اتحادتان را در تمام زندگی حفظ کنید تا همیشه پایدار و سرافراز باشید.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » از آپارات و شکایت مطرح شده بدانید/پاسخ آپارات به شکایت طرح شده از طرف صدا و سیما

    از آپارات و شکایت مطرح شده بدانید/پاسخ آپارات به شکایت طرح شده از طرف صدا و سیما

    از آپارات و شکایت مطرح شده بدانید/پاسخ آپارات به شکایت طرح شده از طرف صدا و سیما

    %d8%a2%d9%be%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d8%aa

    از آپارات و شکایت مطرح شده بدانید/پاسخ آپارات به شکایت طرح شده از طرف صدا و سیما

    چند روز پیش خبری در رسانه‌ها منتشر شد که حاکی از شکایت صداوسیما از سرویس آنلاین آپارات بود. متعاقب آن اپلیکیشن‌های آپارات از کافه بازار حذف شدند. در مدت زمان اندکی که از انتشار این خبر می‌گذرد، بسیاری از فعالان IT ایران به رویکرد اخیر صداوسیما در محدود کردن فعالیت‌های اینترنتی شرکت‌های داخلی، واکنش نشان داده‌اند. حالا مدیر آپارات به اظهارات مدیر مالکیت معنوی صداوسیما واکنش نشان داده است. در ادامه با جزییات بیش‌تری به این موضوع پرداخته شده است.

    از روز یکشنبه ۲۵ مهر، شکایت صداوسیما از آپارات به موضوعی داغ در رسانه‌های ایران تبدیل شد. ماجرا از این قرار است که سازمان صداوسیما از سایت «آپارات»، «آپارات کودک» و سایت سینمای خانگی آپارات، «فیلیمو» شکایت کرده است. برای این‌که بیشتر در جریان این موضوع قرار بگیرید، اول از همه درباره‌ی دلایل شکایت صداوسیما بخوانید:

    یک روز پس از این‌که موضوع شکایت صداوسیما از آپارات رسانه‌ا‌ی شد، این نهاد به سکوت خود پایان دارد. مدیر مالکیت فکری و حقوق بین‌الملل سازمان صداوسیما در این‌باره اظهارنظر کرد. این مقام مسوول می‌گوید شکايت مذکور مربوط به سال گذشته است. مدیر مالکیت فکری و حقوق بین‌الملل سازمان صداوسیما دو دلیل عمده را برای شکایت از آپارات برشمرده:

    ۱) نقض حقوق مالکيت فکری سازمان صداوسیما

    ۲) عدم اخذ مجوزهای لازم از سازمان صداوسیما برای فعاليت در عرصه‌ی صوت و تصوير فراگیر در فضای مجازی

    حالا مدیر آپارات به اظهارنظر این مسوول صداوسیما واکنش نشان داده است. محمد جواد شکوری مقدم، مدیر آپارات به دلیل اصلی شکایت صداوسیما پرداخت و گفت:

    موضوع و جزییات شکایت که در شعبه‌ی ١٢ دادسرای فرهنگ و رسانه مطرح‌ شده، امری قضائی است و نه رسانه‌ای. این‌جانب دیروز با حضور در شعبه مذکور به‌طورکلی از مفاد شکایت آگاه شدم و توضیحاتی دراین‌باره به مقام محترم قضائی ارائه دادم و ان‌شاءالله در آینده‌ی نزدیک، دلایل قانونی و مستندات لازم در لایحه‌ای از سوی وکیل این‌جانب به شعبه‌ی ١٢ تقدیم خواهد شد.

    در ادامه مدیر آپارات به مجوزها و دستاوردهای این شرکت و سرویس آپارات پرداخت. او در بخشی از صحبت‌هایش گفت:

    اما درباره‌ی نقض حقوق مالکیت فکری سازمان و نداشتن مجوزهای لازم، ضمن جلب‌توجه شما به قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مفاد ماده‌ی ٢ آن و همچنین مفاد آیین‌نامه سازمان‌دهی و توسعه‌ی رسانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال، موضوع تصویب‌نامه‌ی مورخ ۱۳۸۹/۰۸/۰۳ هیات وزیران به اطلاعتان می‌رسانم. سایت آپارات و شرکت متولی آن، به‌جز مجوزهای دیگر دارای مجوز رسانه کاربرمحور موضوع ماده ٢ آیین‌نامه مذکور از مرکز رسانه‌های دیجیتال بوده ضمن آنکه در جشنواره‌ی تولید محتوای دیجیتال که در شهریورماه امسال برگزار شد، ازسوی معاون محترم وزارت ارشاد و رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آقای موسویان، سایت آپارات به‌عنوان پربیننده‌ترین رسانه دیجیتال ایرانی اعلام شد. مضافا آن‌که در همان جشنواره، رئیس محترم بنیاد علمی نخبگان، آپارات و استارت‌آپ‌های دیگر ایرانی را جزء هفت رتبه‌ی اول الکسا در ایران معرفی کردند. به‌جز این، سایت فیلیمو نیز دارای مجوز سامانه نمایش درخواستی VOD از سازمان سینمایی و امور وزارت ارشاد است. بنابراین فعالیت‌های این مجموعه تماما منطبق بر قوانین و مقررات جاری کشور و دارای مجوز است. آقای فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در مصاحبه‌ی مورخ ٢٣ مهر خود درباره‌ی سایت‌های آپلود فیلم و آثار تصویری نکاتی را مطرح کردند از جمله «باید کسانی که اجازه دارند در این سایت‌ها فیلم آپلود کنند، مشخص باشند» که در سایت کاربرمحور آپارات این نکته مهم رعایت می‌شود و همچنین ایشان درباره عملکرد این سایت‌ها نیز بیان کرده‌اند وظیفه و مسئولیت با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و همچنین درباره‌ی مفهوم صوت و تصویر فراگیر گفتند اختلاف‌نظرهایی وجود دارد که در حال بحث و گفت‌وگو درباره آن‌ها هستیم.

    شکوری مقدم همچنین به صحبت‌های مدیرکل مالکیت فکری و حقوق بین‌الملل سازمان صداوسیما واکنش نشان داد و تاکید کرد:

    برایند کلی مجموعه‌ی این موارد و نیز مقررات مندرج ذیل سایت آپارات بیانگر این امر است که مسئولیت تخلفات احتمالی محتوای ویدیو بارگذاری‌شده با آپلود‌کننده‌ی آن است و مسئولیت سایت به‌طور خلاصه طبق قوانین و مقررات جاری محدود به حذف ویدئو از سایت به دستور مراجع قضائی و قانونی ذی‌ربط ازجمله کمیته‌ی مصادیق جرائم رایانه‌ای یا درخواست‌کننده‌ای است که حق کپی‌رایت وی یا سایر حقوق قانونی وی ازسوی آپلودکننده نقض شده باشد. اما تاکنون سازمان صداوسیما باوجود حضور در کمیته مصادیق نه از طریق کمیته و نه رأسا هیچ اخطار یا نامه یا درخواستی برای حذف ویدئویی که آن را ناقض حق کپی‌رایت خود می‌داند، به سایت آپارات ارسال نکرده‌اند. جالب آنکه تعدادی از شبکه‌های صداوسیما و برنامه‌های آن‌ها راسا درخواست ایجاد کانال اختصاصی بروی سایت آپارات را داشته‌اند.

    مدیرکل مالکیت فکری و حقوق بین‌الملل سازمان صداوسیما در انتهای مصاحبه‌ی خود اعلام کرده‌اند مقدمات جلوگیری از چنین تخلف‌هایی در سرویس‌های خارجی نیز در اداره کل مالکیت‌های فکری سازمان فراهم شده و در آینده از نقض حقوق مالکیت فکری سازمان به‌وسیله‌ی آن‌‌ها جلوگیری خواهد شد. توجه به منافع ملی و رسم مروت ایرانی ایجاب می‌کرد برای احقاق حق اول سراغ سرویس‌های خارجی قدرتمند و جهانی می‌رفتند و پس از غلبه بر ایشان از سایت‌های داخلی چون آپارات شکایت می‌کردند.

    درخصوص موضوع شکایت اخیر صداوسیما، می‌بینیم که کانال‌های تلگرام و اینستاگرام در شبکه‌های صدا وسیما تبلیغ می‌شود. حال آنکه تمامی این محتواها بدون اخذ مجوز قانونی  و رعایت حقوق مالکیت معنوی بروی آنها قرار دارد.

    از آپارات و شکایت مطرح شده بدانید/پاسخ آپارات به شکایت طرح شده از طرف صدا و سیما

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری