پس به یاد من باشید تا به یاد شما باشم (خداوند)
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » قیمت واقعی فروش هر کیلو دام زنده ۲۰ هزار تومان است ، توزیع ۵۰ هزار راس دام زنده در استان تهران

    قیمت واقعی فروش هر کیلو دام زنده ۲۰ هزار تومان است ، توزیع ۵۰ هزار راس دام زنده در استان تهران

    با فرا رسیدن عید سعید قربان، بازار دام زنده با رفت و آمد بیشتری روبروست که این امر در نوسان قیمت دام زنده و سودجویی دلالان تاثیر بسزایی دارد.

    قیمت واقعی فروش هر کیلو دام زنده 20 هزار تومان است ، توزیع 50 هزار راس دام زنده در استان تهران

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، با فرا رسیدن عید سعید قربان، بازار دام زنده با رفت و آمد بیشتری روبروست که این امر در نوسان قیمت دام زنده و سودجویی دلالان تاثیر بسزایی دارد.

    علی رغم تلاش همه مسئولان جهت عرضه دام با قیمت مصوب، بعضی افراد با بر هم زدن نظم بازار و گرانی کاذب قیمت ها ،سعی دارند تا بیشترین سود را عاید خود کنند این درحالی است که براساس اذعان مسئولان در تامین و توزیع دام زنده مشکلی وجود ندارد.

    بررسی ها نشان می دهد که با توجه به واردات دام زنده، توزیع دام های دپو شده است به وسیله دامداران و عشایر و همچنین عرضه لاشه های گرم وارداتی جهت نخستین بار در میادین نباید با نوسان غیر مترقبه قیمت و بحران در بازار روبرو شویم به همین خاطر به افراد توصیه می شود که از هجوم جهت خرید دام مورد نیاز در ساعات ابتدایی صبح اجتناب کنند.

    قیمت واقعی فروش هر کیلو دام زنده ۲۰ هزار تومان است ، توزیع ۵۰ هزار راس دام زنده در استان تهران

    البته ناگفته نماند که شرکت دامپزشکی همه ساله با فرا رسیدن عید قربان بر ذبح دام در کشتارگاه و قربانگاه های ثابت و سیار تاکید فراوان دارد و همواره توصیه می کند که افراد به باعث بیماری یکسان دام و انسان از جمله تب کریمه کنگو از ذبح غیر بهداشتی دام در معابر و منازل خود اجتناب کنند.

    حال به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم تا از آخرین اوضاع عرضه و جایگاه های دام زنده و کارها پیشگیرانه به منظور تعادل قیمت و کنترل بازار در کشور با خبر شویم:

    علیرضا عزیزاللهی مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور عزیزمان ایران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی ،با اشاره به اینکه نوسان قیمت دام در عید قربان امری طبیعی هست، اظهار کرد: عید قربان یک روز خاص است و افرادی که در این روز قربانی می کنند جزو قشرهای خاص به شمار می روند و بدیهی است که با زیاد کردن تقاضا در این روز، بازار دستخوش عوض کردن و تحولاتی قرار گیرد.

    وی افزود: اگرچه با بکارگیری بعضی تدابیر درصدد مدیریت بازار هستیم،اما با زیاد کردن تقاضا امر نظارت و کنترل قیمت با دشواری هایی روبروست.

    با فرا رسیدن عید سعید قربان، بازار دام زنده با رفت و آمد بیشتری روبروست که این امر در نوسان قیمت دام زنده و سودجویی دلالان تاثیر بسزایی دارد.

    عزیزاللهی ادامه داد: امسال جهت نخستین بار بخشی از گوشت مورد نیاز جهت نذورات به صورت لاشه گرم وارداتی با قیمت مصوب در اختیار افراد قرار خواهد گرفت که انتظار می رود با این امر نوسان قیمت دام زنده در عید قربان به حداقل ممکن برسد.

    این مقام مسئول از واردات دام زنده جهت عید قربان خبر داد و گفت: بخشی از نیاز این روز به دام زنده از طریق واردات تامین شده است است تا با کمبود عرضه، قیمت دام زنده با نوسانات چشمگیری در بازار روبرو نشود.

    وی با اشاره به اینکه ۷۰ میدان عرضه دام در استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در اختیار اتحادیه عشایری است،بیان کرد: براین اساس به افراد توصیه می شود که دام مورد نیاز خود را به باعث کیفیت بالا و قیمت مناسب از طریق میادین تامین کنند و همواره از خرید به وسیله واسطه ها و دلالان اجتناب کنند.

    مدیرعامل اتحادیه دامداران با تکذیب بحران بازار دام زنده در عید قربانِ سال های گذشته ،تصریح کرد: در سال های اخیر شاهد بحران بازار نبودیم و بدیهی است که با زیاد کردن تقاضا و خارج شدن روال طبیعی توزیع در روز عید قربان، بازار دستخوش عوض کردن و تحولاتی قرار گیرد که بدین منظور وزارت جهاد کشاورزی و شرکت دامپزشکی با همکاری یکدیگر و به کارگیری تدابیر مناسب درصدد تنظیم و تعادل قیمت در بازار هستند.

    توزیع ۳۰ هزار راس دام به وسیله تشکل های عشایر

    کرمعلی قندالی مدیر شرکت امور عشایر کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی ،با اشاره به اینکه توزیع دام در تمامی شهرها بر عهده شرکت امور عشایر نیست، اظهار کرد: البته تعدادی دام به صورت مستقیم به وسیله اتحادیه ها و تشکل های عشایری در غرفه های شهرداری مراکز شهرها توزیع می شود.

    وی با اشاره به اینکه مسئولیت تنظیم بازار و تامین دام بر عهده شرکت عشایر نیست، افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته ۳۰ هزار راس دام به وسیله تشکل ها و اتحادیه های عشایری در سطح کشور توزیع می شود که ۷ هزار راس از این میزان در استان پایتخت کشور عزیزمان ایران و مابقی سایر مراکز استان ها عرضه خواهد شد.

    قیمت واقعی فروش هر کیلو دام زنده ۲۰ هزار تومان است ، توزیع ۵۰ هزار راس دام زنده در استان تهران

    قندالی ادامه داد: با توجه به آنکه عرضه دام غرفه های میادین در کلان شهرها به خاص پایتخت کشور عزیزمان ایران به طور کامل تحت نظارت شرکت دامپزشکی هست؛ بنابراین جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر سلامت دام وجود ندارد و همواره به افراد توصیه می شود که از خرید دام از دست واسطه ها و دلالان اجتناب کنند تا خطر مبتلا شدن به بیماری های یکسان دام و انسان به حداقل برسد.

    رئیس شرکت امور عشایر در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال سودجویی افراد ،مبنی بر نوسان قیمت ها در بازار وجود دارد، بیان کرد: با توجه به آنکه تشکل های عشایری هیچ یک دلال نیستند، بنابراین احتمال سودجویی مبنی بر زیاد کردن قیمت به وسیله آنها وجود ندارد آیا که تشکل ها به عنوان نماینده عشایر و دامدار به صورت امانت دام آنها را می فروشند هر چند که در گوشه و کنار ممکن است افرادی پیدا شوند که اقدام به سودجویی و دلال بازی کنند.

    ایجاد۱۹۰۰ مرکز ثابت و سیار عرضه دام در عید قربان در سطح کشور/افراد هشدارها را جدی بگیرند

    علیرضا رفیعی پور مدیر شرکت دامپزشکی کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، راجع به آخرین کارها شرکت دامپزشکی جهت ذبح شرعی دام در عید قربان اظهار کرد: طبق روال سال های گذشته، سازمان دامپزشکی طرح شدت یافتن نظارت بهداشتی در سراسر کشور را انجام خواهد داد.

    به گفته وی عرضه دام در مکان های ثابتی از جمله کشتارگاه ها و موقت همچون قربانگاه در مراکز خیریه، کمیته امداد،بهزیستی و هیئت های مذهبی در شهرهای بزرگ ایجاد خواهد شد.

    با فرا رسیدن عید سعید قربان، بازار دام زنده با رفت و آمد بیشتری روبروست که این امر در نوسان قیمت دام زنده و سودجویی دلالان تاثیر بسزایی دارد.

    رفیعی پور ادامه داد: مردم می توانند دام های قربانی خود را به این مراکز انتقال دهند که ناظر بهداشتی و شرعی در جایگاه های عرضه مستقر هستند و همواره بر ذبح دام قبل ، حین و بعد از کشتار نظارت دارند و در صورت نبود مسئله اجازه خروج کشتار لاشه دام را به افراد می دهند.

    رئیس شرکت دامپزشکی با اشاره به ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی همچون سردسازی بعد از کشتار گفت: به افراد توصیه می شود که بعد از کشتار دام، لاشه را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگه داری کنند تا خطر مبتلا شدن به بیماری یکسان دام و انسان همچون تب کریمه کنگو و تب مالت به حداقل برسد.

    وی از وجود بیش از ۱۹۰۰ مرکز ثابت و سیار نظارت بهداشتی و شرعی در روز عید قربان خبر داد و گفت: در این مراکز ۲۹۰۰ نفر دامپزشک،کارشناس بهداشت گوشت ،همکاران مرتبط بر نظارت بهداشتی و ۶۰۰ نفر ناظر شرعی بر عملیات کشتار دام نظارت دارند که با این وجود تمامی افرادی که از این گوشت های نذری استفاده می کنند، از خطر بیماری های یکسان میان دام و انسان در امان هستند.

    به گفته رفیعی پور، افرادی که نیاز به حضور دامپزشکان سیار برای ذبح بهداشتی دام قربانی در محل خود را دارند و به هر دلیلی جهت آنها مقدور نیست که به کشتارگاه و قربانگاه های موقت و دائمی مراجعه کنند، همواره می توانند با شماره ۱۵۱۲ در سراسر کشور حتی روستاها تماس بگیرند و درخواست خود را جهت حضور تیم دامپزشکی در محل اعلام کنند آیا که کشتار دام بدون نظارت خطر مبتلا شدن به بیماری فوت آور و خطرناک تب کریمه کنگو را زیاد کردن می دهد.

    قیمت واقعی فروش هر کیلو دام زنده ۲۰ هزار تومان است ، توزیع ۵۰ هزار راس دام زنده در استان تهران

    افراد از هجوم جهت خرید دام زنده در ابتدای وقت اجتناب کنند

    عباس اکبری شریف معاون اصلاح تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی ، راجع به آخرین کارها شرکت جهت کنترل بازار دام زنده در عید قربان، اظهار کرد: شرکت جهاد کشاورزی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران به همراه دستگاه شرکت دامپزشکی، برنامه ریزی های مناسبی را جهت میادین میوه و تره بار جهت عرضه بهداشتی دام در سطح شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و استان تدوین کرده اند.بدین منظور ۲۵ جایگاه در سطح شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت عرضه دام در عید قربان در نظر گرفته شده است است.

    به گفته وی از مجموع ۲۵ جایگاه، ۳ جایگاه در طول سال اقدام به عرضه بهداشتی دام تحت نظارت شرکت دامپزشکی و کارشناسان مرتبط می کند و مابقی آن به صورت موقت در ۲۲ منطقه جهت عید قربان ایجاد شده است است تا دسترسی تمامی افراد به جایگاه های عرضه به سهولت امکان پذیر باشد.

    اکبری شریف ادامه داد: تمامی دام ها در این جایگاه ها تحت نظارت شرکت دامپزشکی با معاینات اولیه قبل و بعد از ذبح به وسیله کارشناسان صورت می گیرد و بعد از تایید سلامت به لاشه اجازه خروج داده می شود.

    به گفته این مقام مسئول در ۵۶ نقطه در ۱۵ شهرستان پایتخت کشور عزیزمان ایران ،محل های مختلفی جهت عرضه دام در نظر گرفته شده است است و از آن جا که زیاد دام ها از محل دام های عشایر هست، مردم به سهولت می توانند از این گوشت ها استفاده کنند.

    اکبری شریف با بیان اینکه در قیمت گذاری دام دخالتی نداریم، افزود: نرخ دام زنده در عید قربان بسته به شرایط تقاضا به وسیله دامدار در بازار قیمت گذاری می شود.

    این مقام مسئول از توزیع ۵۰ تا ۶۰ هزار راس دام زنده در جایگاه های عرضه و میادین میوه و تره بار خبر داد و گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و ظرفیت موجود، مشکلی جهت تامین دام زنده در عید قربان وجود ندارد و به محض خالی شدن آغول ها با ماشین هایی که در اختیار دامداران هست، دام در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

    به گفته وی توزیع دام در شهرستان ها به باعث نزدیکی به محل های پرورش دام مشکلی ندارد.

    اکبری شریف از توزیع لاشه گرم وارداتی خبر داد و گفت: امسال مقداری لاشه وارداتی در ۱۰ تا ۱۵ نقطه شهرتهران با ماشین های یخچال دار در سطح میادین میوه و تره بار و در صورت نیاز در محل جایگاه عرضه دام با قیمت مصوب ۳۳ هزار تومان توزیع می شود.

    معاون اصلاح تولید دامی جهاد کشاورزی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در توصیه ای به مصرف کنندگان تصریح کرد: به افراد توصیه می شود که از هجوم جهت خرید دام زنده در ابتدای صبح اجتناب کنند، ضمن آنکه در محل های توزیع، کشتار انجام شود آیا که به علت نظارت مسئولان دامپزشکی بر ذبح دام نگرانی مبنی بر مصرف گوشت های توزیعی وجود ندارد این درحالی است که با کشتار در معابر و منازل به علت آلودگی محیط و عدم نظارت دامپزشکی بر ذبح ،احتمال بیماری یکسان میان دام و انسان زیاد کردن می یابد.

    توزیع ۵۰ هزار راس دام زنده در استان تهران

    محمد رضا سالمی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، راجع به آخرین اوضاع بازار دام زنده در عید قربان اظهار کرد: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با ستاد تنظیم بازار،سازمان امور عشایر واداره کل عشایر استان تهران، قرار شد عشایر جهت عید قربان اقدام به توزیع دام زنده در میادین کنند.

    وی افزود: براساس تجربه سال های قبل، ۴۰ تا ۵۰ هزار راس دام سبک جهت عید قربان در استان پایتخت کشور عزیزمان ایران کشتار می شود که عمدتا این دام ها به وسیله شرکت امور عشایر،غرفه های میادین و بخشی به وسیله بخش شخصی تامین می شود.

    سالمی تصریح کرد: پشتیبانی امور دام جهت تامین بخشی از نیاز های خیریه ها و بهزیستی، ۳ هزار لاشه گرم وارداتی با قیمت مصوب در اختیار میادین قرار داده است تا آنها با عرضه در عید قربان بتوانند بر قیمت دام زنده کنترل داشته باشند.

    کمبودی در توزیع دام زنده در عید قربان وجود ندارد

    حسن شکوهی مدیر اتحادیه گوشت گوسفندی شهرستان ری در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، از زیاد کردن ۳ تا ۴ هزار تومانی نرخ دام زنده طی یک هفته اخیر در بازار خبر داد و گفت: با توجه به کم کردن قدرت خرید خانوار آینده نگری می شود که قیمت دام زنده با تلورانس هزار تا ۲ هزار تومان در عید قربان زیاد کردن یابد.

    وی با اشاره به اینکه کمبودی در توزیع دام زنده وجود ندارد، افزود: عرضه دام طبق روال سنتی در حال انجام است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد و تنها ممکن است که سودجویی دلالان قیمت دام زنده را دستخوش عوض کردن و تحولاتی قرار دهد.

    عرضه دام زنده بالای ۲۰ هزار تومان گران فروشی است

    منصور پوریان مدیر شورای صادرکنندگان دام زنده در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، نرخ واقعی فروش هر کیلو دام زنده را ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: فروش با قیمت های ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان در میادین ،گران فروشی و اجحاف در حق خریداران است.

    وی با انتقاد از این عنوان که دسترسی تمامی افراد به جایگاه های تعبیه شده است وجود ندارد، افزود: مسئولان ذیربط در چند روز مانده به ایام خاص همچون عید قربان شروع به برنامه ریزی می کنند در حالیکه این برنامه ریزی ها باید دو ماه قبل صورت گیرد و عنوان خرید دام از دامدار به شرکت هایی واگذار شود تا شاهد زیاد کردن قیمت در ایام خاص نباشیم . این درحالی است که هم اکنون توزیع کنندگان افرادی هستند که با خریداری دام از دامداران اقدام به توزیع دام زنده با قیمت های دلخواه در بازار می کنند.

    پوریان در آخر تصریح کرد: امسال بر خلاف سال های گذشته زیاد دام های عرضه شده است در میادین دام های پرواربندی با وزن سنگین است که به همین خاطر نباید بیش از ۲۰ هزار تومان در بازار توزیع شود.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: استان تهران | دامپزشکی | کشاورزی | کشتارگاه | کشاورزی | بهداشتی | تجارت | بازار | ایران | میادین | قربانی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • افست کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • چاپ کتاب آمازون
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال