حافظه، پرونده تخيل و گنجينه عقل، دفتر ثبت وجدان و مخزن انديشه است.(بازيل
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » پشت پرده ویدئو زجرآور آزار دختر مرندی چیست؟

    پشت پرده ویدئو زجرآور آزار دختر مرندی چیست؟

    انتشار تصویرهای دلخراش از آزار بدنی و کتک زدن دختربچه ای ۳ ساله در یکی از روستاهای مرند در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … و حتی تلویزیون های مناطق شمالی کشور عزیزمان ایران در حال گسترش است

    پشت پرده ویدئو زجرآور آزار دختر مرندی چیست؟

    انتشار تصویرهای دلخراش از آزار بدنی و کتک زدن دختربچه ای ۳ ساله در یکی از روستاهای مرند در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … و حتی تلویزیون های مناطق شمالی کشور عزیزمان ایران در حال گسترش است

    تصاویرآزار دختربچه مرندی آیا به شدت در حال گسترش است؟

    انتشار تصویرهای دلخراش از آزار بدنی و کتک زدن دختربچه ای ۳ ساله در یکی از روستاهای مرند در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … و حتی تلویزیون های مناطق شمالی کشور عزیزمان ایران در حال گسترش است.

    عبارات مهم : ایجاد وحشت بین مردم – شبکه های اجتماعی
    در این تصاویر، ابتدا کودک به خاطر تاریکی و روشن بودن چراغ موبایل در کنار پدر سنگدل خودش ایستاده و با خوردن یک ضربه از وی دچار شوک و گریه می شود. فضای فیلم کاملا تاریک و مشخص است بیرون از منزل بوده و مرد بعد از اینکه شروع به کتک زدن فرزند می کند، تلاش دارد خودش را عصبانی و فضا را تنبیه جلوه دهد. باقی لحظات این ویدئو دلخراش صحنه های ضجه زدن کودک روی زمین و ضربات مرگبار روی سر و صورت و تن اوست.

    تصاویری فراتر از یک کودک آزاری

    به نظر می رسد عنوان ضبط این ویدیو با آرامش و تمرکز پدر سنگدل که گفته شده است به مواد مخدر اعتیاد دارد بیش از یک ویدیوی کودک آزاری هست. ضمن اینکه ویدئو منتشر شده، مجموع ۳ ویدئو در شرایط و مکانهای متفاوت است که شکنجه دختر معصوم را نشان می دهد و به نوعی روی ویدئو مذکور کار شده است هست. این در حالی است که پدر سنگدل به اذعان اهالی محل، معتاد، بی سواد و غیرمتخصص است و تدوین چنین کلیپی از وی بعید است.

    مادر کودک حالا با بالا گرفتن موج تصویر العمل هایی مردم مدعی شده است که مدتها این ویدیوها را از پدر معتاد دریافت می کرده و مرد با این شیوه از او باج خواهی کرده هست. ادعای حیرت آور این مادر در حالی است که اگر او یکی از آن فیلم ها را به دست پلیس رسانده بود و مقامات قضایی باخبر می شدند، این کودک مظلوم این همه آزار و اذیت را مجبور نمی شد.

    انتشار سریع تصویرهای در شبکه های اجتماعی

    اگر ادعای این مادر درست باشد، باید پرسید آیا در مدت اشاره شده است ویدئو در شبکه های مجازی گسترش پیدا نکرده و به صورت شخصی میان این همسران رد و بدل می شده، ولی حالا ناگهان با سرعت زیاد در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … و رسانه های شخصی مناطق شمال کشور عزیزمان ایران در حال پخش است؟

    با فضایی که بعد از کودک آزاری های یک سال اخیر در کشور عزیزمان ایران ایجاد شده، این فرد اگر اندکی با فضای حاکم بر اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … و حساسیت های مردمی آشنایی داشت، حتما می دانست منتشر شدن این تصویرهای به سرعت شناسایی و بازداشت می شود.

    نکته اینجاست که این فرد تخصص و فهم مورد نیاز از فضای اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … را نداشته، و الا چه دلیلی دارد که با تسلط و آرامش دوربین خودش را روشن کند و نقش پدر عصبانی را جهت کتک زدن بازی کند و کودکی را که در محله به کتک خوردن، آزار از سوی پدر معتاد و گریه های شبانه مشهور هست، تبدیل به موضوعی دردسرساز و جهانی جهت خودش کند.

    تردید راجع به واقعی بودن خشونت و جنایت

    نکته دیگر سرعت انتشار این ویدئو در کانال ها و گروه های وابسته به پان ترک ها و خوشحالی آنهاست؛ موضوعی که یادآور کارها داعش با پیش زمینه رسانه ای از قبل طراحی شده است است و بعید به نظر نمی رسد پدر سنگدل معتاد با پول به چنین عمل ضد انسانی اقدام کرده و حالا متواری شده است باشد.
    این همان چیزی است که اهالی مرند به صورت مشخص روی آن دست گذاشته اند: تلاش گسترده گروه های پان ترک جهت نفوذ به بدنه مردم سطوح پایین جامعه و طبقه فقیر شهرستان ها و روستاهای دوردست آذربایجان و بهره برداری از اتفاقات خاص زندگی آنها. به خاص که انتشار این ویدیو در فضای وب و اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … کانال های وابسته به جریان گوناز تی وی و گروه های پان ترک جدایی طلب چنان سریع اتفاق افتاده که از یک مرد معتاد بر نمی آید.

    حالا سمیه در امنیت است

    محسن ارشدزاده، مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی در این باره گفته است که کودک در شرایط جسمی و معنوی سالمی قرار دارد، معاینات پزشکی قانونی نیز انجام گرفته و اوضاع کودک را مساعد هست. براساس بیانات ارشدزاده، طبق مستندات و شنیده ها، اختلاف بین پدر و مادر باعث این آزار و اذیت شده است است و کودک زیر خشم و نفرت پدر و مادر این شکنجه را دیده است.

    جای خوشحالی است که با وجود بی توجهی مادر این دختربچه مظلوم و واگذاری او به پدر سنگدل و معتادش و توجیه گذشت وقت و شکنجه های طولانی مدت، سمیه بی گناه و رنجور تحت حمایت اورژانس اجتماعی و بهزیستی قرار گرفته و حالا در آرامش هست. ولی بی شک تبعات این لحظات سخت و این تجربه های تلخ از تن نحیف و ذهن این فرشته کوچک به زودی پاک نمی شود و این وظیفه دستگاه های امنیتی و انتظامی کشور را سنگین تر می کند.

    آنچه بسیار مهم هست، مسیر انتشار این ویدیو و بهره برداری رسانه ای از آن ارزش یافتن این مرد سنگدل و تحقیقات جدی راجع به دلایل ضبط این تصویرهای و کانال پخش آن را زیاد می کند.

    سابقه تزریق هدفمند وحشت به جامعه

    با اندکی دقت در چنین روش رسانه ای متوجه تشابه آن در مواردی که پیشتر رخ داده می شویم. جهت مثال در جنگ بوسنی، جنایتکاران صرب جهت ایجاد وحشت بین مردم مناطق غیرصرب از چنین روشی استفاده کردند. بعد از آن طالبان جهت فراری دادن نظامیان افغانستان و مردم چنین ویدیوهایی را با وجود محدودیت امکانات رسانه ای در سال های نخست دهه نود میلادی پخش می کرد.

    اندکی بعد القاعده با گسترده شدن فضای اینترنت و توسعه رسانه ها، با پخش تصویرهای ترسناک و وحشت آفرین جهت مردم مناطق متفاوت افغانستان و عراق آنها را تحت فشار معنوی و عصبی قرار می داد. جدایی طلبان چچنی هم از چنین شیوه ای جهت ترساندن ساکنان روس مناطق تحت تصرف ارزش استفاده می کردند و هنوز میلیون ها شهروند روسی تصویرهای قطعه قطعه شدن انگشتان دست یک دختر نظامی روس به وسیله یک فرمانده چچنی را فراموش نمی کنند.

    پس از آن داعش دکترین رسانه ای جالبی را جهت بازتولید وحشت و ویدئو های زجرآور طراحی و با تولید این ویدئوها پیش از تصرف شهرها و روستاها با ایجاد وحشت و وحشت در دل مردم، راه را جهت خودش باز می کرد.

    آخرین نمونه واکنش‌ها نظامیان ارتش میانمار با کودکان و زنان مناطق اقلیت نشین روهینگیا بود که موجب تصویر العمل خشم آلود مسلمانان این مناطق به این تصویرهای و بهانه جهت کشتار روستاییان و ساکنان آن مناطق را فراهم کرد.

    فرضیه ساختگی نبودن فیلم

    البته فرض واقعی بودن فیلم را هم نباید از نظر دور داشت. این که پدر معتادی جهت درآوردن خرج مصرفش با این ویدئوها از همسرش باج خواهی کرده و حالا که ویدئو پخش شده، بعضی با اهداف خود از آن بهره می برند. البته باید دید چگونه این ویدئو پخش شده است و در این صورت نیز عنوان نیاز به واکاوی دارد.

    لزوم پیدا کردن متهم و کشف نشانه پنهان او

    حالا این ویدئو شکنجه یک دختر معصوم عجیب در شرایطی پخش شده است که احتمال دنبال کردن اهدافی مانند ایجاد وحشت و وحشت و به دنبال آن موجی از تبلیغات علیه مردم کشور عزیزمان ایران به خصوص شهروندان غیورآذری بعید به نظر نمی رسد.

    نقش اشخاص شاخص مناطق گوناگون آذربایجان به خاص اشخاص مرجع و موثر اجتماعی، فرهنگی، هنری و ورزشی در مقابله با این فعالیت های ضد ملی بسیار حائز اهمیت هست، از طرفی بخش های امنیتی و انتظامی کشور باید لایه زیرین این اتفاق را با جدیت دنبال کرده و از آن به حساب یک اتفاق راحت نگذرند.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: irna.ir

    پشت پرده ویدئو زجرآور آزار دختر مرندی چیست؟

    واژه های کلیدی: ایجاد وحشت بین مردم | شبکه های اجتماعی | اورژانس اجتماعی | انتشار تصویر | اینستاگرام | رسانه ها | رسانه ای | ویدئو | معتاد | شکنجه | ایران

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب خارجی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • چاپ کتاب آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون