افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » آرایش و زیبایی » آرایش صورت » خاص ترین مکان های دنیا که حیرت زده تان می کنند

    خاص ترین مکان های دنیا که حیرت زده تان می کنند

    گردشگری | مشاهده | دریاچه | امریکا | طبیعی | جزیره | تبدیل | دیدنی و عجایب گردشگری

    خاص ترین مکان های دنیا که حیرت زده تان می کنند

    خاص ترین مکان های دنیا که حیرت زده تان می کنند 

    دراین مقاله شما رابا خاص ترین مکان هاي دنیا آشنا می کنیم، مکان هاي عجیب دنیا. البته منظورمان از خاص و عجیب ماورای محیط زیست نیست! بلکه این مکان ها در عین منطقی بودن ارزش به همان اندازه عجیب هستند، در ادامه با پارس ناز همراه بمانید تا این مکان هاي خاص و عجیب رابه شما معرفی کنیم.

    دریاچه ي خالدار، بریتیش کلمبیا، کانادا

    خاص ترین مکان های دنیا که حیرت زده تان می کنند

    مدت ها است که بومیان اوکناگن احترام زیادی جهت دریاچه ي خالدار قائل هستند و به سهولت می توان دید آیا این مردم معتقدند این دریاچه مقدس هست. در تابستان آب دریاچه تبخیر می شود و استخرهای معدنی کوچک به جا میماند، که رنگ هر یک از انها با استخر کناری متفاوت هست. این دریاچه ي بکر از اتوبان ۳ در شمال غربی شهر کوچک اوسیوس قابل مشاهده هست، ولی از بازدیدکنندگان تقاضای میشود به حریم این سرزمین قبیله اي وارد نشوند.

    گذرگاه ساحلی جاینت، ایرلند شمالی

    گردشگری | مشاهده | دریاچه | امریکا | طبیعی | جزیره | تبدیل | دیدنی و عجایب گردشگری

    ۶۰ میلیون سال پیش فوران عظیم یک آتشفشان توده اي از بازالت مذاب را جاری کرد که بعد از سرد شدن جامد و منقبض شد و شکاف هایي راکه امروز مشاهده میکنید ایجاد کرد. برآورد شده است است که دراین میراث جهانی یونسکو ۳۷۰۰۰ ستون چند ضلعی وجوددارد. این ستون ها از نظر هندسی به قدری عالی و بی نقص است که بر اساس افسانه هاي محلی یک غول آن ها را ساخته است و اکنون در لیست عجیب ترین مکان دنیا قرار دارد.

    چاه تور، اورگان، امریکا

    در شرایط هوا نامساعد در چاه تور، که با نام Spouting Horn نیز آشنا میشود، موج هاي خروشان به گودالی گسترده برخورد می کند و سپس با نیروی شدید به سمت بالا پرتاب میشود. این منظره از طریق مسیر کاپیتان کوک که از مرکز دیدار ناحیه ي صحرایی Cape Perpetua شروع میشود، قابل مشاهده هست. ولی جهت امنیت خودتان، به خاص هنگام جزر و مد یا در طول توفان هاي زمستانی کاملا عقب بمانید.

    خاص ترین مکان های دنیا که حیرت زده تان می کنند

    پاموک کاله، ترکیه

    پاموک کاله «قلعه ي پنبه اي»، میراث جهانی جالب توجه یونسکو در جنوب غربی ترکیه است که دیدار ازآن مستلزم رفتن به خرابه هاي هیراپولیس هست، شهری فوق العاده که زمانی دور این قلعه ساخته شد. به گزارش پارس ناز، آب چشمه هاي طبیعی مانند آبشار فرو می ریزد ودر بالکن هاي تراورتن استخرهای آب گرم فوق العاده اي جهت یک آب تنی سریع ایجاد میکند و اکنون در لیست عجیب ترین مکان دنیا قرار دارد.

    گردشگری | مشاهده | دریاچه | امریکا | طبیعی | جزیره | تبدیل | دیدنی و عجایب گردشگری

    دریاچه هیلیر، غرب استرالیا

    این دریاچه ي جالب در ۱۸۰۲ روی یکی از بزرگ ترین جزیره هاي غرب استرالیا به نام مجمع الزایر ریشرشی کشف شد. این دریاچه رنگ صورتی خودرا سر تا سر سال حفظ میکند. بعضی دانشمندان می گویند این رنگ صورتی به خاطر وجود گونه اي از جلبک هاي نمک دوست به نام دانیلینا سالینا «Dunaliella salina» و باکتری هاي صورتی به نام هالوباکتریوم است.

    خاص ترین مکان های دنیا که حیرت زده تان می کنند

    باداب سورت، ایران

    این بالکن هاي تراورتن قشنگ در شمال کشور عزیزمان ایران یک پدیده ي طبیعی حیرت انگیز است که در طول هزاران سال ایجاد شده است هست. تراورتن نوعی سنگ آهک است که از رسوب کلسیم موجود در آب جاری، یعنی آب دو چشمه ي آب گرم با فواید معدنی متفاوت تشکیل میشود. رنگ مایل به قرمز غیرعادی دراین بالکن ها ناشی از محتوای زیاد اکسید آهن در یکی از چشمه ها است و اکنون در لیست عجیب ترین مکان دنیا قرار دارد.

    کوه هاي تیانزی، چین

    این قله هاي آهکی سرگیجه آور، که در شمال غرب استان هونان در چین قرار دارد، پوشیده از گیاه های سبز و شاداب است و اغلب در هاله اي از مه قرار دارد. یک ماشین کابلی تا روستای هوانگشی میرود و ازآن جا مسیرهای بی شماری جهت لذت بردن از مناظر خیره کننده ي تیانزی «پسر آسمان» وجوددارد؛ عجیب نیست که این قله ها الهام بخش کوه هاي معلق در فیلم تاثیر گذار آواتار است.

    خطوط نازکا، پرو

    طرح هاي حیوانی و اشکال هندسی در زمین بایر پامپا در سن خوزه ي پرو که در دوره ي نازکای باستان حک شده است است یکی از عجیب ترین رازها هست. به گزارش پارس ناز،این اشکال فقط از بالا یا از برج فلزی درکنار اتوبان قابل مشاهده هست. طول عده اي از این اشکال غیر قابلِ توضیح به ۲۰۰ متر می رسد و هر یک از انها تنها با یک خط ممتد ترسیم شده است است.

    مثلث برمودا، اقیانوس آتلانتیک شمالی

    این مثلث بدنام با مساحت ۵۰۰ هزار مایل مربع، که سالها است که در هاله اي از رمز و راز قرار دارد، مثلث شیطان نیز نامیده می شود. این منطقه تقریباً بین برمودا در فلوریدا و پورتوریکو قرار دارد. هرچند گارد ساحلی امریکا وجود چنین منطقه اي رابه چالش کشیده هست، تئوری هاي توطئه راجع به ي نیروی مغناطیسی و کشتی ها، هواپیماها و آدم هایي که بدون هیچ نشانی ناپدید شده است اند داستان هایي ساخته اند.

    جزیره ي سکوترا، یمن

    این جزیره ي دور افتاده که ۶ میلیون سال پیش از سرزمین مهم افریقا جدا شد، شبیه مجموعه اي از فیلم هاي علمی تخیلی هست. تنوع زیستی شگفت انگیز و منحصر به فرد سکوترا به این معنی است که گیاه های و درختان این منطقه هیچ جای دیگر دنیا پیدا نمیشود – خاص ترین و عجیب ترین گونه ها درخت هاي باستانی و پیچ خورده ي خون اژدها و بطری بابونه «bulbous bottl» است و اکنون در لیست عجیب ترین مکان دنیا قرار دارد.

    دست صحرا، شیلی

    مسئول این اثر هنری بسیار عجیب که در وسط صحرای آتاکاما از میان شن ها سر برآورده هست، یک مجسمه ساز شیلیایی به نام ماریو ایرارزابال هست. این مجسمه در ۴۶ مایلی جنوب شهر آنتوفاگاستا هست. ایرارزابال به این خاطر معروف است که آثار هنری او با زحمت انسان در ارتباط هست. به گزارش پارس ناز، این مجسمه ي عظیم و دلسردکننده حس تنهایی را تلقین می کند که موقعیت مکانی متروک و منزوی اش این حس را شدت یافتن می کند.

    تپه هاي شکلاتی جزیره ي بوهل، پانجیان، چین

    تپه هاي مخروطی بوهل در وسط این جزیره قرار گرفته هست. ارتفاع این تپه ها تفاوت دارد ولی شکل انها به قدری شبیه است که ممکن است تصور کنید ساخته ي دست بشر هست. با این حال بر اساس گزارش یونسکو این تپه ها برآمدگی هاي رسوب مرجانی هستند ودر اثر فرسایش آب باران به وجود آمده اند. نام تپه هاي شکلاتی از ظاهر آن ها در فصل خشکی گرفته شده است هست، یعنی زمانی که برگ درختان از سبز به قهوه اي تبدیل می شود.

    ساحل سرخ، پینجین، چین

    این ساحل بسیار جالب و عجیب است و با نوعی خزه ي دریایی به نام سویدا «Sueda» پوشیده شده است است که در پاییز به رنگ قرمز روشن در می آید. این تالاب هاي جزر و مدی یک مأمن طبیعی مهم جهت پرندگان مهاجر هست. فقط بخش کوچکی از این ساحل جهت عموم مردم باز هست، ولی میتوان از طریق یک پل چوبی که به دریا منتهی میشود، ازآن دیدار کرد و اکنون در لیست عجیب ترین مکان دنیا قرار دارد.

    دشت کوزه ها، لائوس

    این کوزه هاي سنگی که در هاله ي رمز و راز قراردارند، در گروه هاي یک تا صد تایی در سراسر استان شیانگخوانگ پخش شده است اند. یک نظریه ي امکان پذیر این است که از این کوزه ها در مراسم ترحیم باستانی استفاده می شده است هست، ولی افسانه هاي بومی میگویند از این کوزه ها جهت آوردن شراب برنج دم شده است جهت غول ها استفاده می شده است است.

    در دهه ي ۱۹۶۰ امریکا شمال لائوس را نشانه بمباران هوایی شدید قرار داد و بتازگی بخشی از این منطقه پاک سازی شده است و امنیت آن جهت دیدار تایید شده است است.

    پارک ملی گوبلین ولی، یوتا، امریکا

    نه این جا مریخ نیست، بلکه یک دره ي خالی از سکنه در ۲۱۶ مایلی جنوب سالت لیک سیتی در یوتا هست. باد و باران سنگ هاي ماسه اي نرم را سال هاي سال فرسوده است تا قله ها یا صخره هاي فرسایش شده است اي شکل دهد که بعضی فکر میکنند شبیه به دیوها هست. این سرزمین وهم برانگیز فقط یک مایل عرض و ۲ مایل طول دارد و ارزش اش را دارد که جهت نزدیک شدن به این اشکال عجیب وغریب به اکتشاف در آن بپردازید.

    کوچه ي استخوان نهنگ، سیبری

    قطعه اي از ساحل شمالی در جزیره ي دورافتاده ي Yttygran، در ۸۲ کیلومتری ساحل آلاسکا، به مقصدی هولناک جهت گردشگران تبدیل شده است هست. استخوان هاي آرواره، دنده، و مهره هاي یک وال غول پیکر عمود بر زمین ایستاده اند و کوچه اي عجیب و ترسناک ایجاد کرده اند. همه ی موافق هستند که قدمت این منطقه به قرن ۱۴ ام یا ۱۵ ام برمی گردد، ولی هیچکس نمیداند این جا مکانی مقدس جهت ملاقات قبایل بومی بوده است یا فقط محلی جهت ذبح جمعی.

    ساحل شیشه اي، کالیفرنیا، امریکا

    این ساحل شیشه اي درخشان در کالیفرنیا یکی از اثرات جانبی جالب توجه است که در به خاطر سالها تخلیه ي آشغال در ساحل ایجاد شده است هست. اینکار تا دهه ي ۱۹۶۰ ادامه داشت و بعد ازآن دریا پر از اشیای مختلف، از وسایل الکترونیکی گرفته تا بطری و کنسرو بود. به مرور زمان، امواج دریا همه ی چیز را شکست و به شکل سنگ ریزه هاي رنگی درآورد و این ساحل به یک جاذبه ي گردشگری مهم تبدیل شد. این جاذبه ي گردشگری اکنون در خطر است چون گردشگران شیشه ها رابا خود به منزل می برند.

    دخمه ي مردگان، پاریس، فرانسه

    دخمه ي مردگان که بسیار ترسناک هست، شبکه اي از تونل هاي معدن قدیمی زیر پاریس، و مقبره ابدی حدود ۶ میلیون پاریسی هست. زیاد انها استخوانها و جمجمه هاي بی نام و نشانی هستند که در طول قرن هاي ۱۸ ام و ۱۹ ام از قبرستان بسیار شلوغ شهر به این جا آورده شده است اند. سرانجام مسئولان به ظرفیت این مکان بعنوان جاذبه ي گردشگری پی بردند و استخوانها به شکل خوفناکی که امروز مشاهده میکنید سامان دهی شد.

    آب فشان فلای، نوادا، امریکا

    این آب فشان اسرارآمیز دریک ملک شخصی در حاشیه ي بیابان صخره سیاه در نوادا قرار دارد. این آب فشان در ۱۹۶۴ هنگامیکه یک شرکت انرژی جهت رسیدن به آب هاي زمین گرمایی حفاری میکرد، به طور اتفاقی ایجاد شد. امروز یک فواره ي سوزان تا ارتفاع ۱.۵ متر بیرون میزند و رسوب هاي معدنی حاصل ازآن این مخروط را هر سال چند اینچ بزرگ تر میکند. این رنگ هاي قرمز و سبز شاد به خاطر جلبک هاي گرمادوست است.

    جزیره گربه، ژاپن

    برای رفتن به جزیره ي تاشیروجیما باید سفر کوتاهی با کشتی هاي مسافربری داشته باشید. این جزیره ۱۰۰ نفر جمعیت انسانی دارد که تعداد دوستان پشمالوی آن ها بسیار بیش تر هست. در اصل گربه ها به این جزیره روی آوردند چون محل تولید ابریشم بودو موش ها شکارچیان طبیعی کرم ابریشم هستند.

    ماهیگران بومی این گربه ها و جزیره را خوش یمن می دانستند و حتی این جزیره معبد گربه نیز دارد. هم چنین اخیرا کابین هایي به شکل گربه جهت اقامت گردشگران ساخته شده است هست. نیازی به گفتن نیست که سگ ها حق ورود به این جزیره را ندارند و اکنون در لیست عجیب ترین مکان دنیا قرار دارد.

    واژه های کلیدی: گردشگری | مشاهده | دریاچه | امریکا | طبیعی | جزیره | تبدیل | دیدنی و عجایب گردشگری

    خاص ترین مکان های دنیا که حیرت زده تان می کنند

    خاص ترین مکان های دنیا که حیرت زده تان می کنند

    خاص ترین مکان های دنیا که حیرت زده تان می کنند

    خاص ترین مکان های دنیا که حیرت زده تان می کنند

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • چاپ کتاب اورجینال
  • منابع اورجینال رباتیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار