به عهد و پیمان خود وفا کنید (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » حمل و نقل هوایی عیار سنجش توسعه کشور است

    حمل و نقل هوایی عیار سنجش توسعه کشور است

    رئیس شرکت هواپیمایی کشوری گفت:حمل و نقل هوایی عیار سنجش توسعه کشور است به همین منظور مورد نیاز است نگاه خاص به آن داشت.

    حمل و نقل هوایی عیار سنجش توسعه کشور است

    به گزارش گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان به نقل از شرکت هواپیمای کشوری؛­ علی عابدزاده مدیر شرکت هواپیمایی کشوری در این نشست اظهار داشت: ستاد هماهنگی خدمات سفر سهم بزرگی در سازندگی کشور دارد، اگر هر یک از ما که در این مناصب هستیم کار را درست انجام دهیم به توسعه یافتگی کشور کمک کرده ایم، ما در کشوری هستیم که ابزار بسیار زیادی داریم ولی هنوز توسعه یافته نیستیم و این بدان معناست که از ابزاری که در دست داریم درست استفاده نکرده ایم.

    وی افزود: بخش حمل و نقل هوایی که اثرگذاری بی بدیل در توسعه کشور دارد و بسیاری از نقاط دنیا که در گذشته توسعه یافته اند به حوزه حمل و نقل هوایی توجه کرده اند برهمین اساس یکی از سیاست هایی که در گذشته در کشور ما مورد توجه بوده توجه به توسعه حمل و نقل هوایی است.

    عابدزاده افزود: نشانه گیری و برنامه ریزی درست بوده است ولی متاسفانه استفاده از هواپیما در کشور ما به یک کالای لوکس تبدیل شد، این در حالی است که در دنیا برنامه ها به سمتی پیش می رود که سفرهای ارزان ایجاد شود چراکه سفر یکی از نشانه های توسعه یافتگی کشورها محسوب می شود.

    حمل و نقل هوایی عیار سنجش توسعه کشور است

    رئیس شرکت هواپیمایی کشوری تصریح کرد: متاسفانه نگاه لوکس به صنعت هواپیمایی، خسارات زیادی وارد کرده هست، اگر آزادسازی قیمت بلیت صورت نمی گرفت صنعت هواپیمایی کشور از بین می رفت، یکی از مسائلی که تا دو سال قبل داشتیم این بود که خطوط هوایی نمی توانستند پول سوخت خود را بپردازند، آزادسازی نگرش ها را عوض کرد هرچند بعضی پرسشها وجود دارد.

    وی افزود: ما باید تلاش کنیم که این اتفاقی که در قیمت بلیت هواپیما افتاده به روند درستی که این صنعت در پیش گرفته لطمه نزند، سیاست هایی که امروز در شرکت هواپیمایی کشوری دنبال می شود، توسعه ای هست، قوانین جدیدی در حوزه نظارت در پیش گرفته شده است است تا بحث ایمنی و استاندارد در بالاترین سطح رعایت شود.

    عابدزاده اضافه کرد: در بحثی که مربوط به ستاد سفر است مشکلاتی وجود دارد، چراکه وظیفه این ستاد تولید سفر است و صنعت هواپیمایی کشوری که باید با این ستاد همگام باشد، آنطور که باید در این مسیر نتوانسته ایفای نقش کند، هنوز بسیاری از شهرهای کشور به هم متصل نیستند و این عنوان یک معضل بزرگ جهت گردشگری داخلی است که باید همت کرد این معضل حل شود.

    رئیس شرکت هواپیمایی کشوری افزود: ما جهت برطرف این نیاز از جت های ۵۰ نفره استفاده می کنیم، خوشبختانه این روند شروع شده است است و تا حدود زیادی موفق بوده است.

    رئیس شرکت هواپیمایی کشوری گفت:حمل و نقل هوایی عیار سنجش توسعه کشور است به همین منظور مورد نیاز است نگاه خاص به آن داشت.

    وی گفت: بازگشتن به شرایط گذشته به معنای از بین رفتن صنعت هواپیمایی کشور هست، نباید تحت تاثیر جو قرار بگیریم، حمل و نقل هوایی عیار سنجش توسعه کشور است به همین منظور مورد نیاز است نگاه خاص به آن داشت و ما نباید روند درستی که در این حوزه ایجاد شده است است را متوقف کنیم.

    عابدزاده افزود: ما امیدواریم که بتوانیم نقش ­خوبی در ستاد خدمات سفر داشته باشیم و بتوانیم تمام نقاط کشور را به هم متصل کنیم.

    مرتضی دهقان معاون هوانوردی وامور بین الملل شرکت هواپیمایی کشوری نیز اظهارداشت: ۵۵ درصد گردشگران در دنیا از طریق حمل و نقل هوایی جا به جا می شود و ما باید در کشور با گسترش این صنعت در کشور سهم حمل و نقل هوایی را در صنعت گردشگری توسعه بدهیم، شرایطی که به کشور اعمال شده است است در حوزه تحریم ها، شرکت های هواپیمایی را هم دچار مشکلاتی داشته است که باعث بالا رفتن هزینه ها و کم کردن مسافر شده است است و امیدواریم با حل این پرسشها روند رو به رشدی را شاهد باشیم.

    وی­ افزود:­ 34 درصد هزینه های خطوط هوایی در دنیا صرف تامین سوخت می شود ولی در کشورمان این هزینه ۱۹ درصد است چراکه ما به خطوط هوایی جهت تامین سوخت یارانه­­می دهیم، ۵۰ درصد هزینه های هواپیمایی داخلی، هزینه های ارزی هست، بعضی می گویند بالا رفتن قیمت ارز ربطی به سوخت هواپیماها ندارد این عنوان صحت ندارد.

    دهقان اضافه کرد: تحریم های تازه و محدودیت های پیش روی نیاز به همت و تلاشی مضاعف­ دارد تا بتوانیم اهداف غیر انسانی را خنثی کنیم.

    وی گفت: آزادسازی جهت شرکت های هواپیمایی صورت گرفت و نزدیک به ۷۰ درصد بلیت های کشور تابع مقررات ابطال و عوض کردن است و حدود ۳۰ درصد چارتری هست، بسیاری از سایت هایی که هواپیمای چارتری ارائه می دادند به شرکت تعزیرات حکومتی معرفی کردیم و آمادگی داریم در این حوزه با معاونت گردشگری همکاری داشته باشیم.

    حمل و نقل هوایی عیار سنجش توسعه کشور است

    دهقان با اشاره به اینکه ­حضور و نظارت دستگاه های نظارتی در این بخش پررنگ باشد افزود: تاکنون نگاه ها به صنعت حمل ونقل هوایی غیرتوسعه ای بوده است که این امر آفت این صنعت به شمار می رود و باید سیاستهای کلان صنعت به سیاست های توسعه ای عوض کردن یابد.

    معاون هوانوردی و امور بین الملل شرکت هواپیمایی کشوری گفت: شرایط تحمیلی تحریم بر صنعت باعث شده است فشارهای زیادی به شرکت جهت تامین ناوگان و قطعات وارد شود و زیاد کردن هزینه های عمومی در ماههای اخیر نیز باعث شد که سفرهای هوایی کم کردن یابد.

    وی تصریح کرد: هم اکنون ۳۱۰ فروند هواپیما در کشور با میانگین عمر ۲۴ وجود دارد که ۱۵۰ فروند آن فعال است و ۵۰ درصد هزینه های حمل و نقل هوایی ارزی است.

    انتهای پیام/

    رئیس شرکت هواپیمایی کشوری گفت:حمل و نقل هوایی عیار سنجش توسعه کشور است به همین منظور مورد نیاز است نگاه خاص به آن داشت.

    واژه های کلیدی: شرکت هواپیمایی | سفرهای هوایی | خطوط هوایی | تامین سوخت | گردشگری | هواپیما | تحریم ها | هواپیما | سیاست

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • چاپ کتاب لاتین
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون