در این جهان، همواره برای كسانی كه از خطری بهراسند، خطری وجود خواهد داشت.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » قیمت دلار بهانه گرانی! ، افزایش قیمت اقلام اساسی در بازار با شیب ملایم

    قیمت دلار بهانه گرانی! ، افزایش قیمت اقلام اساسی در بازار با شیب ملایم

    این روزها قیمت کالاهای مورد نیاز سبد خانوار از جمله گوشت، تخم مرغ، مرغ، میوه، روغن، برنج، لبنیات و …بی سر و صدا و آرام آرام در حال زیاد کردن است.

    قیمت دلار بهانه گرانی! ، افزایش قیمت اقلام اساسی در بازار با شیب ملایم

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان،این روزها قیمت کالاهای مورد نیاز سبد خانوار از جمله گوشت، تخم مرغ، مرغ،میوه، روغن، برنج، لبنیات و … بی سر و صدا و آرام آرام در حال زیاد کردن است تاجایی که سهم آنها در سفره خانوار بسیار کوچک شده است است.

    برخی کاسبان و شرکت های تامین کننده مواد غذایی به بهانه زیاد کردن قیمت دلار کالاهای خود را گران کرده اند و می خواهند از اوضاع نابسامان ارزی بیشترین منفعت را ببرند.

    مردی میانسال که در حال خرید از مغازه‌های بازار مولوی پایتخت کشور عزیزمان ایران هست، با چهره‌ای درهم کشیده از قیمت‌ها گلایه می کند و می‌گوید: اصلاً معلوم نیست چه خبر هست. هر مرتبه که جهت خرید می‌آیم، قیمت‌ها نسبت به دفعه قبل ۲۰ تا ۳۰ درصد بالا رفته و معلوم نیست چه کسی باید بر این بازار نظارت کند؛از آن‌طرف می‌گویند قیمت دلار ۴۲۰۰ تومان هست.

    قیمت دلار بهانه گرانی! ، افزایش قیمت اقلام اساسی در بازار با شیب ملایم

    هنگامی که به فروشنده اعتراض می‌کنیم که آیا قیمت‌ها بالا رفته می‌گوید آقا دلار شده است ۱۰ هزار تومان. سؤال من این است که برنج تولید داخل، حبوبات تولید داخل، رب گوجه‌فرنگی تولید داخل چه ربطی به دلار دارد. بعضی افراد بی‌انصافی خودشان را به پای پرسشها دیگر می‌گذارند.


    بیشتر بخوانید:قواره جیب مردم با قیمت ها همخوانی ندارد


    طی هفته های گذشته به یک مرتبه قیمت هر کیلو مرغ از ۸ هزار به بالای ۱۰ هزار و ۵۰۰ ، گوشت گوسفندی از ۵۱ هزار به ۵۸ هزار و هر شانه تخم مرغ از ۱۵ هزار به ۱۷ تا ۱۹ هزار تومان رسید البته در این میان قیمت محصولات لبنی هم با نوسان چشمگیری در بازار روبرو شد . این روند کار را به جایی رسانده است که در هر محفل ، کوچه و بازاری سخن از زیاد کردن قیمت کالاهای اساسی در بین مردم به میان می آید آیا که این زیاد کردن قیمت ها هیچ گونه سنخیتی با درآمد آنها ندارد و حسابی معادلات خانوار را جهت خرید مایحتاج ارزش بر هم ریخته است.

    ماجرا تنها به این جا ختم نمی شود آیا که بسیاری از سرپرستان فروشگاه های زنجیره ای می گویند در روزهای اخیر بسیاری از خطوط کارخانه های محصولات بهداشتی و غذایی با قدمت حداقل ۴۰ ساله در امر تولید به دنبال نوسان قیمت دلار ، کمبود مواد اولیه و گرانی بیش از حد محصولات پتروشیمی و ظروف اولیه تعطیل شده است اند و با ادامه این روند قادر به بازگشت به تناوب تولید نیستند و هم اکنون کالای چندانی در انبار فروشگاه ها باقی نمانده است از اینرو مردم به باعث وحشت از دوباره گران شدن کالاها به فروشگاه های زنجیره ای هجوم آورده اند.اگر سری به بسیاری از فروشگاه ها بزنید اقلام چندانی جهت عرضه وجود ندارد.

    این روزها قیمت کالاهای مورد نیاز سبد خانوار از جمله گوشت، تخم مرغ، مرغ، میوه، روغن، برنج، لبنیات و …بی سر و صدا و آرام آرام در حال زیاد کردن است.

    حال خبرنگار گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان،برای آگاهی از اوضاع قیمت ها، عرضه و تقاضای محصولات سری به بازار پایتخت کشور عزیزمان ایران در بخش عمده فروشی و خرده فروشی زده است.ماحصل مشاهدات آن است که قیمت تمامی اقلام اعم از بهداشتی،شوینده،پروتئینی،روغن،برنج،حبوبات، میوه،لبنیات و بسیاری از تنقلات همچون بیسکویت، کاکائو،پفک،چیبس و… نسبت به ماه ها، هفته ها و حتی روزهای قبل نوسان چشمگیری داشته است.

    آخرین بررسی ها از بازار نشان می دهد که هم اکنون قیمت هر کیلو برنج هاشمی ۱۳ تا ۱۷ هزار،برنج خارجی ۶ تا ۸ هزار و ۵۰۰،لوبیا چیتی ۱۰ تا ۱۲ هزار، لپه ۸ تا ۹ هزار و ۵۰۰،لوبیا قرمز ۸ تا ۱۱ هزار،عدس خارجی ۶ تا ۹ هزار،عدس ایرانی ۸ تا ۹ هزار و ۵۰۰،هر شانه تخم مرغ ۱۶ تا ۱۹ هزار تومان است.

    همچنین هر کیلو شقه گوسفندی با قیمت ۵۸ هزار،ران گوسفندی ۶۵ هزار،سردست ۶۸ تا ۷۰ هزار،شقه گوساله ۴۸ هزار، مرغ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می شود.

    یکی از فروشندگان قصابی می گوید: علی رغم نبود تقاضا و رکود بازار، قیمت گوشت در هفته های اخیر به شدت در حال زیاد کردن است که با ادامه روند کنونی دیگر نمی توان متصور بود که قیمت گوشت به قیمت های قبلی بازگردد آیا که دامی جهت عرضه در میادین وجود ندارد و چوبداران حسابی بازار را در دست گرفتند و اقدام به عرضه دام با قیمت های دلخواه می کنند.

    حال جهت اطلاع از آخرین اوضاع قیمت و عرضه اقلام اساسی به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم تا از صحت و سقم صحبت های فروشندگان مغازه ها با خبر شویم:

    قاسمعلی حسنی دبیرکل بنکداران مواد غذایی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی ،با اشاره به اینکه بازار اقلام اساسی در سردرگمی و بلاتکلیفی به سر می برد، اظهار کرد: با وجود بی ثباتی بازار و نوسان قیمت دلار، خریداران و فروشندگان نمی دانند که چه اتفاقی در انتظار آنهاست تا بتوانند تصمیم گیری مورد نیاز را اتخاذ کنند.

    قیمت دلار بهانه گرانی! ، افزایش قیمت اقلام اساسی در بازار با شیب ملایم

    وی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه کالا نداریم، افزود: هم اکنون کالا به اندازه کافی وجود دارد و تنها با معضل زیاد کردن نجومی قیمت در بازار روبرو هستیم.

    به گفته حسنی آخرین گزارش ها حاکی از آن است که قیمت ۶ هزار نوع کالا با نوسانات چشمگیری در بازار روبرو شده است است.

    دبیر کل بنکداران موادغذایی قیمت اقلام اساسی در بازار را آینده نگری کرد و گفت: اوضاع بازار اقلام اساسی به عواملی نظیر تصمیمی گیری مسئولان،سیاست های اقتصادی و مذاکره با طرف های خارجی بستگی دارد.

    فروش مرغ با قیمت کمتر از ۹ هزار و ۵۰۰ تومان صرفه اقتصادی ندارد

    محمد یوسفی مدیر انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزیT راجع به آخرین اوضاع بازار مرغ اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو مرغ آماده به طبخ در میدان بهمن ۹ هزار و خرده فروشی بالای ۱۰ هزار تومان است.

    این روزها قیمت کالاهای مورد نیاز سبد خانوار از جمله گوشت، تخم مرغ، مرغ، میوه، روغن، برنج، لبنیات و …بی سر و صدا و آرام آرام در حال زیاد کردن است.

