برخي برده به دنيا مي آيند، ديگران برده مي شوند و باز عده اي به سوي برده داري جذب مي شوند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » نرم افزار » دانلود و معرفی بهترین اپلیکیشن‌های ورزشی برای ios و اندروید/مقایسه بین نرم افزار های ورزشی

    دانلود و معرفی بهترین اپلیکیشن‌های ورزشی برای ios و اندروید/مقایسه بین نرم افزار های ورزشی

    دانلود و معرفی بهترین اپلیکیشن‌های ورزشی برای ios و اندروید/مقایسه بین نرم افزار های ورزشی

    در حال حاضر اپلیکلیشن‌های زیادی برای ردگیری میزان تحرک ما وجود دارند. اما کدام یک از آن‌‌ها گزینه‌ی بهتری است؟ در ادامه با دیجی‌کالا مگ باشید تا مقایسه‌ای اجمالی از بهترین گزینه‌های موجود را مطالعه کنید.

    در این مقایسه تنها گزینه‌هایی وجود دارند که در هر دو بستر iOS و اندروید در دسترس هستند. به‌علاوه همه‌ی آنها امکان ارتباط با دیگر اپلیکیشن‌ها، سرویس‌ها یا گجت‌ها را دارند که امکاناتی جانبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در همه‌ی آنها امکان اشتراک‌گذاری مسیر یا مقداری که کاربر دویده، -به صورت انتخابی- در فیسبوک گنجانده شده و در همه می‌توانید بدون اجبار به ثبت‌نام در سرویس یا داشتن یک دستبند سلامتی، وضعیت پیاده‌روی یا دویدن خود را تنها با کمک گوشی ردگیری کنید؛ تنها لازم است تلفن هوشمند خود را به همراه یکی از این اپ‌ها به همراه داشته باشید.

     

    اپلیکیشن Nike+ Running: رایگان، ساده و سریع

    2-rjipifarawhrkd3jngou

    دانلود و معرفی بهترین اپلیکیشن‌های ورزشی برای ios و اندروید/مقایسه بین نرم افزار های ورزشی

    اپلیکیشن Nike+ Running یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های این حوزه است و در App Store و Play Store بیشترین تعداد دانلود را به خود اختصاص داده است. این اپلیکیشن از ظاهری جذاب برخوردار است و امکان ردگیری زمان و مسیری که دویده‌اید را بدون تبلیغات مزاحم یا اجبار به ارتقای حساب کاربری و خرید امکانات تازه، به شما می‌دهد. امکانات متنوعی مانند توقف خودکار و پلن‌های تمرین در این اپلیکیشن به صورت رایگان در اختیار شماست؛ در حالی که برای دسترسی به همین امکانات در سایر اپ‌ها ملزم به پرداخت پول هستید.

     

    شروع

    با کمک Nike+ Running انتخاب مدت‌زمان دویدن، انتخاب مسیر یا ثبت رکورد شخصی در سرعت یا مسافت، به راحتی پیش از آغاز هر بار دویدن قابل تنظیم است.

    چه می‌شنوید؟

    به هنگام استفاده از این اپلیکیشن امکان پخش موزیک‌هایی که در گوشی خود دارید وجود دارد. همچنین کاربران آیفون می‌توانند به راحتی به پلی‌لیست‌های  اسپاتیفای گوش دهند یا با انتخاب موسیقی بر اساس خواننده، ژانر موسیقی یا ترکیب آنها از ایستگاه‌های رادیویی، به بازدهی دویدن خود در طول مسیر، بیافزایند. موسیقی وقتی شما دویدن را متوقف می‌کنید به صورت خودکار متوقف می‌شود.

    در طول مسیر، یک دستیار صوتی، مدت زمان، مسیر و قدم‌های برداشته شده را در هر کیلومتر مسیر -یا هر بازه دیگر که قابل تنظیم است- یادآوری می‌کند. در دفعاتی که دویدن را بر اساس مسافت تنظیم کرده باشید، دستیار صوتی زمانی را که نصف مسیر را هم طی کنید، به شما خبر می‌دهد.

