گنج هائی که در قلب هستند ، قابل سرقت نیستند.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » تجربه دو نبرد متفاوت در عنوان‌های Battlefield 1 و Call Of Duty WWII

    تجربه دو نبرد متفاوت در عنوان‌های Battlefield 1 و Call Of Duty WWII

    دو بازی Battlefield 1 و Call Of Duty WWII بروزترین عنوان‌های فرنچایز خود هستند که نگاهی متفاوت به وقایع جنگ جهانی دارند.

    تجربه دو نبرد متفاوت در عنوان‌های Battlefield 1 و Call Of Duty WWII

    به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه اینترنت گروه تحریریه سایت جوان؛ با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و فراگیر شدن بازی‌های رایانه‌ای، نسخه‌های تازه دو فرنچایز « Call of Duty » و « Battlefield » نیز طی سال‌های اخیر ارائه شدند و توانستند مخاطبان بسیاری را به خود جذب کنند. دو بازی از ژانر شوتر که طرفداران زیادی وقت خود را به دنبال کردن آنها اختصاص می‌دهند.

    در ادامه به معرفی دو بازی Call of Duty WWII و Battlefield 1 می‌پردازیم و مقایسه‌ای از سبک و ساختار این دو بازی محبوب را ارائه خواهیم داد.

    تجربه دو نبرد متفاوت در عنوان‌های Battlefield 1 و Call Of Duty WWII

    معرفی اجمالی بازی Call of Duty WWII

    بازی Call Of Duty از سری بازی‌هایی است که با محوریت نبرد جنگ جهانی دوم شروع شده است هست. این بازی در نسخه‌های متعددی ساخته شده است و در نسخه‌های مدرن‌تر امکان بازی با سلاح‌های پیشرفته‌تر و مهیج‌تر وجود دارد. هر چند در بعضی از نسخه‌های این بازی پرطرفدار که بیش از یک دهه قدمت دارد، ارتقاء جایگاه دیده نمی‌شود. این فرنچایز در ژانر شوتر جای می‌گیرد که با نسل تازه فناوری‎ها توانسته تغییرات گسترده‌ای داشته باشد.

    معرفی اجمالی بازی Battlefield 1

    بازی Battlefield از سری بازی‌هایی است که بر اساس جنگ جهانی اول ساخته شده است هست. سازندگان، این بازی را در قابی متفاوت‌تر از سایر جنگ‌های خونین به تصویر کشیده‌ و تمام جزییات جنگ را بدون واهمه‌ای به نمایش درآورده‌اند. BattleField نیز همچون فرنچایز Call Of Duty یک ژانر شوتر نظامی اول شخص است که علاقه‌مندان به این نوع ژانر با دیدن تریلر BattleField آن را به محبوب‌ترین ویدیو در یوتیوب تبدیل کردند. سازندگان این مجموعه توانستند به خوبی این بازی را به جنگ جهانی اول پیوند دهند ولی آخرین خلق از Battlefield توانست بازدیدکنندگان را به نبرد‌های هیجان‌انگیز جنگ جهانی دوم ببرد.

    مقایسه شخصیت‌‌پردازی و داستان دو عنوان Call Of Duty WWII و Battlefield 1 :

    عنوان Call Of Duty WWII توانسته است داستانی به نسبت خوب را جهت کابران خلق کند و کماکان لذت‌بخش و هیجان‌انگیز باشد. شخصیت‌های آن از جمله دنیز، زوسمن، پیرسون می‌باشند که بازیکن را بدون هیچ وقفه‌ای وارد یکی از مهم‌ترین نبرد‌های جنگ جهانی دوم یعنی نبرد نرماندی می‌کند. استودیو اسلج‌همر تجربه‌ای کوتاه، متنوع و سراسر هیجان را جهت بازدیدکنندگان به هدیه آورده هست. شخصیت پردازی به خوبی انجام شده است هست؛ به گونه ای که در طول بخش داستانی دلتان نمی‌خواهد که شخصیت‌های بازی کشته شوند و یا بلایی سرشان بیاید که این از نکات مثبت در روایت داستان است.

    دو بازی Battlefield 1 و Call Of Duty WWII بروزترین عنوان‌های فرنچایز خود هستند که نگاهی متفاوت به وقایع جنگ جهانی دارند.

    در واقع Call of Duty WWII از همان ابتدا و با این مرحله، نشان می‌دهد که حرف‌های زیادی جهت گفتن دارد؛ این بازی کماکان لذت‌بخش و پرهیجان است و سازندگان موفق شده‌اند با خلق یک سری صحنه‌های سینمایی، از انفجار در جنگ گرفته تا کشته شدن سربازان در اثر انفجار و صدای برخورد تیر و… عمق فجیع بودن این نبرد را به عالی ترین شکل ممکن به تصویر بکشند.

    در ابتدا می‌توان گفت Call of Duty WWII تنوع بسیار خوبی دارد و هرگز روی دور تکرار نمی‌افتد و در هر مرحله از این بازی، کاربر شاهد تجربه‌ای تازه و جالب است که مانع می‌شود این بازی را ترک کند. بازیگر در یک مرحله خود را در حال رانندگی در اتومبیلی می‌بیند که به دنبال قطار است تا کشف کند نازی‌ها چه محموله‌ سری می‌توانند داشته باشند، در مرحله‌ای دیگر با لباسی مبدل وارد پایگاه نازی‌ها می‌شویم تا راه را جهت بازپس‌گیری پاریس از دست نازی‌ها هموار کنیم. همچنین کنترل تانک و هواپیما و دیگر تجهیزات جنگی در این بازی تعبیه شده است تا کاربر تجربه‌های زیادی در این بازی کسب کند و تلاش دارد هیجان کاربر را هر لحظه در سطح بالایی نگه دارد تا مانع ایجاد حس تکراری در مخاطب شود و به طور کلی تنوع مراحل Call of DutyWWII در سطح بالایی باشد.

    زوایای متفاوت در Call of Duty WWII

    استودیو اسلج‌همر در حالی که می‌توانست با ایجاد بازی ۱۵ ساعته وقت بازی Call of Duty WWII را زیاد کردن دهد، تلاش کرده با زمانی کوتاه‌تر تجربه‌ای سراسر هیجان را ارائه دهد تا حدود زیادی هم در این امر موفق شده است هست. نشان دادن روی تاریک و بد جنگ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بازی هست. باید به این عنوان اشاره کرد که آثار زیادی در مدیوم‌های متفاوت با محوریت جنگ جهانی دوم ساخته شده‌اند که هر یک تلاش کرده‌اند این نبرد را از زاویه دید خودشان به تصویر بکشند. به طور مثال در یک سری آثار، فقط روی جنبه اکشن جنگ تمرکز شده است و مدام تیراندازی سربازان، انفجار‌ها و کشت و کشتار را نمایش می‌دهد از طرفی دیگر، بعضی آثار هم تلاش کرده‌اند به عنوان نمونه روی یک گروه از سربازان یا حتی یک سرباز خاص در دل نبرد تمرکز کنند و داستانی با محوریت وی روایت کنند.که از این منظر، این بازی ترکیبی از همه این عنصرهای است.

    قابل ذکر است که بخش داستانی بازی، کاملاً هم بی‌نقص نیست و جهت مثال بعضی صحنه‌های سینمایی آن کمی زیادی ساختگی و تکراری می‌شوند؛ صحنه‌هایی مثل کمک کردن زوسمن و دنیلز به یکدیگر که شاید در اوایل جذابیت خوبی داشته باشند ولی به مرور وقت به علت تکرار بیش از حد از نظر کاربر کمی لوس به‌ نظر می‌رسد. هر چند این صحنه‌ها آنقدر هم آزار دهنده نیست و به هیجان بازی آسیبی وارد نمی‌کند.

    تجربه دو نبرد متفاوت در عنوان‌های Battlefield 1 و Call Of Duty WWII

    ایجاد حسی تازه در ندای وظایف

    آخرین توصیه در بخش داستانی ورود عنصری تازه به بازی Call of Duty WWII است که به بازی، نوآوری بخشیده و در قالب چند شاخصه در بازی حس و حالی تازه به آن اضافه کرده هست. در این بازی دیگر به‌ طور خودکار احیای سلامتی وجود ندارد و باید جهت احیا و اصلاح جان سرباز از جعبه کمک‌های اولیه استفاده شود که باعث شده است به داستان واقع گرایانه نگاه شود و جهت زنده ماندن تلاش بیشتری صورت گیرد.کسی که به شما جعبه کمک‌های اولیه می‌دهد زوسمن است و پیرسون به شما کمک می‌کند نیروهای دشمن را شناسایی کنید. بخش داستانی بازی آنقدر جالب است که از تجربه تقریبا هفت ساعته آن و داستانی که شاهد روایت آن هستید، لذت زیادی خواهید برد و حتی شخصیت‌هایی را که جهت نخستین بار در این نسخه معرفی می‌شوند، تا مدت‌ها فراموش نمی‌کنید. گفتنی هست؛ نسخه Call of Duty WWII: تنها مشمول بر بخش داستانی نیست و در آن شاهد دو بخش زامبی و چند نفره نیز هستیم.

    بررسی عنوان BattleField 1

    استودیو دایس، جهت اینکه بتواند Battlefield 1 را به بازی بهتری تبدیل کند، تصمیم گرفته است تا تمام آن چیز‌هایی را که قبلا در جنگ جهانی دوم تجربه کرده‌ایم، کنار بگذارد و به سراغ ارائه یک تجربه جدید‌تر برود و برگ‌هایی از تاریخ این نبرد ویران‌کننده را این بار در جنگ جهانی اول ورق بزند که قبلا، در کم‌تر بازی یا فیلمی به آن‌ها پرداخته شده است هست. شاید در برداشت اول چنین به‌ نظر آید که چگونه می‌توان بازی‌هایی از نوع شوتر را با اسلحه‌هایی پیشرفته در جنگ جهانی دوم رها کرد و به سراغ بازی‌هایی مقدماتی در جنگ جهانی اول رفت؟ در جواب باید بگوییم که فضای جنگ جهانی دوم به قدری در سال های قبل مورد استفاده قرار گرفته بود که همه بازی‌سازان دست از سرش برداشتند، تصور کنید بعد از این همه سال باز هم استودیو Dice سراغ قصه‌ای از جنگ جهانی دوم و نبردهای مرتبط با آن می‌رفت و در آن صورت قطعا با یک بازی کلیشه ای و تکراری در بخش داستانی رو به رو می شدیم.

    دو بازی Battlefield 1 و Call Of Duty WWII بروزترین عنوان‌های فرنچایز خود هستند که نگاهی متفاوت به وقایع جنگ جهانی دارند.

    رهایی از بند تکراری

    در واقع سازنده ها در استودیو Dice با برگشتن به جنگ جهانی اول، خودشان را از قید و بندی آزاد کرده اند که نسخه‌های Call Of Duty هنوز گرفتار آن هستند. در بازی BattleField 1 با سرباز محوری، یکی از شوترهای نظامی اول شخص معروف در بازی‌های ویدیویی هست. در بازی BattleField 1 مشمول بر یک بخش مقدمه و ۵ بخش داستانی دیگر هستند. در هر کدام از این بخش‌ها کاربر کنترل یک فرد خاص را بر عهده می‌گیرد که در جبهه‌ای متفاوت از کوه‌های مرتفع ایتالیا تا شهرهای آلمان می جنگد. این بازی تلاش دارد که جانِ تک تک سرباز ها در یک جنگ بزرگ را پر اهمیت جلوه دهد.

    ماموریت آموزشی

    در بخش مقدمه این بازی، سازندگان با یک روایت دلچسب کاری کرده‌اند که مخاطب با جدیت هرچه‌تمام‌تر داستان را دنبال کند. در این قسمت از Battlefield 1 تمرکز گیم‌پلی زیاد بر جنبه آموزشی بازی است و نشانه این است که در قالب یک سری ماموریت داستانی، روش استفاده و کار با هواپیما و تانک به گیمر آموزش داده شود.


    بیشتر بخوانید: اولین ویدئوی رسمی از گیم‌پلی عنوان Shadow of the Tomb Raider را ببینید +فیلم

    تجربه دو نبرد متفاوت در عنوان‌های Battlefield 1 و Call Of Duty WWII


    انتهای پیام/

    مقایسه دو عنوان‌ Battlefield 1 و Call Of Duty WWII

    واژه های کلیدی: جنگ جهانی | استودیو | داستان | سربازان | معرفی | سرباز | داستان | فناوری

    تجربه دو نبرد متفاوت در عنوان‌های Battlefield 1 و Call Of Duty WWII

    تجربه دو نبرد متفاوت در عنوان‌های Battlefield 1 و Call Of Duty WWII

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • چاپ کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب