افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » تفاوت گیربکس CVT و معمولی چیست؟

    تفاوت گیربکس CVT و معمولی چیست؟

    سیستم انتقال قدرت متغیر(CVT) که به آن انتقال قدرت پیوسته هم گفته می‌شود، یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک است که به شکل یکپارچه نسبت‌ دنده را عوض کردن می‌دهد.

    تفاوت گیربکس CVT و معمولی چیست؟

    به روایت گروه خبری صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، سیستم CVT با سیستمهای انتقال قبلی که تعداد دنده‌های ثابت را در اختیار راننده قرار می‌داد، تفاوت داشته به طوریکه در هر وقت به محور خروجی اجازه می‌دهد سرعت مناسب و نسبت دنده مناسب را بدون وجود محدودیت و باتوجه به شرایط موجود، گزینش و حفظ نماید.

    سیستم CVT با استفاده از دو محور(پولی) که یکی به موتور و دیگری به چرخ‌ها متصل می‌شود(مانند دوچرخه‌های دنده‌ای که با زنجیر نسبت دنده‌ها عوض کردن می کند) به شکلی ملایم انتقال نسبت دنده میان دنده‌های سبک و سنگین را انجام می‌دهد.

    تفاوت گیربکس CVT و معمولی چیست؟

    در خودرو‌های دارای سیستم CVT نیز همانند گیربکس های اتوماتیک عادی؛ دو پدال (گاز و ترمز) و شکل اهرم کنترل دنده‌‍ P-R-N-D-L وجود دارد ضمن اینکه با استفاده از پدال های تعویض دنده در پشت فرمان، امکان تعویض دنده به صورت دستی نیز وجود دارد. با وجود این بر خلاف سیستم‌های اتوماتیک قدیمی، شما عوض کردن در دنده‌ها و سیستم انتقال را احساس نمی‌کنید و صدای خاصی هم نخواهید شنید(تغییر اوضاع دنده به صورت نرم). این سیستم دور موتور را جهت حالت شتاب گیری و یا مصرف سوخت متعادل به خوبی مدیریت می‌کند.

    با کمک این سیستم، در لحظه به ماکزیمم قدرت و بهینگی مصرف سوخت به شکل همزمان دسترسی پیدا کنید. این سیستم در مصرف سوخت کمتر و شتاب زیاد تاثیر چشم گیری ایجاد می کند.

    جالب است که بدانید داوینچی در سال ۱۴۹۰ نخستین سیستم انتقال CVT را طراحی کرد. اتومبیل سازان آلمانی تا اواخر دهه‌ی ۵۰ میلادی هم از این سیستم استفاده می‌کردند ولی محدودیت‌های تکنیکی این سیستم که اجازه‌ انتقال قدرت بالاتر از ۱۰۰ اسب بخار را نمی‌داد، باعث به حاشیه رفتن CVT شد.

    سیستم انتقال قدرت متغیر(CVT) که به آن انتقال قدرت پیوسته هم گفته می‌شود، یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک است که به شکل یکپارچه نسبت‌ دنده را عوض کردن می‌دهد.

    در اواخر دهه‌‌ی ۸۰ و ابتدای دهه‌ی ۹۰ سوبارو و هوندا دوباره CVT را به بازار بازگرداندند و با بهبود‌های انجام گرفته در ابتدای قرن جدید،CVT امروزه در خودروهای میتسوبیشی و دیگر سازندگان ماشین کاربرد دارد و روز به روز در حال فراگیر شدن است.

    انتهای پیام/

    آشنایی با سیستم گیربکس CVT

    واژه های کلیدی: داوینچی | استفاده | میلادی | محدودیت | موتور | سیستم | سوبارو | انتقال

    تفاوت گیربکس CVT و معمولی چیست؟

    تفاوت گیربکس CVT و معمولی چیست؟

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب خارجی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • چاپ کتاب آمازون