اطلاعیه سایت
حتما عناوین زیر و مطالب انتهای صفحه را ببینید !!!
رکورد بیشترین لایک عکس در اینستاگرام توسط سلبریتی جنجالی شکسته شد + عکس
معما و تست هوش عبور از رودخانه + پاسخ
محمد رضا گلزار و مهناز افشار کنار دیگ نذری اربعین + عکس
حضور علی کریمی در برنامه خندوانه رامبد جوان
جدیدترین عکس ساره بیات / حامد بهداد در سفر به کانادا + تصاویر
تصاویر زننده و داغ چکامه چمن ماه و مانی کسرائیان + GEM
تصاویر جذاب مدلینگ شدن بهنوش بختیاری برای برند پاندورا
عکس های مدلینگ شدن آناهیتا نعمتی
عکس های جدید پوریا پور سرخ و مهراوه شریفی نیا بازیگران سریال کیمیا
جنایت جدید داعش : نصف کردن خبرنگار سوری از وسط + عکس
ماجرای کادر پزشکی بیمارستان خمینی شهر اصفهان و بخیه صورت کودک فقیر + کاریکاتور
شبکه های اجتماعی | شبکه های مجازی | اطلاعات شخصی | فضای مجازی | تبلیغات | اطلاعات | استفاده | مدیریت | کاربران | دریافتی | تبلیغات
شبکه های اجتماعی با استفاده از اطلاعات شخصی و همچنین تحلیل فعالیت بازدیدکنندگان اقدام به مدیریت افکار عمومی و کسب درآمد میکنند.
به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اینترنت گروه تحریریه سایت جوان؛ طی سالهای اخیر فضای مجازی به عنوان پدیدهای نوین، به روشهای گوناگونی زندگی بسیاری از افراد جامعه را تحت تاثیر قرار داده هست. به طوری که تأثیرات ناشی از استفاده از شبکههای اجتماعی را میتوان به آسانی در زندگی روزانه افراد مشاهده کرد که تأثیرات فرهنگی بارزی در جامعه بجا گذاشته است.
چه اطلاعاتی با لایک کردن لو میرود؟ ، پشت پرده مدیریت افکار مخاطبان در شبکههای اجتماعی
فضای مجازی فضایی است که نیاز به جابجایی فیزیکی ندارد و تمام اعمال فقط از طریق لمس کلید و پنلها انجام میشود. مجموعهای از ارتباطات درونی که بازدیدکنندگان را بدون در نظر گرفتن جغرافیای فیزیکی به یکدیگر متصل میکند. اینترنت تمامی اشکال زندگی را بسط و معنا میدهد و هر کاربر میتواند سطوح متفاوتی از حالتها را تجربه کند.
کاربران ناخودآگاه جذب شبکههای اجتماعی میشوند
یکی از خاصیتهای اینترنت این است که بسیاری از مخاطبان را ناخودآگاه به سمت خود جلب میکند، به این ترتیب که توجه و ذهن کاربر را بر کلمات و تصویرهای متمرکز میکند و در لحظهای کوتاه ذهنیات و تصورات کاربر را همسو و مرز بین دنیای واقعی و مجازی را جهت وی ناپدید میکند و دیگر گذر وقت معنایی ندارد و این میتواند دلیلی باشد جهت اینکه بازدیدکنندگان شبکههای اجتماعی ساعتها بدون متوجه شدن گذر وقت وقت خود را در این شبکهها بگذرانند.
این پدیده ناشی از الگو شبکههای اجتماعی است که هر آنچه بازدیدکنندگان میپسندند و راجع به آن اظهارنظر میکنند و همچنین آنچه که به اشتراک میگذارند را تحت نظر میگیرد و ترکیب خبرهای انتشار یافته در شبکههای اجتماعی را مطابق بر این اولویتها چیدمان میکند.
برای مثال؛ فردی که علاقه زیادی به فیلم دارد و زیاد فیلم به اشتراک میگذارد دلیلی میشود که شبکههای اجتماعی همانند فیسبوک بیش از معمول فیلم به او نشان دهد یا در نمونهای دیگر شخصی که علاقه بیشتری به دیدن تبلیغات داشته باشد، الگو موجود در شبکههای اجتماعی تبلیغات بیشتری را جهت دیدن به او پیشنهاد میکند. به طور کلی شبکههای اجتماعی با پستهای محبوبتر و تازهتر تلاش بر کنترل و جذب مخاطب دارند.
شبکه های اجتماعی | شبکه های مجازی | اطلاعات شخصی | فضای مجازی | تبلیغات | اطلاعات | استفاده | مدیریت | کاربران | دریافتی | تبلیغات
ورود غیرمنتظره شبکههای اجتماعی
گاهی بعضی از بازدیدکنندگان با ورود به تنظیمات خبرهای دریافتی و عوض کردن در مباحث دریافتی تلاش بر دریافت نوعی دیگر از تازهترین خبرها را دارند ولی شبکههای سایبری این قدرت را دارند که تنظیمات اخبار را به سوی مهمترین اخبار خود عوض کردن دهند و ذهن مخاطب را به جهت تعیین شده است از سوی خود اداره کنند.
روانشناختی شبکه های مجازی
شبکههای اجتماعی، واکنشها مجازی را در نظر گرفته و آنچه جهت کاربر مهم تلقی میشود را به نمایش میگذارند و الگو وابسته به پستهایی که بازدیدکنندگان شبکههای اجتماعی لایک میکنند، به جهتگیری فکری، سیاسی و حتی عادتهای بازدیدکنندگان پی میبرند. الگو و طرح موجود در فضاهای مجازی اطلاعات بازدیدکنندگان را جمعآوری میکند و سپس به تحلیل اطلاعات دریافتی از سوی بازدیدکنندگان میپردازد.
استفاده ابزاری از مخاطبان به وسیله شبکههای اجتماعی
محمدجواد مطهری شریف کارشناس حوزه شبکههای اجتماعی در گفتگو با خبرنگار تحریریه بیاکافه راجع به مدیریت افکار به وسیله اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … توضیح داد: استفاده از علوم شناختی -علومی که به مطالعه ذهن و مغز میپردازد- در شبکههای اجتماعی و خبر رسانهای خارجی مورد استفاده قرار گرفته است.
وی افزود: این علم کمک میکند تا شبکههای مجازی آشنایی خاصی از جامعه بدست بیاورند و تحلیلی از نگرشها را در دست داشته باشند.
این کارشناس حوزه شبکههای اجتماعی تصریح کرد: این شبکهها با توجه به دانش “فهم زبان طبیعی” از دادهها درمییابند که چه چیزهایی باعث به وجود آمدن حس غم، وحشت و تنفر خواهند شد و سپس با تحلیل مفاهیم به دست آمده، جریانهای رسانهای را ایجاد میکنند.
چه اطلاعاتی با لایک کردن لو میرود؟ ، پشت پرده مدیریت افکار مخاطبان در شبکههای اجتماعی
مطهری شریف توضیح داد: عنصرهای شناختی در حقیقت مؤلفههایی در ذهن ایجاد کرده و معنای بسیاری از واژهها را با کنترل در ذهن عوض کردن میدهند؛ جهت مثال با شریک کردن زنان در کارهای سخت و خشن، آنان را از مدار زنانگی و عفاف خارج و وارد مدار ابزاری میکنند.
علایقی که با لایک کردن فاش میشود
بعضی از کارشناسان بر این باورند که این الگوها، استفادهکنندگان شبکههای مجازی را تنها با ۲۰۰ الی ۳۰۰ لایک به وسیله پستهایی که در این شبکهها به اشتراک گذاشته شده، بهتر از همسر یا شریک زندگی آنها شناسایی میکنند و با روحیات آنها آشنا میشوند.
استفاده ازاطلاعات شخصی بازدیدکنندگان به وسیله شبکه های اجتماعی
مهمترین دلیلی که شبکههای اجتماعی میل به زیادی به دانستن اطلاعات دارند “تبلیغات هدفمند جهت کسب درآمد” هست. تبلیغات هدفمند محدود به فروش گوشیهای گوشی تلفن همراه و یا فروش بلیط کنسرت خوانندگان محبوب نمیشود؛ بلکه گاهی مضمونهای سیاسی و مضمونهای نادرست با پستهای جنبش کننده افکار با نشانه ایجاد شکاف در جامعه انتشار پیدا میکند. نمونهای از این تبلیغات در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایالت متحده آمریکا مشاهده شد که با استفاده از اکانتهای جعلی و با سوءاستفاده از موضوعاتی چون مهاجرت، قانون حمل سلاح و… استفاده شده است بود. الگوی شبکههای مجازی، این موارد را به کسانی نشان داد که پیش از انتخابات نسبت به آنها تصویر العمل منفی نشان داده بودند.
در مواردی دیگر با استفاده از دادههای شناسایی شده، بازارسازی میکنند و اقلام مورد پسند جامعه را با نشانه کسب درآمد زیاد ایجاد میکنند.
شبکه های اجتماعی | شبکه های مجازی | اطلاعات شخصی | فضای مجازی | تبلیغات | اطلاعات | استفاده | مدیریت | کاربران | دریافتی | تبلیغات
باید دانست مهمترین و عمدهترین دارایی شبکههای اجتماعی توانایی آنها در دستکاری واقعیت است و چه بسیار مسائلی که به وسیله این شبکههای اجتماعی از حقایق تحریف شده است و با مضمونی اشتباه جهت ایجاد تشویش در بین بازدیدکنندگان نشر پیدا کرده است.
کاربران بدون تقویت سواد شبکههای اجتماعی مجازی و تفکر انتقادی، توان تشخیص این عنوان را نخواهند داشت. این پرسشها نیازمند تقویت تفکری پرسشگر و همچنین توانایی در مدیریت باورهایی است که به وسیله این شبکهها مورد تهاجم قرار گرفته است.
گزارش از سارا کیا
انتهای پیام/
واژه های کلیدی: شبکه های اجتماعی | شبکه های مجازی | اطلاعات شخصی | فضای مجازی | تبلیغات | اطلاعات | استفاده | مدیریت | کاربران | دریافتی | تبلیغات
چه اطلاعاتی با لایک کردن لو میرود؟ ، پشت پرده مدیریت افکار مخاطبان در شبکههای اجتماعی
-
محسن افشانی بازیگر سینما تلویزیون به خاطر حمل سلاح در پیج اینستاگرام خودش ب
-
ماجرای تیراندازی در فرودگاه مهرآباد/ آیا داعش در این حمله دست داشته است؟
-
بررسی گروگانگیری در بیمارستان به علت عدم پرداخت هزینه
-
علت فراموش کردن ۲۵ مسافر هواپیما توسط خلبان+پیام عذرخواهی
-
وضعیت خسارت و تعطیلی مدارس بر اثر سیل در آذربایجان شرقی+عکس
اخبار
آرشیو-
چذابه امروز وضعیت مرزهای عراق آخرین وضعیت مرزهای خوزستان شلمچه مهران
آخرین وضعیت مرزهای عراق شلمچه باز و چذابه موقتا بسته شد / تلاش برای رفع مشکل ادامه دارد استاندار خوزستان: پایانه مرزی شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است همچنین مرز چذابه به صورت موقت از سوی کشور عراق بست...
-
ندیم امیری ؛ بازیکن افغانتبار تیم ملی فوتبال آلمان کیست و چطور به این تیم دعوت شد؟
-
سود نجومی که بانک ها از وام مردم به جیب میزنند!
-
خانواده میترا استاد نجفی را بخشیدند!
-
والیبال بازی کردن گلزار و علی کریمی در باشگاه
گالری عکس
آرشیو-
کافه اینستا با فریبا نادری زن ستاره مشهور ایرانی
اینستاگرام فریبا نادری | بازیگر معروف | فریبا نادری | اینستاگرام | بازیگر | تصویر | آخرین | اینستا کافه اینستا با فریبا نادری دراین قسمت از کافه اینستا مروری داریم بـه آخرین فعالیت هـای زن فری...
-
مدگردی با سحر قریشی | جالب ترین استایل های سحر قریشی
-
متن های تبریک تولد+ عکس نوشته خاص تولدت مبارک عشقم
-
عکس نوشته و جملات سنگین و معنا دار | سخنان بزرگان
-
سوپر استارها در کنسرت مهران مدیری | خواندن ترانه سوغاتی مرحوم هایده