هر انسانی مرتکب اشتباه می شود ؛اما فقط انسان های احمق اشتباه خود را تکرار می کنند.(سیسرون)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » نقد و بررسی موبایل هواوی Huawei Ascend G6

    نقد و بررسی موبایل هواوی Huawei Ascend G6

    نقد و بررسی تخصصی گوشی موبایل هوآوی اسند جی۶ G6

    اگر بخواهیم از خوبی‌های این دستگاه تعریف کنیم باید به دوربین سلفی یا مکالمه تصویری با کیفیت اسند G6 و طراحی زیبای آن صحبت کنیم. هواوی دستگاه خوش دست و زیبایی را ساخته که البته نمی‌تواند حس یک دستگاه بالا رده را القا کند. از بدی‌های آن باید به مقدار حافظه کم ذخیره سازی دستگاه اشاره کرد که شما را بلافاصه پس از خرید این دستگاه نیازمند کارت حافظه Micro SD می‌کند. خوشبختانه Ascend G6 هواوی تا ۳۲ گیگابایت از حافظه ذخیره سازی جانبی پشتیبانی می‌کند.

    Huawei Ascend G6 گوشی موبایل هوآوی

    مشخصات کلی : یک سیم کارته – وزن : ۱۱۵ گرم
    پردازنده : Qualcomm® MSM 8X12 Chipset Quad Core CPU
    صفحه نمایش : صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی – سایز صفحه نمایش: ۴٫۵ اینچ – دارای رزولوشن ۵۴۰×۹۶۰ – تراکم پیکسلی: ۲۴۵ پیکسل بر اینچ – قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ
    حافظه : حافظه داخلی ۴۰۹۶ مگابایت – حافظه رم ۱۰۲۴ مگابایت – قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD
    شبکه های ارتباطی : ۳G – GPRS – قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – GPS – بلوتوث
    دوربین : ۸٫۰ مگاپیکسل – فوکوس اتوماتیک – فلاش – دوربین مکالمه ویدئویی
    صدا : فیش ۳٫۵ میلیمتری هدفون
    امکانات نرم افزاری : سیستم عامل Android 4.3 Jelly Bean – پشتیبانی از جاوا – نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس – نمایش فایلهای PDF
    سایر مشخصات : رادیو – قطب نما – باتری ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعت

    مزایا :
    پردازنده‌ی چهار هسته ای
    دوربین دوم با کیفیت ۵ مگاپیکسل
    پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD تا ۳۲ گیگابایت

    معایب :
    حافظه‌ی داخلی کم

    طراحی و ساخت

    شرکت هواوی برای مقرون به صرفه کردن G6 مجبور به وجود آوردن تغییراتی در این گوشی نسبت به P6 بوده است. اصلی‌ترین تغییر به وجود آمده در G6 نسبت به P6، مربوط به جنس بدنه‌ی آن می‌باشد. بدنه‌ی فلزی که سابقا در P6 به چشم می‌خورد، کاملا از این گوشی از بین رفته و به جای آن، هواوی از قاب تمام پلاستیکی در اسند G6 به کار برده. در مجموع هواوی اسند G6 حس یک گوشی ارزان قیمت را به خود گرفته و حس تجملی‌ای که در P6 وجود داشت، به هیچ عنوان در آن دیده نمی‌شود.

    طراحی و ساخت Huawei Ascend G6

    هواوی اسند G6 دارای ابعادی به طول ۱۳۰، به عرض ۶۵ و ضخامت ۷٫۵ میلی متر می‌باشد و در حدود ۱۱۵ گرم وزن دارد. اما در واقعیت اسند G6 دارای اندازه‌ی بسیار مناسبی برای استفاده با یک دست می‌باشد. همچنین این میان رده نه آن قدر سنگین و نه آن قدر سبک به نظر می‌رسد که موجب آزار و اذیت کاربران شود. در نهایت بایست از شرکت هواوی بابت استفاده‌ی قاب پلاستیکی در این گوشی تشکر کرد که در وزن کم و معقول آن تاثیر به سزایی داشته است.

    بر لبه‌ی سمت راست این گوشی دکمه های فیزیکی تغییر صدا و پاور قرار گرفته‌اند.

    Huawei Ascend G6

    مکان قرار گیری جک ۳٫۵ میلی متری و پورت microUSB این گوشی، بر خلاف سایر گوشی‌های میان رده بوده و کمی عجیب به نظر می‌رسد. پورت microUSB این گوشی بر لبه‌ی بالایی و جک استاندارد ۳٫۵ میلی متری، در انتهای لبه‌ی سمت چپ این گوشی قرار گرفته است که کمی زمان می‌برد تا کاربران به محل این شیارها عادت کنید. درست همانند اسند P6.

    منافذ اسپیکر این گوشی در انتهای قاب پشتی قرار گرفته و در بالای آن (گوشه‌ی سمت چپ و بالا) لنز دوربین ۸ مگاپیکسلی به همراه فلاش LED دیده می‌شود.

    نمایشگر

    اندازه‌ی صفحه نمایش اسند G6 نسبت به P6 تقلیل پیدا کرده و به ۴٫۵ اینچ رسیده. در واقع از یک سو نمایشگر این گوشی ابعاد کوچکی پیدا کرده که ممکن است کمی کاربران از این بابت خرده بگیرند، اما از سوی دیگر این ابعاد کوچک سبب شده تا این گوشی به آسانی در یک دست بنشیند و کاربران به راحتی با آن کار کنند. صفحه نمایش به کار برده شده در G6 از نوع IPS بوده و رزولوشن متوسط ۵۴۰ در ۹۶۰ پیکسل را ارائه می‌دهد که به هیچ عنوان شما را شگفت زده نخواهد نمود. وضوح تصویر این گوشی به خوبی وضوح تصویر HD در محصول میان رده‌ی موتورولا یعنی Moto G نیست ولی رزولوشن آن دقیقا مشابه با اکسپریا M2 سونی می‌باشد. شارپنس و وضوح تصاویر به نمایش در آمده در این گوشی قابل قبول ارزیابی می‌شود و روشنایی خوبی دارد. اما مهم‌ترین مزیت نمایشگر این گوشی را باید در تکنولوژی آن دانست. جایی که صفحه نمایش اسند G6 از نوع پنل IPS بوده و زوایای دید خوب و روشنایی مناسبی را در زیر تابش نور آفتاب به همراه دارد.

    دوربین

    در قاب پشتی این گوشی یک لنز ۸ مگاپیکسلی وجود دارد که یک فلاش از نوع LED آن را همراهی می‌کند. اما به طور جذاب‌تری، در قاب جلوی G6 نیز یک دوربین ۵ مگاپیکسلی قرار گرفته که به نظر می‌رسد این دوربین برای کاربرانی که ذوب در عکاسی Selfie هستند، بسیار مناسب می‌باشد. به واقع شرکت هواوی بر اهمیت دوربین دوم در بین کاربران به خوبی واقف بوده. از این رو از یک لنز ۵ مگاپیکسلی باکیفیت برای دوربین دوم این گوشی استفاده نموده. کیفیتی که این روزها در بین کمتر گوشی میان رده ای شاهد هستیم و بیشتر به عنوان لنز دوربین اصلی گوشی‌ها دیده می‌شود. یکی از ویژگی‌های جذابی که دوربین دوم این گوشی دارد، قابلیت Beauty level نام دارد. کاربران به کمک این ویژگی می‌توانند بسته به مقداری که برای این حالت تعیین می‌کنند، عکس‌های اصلاح شده ای از چهره‌ی خود (به طور خودکار) ثبت کنند.

    سخت افزار و باتری

    مغز متفکر این گوشی را یک پردازنده‌ی چهار هسته ای تشکیل می‌دهد که می‌تواند با سرعت ۱٫۲ گیگاهرتز دستورات را پردازش نماید. در واقع این پردازشگر به خوبی از پس کارهای روزانه‌ی کاربران بر می‌آید و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد. همچنین یک رم یک گیگابایتی این پردازنده را همراهی می‌کند تا به خوبی از وظیفه‌ی مالتی تسکینگ در این دستگاه برآید. این روزها وجود ۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای اسمارت فون‌ها بسیار کم می‌باشد؛ با این وجود هواوی برای این میان رده‌ی خود، باز از ۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی استفاده نموده است. اما کاربران این گوشی می‌توانند تا حدی این کمبود حافظه را با کارت حافظه‌ی جانبی microSD جبران نماید. بدین ترتیب کاربران می‌توانند تا ۳۲ گیگابایت دیگر حافظه‌ی این گوشی را ارتقا دهند.

    در نهایت یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعتی برای G6 در نظر گرفته شده که می‌تواند تا ۴۰۰ ساعت در حالت ۲G برای کاربران شارژدهی نماید. گفتنی است که باتری این گوشی توسط کاربر قابل تعویض نیست و اگر شارژ گوشی تمام شود، کاربران راهکاری جز شارژ مجدد نخواهند داشت. باتری ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی می‌تواند به طور تقریبی و با استفاده‌ی عادی تا بیش از یک روز شارژ دوام آورد که مناسب ارزیابی می‌شود. همچنین اگر گمان می‌کنید که در طول کار با این گوشی با کمبود شارژ روبرو می‌شوید، می‌توانید از حالت Power Saving mode استفاده نمایید. حالتی که با محدود کردن کاربر به برخی قابلیت‌ها، میزان شارژ باتری را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

    سیستم عامل و نرم افزار

    بر روی اسند G6 نسخه‌ی ۴٫۳ سیستم عامل محبوب اندروید اجرا می‌شود که کمی برای این محصول سال ۲۰۱۴ قدیمی به نظر می‌رسد. رابط کاربری مخصوص هواوی یعنی Huawei’s Emotion UI به عنوان پوسته ای برای این سیستم عامل در نظر گرفته شده تا بتواند تا حدی نبود آخرین ورژن سیستم عامل اندروید را جبران کرده باشد.

    رابط کاربری این گوشی فاقد App Drawer یا منوی برنامه‌هاست و آیکون برنامه های نصب شده به طور خودکار، روی هوم اسکرین قرار می‌گیرند. بدین صورت صفحه Home Screen این گوشی شالوده ای از برنامه ها و ویجت ها خواهد بود. همچنین کاربران برای دسترسی سریع‌تر و راحت‌تر به برنامه Google Now می‌توانند، کلید لمسی خازنی «هوم» را نگه دارند.

    هواوی اسند G6 به طور پیش فرض دارای دو برنامه‌ی مفید و جالب می‌باشد. نخست به برنامه‌ی Phone Manager می‌پردازیم. به کمک این برنامه، کاربران می‌توانند گوشی خود را اسکن نمایند و از نحوه‌ی عملکرد این گوشی مطلع شوند. همچنین به وسیله‌ی این برنامه می‌توانید برنامه‌هایی که دیگر به آن‌ها احتیاج ندارید را ببندید و یا فایل‌های موقت را پاک کنید تا حافظه‌ی بیشتری در اختیارتان قرار بگیرد. برنامه‌ی دیگری که هواوی برای این میان رده در نظر گرفته، Bitcasa می‌باشد. با ثبت نام در برنامه‌ی Bitcasa می‌توانید فایل‌ها و داده های خود را بر روی این حافظه‌ی ابری ذخیره نماید و در هر جا و زمانی، به این داده ها دسترسی داشته باشید.

    جمع بندی

    در مجموع می‌توان گفت که اسند G6 با توجه به تغییرات و تنزلاتی زیادی که نسبت به پرچم‌دار سال گذشته‌ی شرکت هواوی، یعنی اسند P6 داشته، هنوز دوست داشتنی به نظر می‌رسد و از طراحی زیبا و دلپسندی برخوردار است.

     

    منبع : دیجیکالا digikala.com

    امتیاز 4.17 ( 18 رای )

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب خارجی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • جعبه هدیه کتاب
  • منابع اورجینال رباتیک
  • کتب خلبانی زبان اصلی