عزیزانم هنگام نشستن, بزرگان و ریش سپیدان را بر خود مقدم بدانید.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » تازه های تکنولوژی » دستیابی به اینترنت رایگان بالاخره به واقعیت تبدیل شد + عکس

    دستیابی به اینترنت رایگان بالاخره به واقعیت تبدیل شد + عکس

    اینترنت رایگانی که در حد حرف بود بالاخره به عمل تبدیل شد و قرار است در سطح گسترده ای ارائه شود.
     هفته گذشته دوباره بحث اینترنت رایگان و بدون سانسور یا به اصطلاح “اوترنت” در میان سایت های خبری حوزه فناوری به یکی از مهمترین خبرها تبدیل شد، ظاهرا علی رغم حدس و گمان کارشناسان برای شکست پروژه این طرح به صورت آزمایشی در برخی از نقاط جهان آغاز به کار کرد.
    به گفته بنیان گذاران پروژه اوترنت شما تنها با ساخت و تهیه یک دریافت‌کننده خانگی قادر خواهید بود که اطلاعات را به صورت آفلاین و بدون دسترسی به هرگونه اینترنت در اختیار داشته باشید. اوترنت نام پروژه ماهواره‌ای‌ است که از مدت ها پیش، طراحی های آن در آمریکا آغاز شده و آن گونه که وعده داده شده بود، از نیمه دوم سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز به کار کرد تا حتی در دورافتاده ترین نقاط این کره خاکی بتوان به اینترنت پرسرعت و بدون محدویت دسترسی داشت. این پروژه محصول یک شرکت غیرانتفاعی به نام MDIF در نیویورک امریکا است که توسط “ساسا ووچینیج” و “استوارت اوئرباک” بنیان‌گذاری شد و از سال ۱۹۹۵ شروع به کار کرد و هدف آن از آغاز فراهم آوردن دسترسی آزادانه و رایگان اطلاعات برای همه مردم کره زمین بود. این شرکت از همان ابتدای تاسیس شروع به جمع‌آوری و قرار دادن محتوای موجود بر روی اینترنت در ماهواره‌های خویش کرد و اکنون پایگاه اطلاعاتی عظیمی را در اختیار دارد که آن را به رایگان برای همه عرضه می‌کند.

    با آغاز به کار پروژه اوترنت و قرار گرفتن مجموعه ای از ماهواره ها در جو و فضای کره زمین و آغاز پروژه اینترنت رایگان جهانی، همه می توانند با روشن کردن وای فای تلفن همراه خود امواج اینترنت را از ماهواره دریافت نمایند و اینترنت رایگان و بدون محدوديت داشته باشند.

    دولت امریکا با هزینه چند میلیارد دلاری از طریق شبکه های ماهواره ای تلاش می کند تا در سراسر جهان حتی مناطق دور دست خدمات اینترنت رایگان عرضه کند، اما مطمئنا هیچ آبی بی خود از دست این کشور نمی چکد و آمریکا با این کار قصد جمع آوری بزرگترین پایگاه اطلاعاتی دنیا را دارد چرا که این پروژه در آینده ای نزدیک بسیار فراگیر می شود و اوترنت گامی بلند در جهت اتصال افراد بیشتر به فضای مجازی و افزایش ارتباطات میان افراد در سراسر کره خاکی می شود ولی نباید از مسئله امنیت و حریم شخصی افراد غافل شد.

    بی شک این دست پروژه ها در ازای جمع آوری اطلاعات کاربران، این سرویس را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می دهند و این مسئله می تواند در امنیت افراد در استفاده از این سرویس بسیار تاثیرگذار باشد.بطوریکه به راحتی می توان تشخیص داد که چرا باید در صورتی که در کشورهای فقیر و دور افتاده که آب برای آشامیدن ندارند برایشان اینترنت رایگان پرسرعت فراهم شود ؟

    جواب این سوال کاملا واضح است و همانطور که میدانیم و کارشناسان اروپایی به آن اذعان کرده اند این پروژه در راستای جنگ سایبری در دنیا پیش می رود و کشورهایی با تکنولوژی برتر در این زمینه قصد دارند به کنترل افکار عمومی دنیا دست یابند.
    از سوی دیگر نیز کنترل افکار عمومی آنچنان که به نظر می رسد نیز بدون هزینه نخواهد بود و کاربران قطعا بیشترین ضرر را از این موضوع خواهند برد و امنیت اطلاعات تنها موضوعی است که در این پروژه در نظر گرفته نشده است.

    استفاده از فناوری های نوین اینترنت نظیر اوترنت اگر با دانش و اطلاعات کافی همراه باشد و کاربران با حفظ مسائل امنیتی وارد این عرصه شوند می توانند از خطرات ناشی از استفاده این سرویس رایگان پیشگیری کنند.

    پروژه‌ اوترنت هم‌اکنون زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی، چینی و عربی را پشتیبانی می‌کند ولی هدف بنیان‌گذاران اوترنت این است که به زودی آن را به تمام زبان‌ها در دسترس  عموم قرار دهند. اینترنتی که آمریکا قصد دارد آن را به تمام جهان عرضه کند اینترنت پر سرعت بدونه سانسور و کاملا رایگان است.

    طرز کار این سیستم که به نوعی اینترنت آفلاین است و خود را مکمل اینترنت می‌داند این است که اول محتوای مورد نظر را روی سرورهای خود بارگذاری می‌کند و آن را با ماهواره‌های قرار داده شده در مدار زمین در ارتباط قرار می‌دهد. سپس شما با استفاده از دیش خانگی خود یا دریافت‌کننده‌ای که از خود این موسسه می‌توانید تهیه کنید، تمام اطلاعات یا هر بخشی که نیاز دارید را بر روی دستگاه‌های خویش مانند کامپیوتر، لپ‌تاپ و موبایل دانلود می‌کنید و از این به بعد مانند دسترسی آنلاین به اینترنت ولی به صورت آفلاین می‌توانید از آن اطلاعات استفاده کنید. نوع این اطلاعات هم محدود به نوع خاصی نیست و همه گونه داده، از ویدئو و موزیک گرفته تا متن و کتاب را می‌توانید در آن بیابید. برای این که بهتر طرز عمل این سیستم را بفهمید می‌توانیم طرز کار آن را به ساز و کار رادیو تشبیه کنیم. اوترنت نیز مانند رادیو از امواج رادیویی استفاده می‌کند ولی در فرکانسی متفاوت و به جای آن که آن امواج را فقط به صوت تبدیل کند، آنها را به هرگونه فایلی که شما نیاز دارید تبدیل خواهد کرد. سرعت انتقال داده‌ها نیز اکنون ۲۰۰ مگا بایت در روز است.

    دریافت‌کننده انحصاری و جدید اوترنت نیز دستگاهی منحصر به فرد است. این دستگاه که لانترن نام دارد استوانه‌ای کوچک است و قابلیت دریافت مستقیم اطلاعات را از ماهواره دارد و هر چند ساعت یک‌بار خود را آپدیت می‌کند. علاوه بر این‌ها، لانترن قابلیت شارژ خود را وقتی که استفاده از نیروی الکتریکی ممکن نیست و با استفاده از سلول‌های خورشیدی که درون آن تعبیه شده نیز دارد. این دستگاه که لقب کتابخانه‌ جیبی به خود گرفته است به راحتی قابل حمل است و در هر محیط و هر گونه شرایطی قابل استفاده است. قیمت این دریافت‌کننده صد دلار است.

    با توجه به هزینه های بسیار سنگین اجرای این پروژه قرار است، در مرحله اول تنها امکان برقراری اتصال یک طرفه و دریافت اطلاعات برای کاربران فراهم شود. در مرحله بعد، این اتصال به یک اتصال دوسویه تبدیل خواهد شد که تمام قابلیت های اینترنت کنونی را در اختیار می گذارد.

    امتیاز 5.00 ( 1 رای )

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • جعبه هدیه کتاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون