هنر ما را به گونه اي رويايي از درد هستي رها مي سازد.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » خودکشی در زندان فشافویه

    خودکشی در زندان فشافویه

    مدیر کل زندان‌های استان پایتخت کشور عزیزمان ایران با تایید خودکشی یکی از زندانیان فشافویه و انتقال جسدش به پزشکی قانونی گفت: این فرد که جرمش دزدی بوده در سرویس بهداشتی خودکشی کرده است

    خودکشی در زندان فشافویه

    مدیر کل زندان های استان پایتخت کشور عزیزمان ایران با تایید خودکشی یکی از زندانیان فشافویه و انتقال جسدش به پزشکی قانونی گفت: این فرد که جرمش دزدی بوده در سرویس بهداشتی خودکشی کرده است

    وضعیت بقایی خوب است

    مصطفی محبی مدیر کل زندان های استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در نشست خبری، گفت: ما در امسال در پیگیری هایی که کردیم بحمدالله از ابتدای امسال تا کنون ۲۳۳۳ مورد دیدار قضات از زندان را داشتیم و حضور قضات در زندان به ما بسیار کمک می کند.

    عبارات مهم : استفاده – زندانی
    وی افزود: در دیدار قضات به پرسشها زندانیان اعم از آزادی مشروط تا پرسشها دیگر مددجویان پیگیری می شود.

    محبی ادامه داد: در امسال ۱۸۵۵ نفر از مددجویان مشمول عفو شدند که به مراجع متفاوت آن را اعلام کردیم و ۷۳۰۰ مرخصی به مددجویان داده شده است هست. با پیگیری ها ۴۳۵ مورد گذشت از شکات اخذ شده است است و ۶۲۵ مورد آزادی مشروط داده شده است است.

    وی راجع به استفاده از دستبند و پابند الکترونیک گفت: در حال حاضر ۵۰ نفر با دستبند و پابند الکترونیکی از مجازات های جایگزین استفاده می کنند که در سال قبل فقط یک مورد بوده است.

    مدیر کل زندان های استان پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه ۸۰۶ نفر زندانی جرایم غیرعمد داریم، راجع به ورودی و خروجی زندانیان نیز گفت: ورودی زندانیان زیاد کردن چندان نداشته ولی کم کردن هم نداشته است.

    وی در پاسخ به سوالی راجع به خودکشی یکی از زندانیان فشافویه و انتقال جسدش به پزشکی قانونی گفت: بله صحت دارد و در سرویس بهداشتی خودکشی کرده است و جرمش دزدی بوده و متهم تحت قرار بوده است.

    محبی در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا راجع به آخرین اوضاع بقایی گفت: بقایی در صحت کامل است و وضعیتش خوب است و تحت نظر دکتر است و در حال طی کردن محکومیت است و اعتصاب غذای خشک کرده است.

    وی افزود: در استان پایتخت کشور عزیزمان ایران بیشترین جرم مربوط به مواد مخدر و دزدی است.

    محبی راجع به آخرین اوضاع انتقال اوین به خارج از شهر گفت: جهت انتقال زندان اوین باید مجموعه نیرومند مالی بیاید و آن را بخرد و جایی را جهت ما بسازد تا بتوانیم زندانیان را به آنجا انتقال یافته کنیم که خرید و فروش زندان اوین عملی نشده است.

    محبی در پاسخ به پرسش خبرنگاری که با اشاره به انتقاد دادستان کل از نبود نظارت های کافی در زندان ها و همچنین قتل وحید مرادی، پرسید آیا برنامه ای جهت بالابردن امنیت زندان در دستور کار دارید؟ گفت: دادستان کل تا حدی درست گفتند و تا حدی که توان داریم می توانیم جلوی اشیای ممنوعه را بگیریم و هنگامی که وسایل امنیتی را نداریم، لوازم کارخانه و غیره به زندان ها وارد می شود و از سویی نیروی کافی نداریم لذا تلاش می کنیم امنیت زندان ها را بالا ببریم.

    وی افزود: با توجه به اینکه وسایل زیادی به زندان می آید و کسی که می آید از قاشق و چنگال و چاقوی میوه خوری استفاده می کند دست ما نیست که چه اتفاقی می افتد. هنگامی که از لوازم تیز کنار تخت ها و در اوقات فراغت استفاده می کنند ما چه کنیم. اتفاقات بعدی دست ما نیست. وحید مرادی سیزده مورد سابقه داشته است.

    محبی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه گفته شده است در هواخوری ها دوربین به کار گذاشته شده است آیا این مربوط به همه زندان ها است؟ گفت: تا انجا که دوربین داشتیم استفاده کردیم ولی تلاش ما بر این است بقیه هواخوری ها را بعد از اتفاق وحید مرادی به دوربین مجهز کنیم. هنگامی که یک دوربینی که ۲٫۵ میلیون بوده الان ۱۵ میلیون تومان شده است است ما باید چه کنیم و این در حالی است که در سال های گذشته در بحث تعمیر و تجهیز اصلاً بودجه ای به ما داده نشده است.

    محبی راجع به بدهی زندان های استان پایتخت کشور عزیزمان ایران به دستگاه های اجرایی و بیمارستان ها گفت: بدهی به بیمارستان ها هنوز باقی است و در تلاش هستیم از راه های متفاوت صرفه جویی زیاد نشود. بیمه سلامت سال های گذشته بهتر بود ولی امسال با شرایطی که گذاشتند مبالغ زیادی جهت زندانی درخواست کردند و گفتند باید همه خانواده زندانی را بیمه کنیم در حالی که ما چنین پولی نداریم و تا این لحظه هنوز عملی نشده هست. با پولی که به ما می دهند تلاش می کنیم عالی ترین نوع غذا را ارائه کنیم. تلاش داریم با بودجه و سرانه ای که می دهند غذایی تهیه کنیم که از بروز پرسشها جهت زندانیان جلوگیری شود.

    وی در پاسخ به سوالی راجع به تعداد دستگاه های ایکس ری زندان های پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: ۳ دستگاه داریم و خراب هستند. یک بودجه ای هم به ما دادند که درست کنیم که به تحریم ها و این اتفاقات خورد؛ در تلاش هستیم که این سه دستگاه را تعمیر کنیم.

    محبی راجع به سرانه هر زندانی در پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: سرانه هر زندانی در پایتخت کشور عزیزمان ایران خیلی پایین هست. سال گذشته چهار هزار تومان و امسال ۵ هزار تومان هست. البته سرانه فضا عمدتاً خوب هست، غیر از زندان پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ که مشکلاتی داریم و تعداد زندانیان متراکم هست. با بودجه ای که به ما دادند مناقصه گذاشتیم و تا آخر سال یکی از زندان های مجتمع ندامتگاهی پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ که دو هزار نفره هست، تکمیل می شود.

    وی با اشاره به آماری از عملکرد زندان های پایتخت کشور عزیزمان ایران در سه ماهه اول امسال گفت: با تلاش همکاران در این مدت، ۵۰ هزار ویزیت انجام شده است است که از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ نفر ویزیت روانپزشکی، ۵۴۳ نفر ویزیت متخصص عفونی، ۵۴۱ ویزیت متخصص داخلی، ۵۷۸ نفر ویزیت جراح عمومی، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ویزیت دندانپزشکی و یک هزار و ۶۰۰ نفر ویزیت سایر تخصص ها را دریافت کردند. همچنین ۱۵۰۵ نفر از زندانیان در سه ماهه اول امسال به مراکز درمانی اعزام اورژانسی شدند و در سه ماهه سال ۹۷، ۵۹۳ پرونده تازه جهت مددجویان در کلینیک های مثلثی زندان ها تشکیل شده است است.

    وی افزود: در تمام زندان ها پرسشها مرتبط با احکام، نماز جماعت و مباحث فرهنگی به وسیله ۷۰ نفر از روحانیون در زندان های استان پایتخت کشور عزیزمان ایران پیگیری می شود. در بخش های متفاوت سوادآموزی، فرهنگی، حفظ و قرائت قرآن تلاش می کنیم از مددجویانی که دوام زیادی دارند، به عنوان مربی استفاده کنیم.

    وی افزود: ۲ هزار و ۹۱۰ نفر از زندانیان در چهار ماهه نخست امسال از مرخصی منجر به آزادی استفاده کردند.

    وی افزود: ۲۵۷ نفر از زندانیان نیز در چهار ماهه امسال با همکاری ستاد دیه از زندان آزاد شدند که تصادف رانندگی ۱۱ مورد، حوادث کارگاهی ۳ مورد، ۱۸۱ مورد بدهکاران مالی، مهریه ۵۴ مورد و نفقه هفت مورد و قتل شبه عمد یک مورد بوده است.

    محبی در پاسخ به سوالی راجع به گرانی سکه در ماه های اخیر و تاثیر آن در زیاد شدن زندانیان مهریه گفت: بحث گرانی سکه در توافقات ما تاثیرگذار بوده هست. به عنوان مثال یک زندانی تا پیش از این ۱۵ سکه بدهکار بوده و با زحمت پول تهیه سکه ها را فراهم کرده ولی به یکباره سکه گران شده است و پول تهیه شده است ولی کفاف فراهم کردن ۱۵ سکه را نمی دهد.

    محبی در پاسخ به سوالی راجع به بحث آب در زندان ها و با بیان اینکه کل کشور با کمبود آب مواجه هست، گفت: الان در زندان پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ دو مرتبه قطعی آب استحمام داریم ولی اصلاً قطعی آب خوردن نداریم و در تمام بندها و سالن ها آب سردکن داریم. قطعی آب استحمام نیز به خاطر کمبود آب منطقه حسن آباد است.

    مدیرکل زندان های استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در سئوالی راجع به آخرین اوضاع تکمیل اردوگاه فشافویه گفت: در اردوگاه فشافویه چهار هزار نفر مددجوی محکوم زیر ۵ سال را نگهداری می کنیم و ۱۷۰۰ نفر متجاهر معتادین سطح شهر را در آنجا نگهداری می کنیم. توافق شده است دولت جهت تکمیل ۷ اردوگاه سطح کشور که یکی از آنها فشافویه هست، ۸۰ میلیارد بدهد ولی تا الان پولی داده نشده است.

    محبی راجع به اوضاع نیرو و پرسنل در زندان های پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: ۴۲ درصد پست های ما بلاتصدی است و استدعای عاجزانه داریم تا مسئولان جهت بالابردن امنیت بیش از پیش زندان ها کمک کنند تا جذب نیرو داشته باشیم.

    وی با بیان اینکه اغلب زندان های ما مربوط به قبل از انقلاب هست، گفت: در استان پایتخت کشور عزیزمان ایران ۹ زندان داریم که دو زندان (قزل حصار و رجایی شهر) در استان البرز است و این زندان ها معمولاً جهت قبل از انقلاب بوده و همه فرسوده هستند به غیر از فشافویه و پایتخت کشور عزیزمان ایران بزرگ.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: isna.ir

    خودکشی در زندان فشافویه

    واژه های کلیدی: استفاده | زندانی | دستگاه | خودکشی | زندان | ایران | انتقال | خبر

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی