نباید از خسته بودن خود شرمنده باشی بلکه فقط باید سعی کنی خسته آور نباشی.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » وزیر ارتباطات در جایگاه نماینده کسب‌وکار‌های مجازی ظاهر شد ، با ادامه رکو

    وزیر ارتباطات در جایگاه نماینده کسب‌وکار‌های مجازی ظاهر شد ، با ادامه رکو

    وزیر ارتباطات | خرید اینترنتی | نمایشگاه | نمایشگاه | فیلترینگ | اینترنتی | وزارت ارتباطات | مشکلات اینترنت

    وزیر ارتباطات در جایگاه نماینده کسب‌وکار‌های مجازی ظاهر شد ، با ادامه رکو


    رضا الفت‌نسب از شرایط بسیار بد جهت فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی خبر داد و گفت با روند فعلی احتمالاً کم کردن ۳۰-۴۰ درصدی اشتغال در حوزه کسب‌وکارهای مجازی را خواهیم داشت.


    به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اینترنت گروه تحریریه سایت جوان؛ بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) از تاریخ ششم تا نهم مرداد ۱۳۹۷ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار خواهد شد. به همین مناسبت با رضا الفت‌نسب سخنگو و عضو هیئت رئیسه اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی و دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای مجازی گفتگویی داشتیم تا نظر وی را در خصوص این مناسبت بدانیم و از آخرین شرایط کسب‌وکارهای اینترنتی آگاه شویم.

    وزیر ارتباطات در جایگاه نماینده کسب‌وکار‌های مجازی ظاهر شد ، با ادامه رکو

    الفت‌نسب در گفتگو با خبرنگار تحریریه بیاکافه در رابطه با تأثیر برگزاری نمایشگاه الکامپ بر رشد کسب‌وکارهای اینترنتی اظهار داشت: وجود نمایشگاه‌هایی مثل الکامپ صددرصد می‌تواند به رشد کسب‌وکارهای مجازی و استارت‌آپ‌ها کمک کند. کسب‌وکارها در این نمایشگاه خودشان را در معرض دید کل اکوسیستم قرار می‌دهند و با مراجعه‌ی افراد، مباحثی صورت می‌گیرد که باعث می‌شود ایرادات کار آنها مشخص شود و این وقت بسیار خوبی هست. همچنین در مرحله بعد سرمایه‌گذاران متفاوت مراجعه می‌کنند که این بسیار بافایده خواهد بود. همه اینها با یک هزینه مناسب جهت استارت‌آپ‌ها اتفاق می‌افتد که منجر به توسعه کارش در یک سال پیشرو می‌شود. در الکامپ سال گذشته نزدیک به ۵۰ درصد استارت‌آپ‌هایی که حضور داشتند، با شرکت در این نمایشگاه، در طول یک سال بعد توانستند جذب سرمایه انجام دهند و این یک اتفاق خیلی خوبی است.

    سخنگو و عضو هیئت رئیسه اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی در خصوص اینکه نمایشگاه الکامپ باید چه اولویت‌ها و جهت‌گیری‌هایی داشته باشد تا بتواند به کسب‌وکارهای مجازی کمک کند، گفت: در دو سه سال گذشته عنوان استارت‌آپ‌ها بسیار برجسته شده است و بسیاری از جهت‌گیری‌ها به این سمت بوده که این عنوان موافقان و مخالفان زیادی داشته که مخالفان آن، زیاد شرکت‌های بزرگی بودند که عمدتاً در حوزه سخت‌افزاری فعالیت دارند و سالن‌های آنها در نمایشگاه با جمعیت و بازدیدکننده کمتری روبرو بوده هست. شرایط باید به گونه‌ای باشد که شرکت‌ها با سطوح متفاوت بتوانند از این مناسبت رضایت داشته باشند و تمرکز هم صرفاً روی استارت‌آپ‌ها نباشد بلکه کل صنعت فاوا پوشش داده شود. در کل باید کسب‌کارهایی که خلاقیت دارند و روی فناوری حساب خاص کرده‌اند، بتوانند دیده شوند و شرکت‌ها هم ترغیب شوند که به این سمت بروند.

    وی در رابطه با اینکه آیا کسب‌وکارهای اینترنتی در نمایشگاه حرف جدیدی جهت گفتن دارند، ابراز داشت: این روزها کسب‌وکارهای اینترنتی در شرایط مشکل هستند و این نهال ضعیف جوان روزبه‌روز دچار ضعف بیشتری شده است و این عنوان مهم مانع توسعه کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری شده است هست. با این شرایط نباید توقع خیلی زیادی از کسب‌کارها داشت ولی با این حال کسب‌وکارها خود را جهت نمایشگاه الکامپ امسال آماده کرده‌اند. به نظر من در حوزه سرویس و خدمات، تعداد زیادی از استارت‌آپ‌های متفاوت که کمتر تکرار شده‌اند هم شرکت کردند و این اتفاق بسیار خوبی است.

    وزیر ارتباطات | خرید اینترنتی | نمایشگاه | نمایشگاه | فیلترینگ | اینترنتی | وزارت ارتباطات | مشکلات اینترنت

    به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سال گذشته ۲۰۰هزار شغل در حوزه اینترنت ایجاد شد، الفت‌نسب در پاسخ به این سؤال که این تعداد در امسال به چه عددی می‌رسد، اظهار داشت: در حقیقت از ابتدای امسال ما درگیر یک رکود شدیدی شده‌ایم و فروش‌ها بسیار کم شده‌اند و در حقیقت کسب‌وکارهای اینترنتی هم از بازار تبعیت می‌کنند. اگر این روند در ماه‌های آینده هم بخواهد ادامه پیدا کند، ما این نگرانی را داریم که همان شغل ایجاد شده است هم ۳۰-۴۰ درصد ریزش داشته باشد. من به عنوان یک کسب‌وکار تا یک حدی می‌توانم هزینه کنم و بالاخره یک زمانی باید جواب بگیرم ولی متأسفانه در شرایط فعلی بازار و زیاد کردن هزینه‌ها، امکان رشد وجود ندارد، در صورتی که در حالت عادی این ظرفیت است که کسب‌وکارهای مجازی بتوانند هر سال ۱۰ها هزار شغل ایجاد کنند. شرکت‌ها در این شرایط نه تنها نمی‌توانند نیروی تازه بگیرند بلکه حتی مجبورند با نیروهای قبلی خود نیز قطع همکاری کنند که بتوانند تا زمانی که اوضاع بازار مساعد شود، صرفاً کسب‌وکار خود را حفظ کنند.

    دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای مجازی در رابطه با اینکه در حال حاضر کسب‌وکارهای اینترنتی با چه مشکلاتی مواجه هستند، گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات، برخورد دستگاههای حکومتی با این کسب‌وکارهاست؛ بعد از گذشت ۷-۸ سال که این کسب‌وکارها به صورت رسمی فعالیت می‌کنند و ایجاد اتحادیه این کسب‌وکارها در سال گذشته، متأسفانه هنوز جهت دستگاههای حکومتی این کسب‌وکارها به رسمیت آشنا نمی‌شوند. به عنوان مثال شرکت‌های تبلیغاتی فعال در این حوزه، بدون اطلاع قبلی به بهانه‌ی اینکه اینها همه مجوزهای مورد نیاز را کسب نکرده‌اند، فیلتر می‌شوند. این عنوان واقعاً جای تأسف دارد، آیا که اگر شما بخواهید یک مغازه را هم پلمپ کنید، چند بار به او اخطار و اطلاع می‌دهید و اگر باز هم اصلاح نکردند، در یک پروسه شاید سه ماهه آن را فیلتر می‌کنید. بسیاری از این شرکت‌ها حدود ۵۰-۶۰ نفر نیرو دارند که جهت همه آنها مسئله ایجاد می‌شود. حدود ۴-۵هزار وبسایت دیگر در حال همکاری با اینها هستند که جهت تعامل آنها هم مسئله ایجاد می‌شود؛ همچنین سرمایه‌گذاران این کسب‌وکارها که بعضی از آنها خارجی هستند، با مشاهده چنین وضعی، قطعاً دیگر تمایلی به سرمایه‌گذاری در این حوزه نخواهند داشت.

    وی در همین خصوص ادامه داد: مسئله دیگر، وضع فعلی بازار هست؛ این عنوان باعث شده است که شرکت‌ها شاید به این فکر کنند که به تدریج نیروهای خود را تعدیل کنند، در واقع این روزها پرسشها اقتصادی یک مسئله اساسی جهت کسب‌وکارهای اینترنتی محسوب می‌شود. از طرف دیگر هر چند وقت یکبار شاهد هستیم که یک اپ‌استور ما را به خاطر تحریم‌ها بلاک می‌کند. در کنار همه اینها مشکلاتی مانند مالیات، بیمه و غیره هم که وجود دارند.

    الفت‌نسب اضافه کرد: در واقع کسب‌وکارهای اینترنتی از همه طرف دچار هجمه‌های عجیبی هستند. در این شرایط توقع است که حداقل دستگاههای حکومتی به این عنوان دامن نزنند و اگر ایرادی بر ما وارد می‌دانند، از طریق گفتگو با تشکل‌های کسب‌وکارهای اینترنتی آن را حل کنند. گاهی با ما به گونه‌ای واکنش‌ها می‌شود که گویی ما مجرم هستیم، مگر این جرم است که عده‌ای جوان تحصیلکرده و باانگیزه با حدود سنی ۲۵ تا ۲۸ سال وارد عرصه شده‌اند و در حال کارآفرینی هستند. متأسفانه مدام این انتقاد وارد می‌شود که کسب‌وکارهای اینترنتی نابودکننده بخش سنتی هستند و در حال فروش قاچاق هستند، در صورتی که در خرده‌فروشی حداکثر یک درصد یه صورت آنلاین به فروش می‌رسد و ۹۹ درصد در اختیار بخش سنتی هست. فعالان کسب‌وکارهای اینترنتی تا یک حدی توانایی تحمل این پرسشها را دارند ولی بعد از آن نباید توقع داشت که آن فرد موقعیت‌های خوب در سایر کشورها از جمله همین کشورهای اطراف خلیج فارس را رها کند و در داخل بماند و این پرسشها را تحمل کند.

    سخنگو و عضو هیئت رئیسه اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی در پاسخ به این سؤال که آیا این بار تا این حد از اوضاع گله‌ دارد، توضیح داد: شاید در گذشته ما تا این اندازه گله‌مند نبودیم، به این علت که هنگامی که به عنوان مثال مدیر دولت ادعا می‌کند ما می‌خواهیم از کسب‌وکارهای مجازی حمایت کنیم، به طور طبیعی ما امیدوار می‌شویم یا آقای آذری جهرمی و آقای ستاری هم با سخنان خود ما را امیدوار می‌کنند ولی هنگامی که با گذشت وقت همچنان شرایط سخت هست، به طور طبیعی ما هم امیدمان را از دست می‌دهیم. البته این را هم بگویم که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه بسیار زحمت کشیدند و واقعاً با پیگیری‌های خود به بخش شخصی کمک کردند و خود را به عنوان نماینده کسب‌وکارهای مجازی نشان دادند. این در حالی است که از وزیر صنعت، معدن و تجارت که اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به نوعی زیرمجموعه آن هست، توقع می‌رود از ما حمایت کنند ولی زیاد حمایت‌ها از سمت وزارت ارتباطات است.

    وی در همین خصوص ادامه داد: غیر از دولت سایر دستگاهها هم عملکرد خوبی ندارند؛ قوه قضائیه هر روز یک حرف تازه می‌زند. به عنوان مثال در عنوان تاکسی‌های آنلاین روزی نیست که این شرکت‌ها به ما اطلاع ندهند که دادستانی بنا بر شکایت سایر دستگاهها می‌خواهد ما را پلمپ کنند، در صورتی که آنها مجوزهای مورد نیاز را دارند. با این شرایط ما در برابر اعضای اتحادیه پاسخی جهت گفتن نداریم. در رابطه با تاکسی‌های آنلاین در تصویبنامه دولت آمده که نظارت با شهرداری و مجوز یا اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی باشد و آئین‌نامه نظارت به وسیله باید وزارت صمت و وزارت کشور نوشته خواهد شد؛ ولی این دو دستگاه این آئین‌نامه را آماده نکردند که دود این قصور به چشم کسب‌وکارهای اینترنتی می‌رود و ما را پلمپ می‌کنند؛ این عدم هماهنگی‌ها بین دستگاههایی مانند دو قوه چه معنایی دارد. انسان گاهی تصور می‌کند این دستگاه‌ها در دو کشور مجزا هستند که نمی‌توانند با هم هماهنگ باشند.

    وزیر ارتباطات در جایگاه نماینده کسب‌وکار‌های مجازی ظاهر شد ، با ادامه رکو

    دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای مجازی در همین رابطه اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که دستگاه‌های حاکمیتی ایجاد می‌کنند این است که با وجود زیاد کردن هزینه‌های اخیر به علت پرسشها اقتصادی، دستگاههای حاکمیتی این هزینه‌‍‌ها را جهت ما به رسمیت نمی‌شناسند و می‌گویند باید فاکتور رسمی داشته باشید؛ در صورتی که به علت تحریم‌ها ما بسیاری از نیازها را با واسطه و به طرق غیررسمی و با هزینه چند برابری تهیه می‌کنیم و فاکتور نداریم.

    الفت‌نسب با تأکید بر وجود این پرسشها اظهار داشت: با مشاهده همه این موارد می‌توان به این نتیجه رسید که یک عزمی وجود دارد که نمی‌خواهد این عنوان حل شود. هر روز استقبال مردم از کسب‌وکارهای اینترنتی مانند شبکه حمل‌ونقل هوشمند یا خرید اینترنتی زیاد می‌شود، ولی با این شرایط نمی‌توانیم خدمات مورد انتظار مردم را ارائه کنیم. در حال حاضر شرکتهای تبلیغاتی خارجی مانند گوگل بدون رعایت هیچ ضابطه‌ای از جمله مالیات به آسانی فعالیت می‌کنند و ارز از کشور خارج می‌کنند ولی شرکت‌های تبلیغاتی داخلی به سادگی فیلتر می‌شوند.

    وی در خصوص فیلترینگ سایت‌های تبلیغاتی اظهار داشت: با وجود حمایت و تلاش وزیر ارتباطات و بعضی دیگر از مسئولان، وزارت ارشاد به طور ناگهانی و بدون اطلاع به بهانه‌ی اینکه مجوزهای مورد نیاز را ندارند، نام ۲۵ سایت تبلیغاتی را جهت فیلترینگ به کمیته تعیین مصادیق مجرمانه داده که خدا رو شکر فقط با ۴ مورد آن موافقت شد. از یک طرف می‌گویند می‌خواهیم از کسب‌وکارهای اینترنتی حمایت کنیم و از طرف دیگر اینطور واکنش‌ها می‌کنند و به کمیته تعیین مصادیق لیست جهت فیلتر لیست می‌دهند؛ با این وضع اگر از ما حمایت نکنند، راحت‌تر هستیم. ما نمی‌گوییم اگر مشکلی است فیلتر نکنند ولی اگر هم فیلتر مورد نیاز هست، قبلش به ما اطلاع دهند، ما که دزد و قاتل و ارازل نیستیم که به این صورت کرکره ما را پایین می‌کشید. فعالان این عرصه همه جوان هستند و مثل بچه‌های خود مسئولان هستند و این برخوردها اصلاً درست نیست و این پرسشها را با گفتگو و کار کارشناسی می‌توان حل کرد.

    وزیر ارتباطات | خرید اینترنتی | نمایشگاه | نمایشگاه | فیلترینگ | اینترنتی | وزارت ارتباطات | مشکلات اینترنت

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: وزیر ارتباطات | خرید اینترنتی | نمایشگاه | نمایشگاه | فیلترینگ | اینترنتی | وزارت ارتباطات | مشکلات اینترنت

    وزیر ارتباطات در جایگاه نماینده کسب‌وکار‌های مجازی ظاهر شد ، با ادامه رکو

    وزیر ارتباطات در جایگاه نماینده کسب‌وکار‌های مجازی ظاهر شد ، با ادامه رکو

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • چاپ کتاب آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال