ارزش انسان به افکار و باورهای اوست
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » برنامه‌ای جهت زیاد کردن صادرات سنگ‌های گران‌بها وجود ندارد ، سنگ‌های تزئینی در گرداب خام فروشی!

    برنامه‌ای جهت زیاد کردن صادرات سنگ‌های گران‌بها وجود ندارد ، سنگ‌های تزئینی در گرداب خام فروشی!

    رونق صنعت تولید سنگ های تزیینی، نیازمند طرح برنامه تازه در این حوزه و کم کردن خام فروشی است.

    برنامه‌ای جهت زیاد کردن صادرات سنگ‌های گران‌بها وجود ندارد ، سنگ‌های تزئینی در گرداب خام فروشی!

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، ظرفیت آشنا شده است معادن کشور ۴۷ میلیارد تن است و از این ذخایر حدود چهار میلیارد تن ذخایر سنگ‌های تزئینی را تشکیل می دهد. هشت هزار و ۸۰۰ معدن اعم از فلزات رنگی، خاک‌های صنعتی، سنگ‌های تزئینی و غیره در کشور وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۹۰۰ معدن مربوط به حوزه سنگ‌های تزئینی است.

    مصرف واقعی سنگ در کشور با توجه با رکود ساخت و ساز ۷٫۵ میلیون تن و ظرفیت استخراج سنگ‌های تزئینی افزون بر ۲۵ میلیون تن در سال است و این عنوان نشانگر ظرفیت و توان بالای کشور در حوزه تولید سنگ‌های تزئینی و ضرورت صادرات این سنگ‌ها به بازارهای جهانی است.

    در حاشیه نخستین روز نمایشگاه سنگ‌های تزئینی کشور عزیزمان ایران با چند تن از مسئولان این حوزه در رابطه با کاستی‌ها در زمینه فرآوری و صادرات سنگ‌های تزئینی به گفت‌وگو پرداخته‌ایم که در ادامه آمده است؛

    برنامه‌ای جهت زیاد کردن صادرات سنگ‌های گران‌بها وجود ندارد ، سنگ‌های تزئینی در گرداب خام فروشی!

    تکنولوژی روز دنیا عامل مهم رونق صنعت سنگ‌های تزئینی است

    محمدرضا حاجی پور مدیر شرکت صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، اظهار کرد: ارتقای کیفیت در حوزه فرآوری سنگ، بستگی زیادی به استفاده از تکنولوژی روز دنیا و بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی فعال در این حوزه دارد.

    وی افزود: ما در بسیاری از واحدهای فرآوری سنگ‌های تزئینی، ضایعات بسیار زیادی داریم که این عنوان باعث شده است تا قیمت تمام شده است فرآوری در کشور بالا باشد و قدرت رقابتی ما را در بازارهای جهانی کم کردن داده است.

    حاجی‌پور تصریح کرد: بسیاری از دستگاه‌های تازه وارد کشور شده است و در مجموعه‌های صنعتی در حال بهره‌برداری هست؛ به عنوان مثال در منطقه محلات به کارگیری دستگاه‌های تازه موجب کم کردن ضایعات، تولید محصول با کیفیت و زیاد کردن قدرت مسابقه پذیری محصولات تولیدی سنگی شد.

    رئیس شرکت صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه سنگ‌های تزئینی، گفت: یکی از اهداف تشکیل این نوع نمایشگاه‌ها، با حضور معدن کاران و واحدهای فرآوری سنگ ارتباط دادن واحدهای صنعتی با واحدهای تولیدکننده ماشین‌های تازه در این حوزه است.

    رونق صنعت تولید سنگ های تزیینی، نیازمند طرح برنامه تازه در این حوزه و کم کردن خام فروشی است.

    وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد نمایشگاهی در حوزه ارتباط بین واحدهای تولیدی سنگ و فروشندگان ماشین آلات، بیان کرد: بسیاری از معادن از دستگاه‌های قدیمی سیم‌بر استفاده می‌کنند و در نمایشگاه به دنبال آن هستیم تا این معادن با عملکرد دستگاه‌های تازه آشنا کرده و کارایی آنها را اصلاح ببخشیم.

    حاجی پور اذعان کرد: حضور تولیدکنندگان‌ سنگ و مشتریانی‌ که به دنبال کیفیت بهتر سنگ‌های تزئینی هستند، می‌تواند موجب عقد قراردادهایی‌ شود که به تأمین مالی واحدهای تولیدکننده ماشین آلات سنگی بی‌انجامد.

    وی اضافه کرد: در کنار این فایده های می‌توان زیاد کردن سرمایه‌گذاری در این حوزه و شروع پروژه‌های تازه در بخش تولید سنگ‌های تزئینی را از دیگر مزایای تشکیل نمایشگاه دانست.

    از رقبای جهانی عقب ماندیم

    در ادامه محمدرضا بهرامن‌ مدیر منزل معدن کشور عزیزمان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، اظهار کرد: جهت عرضه هر جنسی در بازار ابتدا باید تقاضا را به درستی در بازار شناسایی کرده و مورد ارزیابی قرار دهیم.

    وی افزود: صادرات به مفهوم فروش جنسی به سلیقه بازارهای بیرونی است و زمانی که آشنایی کاملی از این بازارها نداریم و شرایط مورد خاص آن بازار را تأمین نکرده‌ایم، نمی‌توانیم جهت ورود به این بازارها امیدوار باشیم.

    بهرامن‌ تصریح کرد: در حوزه تولید سنگ‌های تزئینی در بازارهای صادراتی، رقبای بزرگی داریم و نزدیک‌ترین رقیب ما در این حوزه ترکیه هست. ترکیه از سال‌ها پیش در بازارهای بین‌المللی سرمایه‌گذاری کرده است و این سرمایه‌گذاری به معنای ورود صرف تولیدکنندگا‌ن به این بازارها نیست بلکه این دولت‌ها هستند که باید جهت شناسایی بازارهای نشانه سرمایه‌گذاری کنند.

    برنامه‌ای جهت زیاد کردن صادرات سنگ‌های گران‌بها وجود ندارد ، سنگ‌های تزئینی در گرداب خام فروشی!

    مدیر منزل معدن کشور عزیزمان ایران یادآور شد: عمده کشورهایی که دارای معادن سنگ‌های تزئینی هستند، مدام به تغییرات متفاوت در پیشرفت صنعت معماری کشورها توجه می‌کنند تا بتوانند تولیدات خود را با تغییرات روز جهانی به روز سازند.

    وی تأکید کرد: جهت ارتباط گرفتن با بازارهای تازه و به روز کردن تولیدات در حوزه سنگ‌های تزئینی هر لحظه دولت‌ها در کنار انجمن‌ها حضور دارند تا بتوانند بخشی از سرمایه‌گذاری که در کشف بازارهای تازه می‌شود، در اختیار خود بگیرند.

    بهرامن‌ با تأکید بر اینکه ما در زمینه همکاری دولت و انجمن‌ها در حوزه شناخت بازارهای جهانی ضعف داریم‌، گفت: شاید بتوان گفت ما در این حوزه ۳۰ سال از رقبای خود عقب هستیم و می‌بایست زمانی کلید می‌زدیم که ترکیه شروع به آشنایی بازارهای جهانی کرده بود.

    وی با اشاره به صادرات ۳۵۰ میلیون دلاری سنگ‌های تزئینی در کشور، اظهار کرد: چطور توقع داریم که به سهم ۲ میلیاردی در صادرات سنگ تزئینی دست يابيم‌ در حالی که هیچ برنامه مشخصی از گذشته تاکنون در این حوزه نداشته‌ایم.

    رونق صنعت تولید سنگ های تزیینی، نیازمند طرح برنامه تازه در این حوزه و کم کردن خام فروشی است.

    مدیر منزل معدن کشور عزیزمان ایران با اشاره به صادرات سنگ‌های بریده و سنگ‌های خام از کشور، افزود: در حوزه صادرات سنگ‌های تزئینی، کلمه خام فروشی معنا ندارد لیکن سلیقه بازار در جاهای مختلف، تفاوت دارد و بعضی از سنگ‌های معدنی به علت نداشتن بازار داخلی، ارزش فرآوری نداشته و به صورت خام به بازارهای نشانه صادر می‌شود و در بازارهای نشانه با فرآوری که بر آن انجام می‌شود به صورت محصول با ارزش در آمده و در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

    وی بیان کرد: بایستی شرایطی ایجاد کنیم که با توجه به توانایی بالای کشور در تولید سنگ‌های تزئینی،‌ بازارهای هدفی در کشورهای دیگر ایجاد کنیم و در این حوزه سرمایه‌گذاری وسیعی صورت بگیرد.

    بهرامن‌ اضافه کرد:‌ بدون شک سرمایه‌گذاری در این حوزه،‌ سرمایه‌گذاری هوشمند است لیکن زیاد کردن سرمایه‌گذاری در این حوزه موجب رونق تولید این نوع سنگ‌ها در کشور شده است و در نتیجه اشتغالزایی بالایی ایجاد خواهد کرد.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا حضور خارجی‌ها در نمایشگاه‌های سنگ‌های تزئینی پایین هست، گفت: زیاد خارجی‌ها که تقاضای حضور در این نمایشگاه‌ را داشتند، قصدشان‌ فروش و بازاریابی محصولات خود بود. در حالی که اکنون ما نیاز به افرادی داریم که از خارج جهت دیدار محصولات تولید داخل کشور عزیزمان ایران آمده و از ما خرید کنند.

    برنامه‌ای جهت زیاد کردن صادرات سنگ‌های گران‌بها وجود ندارد ، سنگ‌های تزئینی در گرداب خام فروشی!

    مدیر منزل معدن کشور عزیزمان ایران اظهار کرد: متأسفانه معمولا در چنین نمایشگاه‌هایی دور هم جمع شده است و تنها از شرایط پرسشها می‌نالیم در حالی که وجود چنین رخدادهایی‌ باید موجب برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت جهت آینده صنایع کشور شود.

    صنعت سنگ‌های تزئینی از دولت توقع همراهی دارد

    ابراهیم محمد ولی مدیر اتحادیه طلا و جواهر و سنگ‌های تزئینی پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، اظهار کرد: در بحث تولید، واردات و صادرات در صنعت سنگ‌های تزئینی می‌توان اصلی‌ترین عامل عدم توفیق در سال‌های گذشته را، سوءمدیریت‌های ادامه دار در این حوزه دانست.

    وی افزود: سوء مدیریت حتی در نمایشگاه سنگ‌های تزئینی نیز نمود دارد و در صورتی که برنامه ریزی مدیران ما درست بود، باید افراد مختلفی از کشورهای دنیا در این نمایشگاه حضور می‌داشتند ولی متأسفانه حضور خارجی‌ها در این نمایشگاه بسیار کم رنگ است.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر و سنگ‌های تزئینی پایتخت کشور عزیزمان ایران با انتقاد از نبود بازاریابی صحیح جهت کشف بازارهای جهانی در حوزه سنگ‌های تزئینی،‌ گفت: نبود امکانات کافی و عدم برنامه‌ریزی درست در صنعت سنگ‌های تزئینی موجب شده است که امروز ما تنها بتوانیم به صورت خام فروشی صادرات را انجام دهیم.

    محمد ولی بیان کرد: در صورتی که مدیران ناکارآمد پای خود را از دخالت‌های بی‌جا در صنعت بیرون بکشند، واحدهای صنعتی و بانک‌ها می‌توانستند با همکاری یکدیگر در حوزه تولید و صادرات موفق‌تر عمل کنند.

    وی با تأکید بر این عنوان که بخش شخصی از دولت پولی مطالبه نمی‌کند، گفت: صنعت سنگ‌های تزئینی تنها از دولت توقع همراهی دارد به این معنا که در بحث‌هایی همچون گمرک و تعرفه، بانک مرکزی و موانعی که سر راه رشد صنعت سنگ‌های تزئینی وجود دارد با فعالان این حوزه همکاری بیشتری کنند.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر و سنگ‌های تزئینی پایتخت کشور عزیزمان ایران یادآور شد: رونق صنعت تولید سنگ‌های تزئینی موجب اشتغالزایی بالا و زیاد کردن تولید ملی در کشور می‌شود و می‌تواند موتور محرکی جهت صنایع دیگر کشور باشد.

    محمد ولی با کلیدی دانستن صنعت تولید سنگ‌های تزئینی، ‌گفت: رشد و رونق صنعت سنگ‌های تزئینی می‌تواند موجب ارز آوری بالا در کشور شود. از مسئولان خواهش می‌کنیم عینک بدبینی به این صنعت را برداشته و با کمک بخش شخصی این صنعت را به جایگاه مهم خود برسانند.

    باید جلوی خام فروشی سنگ‌های تزیینی گرفته شود

    غلامرضا حسن پور عضو هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، اظهار کرد: متأسفانه در همه عرصه‌ها همچون نفت، معادن و حتی گیاه های دارویی، محصولات را به صورت خام می‌فروشیم.

    وی افزود:‌ در صورتی که بخواهیم کشور را به سمت رشد و ترقی سوق دهیم باید از خام فروشی جلوگیری کرده و به جای آن با احداث صنایعی‌ که می‌تواند مواد خام را به محصولات با ارزش افزوده بالا تبدیل کند، موجب رشد اقتصادی کشور شویم.

    حسن‌پور با اشاره به ضرورت نظر جامع در ارتباط بین صنایع متفاوت در کشور، اذعان کرد: به عنوان مثال در صنعت سنگ‌های تزئینی اگر مجموعه‌های بزرگی تشکیل شود که با استفاده از دستگاه‌های مجهز دنیا، خام فروشی را کم کردن دهند، مسئله بیکاری برطرف خواهد شد.

    عضو هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به نام حمایت از کالای ایرانی، تأکید کرد: دولت باید با جدیت و مدیریت نیرومند و یکپارچه، پرسشها را به صورت اساسی حل کرده و از عملکرد گسسته جلوگیری کند.

    وی در آخر گفت: تأمین مالی و ارایه یارانه به فعالان حوزه صنعت سنگ‌های تزئینی، می‌تواند در این زمینه تحول ایجاد کند.

    گزارش از سمیه عرب

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: نمایشگاه | روز جهانی | خبرنگار | نمایشگاه | صادرات | دستگاه | ایرانی | اقتصادی | ایران | ایرانی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • افست کتاب لاتین
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید منابع پزشکی اورجینال