انسان همان می شود که اغلب به آن فکر می کند. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار چهره ها » لباس ترانه علیدوستی در جشنواره کن و مصاحبه با نگار نعمتی طراح آن + عکس

    لباس ترانه علیدوستی در جشنواره کن و مصاحبه با نگار نعمتی طراح آن + عکس

    گفتگو با طراح لباس ترانه علیدوستی در جشنواره کن عنوان این مطلب از سایت میهن فال است که برای شما علاقه مندان به این هنرمند جوان کشورمان در نظر گرفته ایم. با ما همراه باشید.

    t6

    لباس ترانه علیدوستی در جشنواره کن و مصاحبه با نگار نعمتی طراح آن + عکس

    شست‌ونهمین جشنواره فیلم کن در حالی آغاز شد و به انجام رسید که حضور سینماگران ایرانی در این جشنواره مثل همیشه حضوری شایسته و حائز اهمیت بود و یکبار دیگر نگاه منتقدان و سینماگران بزرگ جهان را به نام‌های بزرگ ایرانی معطوف کرد. کارگردانان، بازیگران و دیگر عوامل فیلم‌های ایرانی راه‌یافته به بخش مسابقه فیلم کن در حالی پا روی فرش قرمز گذاشتند که اصغر فرهادی و فیلمش «فروشنده» از همان ابتدا از شانس‌های جدی کسب جایزه نخل طلای کن محسوب می‌شدند. درباره جزئیات این جشنواره و حضور درخشان چهره‌های ایرانی به اندازه کافی اطلاعات در دسترس مخاطبان و علاقمندان سینما قرار گرفته و همه می‌دانند آنچه باید بدانند را. اما یکی از نکته‌هایی که در اولین روزهای حضور چهره‌های سینمای ایران بر فرش قرمز نخل کن مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفت استایل و ظاهر بازیگران ایرانی بود؛ در بین این بازیگران، «ترانه علی‌دوستی» و لباس‌هایش بیش از دیگران به چشم آمدند و شهرزاد سینمای ایران اگر چه در این جشنواره جایزه‌ای نگرفت اما با لباس‌های حساب‌شده، زیبا و دوست‌داشتنی‌اش به‌شدت مورد تحسین مردم و رسانه‌ها قرار گرفت. اما طراح لباس‌هایی که ترانه در این مراسم به تن کرد چه کسی بود؟ بیشتر مردم از او جز چند خط کوتاه بیوگرافی و صفحه اینستاگرامش چیز بیشتری نمی‌دانند. «نگار نعمتی» طراح دو لباس شب و کلاه ترانه و مسوول استایل جواهرات و کیف، کفش و کلاه ترانه بود و در لباس مراسم فوتوکال علی‌دوستی که کت و شلوار و شال بود استایلیست. یعنی لباس‌ها، شال، کفش و جواهرات با نظر نگار نعمتی خریداری شده بودند. نعمتی متولد ٢٩ خرداد١٣۶١ و دانش‌آموخته تئاتر عروسکی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. فعالیت حرفه‌ای او به عنوان طراح لباس در تئاتر و سینماست و از سال ٨۶ که کار حرفه‌ای‌اش به عنوان طراح لباس تئاتر را با نمایش «مهمانسرای دو دنیا» به کارگردانی سهراب سلیمی انجام داد تا امروز سابقه همکاری با کارگردانان بسیاری را در پرونده کاری خود دارد که آخرین آنها «اژدها وارد می شود» اثر مانی حقیقی است. «نگار نعمتی» دو روز پس از درخشش لباس‌های ترانه علی‌دوستی در کن، با ما به گفت‌وگو نشست. او از طراحی لباس برای ترانه علی‌دوستی در جشنواره فیلم کن می‌گوید.

    t5

    لباس ترانه علیدوستی در جشنواره کن و مصاحبه با نگار نعمتی طراح آن + عکس

    چه شد که به عنوان طراح لباس ترانه علی‌دوستی انتخاب شدید؟
    راستش را بخواهید آشنایی من و خانم علی‌دوستی از فیلم «پذیرایی ساده» آقای مانی حقیقی شکل گرفت و این دوستی بین ما برقرار شد. ترانه تقریباً ۲۰ روز قبل از سفرش به کن با من تماس گرفت و گفت که لباس‌هایش در این جشنواره را من طراحی کنم. البته خود ترانه‌جان هم در روند شکل‌گیری کار، ایده‌های بسیار خوبی به من و تیم می‌داد و خیلی نسبت به خودش و رنگ‌های مورد علاقه‌اش شناخت داشت. در این فرصت کوتاه رفتم سراغ بهترین‌های شهر. یعنی رفتم سراغ مزون گلسکی که خانم شهین صفوی آن را مدیریت می‌کنند و ایشان هم آرشیو جذابی از پارچه‌هایشان را در اختیار ما گذاشتند. خود ترانه، عاشق رنگ است و رنگ کرم هم پیشنهاد خودش بود. به هر صورت در این زمان کم سعی کردیم با بهترین‌ها و باتجربه‌ترین‌ها در این حوزه کار کنیم و از پیشنهاداتشان هم استفاده کردیم.

    برای طراحی این لباس‌ها چه مسائلی را باید مد نظر قرار می‌دادید؟
    یکی از مسائلی که باید آن را در نظر می‌گرفتیم، موضوع حجاب بود که البته برای من مسأله ناشناخته‌ای نبود و طبیعتاً به خاطر حضورم در سینما و تئاتر به عنوان طراح لباس به آن واقف بودم. نکته دیگر انتخاب سربند بود که خوشبختانه مردم به واسطه تماشای سریال شهرزاد، چهره ترانه با این پوشش سر برایشان غریب نیست. در این زمینه برای لباس افتتاحیه فیلم با خانم ژاله زکی‌زاده، طراح لباس سریال شهرزاد، مشغول ساخت سربند شدیم و برای لباس اختتامیه جشنواره با خانم غلامی که از قدیم به صورت تخصصی روی کلاه کار کردند شروع به همکاری کردیم. کیف ترانه را از مجموعه «سورمه دیزاین» انتخاب کردم که در واقع رونمایی از این کیف بود. کلیت لباس را که به دست آوردم نوبت به جواهرات رسید که برای این منظور هم سراغ دو برند معروف رفتم. یکی ایرانی، کلکسیون جواهرات محمد شهرابی «باگت» برای لباس اختتامیه و دیگری سوییسی «د گریزوگونو» برای لباس افتتاحیه و فوتوکال.
    همه ما سعی کردیم که در آن زمان کوتاه بهترین‌ها را انجام بدهیم و خوشحالم که این تلاش تیمی به موفقیت چشمگیری رسید.

    t4 (2)

    لباس ترانه علیدوستی در جشنواره کن و مصاحبه با نگار نعمتی طراح آن + عکس

    این موفقیت از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ خیلی وقت‌ها بهترین طراح‌های لباس‌ در جهان، لباس‌هایی برای چهره‌های مشهور طراحی می‌کنند که اتفاقاً اصلا مورد توجه قرار نمی‌گیرد. این میان چه راز و  رمزی وجود دارد که طراحی مثل نگار نعمتی و لباسی که طراحی می‌کند به چشم می‌آیند و به‌شدت مورد توجه و تحسین قرار می‌گیرند. مخصوصاً در نظر مردم ایران که با وجود آنچه دیگران تصور می کنند؛ اصلاً تعارفی نیستند و خیلی راحت به هر چیز خوب و بدی واکنش نشان می‌دهند…

    ممنونم و خوشحالم که من و همه اعضای گروهى که کنارم بودند توانستیم به این نتیجه برسیم. اما فکر مى‌کنم وقتى قرار است راجع به این حرف بزنیم که چطور یک پروژه یا اثر موفق است و دیگرى نیست، لازم است یک بحث مفصل و عمیق تحلیلى کنیم که در آن از زمینه‌هاى اجتماعى حرف بزنیم و از زمان و همه آن‌چه در آن زمان خاص در حال وقوع است. نمى‌شود به این سادگى در قالب یک سوال به این موضوع، نگاه عمیقى داشت.
    ایده‌آل این است که بشود با چند طراح [که خوشبختانه ما طراحان بسیار خوبى داریم] در میزگردى به این موضوع و آسیب‌شناسى آن پرداخت.

    t2 (1)

    لباس ترانه علیدوستی در جشنواره کن و مصاحبه با نگار نعمتی طراح آن + عکس

    شخصیت و فیزیک یک چهره چقدر به شما به عنوان طراح ایده می‌دهد؟
    بسیار زیاد. به عنوان مثال یکی از موضوعات مهم در این زمینه، شکل ایستادن و راه‌رفتن ترانه بود. پیش از هر چیز کفش‌ها برایم مهم هستند تا بفهمم سوژه چطور می‌ایستد. اعتماد به نفس و شکل راه‌رفتن کسی مثل ترانه، با وجود قد بلندی که دارد مطمئناً هر طراحی را به سمت کفش کمی پاشنه‌دار می‌برد تا این ایستایی و وقار را تماشایی‌تر کند. نکته دیگر این که صورت ترانه آنقدر زیبا، ظریف و منحصربه‌فرد است که تصمیم گرفتیم در تکمیل این زیبایی و ظرافت، گل سری از مروارید برای کلاه اختتامیه انتخاب کنیم که این، مکمل ظرافت‌های صورتش باشد.

    در طول جشنواره با ترانه حرف زدید؟
    نه. آنقدر آنجا شلوغ بود که چنین فرصتی پیش نیامد. فقط کمی قبل از اینکه روی فرش قرمز برود همه چیز را با هم چک می‌کردیم.

    برای این لباس‌ها در نهایت چقدر هزینه شد؟
    نمی‌توانم به این سوال جواب بدهم چون موضوعی است که خود خانم علی‌دوستی در صورت تمایل درباره‌اش حرف می‌زنند.

    t2 (2)

    لباس ترانه علیدوستی در جشنواره کن و مصاحبه با نگار نعمتی طراح آن + عکس

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • جعبه هدیه کتاب
  • چاپ کتاب لاتین