده است پذیرش یک کارورز، پرداخت کمک‌های بلاعوض به میزان ۱۶۷۶.۲ میلیارد ریال ( ۱۶۷۱.۲ میلیارد ریال جهت کمک هزینه آموزشی کارورزی و ۵ میلیارد ریال جهت بیمه مسئولیت مدنی) است.

    طرح مشوق بیمه سهم کارفرمایی

    این طرح در جهت تحرک بخشی به بازار کار کشور، حمایت از کارفرمایان و کارآفرینان و ایجاد اشتغال از طریق ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی و خدماتـی به استفاده از نیـروی کار جدید، اجرا می‌شود.

    افزایش اشتغال‌زایی جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی، کمک به هزینه‌های جذب و به‌کارگیری جوانان در بنگاه‌های اقتصادی از جمله اهداف و گروه نشانه هم ۲۰۰ هزار نفر از دانش آموختگان دانشگاهی بدون کار شغل اولی‌ (۷۰ هزار نفر از فرایند کارورزی و مابقی جذب مستقیم) اعلام شده است است.

    خلاصه ۱۰ برنامه‌ حمایتی دولت جهت رونق کارآفرین در سال ۱۳۹۷ از سوی شرکت برنامه و بودجه کشور اعلام شد.

    نحوه اجرا هم به صورت استفاده از ظرفیت مراکز کاریابی غیردولتی جهت به‌کارگیری شغل اولی و مدت برخورداری از مشوق بیمه‌ای ۱۲ تا ۲۴ ماه مطابق ماده ۷۱ قانون برنامه ششم توسعه و پرداخت سهم بیمه کارفرما (۲۳%) به ازای هر شغل اولی است.

    پرداخت کمک‌های بلاعوض به میزان ۳۲۰۳ میلیارد ریال جهت کمک به سهم بیمه کارفرمایی بنگاه های اقتصادی جهت سال ۹۷ (۱۳۰ هزار نفر از مشمولین طرح به مدت ۸ ماه و ۷۰ هزار نفر که از شاغلان جذب شده است از طرح کارورزی هستند به مدت ۳ ماه از این مشوق برخوردار خواهند شد).

    طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار

    اهداف این طرح آشنایی با محیط کسب وکار، کسب تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز جهت ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، کمک به واحدهای اقتصادی فعال به منظور شناسایی نیروی کار مستعد و توانمند، زمینه‌سازی جهت کم کردن هزینه‌های جذب و بکارگیری نیروهای فاقد مهارت و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاه‌های اقتصادی اعلام شده است و گروه نشانه هم ۲۰۰ هزار نفر جوانان شغل اولی جهت دوره مهارت آموزی است.

    نحوه اجرای این طرح مشمول بر عضویت متقاضی دوره مهارت آموزی و یا واحد پذیرنده از طریق ثبت در سامانه اعلامی و مدت برخورداری از دوره مهارت آموزی تا ۱۲ ماه بوده و کلیه مهارت آموزان مشمول این طرح از شمول قانون کار و قانون تامین اجتماعی خارج خواهند بود.

    استفاده از مهارت آموز متناسب با مربی موجود هر واحد و وجود امکانات، تجهیزات و ایمنی کافی (به ازای هر مربی ۲ مهارت آموز و حداکثر ۴ مهارت آموز) در هر واحد مشمول طرح به طور همزمان است و پرداخت بیمه مسئولیت مدنی (بیمه حوادث) به جای واحد پذیرنده به ازای هر مهارت آموز ۸۰ هزار تومان در سال، استفاده از ظرفیت تشکل‌های بخش های شخصی و تعاونی و مراکز کاریابی غیردولتی جهت به‌کارگیری شغل اولی و پرداخت کمک‌های بلاعوض به میزان ۱۶۰ میلیارد ریال جهت بیمه مسئولیت مدنی(حوادث) است.

    طرح یارانه دستمزد

    طرح یارانه دستمزد مشمول بر اهداف زیر هست؛ زیاد کردن اشتغال‌زایی جوانان در مناطق محروم و کمتربرخوردار، کمک به هزینه های جذب و بکارگیری جوانان در بنگاه‌های اقتصادی همچنین گروه نشانه ۶۰ هزار نفر جوانان شغل اولی در مناطق محروم و کمتربرخوردار در نظر گرفته شده است است.

    ۱۰ برنامه حمایتی دولت جهت رونق کارآفرین در سال ۱۳۹۷

    نحوه اجرا به شکل استفاده از ظرفیت مراکز کاریابی غیردولتی جهت به‌کارگیری شغل اولی، مدت برخورداری از مشوق بیمه ای تا ۱۲ ماه، پرداخت میانگین سرانه کمک هزینه دستمزد معادل۳۰ درصد حداقل دستمزد جهت به‌کارگیری شغل اولی (ماهانه ۳۳۴ هزار تومان)، پرداخت کمک های بلاعوض به میزان ۱۶۰۴ میلیارد ریال جهت کمک به بنگاه های اقتصادی در قالب یارانه دستمزد به مدت ۸ ماه تا آخر سال ۱۳۹۷.

    طرح توسعه تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی

    پیوند مالی بین یک موسسه مالی رسمی با یک موسسه مالی غیررسمی محلی (مانند گروه خودیار) را بانکداری پیوندی می‌نامند. اهداف کلی طرح مشمول بر زیاد کردن توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی در مناطق روستایی، توانمندسازی افراد و ایجاد و توسعه کسب و کارهای خرد و اصلاح معیشت مناطق مورد نظر و گروه نشانه را روستاییان تنگدست و آسیب‌پذیر تشکیل می‌دهند که دسترسی آن‌ها به تسهیلات بانکی بدون گارانتی و وثیقه، تنها از طریق راهبردهای تامین مالی خرد (نزد موسسه تاک در ایران) میسر است و افراد آسیب‌پذیر و کم درآمد در مناطق شهری و روستایی با رویکرد اشتغال زایی به خاص جوانان و زنان تشکیل می‌دهند.

    نحوه اجرا مشمول بر استفاده از ظرفیت های محلی و توانمند نمودن آن جهت همکاری در کارآفرین و آماده سازی جهت بازار محصولات تولید شده، پرداخت کمک‌های فنی و اعتباری یا بلاعوض جهت اجرای دقیق‌تر طرح در مناطق و ظرفیت سازی و آموزش، پرداخت تسهیلات بانکی با قیمت متعارف بانکی(به جای ارزان قیمت) است.

    اما ویژگی‌های گروه های خودیار در طرح تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی مشمول بر این موارد است:

    خلاصه ۱۰ برنامه‌ حمایتی دولت جهت رونق کارآفرین در سال ۱۳۹۷ از سوی شرکت برنامه و بودجه کشور اعلام شد.

    همه اعضای گروه بایستی ساکن محله/ روستای محل اجرای برنامه باشند، تعداد اعضای گروه بین ۱۵ تا ۲۵ نفر باشد، از هر خانواده فقط یک نفر حق عضویت در یک گروه را دارد، کلیه اعضا، مجمع عمومی گروه را تشکیل می‌دهند و هر گروه دارای یک هیأت اجرایی مشمول بر “گروه‌یار”، “خزانه‌دار” و “منشی” باشد، گروه دارای حساب یکسان نزد بانک کشاورزی باشد، هیأت اجرایی گروه نباید از بستگان درجه یک باشند و افراد زیر ۱۸ سال نمی‌توانند عضو گروه باشند و افراد دارای بدهی معوق یا چک برگشتی هم در گروه نباشند.

    اما مراحل اجرای طرح تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی مشمول بر انعقاد قرارداد میان شرکت بهزیستی استان و مؤسسه مجری برنامه، تعیین شهرستان‌های هدف، گزینش مجریان محلی، دوره‌های توجیهی و آموزشی مورد نیاز جهت دست اندرکاران متفاوت برنامه، مجریان محلی به فرمانداری شهرستان‌های هدف، ورود تسهیل‌گران به روستاها و شروع تشکیل گروه‌های خودیار، استمرار و تکمیل مراحل برنامه، گزارشدهی، دیدار یارگیری از سایر سازمان‌ها و پایداری برنامه است.

    با توجه به تجارب موفق این برنامه با همکاری و هماهنگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت متبوع، شرکت بهزیستی و بانک کشاورزی، می‌توان علاوه بر رشد طبیعی برنامه، طی ۶ سال ۱۰۰ هزار نفر تازه را در قالب ۶ هزار گروه خودیار با استفاده از منابع قانون اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، به جامعه تحت پوشش برنامه افزود به‌طوری‌که نوآوری‌ها و ابتکارات ویژه‌ای نیز طراحی برنامه را در برگیرد تا آن‌ را از تاثیرات زیر برخوردارکند:‌

    الف- زیاد کردن پایداری گروه‌های خودیار از طریق شبکه‌سازی و تجمیع آن‌ها در نهادهای بزرگ‌تر

    ۱۰ برنامه حمایتی دولت جهت رونق کارآفرین در سال ۱۳۹۷

    ب- کم کردن هزینه‌های سرانه جهت آموزش و ترویج مهارت‌های کسب و کار

    ج – ایجاد بستر مناسب جهت هدایت و جذب بیمه‌های خرد جهت گروه هدف

    د- کم کردن اعوجاج متصور بر استفاده از قیمت سود سرمایه‌ای که به مراتب پایین‌تر از قیمت مرسوم تورم می‌باشد و هدایت اختلاف بین دو قیمت به سوی و به سود تقویت نهادهای روستایی و توسعه اجتماع محور

    ه- کم کردن خطر انحراف از نشانه تسهیلات که معمولاً در پی استفاده از تسهیلات ارزان قیمت پیش می‌آید

    و -کاهش مخاطرات اخلاقی ناشی از گزینش همسانان نامناسب و نامتناسب

    بر این اساس برش یک ساله این برنامه جهت سال ۱۳۹۷ به ­شرح زیر خواهد بود:

    شناسایی و تشکیل ۱۰۰۰ گروه خودیار تازه با میانگین ۱۵ نفر عضو

    ادامه فعالیت‌های ظرفیت‌سازی جهت ۳۰۰۰ گروه موجود با میانگین ۱۵ نفر عضو

    منابع مالی مورد نیاز هم به این شکل است که با در نظرگرفتن این که بازه زمانی اجرای برنامه تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی مشتمل بر تشکیل گروه‌های خودیار، بانک‌پذیر شدن آنها و راه‌اندازی کسب و کار (توسط حدود ۱۰ درصد از اعضای گروه‌های خودیار) سه سال هست، هزینه ظرفیت سازی هر گروه خودیار به میزان ۱۰۰ میلیون ریال جهت سه سال، به این صورت که سال‌های اول و دوم هریک ۴۰ میلیون ریال و در سال سوم ۲۰ میلیون ریال. بنابراین با احتساب تشکیل ۱۰۰۰گروه در سال ۱۳۹۷ و ادامه فعالیت ۳۰۰۰ گروه موجود، اعتبارات بودجه ای که جهت ارائه خدمات فنی و مشاوره‌ای، بسیج اجتماعی، ظرفیت­سازی در داخل بانک و سازمان‌های مدنی و افراد نشانه مورد نیاز هست، بر اساس جداول اعلامی با پیش‌بینی اشتغال ۶۰۰۰ نفر به مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

    همچنین با احتساب میانگین مبلغ تسهیلات جهت هر گروه (۳۰۰میلیون ریال و ۴۰۰۰ گروه خودیار، تسهیلاتی به مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است (نرخ تسهیلات عنوان این برنامه معادل قیمت مصوب شورای پول و اعتبار است).

    توسعه و حمایت از مشاغل خانگی

    قابلیت انجام کسب و کار در «منزل» باعث ایجاد مزایای بسیاری جهت شاغلین آنها می‌شود که از جمله می‌ توان به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، از بین بردن هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد- شاگردی بین اعضاء خانواده و… اشاره کرد.

    اهداف:

    شناسایی و توسعه ظرفیت ‌های کسب و کار خانگی در جهت توسعه وقت های شغلی

    ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی و اشتغال اعضاء خانوار

    کاهش هزینه­‌های تولید و خدمات جهت حضور فعال و مستمر در بازار رقابت

    افزایش صرفه جویی در هزینه­‌های جانبی اشتغال و زیاد کردن درآمد خانواده

    ارتقاء مدیریت کسب و کار خانگی از طریق پیوند با بنگاه های بالادستی و تشکل­های خوشه ای، اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و صنوف

    گروه نشانه کسانی که مبادرت به کسب و کار خانگی به وسیله کارکنان خانگی می ‌کنند و شرایط زیر دارند:

    انجام کار صرفاً به وسیله عضو یا اعضاء خانواده در واحد مسکونی

    تناسب حجم تولید با شرایط و فضای واحد مسکونی

    عدم ایجاد آلودگی­های زیست محیطی، صوتی و بصری و رعایت کامل حقوق همسایگان

    عرضه و فروش محصول (کالا و خدمات) در خارج از واحد مسکونی

    عدم تردد غیرمتناسب با فضای محل سکونت به خاص در مجتمع های مسکونی

    مجاز بودن و تناسب شغل با محیط مسکونی

    نحوه اجرا به این صورت است که ساماندهی و توسعه و حمایت از مشاغل خانگی در سال ۹۷ در دو قالب پیاده سازی الگوی جدیدی که با همکاری جهاد دانشگاهی در حال انجام است و نیز حمایت مالی از فعالیت های پشتیبان مشاغل خانگی دنبال می شود. جهت پیاده سازی دقیق الگوی توسعه مشاغل خانگی مبلغ ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است.

    مراحل پیاده سازی الگوی توسعه مشاغل خانگی مشمول بر بررسی، شناسایی و اولویت بندی مزیتهای استانی، ساماندهی، بررسی، استعدادسنجی و توانمندسازی متقاضیان مشاغل خانگی، ساماندهی، بررسی و اتصال به بازار و پایدارسازی مشاغل خانگی است.

    لازم به توضیح است در امسال نشانه گذاری طرح پیاده سازی الگوی توسعه مشاغل خانگی به صورت مسئله محور و فارغ از محدوده جغرافیایی انجام خواهدشد و مباحث و موارد مهم دارای توجیه اقتصادی که وقت شغلی فراوانی ایجاد می کنند، مدنظر قرار می گیرد و لذا توزیع استانی بودجه مذکور درحال حاضر ممکن نبوده و منوط به بررسی طرحهای مهم و اشتغالزای استانها و مناطق خواهد بود.

    همچنین بر اساس عملکرد سالهای گذشته و برآورد انجام شده است در سال جاری، حمایت از طرح‌های پشتیبان مشاغل خانگی از محل منابع تسهیلاتی مندرج در آیین نامه تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ مطابق با جدول زیر به مبلغ ۷۵۵۰ میلیارد ریال و با آینده نگری اشتغال ۳۶۵۸۲ نفر انجام خواهد شد.

    مراحل اجرایی ایجاد و توسعه مشاغل خانگی هم مشمول بر نحوه عضویت متقاضیان و بررسی طرح ها در دستگاه اجرائی، تکمیل فرم پرسشنامه متناسب با شرایط به وسیله کلیه متقاضیان مشاغل خانگی از طریق سامانه مشاغل خانگی، ارائه مشخصات طرح و فعالیت مورد نظر خود را در قالب فرم­های موجود در سیستم به دستگاه اجرایی مربوطه به وسیله متقاضیان مستقل دارای کد رهگیری، تکمیل فرم پرسشنامه و دریافت کد رهگیری از سیستم در صورت برخورداری از مهارت جهت افراد متقاضی انجام فعالیت تحت پوشش پشتیبان، بررسی اهلیت فردی، فنی و … متقاضی پشتیبان به وسیله دستگاه اجرایی، صدور مجوز مربوطه به وسیله وزارت کار و امور اجتماعی و واحدهای تابعه در صورت تائید دستگاه اجرایی ذی ربط، معرفی متقاضی تحت پوشش به پشتیبان به وسیله دستگاه اجرایی با استفاده از بانک اطلاعاتی سیستم است و در صورت پذیرش افراد فوق به وسیله پشتیبان، طرح تایید و به بانک ارسال می‌شود.

    برنامه توسعه اشتغال در بخش مسکن

    این برنامه مشمول بر موارد زیر است:

    کمک به احیای بافت های فرسوده (شامل ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سال ۱۳۹۷ و ۴۰۰ واحد مسکونی تا آخر سال ۱۴۰۰)

    کمک به تأمین مسکن روستایی و اجتماعی (شامل ۵۰ هزار واحد مسکونی شهری و ۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سال ۱۳۹۷ که تا آخر سال ۱۴۰۰ جمعاً به ۴۰۰ واحد مسکونی خواهد رسید).

    احیای بافت‌های فرسوده در سال ۱۳۹۷ نیازمند تأمین منابع مالی به میزان ۶۵ هزار میلیارد ریال است که ۲۵ هزار میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانکی ۶ تا ۹ درصد و ۴۰ هزار میلیارد ریال آن از محل کمک های دولت تأمین خواهد شد. آینده نگری می شود از محل اجرای این طرح ۲۴۰ هزار وقت شغلی تازه در سال ۱۳۹۷ فراهم شود).

    کمک به تأمین مسکن روستایی و اجتماعی در سال ۱۳۹۷ نیازمند تأمین منابع مالی به میزان ۴۴.۴ هزار میلیارد ریال است که ۲۱.۵ هزار میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانکی ۵ درصد و ۲۲.۹ هزار میلیارد ریال آن از محل کمک های دولت تأمین خواهد شد. آینده نگری می شود از محل اجرای این طرح ۶۰ هزار وقت شغلی تازه در سال ۱۳۹۷ فراهم شود).

    مصوبه هیئت وزیران در این خصوص تحت عنوان برنامه بازآفرینی شهری پایدار علاوه بر احیاء بافت های فرسوده هدف، استفاده از اراضی دولتی تمامی دستگاه های اجرایی درون بافت های فرسوده را نیز نشانه گذاری نموده است که بازسازی و نوسازی آنها به وسیله نهاد توسعه گر انجام خواهد شد.

    برنامه توسعه اشتغال در بخش کشاورزی

    برنامه کارآفرین بخش کشاورزی مشمول بر دو زیر برنامه مهم زیر به این شرح است: پیش‌بینی منابع برنامه‌های تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی بر مبنای رسته‌ فعالیت‌های اولویت‌دار بخش کشاورزی و برنامه ارتقای توان تولید ملی و تثبیت اشتغال در قالب بازسازی، نوسازی و سرمایه درگردش واحدها.

    برنامه توسعه اشتغال در بخش صنعت

    برنامه‌های حوزه صنعت مشمول بر دو طرح به شرح زیر است:

    برنامه اشتغال در حوزه صنایع کوچک و خوشه‌های صنعتی اشتغال زا؛ اجرای این برنامه منتهی به ایجاد ۷۴.۵ هزار وقت شغلی تازه تا آخر سال ۱۳۹۷ خواهد شد. این برنامه مشمول بر طرح‌های توسعه تولید پوشاک با احداث ۱۲ شرکت پشتیبان استانی و ۱۲۰ کارخانه دوزندگی صنعتی. ایجاد ۱۰ واحد جواهرسازی استانی و ۲۰۰۰ کارگاه خانگی تولیدی در حوزه سنگهای زینتی و جواهرات.

    حلقه‌های مفقوده خوشه­‌های کسب وکار؛ ۴۲۲ حلقه مفقوده، که با تکمیل این حلقه ها، زنجیره ارزش تولید کسب و کار ها تکمیل و علاوه بر ایجاد اشتغال، ارزش افزوده بالاتری نیز در کل زنجیره ارزش تولید محصولات حاصل خواهد شد.

    ایجاد کلینیک های صنعت در ۱۰ مرکز استان و ۱۲۰ شهرستان کشور، ‌ ۵۰ مرکز لجستیک (مدیریت زنجیره تأمین) : در شهرک‌های صنعتی بزرگ (شامل خدمات پشتیبان حمل و نقل، انبار و ملزومات اداری)، اجرای ۲۵ پروژه در صنعت چرم، ایجاد ۲۵۰ واحد تولیدی در رشته صنعت مصنوعات چرمی، ایجاد ۱۰۰۰ واحد تولیدی در رشته صنعت پلاستیک، ایجاد ۲۵۰ واحد تولیدی در رشته صنعت سنگ.

    برنامه تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی خاتمه ۹۷ بخش شخصی در پنج رشته فعالیت اشتغال زا؛ طرح های مشمول این برنامه مشمول بر ۱۹۷۱ طرح در ۳۱ استان کشور است که اجرای آن در سال ۱۳۹۷ حدود ۵۱.۵ هزار وقت شغلی تازه ایجاد خواهد کرد. طرح های این برنامه در ۵ رشته فعالیت مهم زیر قرار دارند:

    ابزار پزشکی- اپتیکی- دقیق- ساعت (کد ۳۳ ISIC بخش صنعت)، ساخت ماشین آلات وتجهیزات (کد ۲۹ ISIC بخش صنعت)، مبلمان سایرمصنوعات (کد ۳۶ ISICبخش صنعت)، محصولات غذائی و آشامیدنیها (کد ۱۵ ISIC بخش صنعت)، محصولات فلزی فابریکی (کد ۲۸ ISIC بخش صنعت) که با اجرایی شدن برنامه های فوق جمعا ۱۲۶ هزار وقت شغلی تازه زیر ایجاد خواهد.

    در مجموع جهت اجرایی شدن این برنامه ها ۵۴.۷ هزار میلیارد ریال منابع مالی به شرح زیر مورد نیاز است: تجهیز منابع از محل تسهیلات بانکی ۴۷.۳ هزار میلیارد ریال و تجهیز منابع از محل کمک های دولت به صورت سود یارانه تسهیلات ۷.۴ هزار میلیارد ریال

    طرح دولت جهت جایگزینی اتوبوس و کامیون

    در اجرای این طرح، کمک بلاعوض دولت به صورت پرداخت هزینه های مربوط به ارزش CKD هست. خرید CKD از طریق فاینانس خواهد بود که تضمین بازپرداخت اصل و سود آن با دولت هست. علاوه بر طرح فوق، دولت در حوزه حمل و نقل درون شهری و برون شهری برنامه‌های دیگری را تدوین کرده است که در جدولهایی که در لینک زیر به آن اشاره شده است قابل دسترسی هست. همچنین عنوان برنامه اشتغال در حوزهگردشگردی، صنایع دستی و میراث فرهنگی در مناطق شهری هم در جداولی انتشار یافته و قابل دسترسی است.

    جداول توزیع استانی اجرای طرح‌های مذکور در برنامه‌های کارآفرین دولت در سال ۱۳۹۷ در این فایل قابل مشاهده است.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: تولید و اشتغال | مشاغل خانگی | اشتغال زایی | نان خانگی | اجرای طرح | استفاده | برنامه | تسهیلات | برنامه | اشتغال

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • چاپ کتاب اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب خارجی pdf