    در صورتی که حساب فیسبوک خود را به Nike+ Running وصل کرده و تنظیماتی را اعمال کنید، هر بار که در طول مسیر کسی بر روی کلید Like کلیک یا تپ کند به شما خبر داده می‌شود.

    در پایان فعالیت

    پس از پایان مسیر، درباره‌ی حس کاربر، نوع مسیر (آسفالت، خاکی، ساحلی و …) و نوع کفش سوال می‌شود. همچنین امکان ضمیمه کردن یک تصویر هم وجود دارد. ضمن اینکه شما نقشه رنگی مسیری که دویده‌اید را هم مشاهده می‌کنید. هر جا که تندتر دویده باشید با رنگ سبز و هر جا که سرعت‌تان کم شده باشد با رنگ متمایل به قرمز مشخص خواهد بود.

    قابلیت‌های ارتباطی

    امکانات یک شبکه اجتماعی کوچک هم در این اپلیکیشن گنجانده شده که با کمک آن می‌توانید میزان مسیری که شما یا دوستان‌تان دویده‌اید را مشاهده کنید. همچنین امکان ایجاد چالش گروهی بین شما و دوستان‌تان که از +Nike استفاده می‌کنند وجود دارد. برای مثال می‌توانید دوستان‌تان را با ۱۰۰ کیلومتر دویدن در تابستان به چالش دعوت کنید.

    امکانات تمرینی

    پلن‌های تمرینی متفاوتی با مسیرهای مختلف برای تازه‌کارها، نیمه‌حرفه‌ای‌ها و حرفه‌ای‌ها در این اپ گنجانده شده. اپلیکیشن به شما سطح‌تان را بر اساس میزانی که قبلا با آن دویده‌اید نشان می‌دهد. پس از آن از شما در مورد بازه زمانی‌ای که قصد دویدن تمرینی منظم دارید، سوال می‌شود. سپس اپلیکیشن با توجه به سابقه‌ی فعالیت‌های فیزیکی و برنامه‌ای که خودتان از آن می‌خواهید، مثل یک مربی یک برنامه‌ی چند هفته‌ای مشخص را تنظیم و به شما ارایه می‌کند.

    نقاط ضعف

    متاسفانه امکان ارتباط بسیاری از گجت‌های ردگیری سلامت به +Nike وجود ندارد. تنها نمونه‌هایی مثل TomTom ،Netpulse ،Garmin و Wahoo قابل اتصال به این اپلیکیشن هستند. به‌علاوه امکانات +Nike برای یافتن مسیرهای متنوع‌تر و همچنین تحلیل دقیق آمارهای ثبت شده، محدود است و تمرکز آن بیشتر بر روی افزایش مجموع مسیر طی شده توسط کاربر است.

     

    اپلیکیشن MapMyRun: برای کاشفان

    3-betm3t222ztuxhzxlyoi

    دانلود و معرفی بهترین اپلیکیشن‌های ورزشی برای ios و اندروید/مقایسه بین نرم افزار های ورزشی

    پیش از پیدایش اپلیکیشن‌های ردگیری میزان فعالیت فیزیکی، سایت MapMyRun ابزاری برای اندازه‌گیری مسافت‌های مختلف بود. به وسیله‌ی آن بدون نیاز به استفاده از ماشین یا دوچرخه و کیلومترشمار آنها، میشد مسیرهای مختلف را اندازه گرفت. اما در اپلیکیشن MapMyRun امکان ردگیری مسیر دویده شده نیز وجود دارد.

     

    شروع

    در این اپلکیشن در ابتدا نوع فعالیت و نوع کفش مشخص می‌شود و سپس می‌توانید دویدن را شروع کنید. امکان انتخاب مسیرهایی که قبلا خودتان انتخاب کرده یا دویده‌اید یا سایر افراد در آن محل دویده‌اند، مثل یک سرگرمی جذاب خواهد بود. برای سادگی بیشتر، امکان یافتن یا ساختن مسیرهای ویژه از طریق سایت و ارسال آن به گوشی هم وجود دارد.

    چه می‌شنوید؟

    در نسخه آیفون این اپلیکیشن کاربران می‌توانند در هنگام دویدن موزیک‌های گوشی خود را هم پخش کنند اما این امکان از طریق پلیر داخل MapMyRun نسخه‌ی اندروید وجود ندارد و باید به اپلکیشن‌های پخش موسیقی خود مراجعه کنید. پیغام‌های صوتی اپلیکیشن هم مسافت، زمان و قدم‌ها را برای مشترکان ویژه که ماهانه ۵٫۹۹ و سالانه ۲۹٫۹۹ دلار هزینه پرداخت کرده‌اند، اعلام می‌کند.

    در پایان فعالیت

    پس از پایان کار جداولی که تغییرات سرعت در مسیر دویدن در آن به چشم می‌آید، به همراه نشانه‌هایی برای اینکه بفهمید در چه نقاطی سرعت‌تان کم و زیاد شده نمایش داده می‌شود. برای کاربران ویژه امکان مشاهده‌ی ضربان قلب و سایر امکانات هم وجود دارد.

    قابلیت‌های ارتباطی

    امکان اضافه کردن کاربران MapMyRun و اشتراک‌گذاری فعالیت‌ها در اپلیکیشن وجود دارد. کاربران ویژه می‌توانند مسیری که خودشان یا دوستان‌شان دویده‌اند یا در حال دویدن‌ش هستند، روی نقشه مشاهده کنند. این قابلیت Live Tracking نام‌گذاری شده است.

    به‌علاوه در MapMyRun چیزی تحت عنوان Course وجود دارد که در واقع هر کدام از آنها بخش‌هایی از مسیرهای تعیین شده توسط سایت یا کاربران هستند. هر مسیر برای خود لیستی از کاربران دارد که آن را در سریع‌ترین زمان ممکن دور زده‌اند. به‌علاوه از گیمیفیکیشن هم در این اپلیکیشن بهره برده شده و با اعطای مدال‌هایی به افرادی که بهترین رکوردها را ثبت کرده‌اند، در کاربران انگیزه ایجاد می‌شود.

    امکانات تمرینی

    کاربرانی که از سرویس پولی این اپلیکیشن استفاده می‌کنند، می‌تواند از امکانات تمرینی آن هم برای مسیرهایی با مسافت‌های متنوع، بهره‌مند شوند. به‌علاوه امکان ثبت اهداف هفتگی برای مسافت‌های مشخص یا بر اساس زمان فعالیت یا دفعات فعالیت نیز وجود خواهد داشت.

    همچنین چالش‌ها نیز در آن گنجانده شده‌اند. اما چالش‌ها مثل +Nike تنها بین دوستان نخواهند بود. به جای آن، شرکت‌هایی اسپانسر برخی چالش‌ها می‌شوند و کاربران برای دریافت جایزه در آن رقابت می‌کنند.

    سایر مزایا

    این اپلیکیشن یک ردگیر تغذیه هم دارد. به‌علاوه می‌توانید با کمک آن تقریبا تمامی فعالیت‌های خود را ثبت کنید. برای مثال در کنار دویدن، فعالیتی مثل دوچرخه‌سواری هم در آن قابل ثبت است. به‌علاوه امکان اضافه کردن دقایقی که برای سایر فعالیت‌های فیزیکی وقت گذاشته‌اید نیز در آن وجود دارد. برای مثال اگر در باشگاه ورزشی روی تردمیل دویده‌اید، می‌توانید زمان و مسافت آن را هم به صورت دستی در اپلیکیشن ثبت کنید.

    در MapMyRun ثبت داده‌ها از طرق ردگیرهای فیزیکی مثل دستبندهای Fitbit و حتی سایر اپلیکشن‌ها -مثل +Nike- هم در نظر گرفته شده. بنابراین اگر شما اپ +Nike، اما امکانات MapMyRun را ترجیح می‌دهید، این امکان برای شما برقرار است.

    نقاط ضعف

    در این اپ تبلیغات وجود دارد و برای حذف آنها و اضافه شدن امکانی ساده و در عین حال نسبتا ضروری مثل دستیار صوتی، باید اشتراک پولی آن را تهیه کنید.

     

    اپلیکیشن RunKeeper: یک اپ همه‌کاره

    4-lonrxe4lild7mdf7bdq2

    دانلود و معرفی بهترین اپلیکیشن‌های ورزشی برای ios و اندروید/مقایسه بین نرم افزار های ورزشی

    یکی از اپلیکیشن‌های محبوب این حوزه در iOS و اندروید، اپ RunKeeper است. این اپلیکیشن با کوهی از امکانات که البته برخی از آنها در نسخه پولی آن در دسترس هستند، ارایه شده است. قابلیت‌های RunKeeper اجازه می‌دهند بیشترین بازدهی را برای دویدن داشته باشید و در عین حال با تحلیل آمارها می‌توانید فعالیت‌های خود را در روزها و دفعات مختلف فعالیت فیزیکی‌تان، با هم مقایسه کنید. بدین‌ترتیب امکان مشاهده میزان پیشرفت یا پسرفت در صورت استفاده از RunKeeper، وجود خواهد داشت.

     

     

    شروع

    روند شروع به دویدن در این اپلیکیشن به طرز عجیبی در اندروید و آیفون متفاوت است. با این وجود امکانات در هر دو بستر تقریبا یکسان بوده و تنها در ظاهر متفاوت‌اند. در آیفون شما مسافت، زمان یا قدم‌های خود را بر اساس روال معمول -و درست شبیه +Nike- انتخاب می‌کنید. در اندروید این امکانات در بخش شروع به کار وجود ندارد، اما می‌توانید برای خود یک فعالیت جداگانه ثبت کنید و سپس مربی صوتی آن به شما می‌گوید که چگونه و چه زمانی سرعت خود را کم یا زیاد کنید. در هر دو بستر شما می‌توانید دویدن را بدون مسیر مشخص انجام دهید. اما امکان انتخاب یا ایجاد مسیر مشخص هم از طریق اپ یا سایت RunKeeper در نظر گرفته شده است.

    چه می‌شنوید؟

    در RunKeeper هر موزیکی -و حتی پادکستی- که بخواهید را می‌توانید بشنوید. به‌علاوه دستیار صوتی اپلیکیشن به شما آمارهایی از جمله مسافت طی شده یا هر چیز دیگری که خودتان تنظیم کنید را می‌دهد.

    در پایان فعالیت

    امکان اشتراک‌گذاری فعالیت در فیسبوک یا توییتر به همراه چند واژه از زبان خودتان و حتی ضمیمه‌ی عکس وجود دارد. به‌علاوه در پایان کار می‌توانید متوسط تعداد قدم‌ها را در هر کیلومتر یا مایل هم مشاهده کنید.

    قابلیت‌های ارتباطی

    در صورتی که با یک کاربر RunKeeper اقدام به دویدن کنید، می‌توانید او را هم  در فعالیت خود اضافه کنید. همچنین لیستی از بهترین‌ها وجود دارد که کاربران بر اساس فاکتورهای مختلف از جمله تعداد فعالیت‌ها در آن رده‌بندی می‌شوند و امکان مقایسه رتبه‌تان با دوستان در RunKeeper وجود خواهد داشت. به‌علاوه امکان مشاهده تمام فعالیت‌ها برای دوستان برقرار است.

    امکانات تمرینی

    پلن‌های تمرینی از امکانات پولی RunKeeper هستند. پلن‌های پیش‌فرض آماده‌ای وجود دارند که البته امکان سفارشی‌سازی آنها وجود دارد. به‌علاوه چالش‌هایی نیز وجود دارد که در صورت به انجام رساندن هر یک از آنها مدال‌هایی برای کاربر در نظر گرفته شده. برای مثال شما می‌توانید برای چالشی مانند July 10K ثبت‌نام کنید و در این صورت چنانچه در ماه جولای بتوانید در مجموع بیش از ۱۰ هزارمتر بدوید، مدال این چالش را دریافت می‌کنید. چالش‌های متنوع دیگری نیز در RunKeeper تعریف شده است.

    سایر مزایا

    در صورتی که از حساب پولی RunKeeper استفاده کنید می‌توانید مجموع مسافت طی شده و زمان تمرینات خود را با دوستان‌تان مقایسه کنید. همچنین امکان مقایسه مسیر روتین‌تان با سایرین نیز وجود دارد.

    نقاط ضعف

    اغلب کاربران RunKeeper برنامه‌ای منسجم برای فعالیت‌های ورزشی خود ندارند که این مساله ممکن است به قابلیت‌ها و نوع رفتار اپلیکیشن یا ناتوانی در ترغیب کاربران به انجام فعالیت‌های بیشتر مرتبط باشد. برخی امکانات آن هم برای مشترکان پولی در نظر گرفته شده که ۹٫۹۹ دلار در ماه و ۳۹٫۹۹ دلار در سال هزینه در بر دارد. به‌علاوه RunKeeper تنها با برخی ابزارهای جانبی مثل دستبندهای Fitbit سازگار است.

    اپلیکیشن Runtastic: برای ورزشکاران

    5-uuu9rz9ts7nhsmmyx1nn

    دانلود و معرفی بهترین اپلیکیشن‌های ورزشی برای ios و اندروید/مقایسه بین نرم افزار های ورزشی

    ظاهر Runtastic بسیار به RunKeeper شبیه است. اغلب امکانات آن مانند پلن‌های تمرینی و برخی امکانات خاص دیگر تنها برای کاربران ویژه قابل استفاده است. اما برخی امکانات اختصاصی هم در آن وجود دارد.

     

     

    شروع

    برای شروع به کار این اپ تنها لازم است موزیک مورد نظرتان را انتخاب کرده، اگر مشترک سرویس باشید مسیرتان را مشخص کنید و سپس دویدن را آغاز کنید. امکان ارتباط با حسگر لرزش ضربان قلب از طریق بلوتوث در این اپ وجود دارد. به علاوه Runtastic با بسیاری از گجت‌های ردیاب سلامت سازگار است.

    چه می‌شنوید؟

    اپلیکیشن Runtastic به خوبی با موسیقی سازگار است. امکان پخش موسیقی از اسپاتیفای و همینطور موزیک‌های گوشی در آن برقرار است. در طول دویدن امکان کنترل موسیقی از طریق صفحه گوشی که کلیدهای کنترلی را نمایش می‌دهد، برای شما وجود خواهد داشت.

    در پایان فعالیت

    امکان ثبت وضعیت و شرایط مسیر و همینطور ارسال یک تصویر برای هر فعالیت در این اپلیکیشن وجود دارد.

    قابلیت‌های ارتباطی

    امکان مشاهده‌ی جایگاه دوستان در رده‌بندی وجود دارد. در صورتی که اشتراک پولی اپ را داشته باشید، امکان شنیدن صدای دوستان‌تان را خواهید داشت و شما هم می‌توانید صدای خود را برای آنها بفرستید.

    امکانات تمرینی

    پلن‌های تمرین در Runtastic برای مسافت‌های مختلف وجود دارد که همانطور که اشاره شد، تنها برای کاربران پولی فعال است. هزینه این سرویس ماهانه ۹٫۹۹ دلار و سالانه ۴۹٫۹۹ دلار است.

    نقاط ضعف

    مسیرها، مسافت‌ها و بسیاری دیگر از قابلیت‌ها تنها محدود به کاربران پولی است. همچنین تعداد زیادی از نسخه‌های مختلف این اپلیکیشن برای ورزش‌های مختلف وجود دارد که ممکن است کاربران را به هنگام جستجو و نصب اپلیکیشنی که مورد نیاز آنهاست، گیج کند. برای مثال اپلیکیشنی مجزا برای دوچرخه‌سواران وجود دارد. و تمامی این اپلیکیشن‌ها بخشی از اکوسیستم Runtastic به حساب می‌آیند که با وجود امکانات متعدد، برای اغلب کاربران غیرضروری و گیج‌کننده هستند.

     

    اپلیکیشن Strava: برای حس رقابت بیشتر

    6-oa5wwxhoichh55ifzpjb

    دانلود و معرفی بهترین اپلیکیشن‌های ورزشی برای ios و اندروید/مقایسه بین نرم افزار های ورزشی

    اپلیکیشن Strava بیشتر بین دوچرخه‌سواران شناخته‌شده است تا دوندگان. اما امکانات آن، هر دو گروه را پوشش می‌دهد. این اپلیکیشن امکان مقایسه عملکرد شما را با دیگران یا نسبت به سابقه عملکرد خودتان می‌دهد.
    شروع

    نکته عجیب در این اپ پیدا کردن بخشی است که باید روند دویدن را تنظیم و کار را شروع کنید. برای این کا باید در منوی سمت چپ به دنبال کلید مربوطه بگردید و پس از آن یک مسیر را -در صورت لزوم- انتخاب کرده و بر روی کلید بزرگ Record تپ کنید.

    چه می‌شنوید؟

    اگر از امکانات پیش‌فرض اپ استفاده کنید تقریبا هیچ چیز خاصی نخواهید شنید؛ به جز صدای دستیار صوتی که آمار دویدن شما را در هر مایل یا نیم‌مایل اعلام می‌کند. در خود اپلیکیشن دسترسی به موزیک‌ها نخواهید داشت.

    در پایان فعالیت

    امکان اضافه کردن یک عکس، نوشتن یک یادداشت و اشتراک گذاری در فیسبوک وجود دارد.

    قابلیت‌های ارتباطی

    نقطه قوت اپلیکیشن Strava در این بخش است. در مسیرهایی که کاربران می‌دوند، بخش‌هایی تحت عنوان Segments وجود دارند که محل آنها برای دوندگان و دوچرخه‌سواران متفاوت است. اگر شما در حین دویدن به یکی از این Segmentها برخورد کنید، زمان شما به صورت خودکار ثبت می شود و به لیست رده‌بندی کاربران اضافه خواهید شد. برخی Segmentها در دورهای طولانی چند کیلومتری و برخی در امتداد مسیرهای کوتاه قرار دارند. جذابیت Strava برای کاربران، تلاش برای رسیدن به Segmentهای بیشتر و گرفتن مدال‌های ثبت رکورد بیشتر است. همچنین امکان مقایسه‌ی بازدهی شما در یک Segment خاص هم وجود دارد که می‌تواند یک عامل انگیزشی مجزا به حساب آید.

    سایر مزایا

    اپلیکیشن Strava تا حدودی با سایر اپلیکیشن‌های این لیست متفاوت است. این اپلیکیشن می‌تواند دویدن شما را ردگیری و ثبت کند اما بیشتر حول رقابت با خودتان و البته دیگران بر  سر Segmentها متمرکز است. البته این اپلیکیشن بیشتر به دوچرخه‌سواران پیشنهاد می‌شود تا دوندگان. دقت کنید که در هنگام استفاده از آن باید آیکن دوچرخه را بر روی آیکن کفش تنظیم کنید تا فعالیت‌های شما در هنگام رسیدن به Segmentها در حالت دویدن به درستی ثبت شوند. اگر از جمله افرادی هستید که هم به دویدن و هم دوچرخه سواری می پردازید، احتمالا Strava برای شما گزینه‌ای مفید خواهد بود.


    ممکن است اپلیکیشن‌های مفید دیگری در این حوزه برای آیفون یا اندروید وجود داشته باشند که به دلیل عدم عرضه برای هر دوی این پلتفرم‌ها در این مطلب گنجانده نشده‌اند.

    شما از کدام اپلیکیشن استفاده می‌کنید و چه قابلیتی برای شما جذابیت بیشتری دارد؟

    اگر اپلیکیشن مورد استفاده شما در لیست فوق نیست، لطفا نام آن را به همراه دلیل انتخاب‌تان برای ما و سایر خوانندگان در بخش نظرات بنویسید.

     

    دانلود و معرفی بهترین اپلیکیشن‌های ورزشی برای ios و اندروید/مقایسه بین نرم افزار های ورزشی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • چاپ کتاب اورجینال
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • افست کتاب لاتین
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی