گنج هائی که در قلب هستند ، قابل سرقت نیستند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » کامپیوتر و اینترنت » نقد و بررسی تخصصی گوشی لنوو Lenovo A369i

    نقد و بررسی تخصصی گوشی لنوو Lenovo A369i

    نقد و بررسی تخصصی گوشی موبایل لنوو آ۳۹۶آی دو سیمکارت بهمراه عکس های گوشی

    Review Lenovo A396i Dual Sim

    Lenovo A369i Dual SIM

     دو سیم کارته سايز ميکرو

    وزن : ۱۲۰ گرم

    پردازنده MediaTek MT6572 Chipset – از نوع ۳۲ بيت

    صفحه نمایش : سایز ۴٫۰ اینچو رزولوشن ۸۰۰ × ۴۰۰ دارای تراکم ۲۳۳ پیکسل بر هر اینچ

    حافظه‌ داخلی : ۴ گيگابايت – پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD تا حداکثر ظرفیت ۳۲ گيگابايت

    مقدار رم : ۵۱۲ مگابايت

    ارتباطات پشتیبانی از شبکه ۲G ، ۳G – مجهز به GPRS ، EDGE ، Wi-Fi ، بلوتوث ، راديو

    صدا اسپیکر دارد – جک ۳٫۵ میلیمتری صدا

    سیستم عامل Android 4.2 Jelly Bean – پشتیبانی از زبان فارسی – امکاناتی نظیر MMS ، ايميل ، مرورگر HTML ، قابليت نمايش اسناد مايکروسافت آفيس ، قابليت نمايش فايل‌هاي متني PDF ، برنامه ويرايش عکس ، سرويس‌هاي گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube ، قابليت استفاده از سرويس شبکه‌هاي اجتماعي

    باتری از نوع لیتیوم-پلیمر با ظرفیت ۱۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

    اقلام همراه گوشی : باتري ، دفترچه‌ راهنما ، کابل USB ، شارژر دوربین ۲ مگاپيکسل

    ***

    مزایا :
    طراحی مناسب در مقایسه با قیمت
    پشتیبانی از دو سیم کارت به طور همزمان
    باتری با ظرفیت مناسب
    معایب :
    نبود حسگر نور و مجاورت
    دوربین با کیفیت پایین

    ***

    طراحی و ساخت
    گوشی A369i از پلاستیک‌ مرغوب ساخته شده است. قاب پشتی گوشی بافت خاصی دارد که زمان استفاده ‌ضمن بخشیدن حس خوب به کاربر، مانع از سر خوردنش می‌شود. در لبه‌های پایینی و سمت چپ گوشی، هیچ شیار یا کلیدی وجود ندارد.

    گوشی موبایل لنوو مدل A369i دو سیم کارت
    در لبه‌ی بالایی پورت MicroUSB، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و از همه مهم‌تر کلید روشن/خاموش قرار گرفته‌اند که انتخاب این محل با توجه به ابعاد کوچک گوشی، مناسب به نظر می‌رسد. در لبه‌ی سمت راست هم کلیدهای کنترل صدا مشاهده می‌شوند که استفاده از آن‌ها ‌موقع مکالمه یا گوش دادن به موسیقی آسان است. در جلوی گوشی، صفحه‌ی نمایش ۴ اینچی قرار گرفته است. در بالای آن هم اسپیکر مکالمه و زیرش کلید‌های لمسی برگشت، منو و خانه قرار دارند که فاقد نور پس‌زمینه هستند. در انتهای پنل جلویی هم میکروفون مکالمه قرار دارد.

    Lenovo A369i Dual SIM

    در پشت گوشی که در نگاه اول به‌ سبب طراحی زیبا نظر بیننده را به خود جلب می‌کند، دوربین اصلی در بالا و بلندگو در پایین، مشاهده می‌شود. قاب پشتی ‌را می‌توان باز کرد. زیر قاب پشتی جای باتری و زیر آن هم درگاه‌های سیم‌کارت با ابعاد اصلی و درگاه حافظه‌ی جانبی از نوع MicroSD درنظر گرفته شده‌ است.
    طراحی A369i با توجه به رده‌ی قیمت و بدنه‌ی پلاستیکی‌اش، فوق‌العاده زیبا و شکیل است و به‌عنوان یک گوشی رده‌پایین عالی به‌نظر می‌رسد. وزن این گوشی فقط ۱۲۰ گرم است که با توجه به باتری نسبتا سنگین آن، پذیرفتنی است. شاید تنها ایراد طراحی این گوشی با توجه به باتری و ابعاد کلی آن، قطر نزدیک به ۱۲ میلی‌متری‌اش باشد که در مقایسه با گوشی‌های امروزی زیاد است.

    صفحه‌ی نمایش

    برای گوشی A369i یک صفحه‌ی نمایش نه‌چندان باکیفیت ۴ اینچی درنظر گرفته شده است. رزولوشن این صفحه‌ی نمایش ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل است و در هر اینچش تقریبا ۲۳۳ پیکسل جا داده است. اما بی‌کیفیتی این گوشی به تعداد پیکسلش مربوط نمی‌شود؛ بلکه روشنایی اندک و عدم وجود حسگر روشنایی و مجاورت از جمله دلایلی هستند که می‌توان آن‌ها را به این بی‌کیفیتی نسبت داد. نمایش رنگ‌ها به لطف تراکم پیکسلی بالا خوب است؛ اما رنگ‌ها گرم نیستند و تمی آبی در صفحه‌ی نمایش به‌چشم می‌خورد. صفحه‌ی لمسی از کیفیتی پذیرفتنی برخوردار است. همچنین با توجه به استفاده نکردن از تکنولوژی IPS صفحه‌ی نمایش، زاویه‌ی دید مناسبی ‌دارد. در مجموع می‌توان گفت صفحه‌ی نمایش A369i با توجه به رده‌ی قیمتی‌اش قابل‌قبول است.

    سخت‌افزار، کارایی، سیستم‌عامل

    چیپست مدیاتک مدل MT6572 بهمراه ۵۱۲ مگابایت رم و ۴ گیگابایت حافظه داخلی سخت‌افزار A369i را تشکیل داده‌اند. پردازنده‌ی اصلی گوشی دو هسته‌ای و از نوع کورتکس A7 با قدرت پردازش ۱٫۲ گیگاهرتز و پردازنده‌ی گرافیکی هم از نوع “مالی ۴۰۰” است. با توجه به رم پایین و حافظه‌ی ۴ گیگابایتی که فقط ۱٫۲۵ گیگابایت از آن در اختیار کاربر است، نباید اجرای بازی‌های رده‌بالا یا حتی نصب برنامه به تعداد زیاد را از این گوشی انتظار داشت‌. البته بازی‌هایی مثل Temple Run 2 یا Subway Surf به راحتی در این گوشی اجرا می‌شوند.

    گوشی موبایل لنوو مدل A369i دو سیم کارت

    اندروید نسخه‌ی ۴٫۲٫۲ به عنوان سیستم‌عامل در کنار رابط کاربری لنوو برای این گوشی درنظر گرفته شده‌اند. این رابط کاربری بسیار روان است و آیکون‌های زیبایی برای جایگزین‌ شدن به‌جا‌ی‌ آیکون‌های پیش‌فرض اندروید دارد. البته منوها در این رابط کاربری تغییر زیادی نداشته‌اند و همان منوهای پیش‌فرض اندروید هستند. طراحان لنوو در A369i علاوه بر برنامه‌های پیش‌فرض، برنامه‌های زیادی هم در رابط کاربری قرار داده‌اند که برنامه‌های مدیریت فایل‌ها، اسکایپ، مرورگرهای مختلف و چند بازی را شامل می‌شوند.
    این گوشی دارای دو درگاه سیم‌کارت با سایز اصلی است و از شبکه‌ی ۳G هم پشتیبانی می‌کند. لنوو A369i بلوتوث نسخه‌ی ۳٫۰ هم برای استفاده از هدست و انتقال فایل دارد. تکنولوژی وای-فای هم برای اتصال به اینترنت مهیاست؛ اما از NFC و GPS خبری نیست. رادیوی FM هم جزو دیگر امکانات پیش‌فرض این گوشی است.

    دوربین

    برخلاف بسیاری از گوشی‌های امروزی، در A369i تنها یک دوربین وجود دارد. کیفیت این دوربین ۲ مگاپیکسل است و کیفیت تصاویر ثبت‌شده با آن خوب‌ نیست‌. همچنین نویز زیادی هم در تصاویر مشاهده می‌شود و مرز رنگ‌ها حفظ نشده است. در مجموع دوربین A369i حرف‌ زیادی‌ برای گفتن ندارد. البته بخش تنظیمات، انتخاب‌های نسبتا کاملی ‌دارد. با استفاده از این گوشی می‌توان تصاویری با افکت‌های رنگی ثبت کرد. همچنین عکاسی پی‌درپی یکی از امکانات دوربین این گوشی است. ویدیوهای تهیه‌شده با این دوربین هم کیفیت قابل‌قبولی ندارند و با صدای منو ضبط می‌شوند.

    جمع بندی

    طراحی لنوو A369i با توجه به رده قیمتی اش مناسب است و جنس بدنه پلاستیکی آن هم می‌تواند انتظار مصرف‌کننده‌ها را برآورده کند. رزولوشن صفحه‌ی نمایش این گوشی پذیرفتنی است؛ اما نمایش رنگ‌ها در آن با تمی آبی همراه است. باتری گوشی هم ظرفیت قابل‌قبولی دارد. اما در مقابل، دوربین این گوشی در ثبت تصاویر با کیفیت بالا ناتوان است.

    در نهایت خرید این گوشی را به‌ کسانی که برای انجام کارهای روزمره به یک گوشی با حداقل امکانات نیاز دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

    منبع : دیجیکالا digikala.com

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب خارجی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی