هنر ما را به گونه اي رويايي از درد هستي رها مي سازد.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » نقد و بررسی گوشی هواوی Huawei Honor 4C

    نقد و بررسی گوشی هواوی Huawei Honor 4C

    نقد و بررسی تخصصی گوشی موبایل هوآوی آنر ۴C دو سیم کارته

    Huawei Honor 4C Dual SIM – U01

    عکس Huawei Honor 4C Dual SIM

    این محصول برای آن دسته از افرادی که به دنبال خرید گوشی زیبا، دارای ویژگی های جذاب و در آخر مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند هستند مناسب است

    مزایا :
    پشتیبانی از دو سیم‌کارت به‌طور همزمان
    دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با درجه‌ی دیافراگم f/2.0
    دوربین سلفی واید و باکیفیت
    نمایشگر ۵ اینچی باکیفیت HD
    تراشه‌ی ۶۴ بیتی قدرتمند
    دو گیگابایت حافظه‌ی رم
    مقرون‌به‌صرفه

    معایب :
    حافظه‌ی داخلی کم

    ——————————–

    مشخصات فنی :

    مشخصات کلی : دو سیم کارته – قطع سیم کارت: سایز میکرو (۱۲ × ۱۵ میلی‌متر) – وزن : حدود ۱۶۲ گرم
    پردازنده : هشت هسته ای HiSilicon Kirin 620 Chipset Octa-core CPU
    صفحه نمایش : صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی – سایز صفحه نمایش: ۵٫۰ اینچ – دارای رزولوشن ۱۲۸۰ × HD 720 – تراکم پیکسلی: ۲۹۴ پیکسل بر اینچ – قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ
    حافظه : حافظه داخلی ۸۱۹۲ مگابایت – حافظه رم ۲۰۴۸ مگابایت – قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD
    شبکه های ارتباطی : ۳G – GPRS – قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – GPS – بلوتوث
    دوربین : ۱۳٫۰ مگاپیکسل – فوکوس اتوماتیک – فلاش – دوربین مکالمه ویدئویی
    صدا : فیش ۳٫۵ میلیمتری هدفون
    امکانات نرم افزاری : سیستم عامل Android 4.4 KitKat کیت کت – نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس – نمایش فایلهای PDF
    سایر مشخصات : رادیو – قطب نما – باتری ۲۵۵۰ میلی آمپر ساعت

    ——————————-

    طراحی و ساخت

    همان‌طور که می‌دانید گوشی‌های سری آنر، تنها محصولات تولیدشده از سوی شرکت هوآوی هستند که هیچ نشانی از برند «هوآوی» در بدنه آن‌ها به چشم نمی‌خورد. آنر ۴C هم از این قاعده مستثنی نیست و بر قاب پشتی آن تنها برند «آنر» دیده می‌شود. دورتادور این گوشی بوسیله‌ی نواری نقره‌ای رنگ احاطه شده که زیبایی خاصی به این محصول بخشیده است.
    قاب پشتی این دستگاه توسط کاربر قابل باز شدن است. البته باید گفت که تنها فایده‌ی باز شدن این قاب، دسترسی به درگاه‌های سیم‌کارت و کارت حافظه‌ی microSD است. بدین معنا که باتری این گوشی توسط کاربر قابل تعویض نیست. همچنین این گوشی میان رده ۸٫۸ میلی‌متر ضخامت و ۱۶۲ گرم وزن دارد. درمجموع می‌توان ابراز کرد که جنس بدنه‌ی این گوشی کاملا رضایت‌بخش است. آنر ۴C در دو رنگ سفید و مشکی معرفی‌شده است که رنگ‌ سفید آن جذاب‌تر به نظر می‌رسند.

    نمایشگر

    آنر ۴C به یک نمایشگر ۵ اینچی با فناوری IPS مجهز شده که وضوح تصویر ۷۲۰ × ۱۲۸۰ پیکسل را نمایش می‌دهد. انتخاب نمایشگر HD برای گوشی میان رده‌ی آنر ۴C هرگز نمی‌تواند ناامیدکننده باشد؛ بلکه کاملا راضی‌کننده است. همچنین این نمایشگر تراکم پیکسلی ۲۹۴ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌دهد که رقمی منطقی به‌حساب می‌آید. رنگ‌های به نمایش درآمده در نمایشگر این گوشی کاملا زنده و طبیعی است. اما تنها مشکلی که حین کار با نمایشگر این گوشی برخوردیم، جذب لک و چربی زیاد روی آن بود. از این رو به نظر می‌رسد که کاربران باید تلاش زیادی برای تمیز نگاه‌داشتن آن کنند. فناوری IPS به کار برده شده در نمایشگر این گوشی، سبب می‌شود تا کاربران مشکل چندانی در تماشای محتواهای مختلف از آن را نداشته باشند. در آخر باید به این نکته اشاره‌کنیم که متاسفانه هوآوی از هیچ پوشش گوریلا گلس در این گوشی استفاده نکرده است.

    دوربین

    کیفیت دوربین honor 4c
    یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی به همراه یک فلاش LED بر قاب پشتی و یک حسگر ۵ مگاپیکسلی در بالای نمایشگر این گوشی قرار گرفته است. دوربین اصلی این گوشی ساخت شرکت سونی است که دارای درجه دیافراگم F2.0 است. رنگ تصاویر گرفته شده با دوربین اصلی این گوشی در شرایط نوری بهینه و ایده‌آل نیز کاملا مناسب به نظر می‌رسد و رنگ ها به واقعیت نزدیک هستند. در مجموع باید گفت که جزئیات تصاویر گرفته‌شده با دوربین اصلی آنر ۴C قابل‌قبول است. اما اوضاع در مورد عکاسی در شب با این گوشی کمی متفاوت است و میزان نویز موجود در تصاویر تا حدودی زیاد است. همچنین رنگ LED دوربین اصلی این گوشی به زرد متمایل است و در صورت استفاده از این فلاش در شرایط نوری نامناسب نوری، کمی رنگ تصاویر افراد به زرد متمایل خواهد بود و شبیه افراد بیمار خواهند بود. همچنین دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی این گوشی با ویژگی‌های قابل‌توجهی همراه شده است که می‌تواند چهره‌ی کاربران را در هنگام عکس سلفی جذاب‌تر از حالت واقعی کند.

    سخت افزار و باتری

    سخت‌افزار این محصول را تراشه‌ی ۶۴ بیتی هایسیلسکون کایرین ۶۲۰ تشکیل می‌دهد که در خود یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای با سرعت ۱٫۲ گیگاهرتز و رم ۲ گیگابایتی می‌بیند. هشت گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای این گوشی در نظر گرفته‌شده است که قابل ارتقا به‌وسیله‌ی کارت حافظه‌ی microSD است. شایان ذکر است که به دلیل نرم‌افزارهای از پیش نصب شده، حافظه‌ی در دسترس این گوشی کمتر از حافظه‌ی داخلی آن است. همان‌طور که از نام این گوشی پیداست، آنر ۴C دارای دو درگاه سیم‌کارت است که هر دو سیم‌کارت آن از شبکه‌ی ۳G پشتیبانی می‌کنند. تراشه کایرین ۶۲۰ قابلیت پشتیبانی از شبکه‌ی پرسرعت ۴G را دارد، اما هوآوی حاضر به استفاده از این ویژگی در آنر ۴C نشده است.بر طبق آنچه که در سایت‌های خبری آمده است، تراشه کایرین ۶۲۰ عملکردی مشابه با اسنپدراگون ۴۱۰ دارد. هر دو تراشه از عملکردی ۶۴ بیتی بهره می‌برند و نمره‌ای کم‌وبیش مساوی در نتیجه بنچ‌مارک‌ها کسب کرده‌اند. هوآوی آنر ۴C در بنچ‌مارک ترکیبی AnTuTu نمره‌ی ۲۹۱۲۷ را کسب کرد و توانست در جایگاهی بالاتر از گوشی ایسوس زنفون ۵ بایستد. همچنین این دستگاه در بخش چندهسته‌ای (multi core) بنچ‌مارک GeekBench نمره‌ی قابل‌قبول ۱۶۲۴ را بدست آورد و توانست در رتبه‌ای بالاتر از گوشی‌هایی چون نکسوس ۴ و اکسپریا Z تکیه بزند. در تجربه‌ی چندروزه‌ی کاری‌مان با این گوشی به مشکل و کندی خاصی برنخوردیم و وب گردی و باز و بسته کردن برنامه‌ها به‌سرعت انجام می‌گرفت. در آخر این‌طور به نظر می‌رسد که استفاده از دو گیگابایت حافظه‌ی رم و تراشه‌ی ۶۴ بیتی برای یک گوشی میان رده، می‌تواند خبر بسیار خوشایندی برای کاربران باشد؛ چرا که این گوشی می‌تواند از پس اجرای بسیاری از برنامه‌های روزمره برآید. اما این نکته را فراموش نکنید که این گوشی توان اجرای راحت و بی‌دردسر برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را نخواهد داشت.
    از دیگر راه‌های ارتباطی این گوشی می‌توان به بلوتوث نسخه‌ی ۴٫۰، GPS و WiFi اشاره کرد. همچنین هوآوی از یک باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی برای آنر ۴C به کار برده است که ظرفیتی برابر با ۲۵۵۰ میلی‌آمپرساعت دارد. این باتری به‌راحتی می‌تواند به استفاده‌ی متوسط، انرژی موردنیاز یک‌روزه‌ی این گوشی را تامین کند.

    سیستم عامل آندروید و نرم‌افزار

    درست مانند آنر ۴X، برای آنر ۴C هم اندروید کیت کت (۴٫۴٫۲) به همراه رابط کاربری Emotion UI 3.0 در نظر گرفته‌شده است تا شباهت‌های این دو محصول بیش‌ازپیش شود. اما اجرای اندروید کیت کت توسط این گوشی، می‌تواند خبر بسیار بد و ناامیدکننده‌ای برای کاربران باشد؛ چرا که حداقل انتظاری که کاربران از یک گوشی اندرویدی محصول سال ۲۰۱۵ دارند، اجرای اندروید لالی‌پاپ (۵) است. اما همان‌طور که می‌دانید  اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین ضعف رابط کاربری گوشی‌های هوآوی، نبود منوی برنامه‌ها (App Drawer) است که در این گوشی هم به چشم می‌خورد. بدین صورت که تمام برنامه‌ها و ویجت‌ها، روی صفحات زیاد هوم اسکرین، نصب خواهند شد. علت اصلی نارضایتی ما از این نوع چینش و آرایش، به هم ریختگی و درهم بودن برنامه‌ها و ویجت‌ها است. اما کاربران زیادی در دنیا وجود دارند که از این نوع طرح استقبال می‌کنند که باید به آن‌ها احترام گذاشت. در مجموع، این موضوع امری کاملا سلیقه‌ای است و نمی‌توان نسخه‌ای کلی برای خوب یا بد بودن آن پیچید. در مجموع اگر تاکنون این فرصت را نداشته‌اید تا با محیط سیستم‌عامل گوشی‌های هوآوی کار کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با یکی از آن‌ها در فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های هوآوی کار کنید.
    اما یکی از حالت‌های مفید و کاربردی به کار برده شده در رابط کاربری Emotion UI، حالت اساسی (Basic mode) نام دارد. در این حالت، تنها برخی قابلیت‌های اساسی مانند تماس، پیام و مرورگر اینترنت آورده شده که در ابعاد بزرگ طراحی شده است. اگر به دنبال خرید یک تلفن هوشمند برای یکی از عزیزان و دوستان خود هستید که چندان سر از کار با گوشی‌های هوشمند درنمی‌آورد و از کار با فنّاوری هراس دارد، مطمئنا این حالت گوشی هوآوی آنر ۴C به کمک این افراد خواهند آمد.

    جمع بندی

    در این چند سال اخیر شرکت هوآوی سعی کرده تا ویژگی‌های هیجان‌انگیزی را در گوشی‌های سری آنر خود به کار ببرد. همچنین این شرکت بر این باور بوده که برای جذابیت هرچه بیشتر این محصولات خود، نیاز دارد تا فاکتور قیمت مقرون‌به‌صرفه را دخیل کند. آنر ۴C را می‌توان مصداق خوبی از توصیفات بالا دانست. از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی می‌توان به تراشه‌ی ۶۴ بیتی قدرتمند، حافظه‌ی رم زیاد، نمایشگر بزرگ و باکیفیت، طراحی زیبا و قیمت مناسب اشاره کرد. اما به نظر می‌رسد که هوآوی می‌توانست با در نظر گرفتن حافظه‌ی داخلی مناسب برای این گوشی و پشتیبانی آن از شبکه‌ی ۴G و سیستم عامل به روز، میزان محبوبیت آن را بیشتر می‌کرد.

    سورس : دیجیکالا digikala.com

    امتیاز 4.38 ( 111 رای )

    تاکنون 21 نظر ثبت شده است.

    1. سلام
      من این گوشی رو دارم خیلی هم خوبه
      فقط میشه بگید اندروید ۵ کی براش میاد؟

    2. سلام
      باتشکر سایت خوبتون
      میخواستم بدونم چرا وقتی روی اندروید لمس می کنیم حرف H میاد مگه نباید K بیاد با تشکر.

    3. سلام
      مگه اندرویدش کیت کت نیست خوب مسلما باید k بیاد دیگه
      خوب اگه اندرویدش کیت کت نباشه پس معنی H چیه یعنی چه نوع اندرویدی هست
      باتشکر

    4. ببخشید گوشی من از شب تا صبح در حالت استند بای حدود ۱۰تا ۱۵درصد شارژ کم میکنه میخواستم ببینم این امر طبیعی هست یا نه
      ممنون

    5. سلام
      من این گوشی رو خریدم. تو قسمت About phone حافظه داخلی رو زده ۸ گیگ. ولی همونجا نوشته کل حافظه داخی ۳٫۶۵ گیگ و حافظه در دسترس رو مثلا ۲٫۵ گیگ (چون یه مقدار دیتا ریختم روش). مشکل چیه؟ این گوشی که باید ۸ گیگ حافظه داخلی داشته باشه. ولی به نظر میرسه ۴ گیگ داره. امکان داره که گوشی تقلبی به من فرخته باشن؟ یا اینکه باید کار خاصی کنم تا کل حافظه در دسترس باشه

    6. میشه بگین دوربینش قابل قبوله یانه من دوربین huawei G6که هشت بوده دیدم خوب بوداین ازاون بهتره!!؟؟؟؟؟

    7. سلام
      اونایی که U01 نوشتن با اونی که ننوشته فرقی میکنه؟
      همون قضیه سفارش ارپا و آسیا هستش؟

    8. سلام ببخشید میخوام بدونم ک اگر باطریش خراب شه میشه عوضش کرد یا ن

      • متاسفانه نه! نمیشه باتریشو عوض کرد تا اونجا که من توی مشخصاتش دیدم نمیشه.

        • بله میشه. ولی توسط نمایندگی یا تعمیرگاه های مطمئن. باتری اصلی این گوشی قیمتش بین سی تا پنجاه تومن هست که توسط نمایندگی تعویض میشه.

    9. ایاااین گوشی هنگ میکن

    10. مشکل من بااین گوشی فقط شارژش زود خالی میشه می خواستم بدون عادی یا نه
      البته منظورم برای زمانی که هیچ استفاده نداره

    11. چرا این کوشی نوشته ۸Gحافظه اما ۳٫۶۵Gداره؟؟؟آخه چرا؟؟۸Gعلکیه؟

    12. سلام . میخواستم بدونم صدای تماس رو حالت آیفون گوشی ضعیفه . همنیجوری هسته یا گوشی مورد داره ؟

    13. سلام،وقتی باکسی تماس میگیرم یا کسی بهم زنگ میزنه باگوشی حرف میزنم صفحه اش خاموش میشه وقتی گوشی رو از گوشم دور میکنم صفحه اش باید روشن بشه اما نمیشه؟مشکلش چیه باید چیکارکنم؟

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • چاپ کتاب آمازون
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • چاپ کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو