هر برادری که از منافع برادر خود مانند نفع خویش حمایت کرد به کار خود سامان داده است (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » گالری عکس » عکس های ترول و خنده دار » راهنمای خرید موتور سیکلت+ چگونه گواهینامه موتور سیکلت بگیریم

    راهنمای خرید موتور سیکلت+ چگونه گواهینامه موتور سیکلت بگیریم

    وسیله نقلیه | موتور سیکلت | پیک موتوری | موتورسیکلت | گواهینامه | موتورسوار | آموزشگاه

    راهنمای خرید موتور سیکلت+ چگونه گواهینامه موتور سیکلت بگیریم

    چگونه گواهینامه موتور سیکلت بگیریم + راهنمای خرید موتور سیکلت 

    دراین مقاله بشما آموزش میدهیم که چگونه گواهینامه موتور سیکلت بگیرید، با توجه به اینکه قوانین اخذ گواهینامه موتور سیکلت کمی تفاوت کرده ما امروز یک آموزش جامع را تدارک دیده ایم. قبلا کل مراسم گواهینامه موتور در شهرک آزمایش برگزار میشد. ولی هم اکنون داستان تفاوت کرده است! در تعداد زیادی از شهرها از جمله تهران، مراحل از آموزشگاه شروع می شود.

    چرا رانندگی موتور بدون گواهینامه خوب نیست؟

    فرض کنید که اصلا پلیس هم بشما گیر نمی دهد و موتورتان را هیچگاه توقیف نمی کند. درصورت بروز تصادف، حتی اگر راننده خودرویی که بشما میزند، مست لایعقل باشد، تا هنگامی که که گواهینامه ندارید، مقصر شمایید. خسارت اتومبیل را هم باید پرداخت کنید. ضمناً بیمه هیچ مسئولیتی در قبال شما نمی پذیرد. اگر گواهینامه ندارید، بیمه یک برگه دکوری هست. اگر خدای نکرده به عابر بزنید، اتفاق بسیار بدی می افتد.

    راهنمای خرید موتور سیکلت+ چگونه گواهینامه موتور سیکلت بگیریم

    اگر عابر فوت کند، قتل عمد محسوب میشود. اگر ولی دم به دنبال قصاص نباشد، تازه وارد فاز دیه میشویم. بیمه یا خودش را کنار می کشد، یا اگر وکیل درست حسابی در دادگاه باشد، ظاهراً قوانینی وجوددارد که طبق آن، بیمه دیه عابر را پرداخت میکند، ولی به همراه جمعی از وکلای کارکشته، بعنوان شاکی خصوصی، رأسا وارد عمل شده است و مبلغی که به عابر پرداخت شده است را از شما می گیرد.

    کدام آموزشگاه ها؟

    وسیله نقلیه | موتور سیکلت | پیک موتوری | موتورسیکلت | گواهینامه | موتورسوار | آموزشگاه

    به گزارش پارس ناز: سایت پلیس به علاوه ۱۰، لیست آموزشگاه هاي منتخب موتور را در اختیار عموم گذاشته. در تهران، از تعداد انگشتان دست کمتر هستند و تمامشان در نزدیکی شهر پخش شده است اند. آموزشگاهِ “نزدیک” در پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود ندارد. باید آموزشگاهی را گزینش کنید که “کمتر” دور باشد.

    نزدیکترین هایشان به مناطق مسکونی، میدان حر، جنت آباد و خیابان هنگام هستند. آموزشگاه فردوسی همدیگر خدمات موتور ارائه نمی دهد. یکی از همین ۳ تا را گزینش کنید. پیش از شروع مراحل، با آموزشگاه تماس بگیرید، بپرسید دقــــیقاً چه زمانی باید مراجعه کنید. مثلاً هنگام، فقط چهارشنبه ۸ تا ۱۲ عضویت می کند. ولی اگر دیرتر از ۱۰ برسی، دیگر نوبت نمیرسد!

    مدارک مورد نیاز

    مدرک مشخص کننده اوضاع خدمت: اشتغال به تحصیل، آخر خدمت، معافیت، کارت پرسنلی، برگ اعزام. «ظاهراً برگه فراغت تا ۱ سال اعتبار دارد ولی بین علما اختلاف نظر هست. اگر برگه فراغت دارید و منتظر تحصیل در مقطع بعدی هستید، اصرار کنید که ثبت نامتان کنند، و نهایتاً نتیجه استعلام کامپیوتری مشخص می کند که می توانید عضویت کنید یا خیر. اگر غیر مجاز بودید، به اجبار باید دفترچه خدمت پر کنید که یک هفته اي کار دارد».

    راهنمای خرید موتور سیکلت+ چگونه گواهینامه موتور سیکلت بگیریم

    ۸ قطعه تصویر رنگی. «بله ۸ قطعه تصویر رنگی. جهت ما هم پرسش است که چرا. ولی ۸ قطعه تصویر رنگی جدید. روی این تصویر به جرأت زیاد از تصویر ویزای امریکا سخت گیری می کنند. باید خیلی تازه باشد، تصویر شناسنامه نباشد، ریش و مو مطابق عرف، گوش پیدا باشد، زمینه سفید باشد، پیرهن سفید نباشد»

    = جهت شروع ۶۰ هزار تومان وجه نقد.

    وسیله نقلیه | موتور سیکلت | پیک موتوری | موتورسیکلت | گواهینامه | موتورسوار | آموزشگاه

    = اصل و کپی شناسنامه، کارت ملی، و گواهینامه ماشین درصورت وجود

    ادامه مراحل

    بعد ازین مثل گواهینامه ماشین، اول می روید معاینه چشم. رویه ي پیچیده اي ندارد. ۲۰ هزار تومان هزینه معاینه هست، همین حدود هم باید فیش واریز کنید در بانک ملی. اطلاعات حساب را آموزشگاه بهتان میدهد. سپس دوباره به آموزشگاه مراجعه می کنید و ۸ جلسه کلاس تئوری شروع میشود.

    راهنمای خرید موتور سیکلت+ چگونه گواهینامه موتور سیکلت بگیریم

    حواس تان باشد، جهت شرکت در کلاس، وارد نوبت میشوید، و ممکن است کلاستان از ۲ هفته بعد شروع شود. هنگامی که که شروع شد، ۸ روز پشت سر هم، دریک ساعت خاص باید در آموزشگاه حاضر شوید. بعد از ۸ جلسه، یک امتحان مقدماتی آیین نامه میدهید و اعزام میشوید به شهرک آزمایش. جهت گواهینامه موتور، آموزش عملی اختیاری است.

    نکته کنکوری

    برای امتحان آیین نامه «هم داخلی آموزشگاه و هم مربوط به شهرک» حتما این آزمون هاي آنلاین را بزنید و برطرف اشکال کنید.

    شهرک آزمایش

    اول با تحویل مدارک آموشگاه، نوبت امتحان مهم کامپیوتری آیین نامه را می گیرید. اگر با موفقیت امتحان را پشت سر گذاشتید، به قسمت امتحان عملی معرفی میشوید. امتحان عملی موتور ظاهراً خیلی راحت هست. سه کله قندی با فاصله کمتر از طول یک موتور، دریک مسیر نسبتا باریک قرار گرفته اند. از بین این سه، باید زیگزاگ حرکت کنید، دور کله قندی آخر، دور بزنید و همین مسیر را زیگزاگ برگردید. و تمام.

    طبق معمول هر کس حداقل ۴ بار در امتحان عملی رد میشود. بهمین علت عضویت در سیستم شهر های دیگر اصلا مقرون به صرفه نیست. به موانع نباید برخورد کنید، روی خطوط نباید بروید، حتما باید به میزان قابل قبولی گاز بدهید و به هیچ عنوان پایتان را از روی رکاب بر ندارید. لرزش دست هم نباید داشته باشید. افسر باید از تسلط شما بر موتور مطمین شود. خصوصا باید بتوانید با کلاچ سرعت موتور را نظارت کنید.

    بهمین دلیل، یک پیک موتوری که صبح تا شب روی موتور هست، ممکن است بعلت رانندگی غیر اصولی، بارها دراین آزمون رد شود. ضمنا موتوری که با آن امتحان می گیرند، سی جی ۱۲۵ هست. اگر می خواهید تمرین کنید، با همین موتورها تمرین کنید. جهت قبول شدن دراین امتحان، یقیناً باید تمرین قابل توجهی کرده باشید. هر بار که دراین آزمون رد می شوید، هزار تومن میپردازید و فردا صبح دوباره می توانید در امتحان شرکت کنید.

    پس از موفقیت

    دریک تاریخ مشخص، مدارک را تحویل میدهید «اگر گواهینامه ماشین دارید، این جا تحویل می دهید» و منتظر می مانید تا گواهینامه تان بیاید درب منزل. مبارک باشد انشاءالله.

    و در ادامه: راهنمای خرید موتورسیکلت

    تهرانی ها با مسئله کشنده اي به نام ترافیک، خصوصا از نوعِ طرحِ ترافیک و طرحِ زوج و فرد و جای پارک دست و پنجه نرم می کنند. البته ترافیک اینروزها دیگر فقط مسئله پایتخت کشور عزیزمان ایران نیست. خصوصا جهت کسانی که محل کارشان در محدوده هاي پرترافیک واقع شده، معاشرت گاهی به بدمزه ترین قورباغه هر روز تبدیل می شود که متأسفانه یک قاچ ازآن را باید حتما در ساعت ترافیک عصر ودر مسیر برگشت ببلعند.

    این وسط یک وسیله ي ارزان و بی ادعایی پیدا میشود به نام موتور که میتواند خودِ اسبِ سپید ِشما باشد. شما هم شاهزاده. موتور در پایتخت کشور عزیزمان ایران چند چیز ِ خیلی مهم را ندارد: طرح، ترافیک، جای پارک و از همه ی اینها مهمتر: هزینه! موتور هم خریدنش ارزان هست، هم هزینه نگه داری و بیمه مسئولیت مدنی اش ارزان هست، و هم در برابر یک خودروی سواری، تقریبا سوخت مصرف نمیکند. صف پمپ بنزین هم خصوصا اگر بنزین سوپر بزنید، منتفی است!

    چرا موتور نه؟

    اگر مسافت هاي طولانی را هر روز در اتوبان طی میکنید، اگر هماهنگی عصبی عضلانی کافی ندارید، اگر اضافه وزن شدید دارید، اگر مجبورید هر روز لباسِ اتوکشیده به تن کنید، اگر در مسیرتان شیب هاي تند وجوددارد، موتور را بیخیال شوید! حداقل بعنوان ِ یک وسیله نقلیه روتین باید بیخیال شوید و فقط جهت خرید از سوپر و بقالی و اداره برق و امثالهم ازآن استفاده کنید.

    اول باید چی را ببینم؟

    اول باید مشخص کنید که موتور را جهت چه کاری می خواهید، چقدر بودجه دارید، و چقدر سوار می شوید! اینکه قصد دارید در اتوبان هم از موتور استفاده کنید یا خیر، فاکتور بسیار مهمی هست. خصوصاً هنگامی که کمی اضافه وزن داشته باشید، و کسی هم که ترک موتور نشسته کمی اضافه وزن داشته باشد، باید قید اتوبان و سربالایی رابا موتورهای ضعیف و ارزان قیمت بزنید!

    راه نمی رود آقا! نمیرود! بعد اول باید بدانید که موتور را جهت چه میخواهید. طبق معمول تنها سوار می شوید یا دونفره، طبق معمول یک کیسه پر وسیله همراه دارید یا نه و… و از همه ی مهتر: حال و حوصله گاز و کلاچ کردن دارید یا اتوماتیک سوار هستید!؟ بعله! موتور هم مثل ماشین از این قرتی بازی ها دارد!

    اقساط

    بازار آن قدر کساد است که تقریبا همه ی مغازه ها، اگر با قیافه تان به مسئله بر نخورند، چکی هم می فروشند. هر مغازه بسته به اینکه چقدر ازتان خوشش بیاید، بین ۳۰ تا ۷۰ درصد مبلغ را نقد میـــخواهد، و مابقی را اقساط حساب می کند. جهت موتورهای بالای ۵ میلیون تومان، عرف قسط ماهیانه، ۸۰۰ الی ۱ میلیون تومان است.

    آب بندی

    آب بندی موتور، مثل ماشین هاي قدیمی، خیلی مهم هست. حدودا تا ۷۵۰ کیلومتر اول، کلا گاز دادن به موتور را فراموش کنید. خیلی آرام و مهربان واکنش‌ها کنید. اجازه دهید موتور درست آب بندی شود. در غیر این صورت، تا آخر عمر کاری آن طور که باید و شاید همراهتان نخواهد بود. حالا با این توضیحات به سراغ انواع موتورهای موجود در بازار، با بودجه هاي متفاوت می رویم:

    سی جی: نخستین گزینش ایرانی

    این موتور که در واقع به وسیله شرکت ژاپنی هوندا با نام CG125 CDI ساخته شده است بود، نخستین موتوری بود که در کشور عزیزمان ایران تولید انبوه شد. انبوه که می گویم، یعنی انبوه! چند میلیون دستگاه از این موتور در کشور عزیزمان ایران به وسیله شرکت هاي متفاوت طراحی شده است و هر کدام هم از یک جایش می زنند و به یک جایش می افزایند و نام خودرا کنار باک می چسبانند. بعضی از انها حتی به ترمز دیسکی جلو هم مجهز شده است اند.

    مدت هاست که تولید آن به وسیله شرکت هوندا متوقف شده است و امروز شرکت هاي بهرو و تکرو و جت رو و بالارو و پایین رو و این ور رو و آن ور رو و البته عزیزان چینی زحمت تولید و مونتاژ آنرا میکشند. سی جی به خاطر قیمت پایین، و فراوانی قطعات و تعمیرکار، محبوب ترین موتور بین پیک هاست. فقط چند مسئله دارد: کیفیت ساخت شرکت هاي ایرانی و چینی بسیار پایین هست. کاربراتور به سرعت از تنظیم خارج میشود و موتور در حالت سکون خاموش می شود.

    پشت چراغ اگر دقت کرده باشید سی جی ها یا خاموشند یا گاز می دهند که خاموش نشود! این موتور تقریبا ترمز درست و حسابی ندارد، به لحاظ امنیت در تصادف بسیار ضعیف هست، و کیفیت سواری الاغ به مراتب ازآن بالاتر هست. بسیار سروصدا میکند، و لرزش شدید موتور باعث می شود هربار که سوار آن می شوید، تا نیم ساعت تمام نواحی رانتان بی حس باشد. خلاصه اگر به سلامت کمر و سایر اعضایتان اهمیت می دهید، دور آن خط قرمز بکشید. قیمت: حداکثر ۲٫۵ میلیون

    اسکوتر: نخستین گزینش بی بروبرگرد شهری

    اسکوتر به هزار و هفده علت عالی ترین گزینش درون شهری هست. اصطلاح اسکوتر در موتورسواری، ربطی به آن چیزی که در بچگی سوار می شدیم ندارد. به گزارش پارس ناز: این موتورها، درواقع موتورهایی هستند که فضای مابین صندلی و فرمان آن ها خالیست تا شما پایتان را بگذارید و مجموعه باک و انجین «به موتورِ موتور می گویند انجین» در عقب موتور واقع شده. این موتورها چند مزیت مهم دارند. سواری نرمی دارند.

    حفظ تعادل با انها ساده است و از همه ی مهم تر اگر خدای ناکرده تصادف جانبی داشته باشید، پایتان بین موتور و اتومبیل گیر نمیکند. بلکه ضربه ي تصادف به موتور انتقال یافته شده است و پرت می شوید. «این خیلی مهم است!» موتورهای وسپا راکه خاطرتان هست؟ وسپا پیشتاز تولید اسکوتر در دنیا هست. البته موتورهای مدل سال وسپا در کشور عزیزمان ایران حداقل ۲۰ میلیون تومان قیمت دارند.

    اسکوترها ولی دو نوعند: گازی «اتوماتیک» و دنده اي. تقریبا تمام موتورهای گازی امروز در همین رده قرار میگیرند. آیا که بازدیدکنندگان انها طبق معمول افرادی هستند که موتور را بعنوان وسیله نقلیه «نه ورزش و نه تفریح و نه تک چرخ و نه سفر» استفاده میکنند و علاقه اي به سرعت و شتاب ندارند. به اسمش نگاه نکنید. ربطی به موتور گازی قدیمی ندارد. امروز اسکوترهای گازی با قیمت ۱۰ میلیون تومان هم در بازار پیدا میشوند.

    خصوصا انواع اتوماتیک به خاطر اینکه زنجیر ندارند، لرزش خیلی کمی دارند و سواری با انها واقعا خیلی ساده تر از بقیه موتور هاست. طبق معمول صدای کمی هم دارند و خلاصه مثل یک صندلی متحرک عمل میکنند. اگر به دنبال حرکات نمایشی، دور زدن در پیست، حرکات نمایشی و … هستید، اسکوتر مال شما نیست! در بلاد کفر که بانوان هم اجازه رانندگی دارند، طبق معمول اسکوتر گزینش میکنند. دستتان آمد دیگر؟ موتور نرم و ملو و مهربان!

    ارزان ترین نوع آن، پرواز ۱۰۰ سی سی هست، بعد به وِیگو می رسیم، بعد رادیسون «که تقلید از هوندا وِیو است» و بعد هم مدل هاي کره اي و ایتالیایی و …

    حدود قیمت صفر:

    = پرواز ۱۰۰ سی سی اتوماتیک: ۲٫۵ میلیون

    = وِیگو ۱۱۰ سی سی اتوماتیک با ترمز دیسکی: ۴ میلیون

    = رادیسون ۱۲۵ سی سی دنده اي: ۴ میلیون

    = ۱۵۰ اتوماتیک کر ه اي: ۷ میلیون

    = وسپا: ۲۰ میلیون به بالا!!!

    کروزر «طرح هارلی»:

    هارلی دیویدسون برندی است که همه ی ما، مشخصه مهم موتورهایش را می شناسیم. چرخ عقب پهن، موتور بسیار پت و پهن با زلم زیمبوهای کروم و براق، دوشاخ جلوی بسیار کشیده و موتورسواری با مو هاي بلند، آستین رکابی و خالکوبی روی بازو! اگر از این موتورها دوست دارید، سه چهار گزینش زیاد ندارید. در کشور عزیزمان ایران شرکت شهاب و جترو از این موتور تولید کرده اند که قیمت صفرشان زیر ۵ میلیون است.

    باجاج مدل “اَوِنجِر” رابا قیمت حدود ۵میلیون عرضه کرده و هیوسانگ طاقچه بالا گذاشته و مدل آکویلیا رابا قیمت حدود ۲۰ میلیون، حجم موتور ۲۵۰، دو سیلندر انژکتوری و رادیاتور روغنی به بازار روانه کرده هست. کروزرها همان طور که از اسمشان پیداست، جهت مسافت هاي طولانی و مستقیم خوبند! کسانی که با موتور سفر میکنند، طبق معمول سواری کروزر را می پسندند. قیمت: ۳ الی ۲۰ میلیون

    موتورهای استریت و نِیکد «یا همان برهنه خیابانی»

    چرا به آن ها میگوییم عریان؟ به خاطر آنکه فلاپ ندارند که انجین و ملحقات آنرا بپوشاند و دل و روده ي انجین دیده میشود. آیا استریت؟ چون جهت خیابان طراحی شده است اند. دراین زمینه شرکت هندی باجاج در کشور عزیزمان ایران فعلاً دست بالا را دارد. آیا که موتورهایش هم کیفیت قابل قبولی دارند، هم قیمتشان فضایی نیست و همچون به تیراژ بالا رسیده اند، تعمیرگاه و قطعاتشان به وفور و با قیمت پایین یافت می شود.

    ضمنا شتاب قابل قبولی هم دارند! آپاچی ۱۳۵، آپاچی ۱۸۰، پالس ۱۸۰، پالس ۲۲۰، و… همه ی در همین رده قرار می گیرند. تفاوت خاصی هم نه به لحاظ تکنولوژی و نه به لحاظ کیفیت سواری و… باهم ندارد. سی جی ۱۲۵ هم بابابزرگ همین ها بود. قیمت: حدودا ۶ میلیون

    نیکد اسپورت:

    این همان موتور عریان هست، ولی یک چیزی بهش چسبیده: اسپورت! کمی به سر و ریختش رسیده اند و اینبار به چند تکنولوژی جدیدتر آراسته شده. سواری و شتاب بهتری هم دارد. همین حالا در کشور عزیزمان ایران فقط یک نیکد اسپورت در زحمت قیمتی قابلِ خریدن وجوددارد. پالس ۲۰۰ اِن اِس، که رادیاتور آبی هم دارد و قدرت موتورش هم ۲۳ اسب است.

    موتور خوبی است جمعاً! طراحی قشنگی هم دارد. یک برگ برنده خیلی مهم پالس ۲۰۰ ان اس، این است که اگزوز آن زیر بدنه راه اندازی شده است و دیگر خبری از سوختی پای سرنشین عقبی نیست! سروصدایش هم خیلی کم هست. یک چند ماه صبر کنید، مدل آر اِس آن هم با انژکتور و ترمز ضدقفل وارد بازار می شود. قیمت: حدودا ۹ میلیون

    اسپورت:

    مِگِلي: این موتور ۱۰ میلیون قیمت دارد. خیلی خوشگل هست، ولی گول ظاهر فریبنده اش را نخورید. یک اسباب بازی چینی است و یکی دو سال زیاد مهمان شما نیست. آن قدر بد طراحی شده است که گرمای اگزوز، چراغ خطر عقب را ذوب میکند و خلاصه یک سره باید دست به آچار باشی. افت قیمتی شدید دارد و بعد از دو سال کارکرد، نصف قیمت اش می افتد. با بودجه ۱۰ میلیون تومنی بهتر است بروید سراغ همان پالس ان اس.

    دایلیم: دایلیم ۲۵۰ حدودا ۱۴ میلیون قیمت دارد. افت قیمتش زیاد است ولی به اندازه مگلی نیست. موتور محکم، خوب، و متعادلی است و اگر درست استفاده کنید، زیاد گذرتان به تعمیرگاه نمی افتد. مسئله اینجاست که خیلی خرید و فروش نمیشود. موتور قشنگی هست، ترمز جلویش دیسک دوبل است و جهت سفر، یکی از عالی ترین گزینه هاست.

    از روی یک موتور مشابه هوندا کپی شده است و خلاصه اگر پولش را دارید، بخرید. توصیه مهم اینکه نسبت به سه موتور هم رده، موقعیت نشستن سرنشین بسیار ساده تر هست. اصولا موتور اسپورت نیازمند بدن نیرومند هم هست. بی علت اسمش اسپورت نیست. این دایلیم ولی کمی به کروزر می زند!

    هیوسانگ، به گزارش پارس ناز: هیوسانگ ۲۵۰ تنها موتور ۲ سیلندر دراین رده هست، طبیعتا از دایلیم و غیره بهتر هست. ولی همین حالا قیمتش به ۲۰ میلیون رسیده. خب پراید بخر مومن! یک مدل نیکد هم با همین مشخصات دارد که قیمتش تفاوت خاصی با مدل اسپورت ندارد. آن هم موتور خوبی است!

    هوندا سی بی آر ۲۵۰: حدود بیست و چند میلیون قدمت دارد و خب هونداست! می فهمی؟ هوندا! ولی به خاطر محدودیت قطعات و قیمت بالا، خریدارش زیاد نیست.

    کاواساکی نینجا ۲۵۰: این یکی ۳۰میلیون قیمت دارد. تقریبا عالی ترین موتور ۲۵۰ موجود در بازار کشور عزیزمان ایران هست. در بازار حتی از سی بی آر روال تر هست، ولی خب گران است! گران! ما که زورمان به خریدش نرسید ولی خب همه ی جوره موتور درست و درمانی است.

    واژه های کلیدی: وسیله نقلیه | موتور سیکلت | پیک موتوری | موتورسیکلت | گواهینامه | موتورسوار | آموزشگاه | ایرانی | موتور | سواری | تصویر

    راهنمای خرید موتور سیکلت+ چگونه گواهینامه موتور سیکلت بگیریم

    راهنمای خرید موتور سیکلت+ چگونه گواهینامه موتور سیکلت بگیریم

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • کتاب اورجینال
  • جعبه هدیه کتاب