تنها راه تغییر یافتن یک تصمیم واقعی است.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » کاهش دو ساعت از برنامه‌های رسمی مدارس

    کاهش دو ساعت از برنامه‌های رسمی مدارس

    از ابتدای مهرماه مدارس باید به میزان دو ساعت محتوای برنامه رسمی که تاکنون در کتاب‌ها ابلاغ می شده است را کنار گذاشته و محتوایی که خود مورد نیاز

    کاهش دو ساعت از برنامه‌های رسمی مدارس

    از ابتدای مهرماه مدارس باید به میزان دو ساعت محتوای برنامه رسمی که تاکنون در کتاب ها ابلاغ می شده است را کنار گذاشته و محتوایی که خود مورد نیاز می داند و در منطقه اولویت دارد را در برنامه رسمی جای دهند

    بطحایی: ورشکستگی در آموزش و پرورش پیداست

    سید محمد بطحایی در جمع فرهنگیان کاشمر، با بیان اینکه در مواجه با پرسشها پیچیده و مزمن آموزش و پرورش من و همکارانم در حوزه ستادی تنها نیستیم و اعتبار عظیمی چون یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر معلم شاغل و بازنشسته را در کنار خود داریم، افزود: حضور چنین معلمانی قوت قلب و انرژی بسیار مضاعفی را به ما می دهد.

    عبارات مهم : برنامه – آموزشی
    وی با اشاره به اینکه اگر نگاه جامعه به آموزش و پرورش و رویکردهای اداری این شرکت عوض کردن نکند بازهم ۳۰ سال دیگر همین پرسشها و پرسشها مطرح می‎شود، اظهار کرد: تا زمانی که فقط تمرکز ما بر تشریح مسئله باشد از این چالش‎های مزمن و پیچیده خارج نخواهیم شد.

    وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه حل بسیاری از پرسشها در اختیار آموزش و پرورش و در بعضی موارد حتی دولت هم نیست، بیان کرد: اگر در تصمیم گیری ها با پیچیدگی های بسیاری مواجه هستیم به علت خاطر است که جامعه ذینفعان در آموزش و پرورش به هیچ عنوان در هیچ دستگاه دیگری وجود ندارد.

    وی در ادامه مدرسه را محلی جهت تمرین زندگی دانش آموزان دانست و اظهار کرد: به رغم تمامی تلاش های صورت گرفته ولی بعد از انقلاب مدرسه امروز ما محلی جهت تمرین زندگی دانش آموزان نشده است.

    بطحایی با تاکید براینکه دانش آموزان باید در مدرسه مهربانی و مدارا کردن را فرا بگیرند و صبوری و امید به آینده را تمرین کنند، اظهار کرد: حل پرسشها در خانواده با داد و بیداد کردن و چماق برداشتن حل نمی شود.

    وی گفت: آموزش و پرورشی که تمام انرژی خود را بر محفوظات دانش آموزان گذاشته و به آنها راه و رسم زندگی کردن را یاد نمی دهد و محلی جهت تمرین زندگی قرار نداده نشان دهنده ورشکستگی آموزش و پرورش است.

    وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش باید مسیر خود را تصحیح کند، بیان کرد: وظیفه همه ما یاد دادن راه و رسم زندگی کردن به دانش آموزان است.

    نشانه های ورشکستگی در نظام آموزش و پرورش پیداست

    وی با اشاره به اینکه معلمی که دغدغه شغل دوم دارد نمی تواند راه و رسم زندگی را تمرین کند، عنوان کرد: اگر مدیران و معلمان دغدغه برطرف فضای فیزیکی مدارس را دارند چون می خواهند این مکان به محلی جهت فراگیری مهربانی و مدارا کردن تبدیل شود.

    بطحایی با اعلام اینکه آموزش و پرورش باید مسابقه های فردی را کنار بگذارد هرچند که ثمراتی هم داشته باشد، افزود: مدام دانش آموزان ممتاز علمی را تشویق می کنیم و مدال به گردن آنها می اندازیم ولی هنگامی که همین فرد بزرگ می شود و فارغ التحصیل ممتاز دانشگاه های کشور است از عهده حل پیش پا افتاده ترین پرسشها زندگی خود بر نمی آید.

    وی با بیان اینکه اگر می گویم در نظام آموزش و پرورش نشانه های ورشکستگی پیداست بدین خاطر هست، ادامه داد: متاسفانه جهت مدیران مدارس متغیرهای بسیاری را به وجود آورده ایم.

    وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بارها به افرادی که به معلمان و مدیران مدارس انتقاداتی دارند گفته ام نمی خواهم درس بدهید و دانش آموزان را درگیر فرآیندهای یادهی و یادگیری کنید فقط دانش آموزان را بعد از دو ساعت از یک کلاس درس سالم بیرون بیاورید، افزود: یکی از پرسشها جدی ما در شهرهای بزرگ برقراری نظم و انضباط در مدارس است.

    ممنوعیت استفاده از کتاب های کمک آموزشی در دوره ابتدایی

    وی با اعلام اینکه معلم همراه با تدریس و سایر فعالیت های یاددهی و یادگیری باید مدام از حفظ انضباط در کلاس مواظبت کند، گفت: شاید بیان این حرف که مدرسه باید به محلی جهت زندگی کردن دانش آموزان تبدیل شود راحت باشد ولی در میدان عمل بسیار سخت می شود.

    بطحایی استفاده از کتاب های کمک آموزشی در دوره ابتدایی، برگزاری آزمون های مکرری که دانش آموزان را تحت فشار روانی و شخصیتی بسیار زیاد قرار می دهد و مسابقه های فردی را ممنوع دانست و افزود: دیگر مسابقه فردی نخواهیم داشت و اگر قرار باشد کسی تشویق و تنبیه شود باید جهت گروه در نظر گرفته شود.

    وی با بیان اینکه باید دانش آموزان همکاری، با هم زیستن و با هم بودن را یاد بگیرند، گفت: اجازه نداریم دانش آموزی را تشویق کنیم و بگوئیم ممتاز شده است ای و تمامی دانش آموزان دیگر ناتوان بوده و باید تنبیه شوند.

    دانش آموزان نمی دانند در برابر خطرات چگونه از خود محافظت کنند

    وی با اشاره به اینکه با این روش سایر دانش آموزان را تحقیر می کنیم، اظهار کرد: اگر می خواهیم مدرسه محلی با نشاط و سرشار از شور جهت دانش آموزان شود باید در دوره آموزش عمومی این پرسشها برطرف شود.

    وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نباید دانش آموزان افسرده داشته و از آمدن به مدرسه دلواپس باشند، عنوان کرد: دانش آموزان نمی دانند در برابر خطراتی که آن ها را ترساندن می کند چگونه از خود محافظت کنند.

    بطحانی با اعلام اینکه اصلاح این مسیر تنها از عهده چند وزیر و معاونین و معلمان بر نمی آید، بیان کرد: در این مسیر باید خانواده ها همراه شوند و توقع آن ها از مدرسه عوض کردن کند.

    وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اولویت اول شدن آموزش و پرورش با صحبت و داد و بیداد کردن در دولت و مجلس اتفاق نمی افتد، عنوان کرد: اگر می خواهیم آموزش و پرورش اولویت اول شود باید نشان دهیم که نیاز اجتماع است.

    وی با بیان اینکه قوه قضائیه باید بپذیرد که اگر آموزش و پرورش کارکردهای صحیحی داشته باشد نه تنها پله های آن ، بلکه بیمارستانها، کلانتری ها خلوت خواهد شد و نزاع های خانوادگی و اجتماعی کم کردن پیدا می کند، به مهمترین سیاست های آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: باید به مدارس اجازه دهیم روی پای خودشان بایستند.

    وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هیچ دستگاه دولتی و غیر دولتی کارمندی از حیث تعهد، علاقه و عشق به کشور، ملت و آموزه ها همانند آموزش و پرورش ندارد، بیان کرد: به رغم تمام توانایی هایی که مدارس دارند ولی اجازه نداده ایم از این پتانسیل ها جهت ایستادن بر روی پای خود استفاده کنند.

    مدارس باید خودشان جهت حل پرسشها و پرسشها راه حل پیدا کنند

    وی با تاکید براینکه مدارس باید خودشان جهت حل پرسشها و مشکلاتشان راه حل پیدا کنند، گفت: خلاقیت ها و نوآوری هایی موجود در مدارس چندین هزار برابر خلاقیت هایی است که در ادارات کل و وزارتخانه وجود دارد.

    بطحایی با بیان اینکه جهت رفتن به این سمت رویکرد مدرسه محوری که مورد تاکید اسناد بالادستی بوده را در پیش رو داریم، افزود: به تدریج باید این کار را انجام دهیم و جهت عملی شدن این طرح فقط صحبت نکنیم.

    وی بر ارتقاء شایستگی ها در مدیریت مدارس تاکید کرد و عنوان کرد: وزیر، معاونین، شرکت های تابعه وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل و… همه نقش پشتیبانی کننده جهت مدارس دارند.

    وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همه باید کنار بایستیم و هر کجا مدرسه نیاز به حمایت داشت پیش برویم، گفت: بخشنامه های مکرر و جلسات بسیار، توانمندی مدارس را گرفته است.

    بطحایی با اعلام اینکه ۷۰۰ صفحه فقط مصوباتی داریم که براساس آن مدیران باید مدارس و کلاس خود را اداره کنند، اظهار کرد: با این پیچیدگی هایی که در جامعه امروز وجود دارد نمی شود این کارها را انجام داد.

    کاهش دو ساعته از برنامه های رسمی و کتب درسی از مهر

    وی با بیان اینکه از مهرماه ۹۷ دو ساعت از برنامه هفتگی و رسمی هر مدرسه در اختیار خود مدرسه گذاشته می شود، عنوان کرد: از ابتدای مهرماه مدارس باید به میزان دو ساعت محتوای برنامه رسمی که تاکنون در کتاب ها ابلاغ می شده است را کنار گذاشته و محتوایی که خود مورد نیاز می داند و در منطقه اولویت دارد را در برنامه رسمی جای دهند.

    وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این طرح در حال ابلاغ شدن هست، گفت: اگر مدرسه ای به هر دلیلی وقت نداشت و یا توانمندی های مورد نیاز در مدارس وجود نداشت از برنامه های پیشنهادی که ما ارائه می دهیم را می تواند گزینش کند و آن دو ساعت در هفته را با برنامه های انتخابی خودش پر کند.

    وی با اعلام اینکه این گام کوچک ولی بسیار مهم هست، عنوان کرد: بعد از انقلاب آرزوی همه ما بود که مقداری مدارس در تعیین محتوای درسی مدارس قدرت داشته باشند.

    راه اندازی شبکه تلویزیونی تعاملی

    وی همچنین از راه اندازی شبکه تلویزیونی تعاملی خبر داد و گفت: این شبکه از هفته آینده رسما شروع به کار خواهد کرد.

    بطحایی با بیان اینکه از طریق این شبکه امکان ارتباطات تعاملی دو طرفه با جامعه ذینفعان برقرار خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه بسیاری از گفته های خود را نمی توانیم از طریق رسانه ملی بیان کنیم به همین خاطر نیاز به بستری داشتیم که با خانواده ها بتوانیم گفت و گو کنیم و آموزش های مورد نیاز را ارائه دهیم.

    وی با اشاره به اینکه خانواده ها از طریق این شبکه تلویزیونی تعاملی می توانند با مدیران کل استان و کشور و حتی وزیر آموزش و پرورش مطالب مورد نظر خود را در میان بگذارند، اظهار کرد: اگر بخواهیم مدرسه تبدیل به محلی جهت تمرین زندگی نسل آینده شود که از اهداف مهم سند تحول بنیادین است نیاز به یکسری استلزامات داریم که یکی از آن ها کم کردن پرسشها معیشتی معلمین است.

    وزیر آموزش و پرورش همچنین از آماده شدن نظام رتبه بندی معلمان خبر داد و افزود: بعد از تصویب در دولت به مجلس خواهیم فرستاد که با حمایت مجلس گامی جدی در را در این زمینه ایجاد خواهد کرد.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir

    کاهش دو ساعت از برنامه‌های رسمی مدارس

    واژه های کلیدی: برنامه | آموزشی | مدرسه | زندگی | آموزش | معلمان | خبر | اجتماعی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • منابع اورجینال رباتیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • جعبه هدیه کتاب