هر روز، روزي است كه هست و هرگز در جهان روزهاي هم شكلي وجود نداشته است.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » جزئیات شکایت شرکت نفت جی از باقری درمنی

    جزئیات شکایت شرکت نفت جی از باقری درمنی

    وکیل شرکت پالایش نفت جی در جلسه صبحگاه امروز پیگیری به اتهامات حمید باقری درمنی جزئیاتی از کلاهبرداری‌های متعدد وی از این شرکت را تشریح کرد

    جزئیات شکایت شرکت نفت جی از باقری درمنی

    وکیل شرکت پالایش نفت جی در جلسه صبحگاه امروز پیگیری به اتهامات حمید باقری درمنی جزئیاتی از کلاهبرداری های متعدد وی از این شرکت را تشریح کرد

    همکاری کارمند سابق اداره مبارزه با جعل پلیس آگاهی با متهم مهم پرونده

    سیروس نظری وکیل شرکت پالایش نفت جی در پنجمین جلسه پیگیری به اتهامات حمید باقری درمنی که صبحگاه امروز در دادگاه انقلاب برگزار شد، با اشاره به شکایت این شرکت از متهم مهم و تعدادی از متهمان دیگر اظهار کرد: همانطور که در کیفرخواست صادره آمده، حمید باقری درمنی با همکاری مردها س.م.ج، م. ن، م.ج.د و تعدادی دیگر با نفوذ در مدیران وقت شرکت نفت جی و ارتباط با آنها اقداماتی مجرمانه و به صورت باندی و شرکت یافته انجام داده اند که حمید باقری درمنی هدایت کننده این گروه بود و با استفاده از شرکت هایی که مدیران آنها تحت فرمانش بودند اقدام به جعل اسناد، استفاده از گارانتی نامه های جعلی، استفاده از چک های بلامحل و ارائه اسناد ملکی کم ارزش با گزارش کارشناسی غیرواقع مبادرت به دریافت صدها هزار تن قیر از شرکت نفت جی کردند.

    عبارات مهم : کلاهبرداری – دریافت
    وکیل شرکت پالایش نفت جی با بیان اینکه اکثر متهمین این پرونده به موارد فوق در پلیس آگاهی و بازپرس پرونده اعتراف کرده اند گفت: در یکی از کلاهبرداری های انجام شده است این افراد از طریق شرکت فجر گستر نوین با هدایت متهم مهم و برادرش و همچنین آقای ع. م، با مدیران وقت جی از تاریخ ۱۲ مرداد ۹۰، تا قبل از توافق ۱۳ مهر ۹۰ که بین شرکت جی و فجر گستر نوین به امضا رسید، چند هزار تن قیر را از شرکت نفت جی تحویل گرفته و این در حالیست که هیچ وجه یا گارانتی نامه ای در قبال آن واگذار نکرده اند.

    وی ادامه داد: بعد از این مورد، پالایشگاه پرنده آبی دنیا که ۴۲ میلیارد تومان ارزش داشته و این افراد با این مبلغ آن را خریداری کرده بودند با تبانی به مبلغ ۱۲۵ میلیارد تومان کارشناسی کردند و در قبال ۱۰۰ میلیارد تومان قیر تحصیل شده است از شرکت نفت جی در تاریخ ۲۸ آبان ۹۰ در رهن شرکت پالایش نفت جی قرار می دهند. این در حالیست که بر اساس کارشناسی انجام شده است در سال ۹۲، ارزش این پالایشگاه ۶۷ میلیارد تومان یعنی نصف ارزش گذاری کارشناسی قبلی تعیین قیمت شده است بود.

    نظری اضافه کرد: بعد از این اتفاق آقای م، که بازوی مهم متهم مهم این پرونده است بعد از مذاکره با مدیران وقت شرکت جی، از طریق ۶ شرکت صوری که بعضی از آنها حتی آدرس نداشتند، اقدام به خرید ۱۲۸ میلیون کیلوگرم قیر کرده و این میزان قیر تحویل ع.م و آقای ف می شود که در قبال این معامله اقرار داشته اند مقادیری شمش طلا و وجوه نقد نیز دریافت کرده اند.

    وکیل شرکت پالایش نفت جی با بیان اینکه کلاهبرداری متهم مهم این پرونده و همکارانش به اینجا ختم نمی شود گفت: در عنوان قیرهای تحویل شده است به وسیله شرکت فجر گستر نوین قراردادی منعقد می شود و مقرر می شود که ۱۶ میلیون کیلوگرم قیر از شرکت جی به شرکت فجر گستر تحویل شود و در قبال آن ۳ فقره چک ۳ ماهه و یک فقره بیمه مسئولیت قراردادی شرکت بیمه کشور عزیزمان ایران تحویل شود. این در حالیست که در آن وقت مقرر شده است بود که فروش محصولات شرکت جی تنها به صورت نقدی و با ضمانتنامه معتبر انجام شود.

    وی ادامه داد: بعد از سررسید چک های این معامله بلامحل بودن آنها مشخص می شود و شرکت جی از بیمه کشور عزیزمان ایران تقاضای وصول مبلغ بر اساس بیمه مسئولیت قراردادی را اعلام می کند ولی بیمه کشور عزیزمان ایران عنوان می کند که اسناد ضمانتنامه مذکور جعلی بوده و امکان پرداخت وجه بیمه نامه که ۱۰ میلیارد تومان بوده وجود ندارد و از پرداخت این مبلغ استنکاف می کند.

    نظری به بخش دیگری از شکایت شرکت جی در این پرونده پرداخت و گفت: در یک مورد دیگر شرکت آریا برج هرم با مدیریت آقای ن، در طول سال ۸۹ و ۹۰، ۱۰۹ میلیون کیلوگرم قیر را از شرکت جی در ازای ۲ ضمانتنامه بانک ملی شعبه بهار دریافت می کند و بعد از تمدید این ضمانتنامه ها و انقضای ضمانتنامه های مذکور، مشخص می شود ضمانتنامه و تمدیدنامه آن جعلی بوده و بر این اساس بانک ملی از پرداخت وجه قیرها به شرکت نفت جم خودداری می کند.

    وکیل شرکت پالایش نفت جی افزود: همچنین در سال های ۸۹ و ۹۰، شرکت شکوه آبیدر با مسئولیت آقای س. م، که از زیرمجموعه های آقای درمنی بود جمعا ۵۵ میلیون کیلوگرم قیر را در قبال دو ضمانتنامه دیگر در بانک ملی شعبه بهار، که بعد از سر رسید این ضمانتنامه ها جعلی بودن آن مشخص می شود و بانک ملی نیز از پرداخت وجه آنها استنکاف می ورزد.

    وی با اشاره به نامه ای که متهم این پرونده در اواخر شهریورماه خطاب به شخصی به نام ز، نوشته گفت: در نامه ۲۶ شهریور ۹۵، متهم مهم این پرونده خطاب به آقای ز، می نویسد در ۱۵ سال گذشته به افراد متعددی از جمله م.س، ف.س، ع.م، م.ب.د، م.ف.ت، ع.ب.ت و … در قبل اموال خریداری شده است از آنها سمن معاملات را پرداخت کرده و این در حالیست که اموال متعددی در این نامه از جمله املاک متعددی در مناطق کن، اندیشه، تهران، مازندران و بوسنی هرزگوین و چندین معدن و ماشین آلات آن و کارخانه و پمپ بنزین قید شده است است.

    با کمی مداقه در بیانات این فرد، متوجه می شویم که با توجه به انتقال صوری بخشی از اموالش به این افراد، وی قصد مجرمانه جهت انتقال این اموال به منظور عدم پرداخت دیونش داشته است و این در حالیست که تمام این اموال و دریافت ها و پرداخت ها با دستور شخص باقری درمنی انجام شده است است.

    وکیل شرکت پالایش نفت جی، در ادامه با اشاره به ارتباطات متهم مهم پرونده با تعدادی از مدیران وقت شرکت نفت جی، گفت: بر اساس تحقیقات مندرج در پرونده بخشی از اموال شرکت نفت جی که در قالب این قراردادها از اختیار شرکت نفت جی خارج شده است در قبال شمش های طلا، خودروهای لوکس، ارز و مقادیری پول به منظور خرید املاک در کشور ترکیه به مدیران وقت این شرکت داده شده است است.

    با توجه به همه این موارد شرکت نفت جی در سال های ۹۰ و ۹۱ خسارت های جبران ناپذیری را مجبور شد و این شرکت که یکی از مهم ترین تولیدکننده های قیر در کشور و خاورمیانه بود با ورشکستگی مواجه شد و امکان پرداخت دیونش را نداشت.

    نظری با بیان اینکه قیرهای این شرکت در بازار که با قیمتی کمتر از ۳۰ درصد قیمت بازار به فروش رفته بود باعث شد تا پرسشها بسیاری جهت این شرکت ایجاد شود، تصریح کرد: آقای م.ر.ن که در سال ۸۹ و ۹۰ ارتباط نزدیکی با متهم مهم این پرونده داشت پیش از این در پلیس آگاهی در بخش مبارزه با جعل و کلاهبرداری شاغل بوده و بعد از آشنایی با باقری درمنی مدیریت شرکت آریا برج هرم را برعهده می گیرد.

    وکیل شرکت پالایش نفت جی در آخر با اشاره به درخواست شرکت نفت جی جهت بازپرداخت وجوه مذکور از متهم و همدستانش گفت: در حال حاضر شرکت نفت جی معادل ۳ میلیون و ۲۰۲ هزار کیلوگرم قیر از متهمان این پرونده طلب داشته که معادل دلاری آن رقمی بالغ بر ۱۴۵ میلیون دلار است که از این مبلغ تنها ۳۸ میلیارد تومان آن از املاک وردآورد این افراد تحت تملک شرکت نفت جی درآمده است.

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: tasnimnews.com

    جزئیات شکایت شرکت نفت جی از باقری درمنی

    واژه های کلیدی: کلاهبرداری | دریافت | پرونده | میلیون | خبر | اجتماعی |

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب خارجی
  • منابع اورجینال رباتیک