    به گفته وی با وجود نوسان شدید قیمت مرغ در بازار و اختلاف قیمت از عمده فروشی تا خرده فروشی،مرغ گرم درمیادین میوه و تره بارتوزیع نمی شود و تنها شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به عرضه مرغ منجمد در غرفه های سطح شهر می کند.

    یوسفی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۶ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ را ۹ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با وجود نوسان شدید قیمت قرار داده های دامی و قیمت تمام شده است مرغ،فروش مرغ با قیمت های پایین تر جهت مرغدار صرفه اقتصادی ندارد.

    رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی نرخ کنونی مرغ در بازار را واقعی دانست و تصریح کرد: این درحالی است در ماه های اخیر مرتبا اعلام کرده ایم که قیمت فروش مرغ به باعث زیاد کردن هزینه های تولید، زیان مرغدار را در بر دارد.

    گرانی سایر محصولات پروتئینی عامل مهم گرانی تخم مرغ

    ناصر نبی پور مدیر هیات مدیره اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، از افزایش ۹۰۰ تومانی هر کیلو تخم مرغ خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری با قیمت ۷ هزار و ۴۰۰ و شانه ای ۱۴ هزار تومان عرضه می شود.

    قیمت دلار بهانه گرانی! ، افزایش قیمت اقلام اساسی در بازار با شیب ملایم

    وی نوسان چشمگیر سایر محصولات پروتئینی و هجوم مردم جهت خرید تخم مرغ را علت مهم زیاد کردن قیمت این محصول در بازار اعلام کرد.

    بازار میوه تعریفی ندارد/ زیاد کردن قیمت میوه ارتباطی با گران فروشی ندارد

    حسن صابری مدیر اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی ،گفت:با توجه به کمبود عرضه میوه های باغی ناشی از سرمازدگی بهاره،قیمت این محصولات با زیاد کردن چشمگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل در بازار روبروست.

    وی افزود: تولید محصولات باغی مناطق اطراف پایتخت کشور عزیزمان ایران براثر سرمازدگی به شدت کم کردن یافته است به طوریکه میوه باغات جوابگوی مصرف خود باغداران نیست.

    به گفته صابری با توجه به کمبود تولید محصولات باغی، امکان آینده نگری قیمت در روزهای آتی در بازار وجود ندارد.

    اسدالله کارگر مدیر اتحادیه میوه و سبزی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، گفت: علی رغم سال های گذشته که قیمت میوه در فصل تابستان به باعث فراوانی جوابگوی هزینه های تولید نبود، ولی امسال با نوسان چشمگیری ناشی از کمبود بار در میدان روبرو هستیم که هیچ ارتباطی به گران فروشی ندارد.

    وی افزود: بازار میوه و تره بار همانند سایر محصولات نظیر لبنیات،گوشت، مرغ و غیره دستخوش عوض کردن و تحولات تورم و شرایط اقتصادی موجود در بازار قرار گرفته است آیا که قیمت میوه بیگانه از عنوان نوسان اخیر نیست.

    به گفته کارگر با وجود شرایط کنونی بازار، آینده نگری می شود که قیمت های کنونی تا آخر فصل تابستان ادامه یابد و نمی توان وعده ارزانی به مردم داد.

    نوسان قیمت دلار، بازار گوشت قرمز را متشنج کرد/کمبودی در توزیع گوشت قرمز وجود ندارد

    منصور پوریان مدیر مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی ،درباره آخرین اوضاع بازار گوشت اظهار کرد: در هفته اخیر، قیمتگوشت قرمز تحت تاثیر نوسان قیمت دلار دستخوش عوض کردن و تحولاتی در بازار قرار گرفت.

    وی نرخ فروش هر کیلو دام زنده سبک به وسیله دامدار را ۱۷ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که چوبداران با قیمت های دلخواه اقدام به عرضه دام زنده در میادین می کنند.

    پوریان قیمت هر کیلو لاشه بره سنگین با دنبه را ۴۲ و لاشه بره سبک را ۴۵ هزار تومان در عمده فروشی اعلام کرد و گفت: البته قیمت شقه گوسفندی به باعث سودجویی عوامل واسطه و دلال با قیمت های بالاتری در بازار عرضه می شود که این امر نظارت دستگاه های ذی ربط را می طلبد.

    این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به ازدیاد دام در دامداری ها، از دامداران تقاضا کردیم که اقدام به عرضه دام خود در میادین کنند آیا که مشتری چندانی جهت لاشه سنگین وزن در بازار وجود ندارد.

    وی با اشاره به اینکه کمبودی در تامین و توزیع گوشت قرمز وجود ندارد، بیان کرد:این درحالی است که در بخش نهایی ،گوشت با قیمت های گزافی عرضه می شود.

    علی اصغر ملکی مدیر اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، از زیاد کردن نجومی قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با قیمت ۵۳ تا ۵۴ هزار به مغازه دار و ۵۷ تا ۵۸ هزار تومان به مشتری عرضه می شود.

    وی افزود: قیمت گوشت همانند دلار در حال نوسان است و شرایط هفته به هفته بدتر می شود و با روند کنونی بازار تصور ما بر این است که قیمت گوشت در بازار کم کردن نخواهد یافت.

    به گفته ملکی طی هفته گذشته تا کنون سه بار قیمت گوشت گوسفندی ناشی از کمبود دام زنده در میادین زیاد کردن یافته است که از مسئولان ذی ربط انتظار می رود با نظارت زیاد در بازار از قاچاق دام جلوگیری کند تا در عید قربان و بازگشت حجاج با کمبود بیش از پیش دام در میادین مواجه نشویم.

    حداکثر قیمت هر کیلو طلای سرخ ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

    علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی ،درباره آخرین اوضاع قیمت طلای سرخ در بازار خبرداد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار و حداکثر ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

    وی افزود:اگرچه بالانگه داشتن قیمت زعفران به وسیله شرکت تعاون روستایی به نفع کشاورزان هست، ولی به باعث آنکه این محصول کالای صادراتی است و تجار لحظه به لحظه قیمت آن را در بازار رصد می کنند؛بنابراین این امرمی تواند منجر به عدم مسابقه صادرکنندگان ایرانی در بازارهای نشانه شود.

    حسینی با اشاره به اینکه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن زعفران در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد،بیان کرد: با وجود آنکه کشورهای دیگر نیز تولیدکننده این محصول هستند و از طرفی مصرف زعفران در دنیا انبوه و افسار گسیخته نیست،بنابراین توصیه می کنیم که بدون برنامه ریزی بر طبل گرانی زعفران نکوبیم آیا که با ادامه این روند در آینده ای نه چندان دور باید با زعفران خداحافظی کنیم.

    عضو شورای ملی زعفران با اشاره به ضرورت توسعه صادرات بیان کرد: علی رغم آنکه بزرگترین تولیدکننده زعفران در دنیا به شمار می رویم،اما تنها کمتر از ۵۰ کشور نشانه صادراتی تجار است که همواره باید تلاش کرد تا میزان صادرات را زیاد کردن داد.

    چندی پیش رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار، قیمت کیفی ترین شیرخام با ۳٫۲ درصد چربی و بار میکروبی زیر ۱۰۰ هزار تحویل درب کارخانه را ۱۵۷۰ تومان اعلام کرد و افزود: همچنین به ازای هر یک دهم درصد زیاد کردن یا کم کردن چربی، ۱۵ ریال کم و زیاد می شود.

    وی نرخ مصوب هر بطری شیر کم چرب ۱٫۵ درصد را ۲ هزار و ۹۵۰،شیر نیم چرب ۲ درصد ۳ هزار و ۵۰،شیر پرچرب ۳ درصد ۳ هزار و ۲۵۰،شیرکامل ۳٫۵ درصد ۳ هزار و ۳۰۰،شیر ۹۰۰ گرمی نایلونی ۱٫۵ درصد ۲ هزار و ۲۰۰،ماست دبه ای ۲٫۵ کیلو کم چرب ۹ هزار و ۵۰۰، ماست دبه ای ۲٫۵ کیلو پرچرب ۱۰ هزار، پنیر ۲۱۰ گرمی ۳ هزار و ۴۰۰ و پنیر۵۲۰ گرمی ۸ هزار تومان اعلام کرد.

    ناگفته نماند که اعلام تازه قیمت های لبنیات طبق بیانات مسئولان ذی ربط بیانگر زیاد کردن ۱۷ تا ۳۲ درصدی این اقلام است.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: محصولات بهداشتی | عمده فروشی | خرده فروشی | کشاورزی | خبرنگار | کشاورزی | محصولات | اقتصادی | نوسان | تجارت | بازار

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری