كسي كه هرگز تحت فشار نزيسته باشد، آزادي را لمس نمي كند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » تغذیه ، رژیم و تناسب اندام » آسیب ها و ضررهایی که مواد غذایی می توانند به بدن برسانند+باکتری های دردسرساز مواد غذایی

    آسیب ها و ضررهایی که مواد غذایی می توانند به بدن برسانند+باکتری های دردسرساز مواد غذایی

    آسیب ها و ضررهایی که مواد غذایی می توانند به بدن برسانند+باکتری های دردسرساز مواد غذایی

    در اکثر مواد غذایی که ما مصرف می کنیم، باکتری های غذایی مختلفی وجود دارند که در صورت بی توجهی به آن ها گرفتار بیماری های مختلفی می شویم.
    آسیب ها و ضررهایی که مواد غذایی می توانند به بدن برسانند+باکتری های دردسرساز مواد غذایی

    آسیب ها و ضررهایی که مواد غذایی می توانند به بدن برسانند+باکتری های دردسرساز مواد غذایی
    به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران،بسیاری از مسمومیت های غذایی که در انسان به وجود می آید می تواند زنگ خطری برای سلامتی باشد چرا که انسان های زیادی در جهان حتی بر اثر ساده ترین مسمومیت جان خود را از دست داده اند.
    دکتر میندی کاستلو  رییس سازمان غذا و داروی آمریکا در خصوص مسمومیت های غذایی می گوید:  مسمومیت یک بیماری مرموزی است که متاسفانه نشانه و علائم خاصی ندارد و در افراد به صورت ناگهانی ظاهر می شود.
    وی ادامه می دهد: اسهال ، شکم درد ، استفراغ و کاهش آب بدن از علائم جدی و اولیه مسمومیت های غذایی بوده و افراد جوان ، زنان باردار و سالمندانی که سیستم ایمنی بدن شان آسیب پذیر است بیشتر در معرض مسمومیت های غذایی قرار دارند.
    در این گزارش اصلی ترین مواد غذایی که عامل مسمومیت های شدید می باشند، معرفی شده است:
    سبزیجات
    کاهو ، اسفناج ، کلم بروکلی و دیگر سبزیجات برگ دار سرشار از مواد مغذی بوده که ممکن است باکتری های زیادی را حمل کنند.
    بر اساس گزارش سازمان غذا و دارو آمریکا میکروب لیستریا در اثر شستن نامناسب سبزیجات به سیستم گوارشی نفوذ کرده و مشکلات زیادی را به وجود می آورد. مدفوع گاوی که در ساقه گیاهان برگ دار نفوذ می کند یکی دیگر از عواملی است که باعث مشکلات گوارشی شدید در بین طرفداران میوه و سبزی می شود.
    تخم مرغ
    تخم مرغ یک غذای مقوی برای صبحانه محسوب می شود ولی در این ماده غذایی بیماری سالمونلا که از طریق تخمدان مرغ کاملا به شکل پنهانی وارد تخم مرغ شده وجود دارد  و افراد مصرف کننده را دچار مشکلات متعددی می کند.
    دکتر جنیفر رییس مرکز سرطان شناسی در این رابطه می گوید : بهترین راه استفاده از تخم مرغ جوشاندن آن در دمای ۱۰۰ درجه بوده تا میکروب های سالمونلای آن کشته شده و صدمه ای به سیستم ایمنی فرد وارد نشود.
     این کارشناس ادامه می دهد: اگر افراد بخواهند تخم مرغ رتا به صورت نیمرو استفاده کنند بهتر است آن را ۲ روز زیر آفتاب نگه دارند تا میکروب های آن از بین برود.
    ماهی تن
    این ماهی ممکن است حاوی بیماری اسکوم بروتکسین بوده که در اثر  زیاده روی در مصرف آن افراد دچار سردرد، گر گرفتگی و گرفتگی عضلات می شوند.
    برای پخش نشدن سم اسکوم بروتکسین در بدن باید پس از صید این نوع ماهی از آب آن را در محیط سرد و یخچال نگه داری کرد تا سم موجود در آن از بین برود.
    سیب زمینی
    این ماده غذایی حاوی بیماری های مختلفی از جمله بو تو لینوم و کولی بوده و ۳۰ درصد از بیماری ها در اثر مصرف نادرست آن بروز پیدا می کنند.
    دکتر پلانکت می گوید: قبل از مصرف سیب زمینی ابتدا آن را به طور کامل شسته و سپس آن را خشک کنید زیرا رطوبت سبب جذب میکروب شده و فعالیت های باکتری ها را افزایش می دهد.
    پنیر نرم
    استفاده پنیری که از شیر غیر پاستوریزه تهیه شده سبب بروز بیماری های متعددی شده و همین امر باعث زنده شدن میکروب لیستریا در بدن افراد می شود.
    در سال ۲۰۱۵ویروس لیستریا سبب بیمار شدن ۳۰ مورد از مردم آمریکا شده که از این تعداد سه نفر جان خود را از دست دادند. برای در امان ماندن از این ویروس باید حتی الامکان از پنیرهای پاستوریزه استفاده کرد.
    بستنی
    هنگامی که بستنی با شیر آلوده درست شود ویروس لیستریا داخل آن رشد کرده و این عامل ، سبب بروز بیماری  های مختلفی در افرادمی شود.
    طی چند ماه اخیر شیوع میکروب لیستریا سبب مسمومیت های شدید در بین اهالی ۴۱ ایالت آمریکا شد و یکی از بزرگترین کارخانجات بستنی سازی این کشور را به تعطیلی کشاند.
    پلانکت در این باره می گوید: زنان باردار و افراد سالمند از مصرف بستنی های تهیه شده از شیر غیر پاستوریزه جدا جلوگیری کنند.
    گوجه فرنگی
    گوجه فرنگی سرشار از ویتامین سی و لیکوین بوده اما در بعضی از اوقات ویروس سالمونلا در ریشه آنها نفوذ می کند و بیماری های مختلفی را به وجود می آورد.
    پلانکت در این باره می گوید: برای از بین بردن میکروب سالمونلا باید گوجه فرنگی را ۲۰ ثانیه قبل از مصرف شست و شو داد تا میکروب های در کمین مانده از روی پوست آن جدا شوند.
    توت ها
    توت های رنگی حاوی آکسیدان های قوی و ضد سرطان بوده که در بعضی از مواقع انگل های موجود در آن به نام “سیکلوسپرا”  باعث اسهال، کم آبی بدن ، دل درد شدید و معده درد می شود.
    دکتر پلانکت می گوید: قبل از مصرف این میوه باید آن را ۲۰ ثانیه شستشو داد تا خطر ابتلا به این بیماری به حداقل برسد.
    طالبی
    در اثر مصرف طالبی آلوده به میکروب سالمونلا در سال گذشته ۹۴ نفر راهی بیمارستان شدند که نیمی از آن ها به علت بی توجهی به مسائل بهداشتی جان خود را از دست دادند.
    پلانکت می گوید: بهتر است طالبی را در یخچال نگهداری کرد و در زمان مصرف آنها را به خوبی شست.افراد در هنگام خرید طالبی باید نوع رسیده آن را انتخاب کنند و حتی الامکان از خرید طالبی نارس اجتناب کنند.
    گفتنی است ، همه مواد غذایی در عین حال که سرشار از ویتامین و خاصیت هستند در صورت مصرف نادرست می توانند عامل بروز بیماری های خطرناکی شده و افراد زیادی را راهی بیمارستان ها کنند که با بکارگیری راه حل های دکتر پلانکت کارشناس تغذیه غذا  و داروی آمریکا می توان تا حدود زیادی از مسمومیت های غذایی جلوگیری کرد.
    آسیب ها و ضررهایی که مواد غذایی می توانند به بدن برسانند+باکتری های دردسرساز مواد غذایی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • جعبه هدیه کتاب
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • چاپ کتاب اورجینال
  • کتاب های الکترونیک اورجینال