آیا می پنداری که جسم کوچکی هستی ؟ولی درون تو جهان بزرگی نهفته است.(امام علی علیه السلام)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » آخرین خبر از اوضاع پرونده حسین فریدون و برادر جهانگیری

    آخرین خبر از اوضاع پرونده حسین فریدون و برادر جهانگیری

    سخنگوی قوه قضاییه از دقایقی قبل در جمع دانشجویان حاضر شده است و با عنوان قوه قضاییه در بوته نقد به صحبت پرداخت.

    آخرین خبر از اوضاع پرونده حسین فریدون و برادر جهانگیری

    سخنگوی قوه قضاییه از دقایقی قبل در جمع دانشجویان حاضر شده است و با عنوان قوه قضاییه در بوته نقد به صحبت پرداخت.

    اژه ای: قوه قضاییه نسبت به صاحب منصب ها کوتاه نیامده است

    نشست دانشجویی با عنوان “قوه قضائیه در بوته نقد “دقایقی پیش با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای، معاون اول قوه قضائیه در مجتمع فرهنگی سیدالشهداء شهرستان آبعلی شروع شد.

    عبارات مهم : سخنگوی قوه قضاییه – محسنی اژه ای
    این دومین نشست دانشجویی در سال تازه است که سخنگوی دستگاه قضا در آن حضور پیدا کرده هست. حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای ۲۲ فروردین ماه امسال در نخستین نشست خود با دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد حضور یافته بود.

    معاون اول قوه قضاییه در ابتدای این نشست گفت: ما باید کار را از خودمان شروع کنیم و اگر از خود شروع نکنیم موفق نخواهیم شد.

    وی ادامه داد: ما و جوانان، امروز خود را مدیون مردم و نظام و شهدا می دانیم. نسبت به تمام زحماتی که در طول تاریخ کشیده شده، مدیونیم در وقت غیبت یک نظام اسلامی برقرار شده، چقدر گله مندیم و چقدر توقع داریم، نسلی از اول انقلاب تا کنون کار کرده و ما از بعضی راضی نیستیم، ولی آیا به وظیفه خودمان عمل می کنیم.

    وی تاکید کرد: ما انسان های پیروی داریم، مهم است که از چه کسی و چه چیزی پیروی می کنیم. بستگی دارد که ما از الله پیروی می کنیم یا از شیطان یا از هوای نفس.

    محسنی اژه ای افزود: ما دو حجت اعم از حجت عقل و حجت ظاهری (ولی، نبی و وصی) داریم. عقل می گوید از کسی پیروی کنیم که خیرخواه ماست و رحمان و رئوف است.

    وی افزود: اگر از شیطان و هوای نفس اطاعت کردیم همان می شود که شما الان دارید ناله می زنید و می گویید آیا کاری کردید که عدالت اجتماعی برقرار نشد و غیره. اگر یک چشمک زدند و نتوانستید خود را نگه دارید، باید گفت که آن چشمک همان و هزار مفسده بعد از آن همان.

    معاون اول قوه قضاییه گفت: از سال ۵۸ تاکنون در قوه قضاییه بودم و فقط در یک دوره چهارساله در دولت نهم وزیر اطلاعات شدم و بعد مرا عزل کردند. احساسم این است که خیلی کوتاهی داشتم و خیلی باید زیاد کار می کردم، ولی هر لحظه از خدا خواستم که من اگاهانه به این نظام خیانت نکنم. به ولله اگر عنایت خدا نبود به هیچ وجه ما نمی توانستیم کار کنیم، لیکن شیطان صفتان جهت من بسیار دام گذاشتند، لذا شما مراقب باشید و از الان بخواهید که خدا به شما کمک کند.

    محسنی اژه ای با اشاره به پرونده های ارزی گفت: این عنوان یک بعد نیست و توضیح خواهم داد.

    وی با طرح این پرسش که منظور از شفافیت قضایی چیست؟ گفت: اگر منظور این است که پرونده با تمام جزییاتش جهت مردم باز شود آیا خوب است یا بد؟ اگر این توقع را ایجاد کنیم که تمام جزییات پرونده ها را باز کنیم به نظرم درست نیست که این جزو ارزش ها باشد.گاهی یک پرونده در جریان است و اگر بعضی مطالبش گفته شود ادامه تحقیقات میسر نیست.

    مثلا شهرام جزایری دستگیر شده، الان ابهامات و سوالاتی است آیا می توانم همه سوالات را بگویم ؟ نمی شود و درست نیست. اگر شفافیت به این معناست که همه موارد پرونده ها بیان شود باید گفت که نه به نفع متهم است و نه شاکی.

    یکی از دانشجویان خطاب به محسنی اژه ای گفت: در پرونده برادر مدیر جمهور و برادر جهانگیری، قوه قضاییه نتوانسته انرا خوب باز کند و اخیرا برادر جهانگیری را در رسانه ها دیدیم.

    معاون اول قوه قضاییه گفت: در مورد پرونده برادر مدیر جمهور و برادر معاون اول، قوه قضاییه و قاضی ملاحظه نکرده که برادر مدیر جمهور است پرونده تشکیل داده و هنگامی که دیده اتهام متوجه اوست جهت او قرار وثیقه صادر کرده و الان نیز ادامه می دهد.

    وی ادامه داد: اینکه این عنوان طول کشیده انرا قبول دارم. در بعضی پرونده ها وقت زیاد از وقت منطقی طول می کشد در اینجا چند مانع داریم.

    اژه ای گفت: واقعا به میزان ماموریتیکه داریم بودجه، کادر اداری و قضایی نداریم و خیلی وقتها کسانی که تشکیلاتی هستند، موقعیت دارند، کار را به گونه ای انجام نمی دهند که قاضی بتواند فورا آنرا اثبات کند.

    وی افزود: مهدی هاشمی موقعیت و جایگاهی داشت، هر چیزی در بازرسی کشور و وزارت بود اطلاع پیدا می کرد. افرادی هستند محاسبه زمانی که دستگیر می شوند را می کنند اینها کار را به درازا می کشاند هرچند قوه قضاییه نسبت به صاحب منصب ها کوتاه نیامده است.

    سخنگوی قوه قضاییه درخصوص ایجاد شفافیت در حین پیگیری به پرونده های قضایی و احکام صادر شده است گفت: بارها و بارها گفته ایم جهت شفافیت ، دادگاه های علنی که برگزار می شود منتشر شود ولی با قانونی که تصویب شده است است جلوی آن گرفته شده است است.

    وی ادامه داد: جهت چندمین بار اصلاحیه به مجلس بردیم که استدعا می کنیم و اعتقادمان بر این است که دادگاهی که علنی برگزار می شود منتشر شود، تقصیر ما چیست؟ ولی اینطور نیست لایحه ای که دولت و قوه قضاییه به مجلس می برند حتما تصویب شود.

    یکی از دانشجویان که از دانشگاه فرهنگیان کرمان بود گفت: آیا تاکنون قضات فاسد معرفی نشده اند که معاون اول قوه قضاییه پاسخ داد: تا حکم قطعی نشود نمی توانیم اعلام کنیم البته روز گذشته نیز آیت الله آملی از دادسرای انتظامی قضات این عنوان را پیگیری می کرد.

    محسنی اژه ای در پاسخ به سوالی راجع به اینکه ایا با متخلفان ذخیره فرهنگیان برخورد شده است هست، گفت: چندین بار گفتم بانک سرمایه و صندوق دخیره فرهنگیان دو پرونده مرتبط است و افرادی کثیری دستگیر شدند و تعداد قابل توجهی از اموالی که برده بودند بر گشت داده شده است و مقداری توقیف شده است هست. بیش از سی نفر قرار گذاشتند که معوقات را بدهند و بعضی دادند و یکی دو نفر خلاف عمل کردند و مجددا بازداشت شدند. یکی از مسایل این نوع پرونده ها کارشناسی هاست که باید نتیجه ان بیاید. بیش از ۵۰ نفر تحت تعقیب قرار گرفتند.

    محسنی اژه ای راجع به پرونده بقایی نیز گفت: ما قبلا نمی توانستیم راجع به پرونده بقایی حرف بزنیم ولی بعد که حکم قطعی شد آن را گفتیم.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: farsnews.com

    آخرین خبر از اوضاع پرونده حسین فریدون و برادر جهانگیری

    واژه های کلیدی: سخنگوی قوه قضاییه | محسنی اژه ای | قوه قضاییه | دانشجویان | فرهنگیان | جهانگیری | شیطان | پرونده

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • جعبه هدیه کتاب
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال