حافظه، پرونده تخيل و گنجينه عقل، دفتر ثبت وجدان و مخزن انديشه است.(بازيل
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » آرایش و زیبایی » سلامتی پوست و مو » بهترین روش برای خلاص شدن از شر شپش سر+راهکار

    بهترین روش برای خلاص شدن از شر شپش سر+راهکار

    بهترین روش برای  خلاص شدن از شر شپش سر+راهکار

    چگونه از شر شپش سر خلاص شویم

    بهترین روش برای  خلاص شدن از شر شپش سر+راهکار

    شپش سر حشره ی ریز انگلی است که به سر انسان هجوم می اورد و از خون فرد تغذیه می کند. در کودکان شپش سر شایع تر است که معمولا در نتیجه انتقال مستقیم شپش از فردی به فرد دیگر است. شپش سر نشانه ای از بهداشت ضعیف نیست و باعث بیماری های عفونی نمی شوند. هر چند شواهد علمی کمی از اثر بخشی درمان های طبیعی وجود دارد اما ممکن است بتوان به کمک آنها و بدون استفاده از مواد شیمیایی این مزاحمان را کشت.

     

    چگونه

    ۱

    با استفاده از یک شانه ی دندانه ریز موهای مرطوب خود را شانه کنید. بدین صورت ممکن است با تکرار آن در طی چند هفته از شر شپشها و تخم های انها خلاص شوید. از نور برای روشن کردن پوست سر جهت دید بهتر استفاده کنید. ذره بین هم در این مورد می تواند به کمک شما بیاید. از کف سر تا انتهای مو به آرامی شانه بکشید. پس از شانه کردن هر قسمت شانه را با دستمال و آب گرم بشویید تا تخم ها و شپش از قسمتی به قسمت دیگر منتقل نشوند.

    ۲

    از روغن مو استفاده کنید. برخی شواهد نشان می دهند که استفاده از روغن گیاهان طبیعی می تواند باعث کشتن شپش و تخم آن و تسکین خارش شود. استفاده از روغن هایی مانند روغن درخت چای، روغن رازیانه، و زیتون برای شپش و رشک آن مفید است. همچنین می توانید از روغن های گیاهی استفاده کنید که حاوی نرولیدول هستند. نمونه هایی از این نوع روغن شامل شکوفه پرتقال، زنجبیل، گل یاس، و اسطوخودوس می شود.روغن را به موی خود بمالید و یک کلاه دوش پلاستیکی روی سرتان بکشید. سپس روی آن حوله بکشید. یک ساعت صبر کنید و پس از ان موهای خود را کاملا بشویید.

    ۳

    شپش و رشک آن را یک شبه خفه کنید. موادی به موهای خود بزنید تا مانع رسیدن هوا به شپش شوند و همه را یک جا خفه کند. سس مایونز، روغن زیتون، کره، یا وازلین از این نظر بسیار خوب عمل می کنند. مقدارر زیادی از این مواد را به انتخاب خود به موهایتان بزنید و یک کلاه روی آن بکشید و یک شب تا صبح صبر کنید. صبح موهای خود را با روغن بچه و شامپو بشویید و خوب آبکشی کنید. دقت کنید که به دلیل ماهیت خاص این مواد تمیز کردن مو کاری زمان بر است. این فرآیند را چند شب متوالی انجام دهید.

    ۴

    مو را با آب و سرکه آبکشی کنید. پس از موفقیت در کشتن شپش و رشک آن، مخلوطی از ۵۰٪ آب و ۵۰٪ سرکه درست کنید. این مخلوط به حل اجساد شپش و نیز از بین بردن هرگونه شپش سمج در موها کمک می کند.

    ۵

    از به کارگیری محصولات قابل اشتعال جدا خودداری کنید. مهم نیست که کدام درمان طبیعی را برای کشتن شپش انتخاب می کنید، هرگز از مواد قابل اشتعال بر روی موهای خود استفاده نکنید. نفت سفید و بنزین می تواند آسیبی جدی به سلامت شما وارد کند و خطر اشتعال مو افزایش می یابد.

    ۶

    بعد از کشتن شپش های موی سر برای جلوگیری از ابتلای مجدد در اثر استفاده از اقلام شخصی به موارد زیر توجه کنید: وسایل شخصی فرد را تمیز کنید. اگر چه شپش معمولا بیشتر از یک روز زنده نمی ماند اما بهتر است تمام اقلام شخصی فرد مبتلا را بشویید. هر وسیله ای که فرد در طی سه روز گذشته با آنها سر و کار داشته و به خصوص به موهایش مالیده است را تمیز کنید. ملحفه و لباس ها را با آب گرم و صابون بشویید. آب باید حداقل ۱۳۰ درجه فارنهایت (یا ۵۴٫۴ درجه سانتیگراد) باشد. وسایلی مانند شانه، برس، و لوازم جانبی مو را در آب گرم و صابون به مدت ۵-۱۰ دقیقه قرار دهید. هر چیزی را که نمی توانید تمیز کنید دور بریزید.

    ۷

    با منبع آلودگی تماس بگیرید. مدارس و مراکز مراقبت از کودکان بیشتر منابع بروز شپش هستند، هر چند که ممکن است از هر جای دیگری نیز شیوع پیدا کرده باشند. با محل های احتمالی انتقال تماس بگیرید و آنها را از احتمال ابتلا و انتقال به سایر افراد آگاه کنید. از آنها بخواهید منبع آلودگی را بیابند.

    ۸

    وسایل شخصی را جدا کنید. به طور کلی، جدا کردن وسایل شخصی تا آنجا که ممکن است ایده ی بسیار خوبی است. این کار می تواند خطر ابتلا به شپش و رشک و انتقال به سایرین را به حداقل برساند. قلاب های آویزان شدن کت و حوله را تا جایی که ممکن است از یکدیگر با فاصله قرار دهید. تنها از شانه، برس و حوله خود استفاده کنید.

    ۹

    به دکتر خود مراجعه کنید. اگر در کشتن شپش موفق نیستید، حتما به پزشک مراجعه کنید. شاید به درمانهای تخصصی نیاز باشد. پزشک می تواند کرم یا شامپوی شیمیایی مخصوص کشتن شپش را تجویز کند. شاید پزشک با معاینه تشخیص دهد که شما به شپش مبتلا نیستید و به دلیل شوره سر، بقایای بافت مرده مو روی ساقه، بافت زخمی، و سایر حشرات کوچک در مو فکر می کنید دچار شپش شده اید. در این صورت درمان لازم را برای شما تجویز خواهد کرد.

    بهترین روش برای  خلاص شدن از شر شپش سر+راهکار

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • افست کتاب لاتین