به عهد و پیمان خود وفا کنید (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » سرما و آلودگی هوا باعث شلوغی متروها شد+ عکس

    سرما و آلودگی هوا باعث شلوغی متروها شد+ عکس

    سرما و آلودگی هوا باعث شلوغی متروها شد+ عکس

    همزمان با ازدحام مردم در ایستگاه‌های مترو شهر تهران، مسئولان شهری اعلام کردند که واگن برای خدمت رسانی به مردم ندارند.

    سرما و آلودگی هوا باعث شلوغی متروها شد+ عکس
    به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در دو هفته  اخیر مسئولان مترو تهران روزهای سختی را تجربه کردند چرا که از یک سو آلودگی هوا و از سوی دیگر بارندگی و سرما مردم را به ایستگاه‌های مترو هدایت کرد.
    تعداد زیاد مراجعه مردم و عدم همخوانی تعداد واگن ها با جمعیت، سبب شد تا در برخی ایستگاه‌ها از جمله ایستگاه شادمان که فیلم آن نیز در باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شد، مملو از جمعیت شده و شهروندان برای رسیدن به مقصد دقایق بسیاری را معطل ماندند.
    تأخیر قطارها موجب شده تا در ایستگاه های مختلف جمعیت زیادی دپو شود و همین امر سوار‌شدن سایر مسافران در ایستگاه های بعد را دشوار می کند.
    *مترو نامناسب برای خانواده ها
    در این بین عده ای از افراد که به همراه همسر و فرزند خود قصد استفاده از مترو را داشتند، نتوانستند از این وسیله حمل و نقل عمومی استفاده کنند و به بیرون از ایستگاه رفتند.
    اکبر که فرزند چند ماهه اش را در آغوش گرفته و در انتظار قطار بود به خبرنگار ما گفت: ۴۰ دقیقه است که همراه همسرم در ایستگاه منتظر قطار هستم تا الان ۳ قطار آمده و رفته و ما نتوانستیم سوار شویم، حتی فکر کردم که همسرم را به واگن خانم ها بفرستم اما بعد دیدم در این شلوغی فرزندم له می شود.
    او دست همسرش را گرفت و به سمت پله های خروج رفت تا بلکه بتواند خود را با تاکسی یا اتوبوس به مقصد برساند.
    *وضعیت نامناسب مسافران در خط ۳ مترو
    خط ۳ مترو تهران چندی است که فعالیت خود را ایستگاه به ایستگاه آغاز کرده و گسترش یافته است، این خط از مترو مشتریان زیادی دارد و از آن‌جا که از مناطق اداری تهران عبور می کند، کارمندان بسیاری از این خط استفاده می کنند.
    اما نکته قابل توجه در مورد این خط، این است که هرچه تعداد مسافرانش بیشتر می شود، فاصله حرکت میان قطارها کاهش می یابد.
    علت این کاهش ساعت حرکت نیز کاملا مشخص است، با زیاد شدن مسافران و تعداد ثابت واگن‌ها، عده ای در ایستگاه ها می خواهند هرطور شده خود را در واگن جا دهند و برای دقایق طولانی مانع بسته شدن در قطار می شوند.
    در یکی از همین موارد که در هر ایستگاه و هر زمان رخ می دهد، پیرمردی سعی می‌کرد خود را در واگنی جا دهد که برای سوزن جا نداشت.
    پیرمرد جمعیت را هل می داد و هر بار در قطار با او برخورد می‌کرد و باز می شد، پیرمرد اما هیچکدام از اندام هایش در واگن جا نشده بود و همچنان تلاش می کرد تا سوار شود، زمانی‌که مسافران به او اعتراض کرده و خواستند تا مانع بسته شدن درها نشود، گفت: تاحالا ۳ تا قطار رفته و من باید با این برم!
    او این جمله را گفت و با هر بار باز و بسته شدن در قطار قسمتی از بدنش را در واگن جا می کرد تا اینکه توانست بعد از تلاشی ۴ دقیقه ای، سوار قطار شود و ایستگاه را ترک کند.
    در نتیجه اینگونه موارد تأخیرهای چند دقیقه ای تبدیل به یک ربع و نیم ساعت شده و بر ازدحام جمعیت در ایستگاه ها افزوده می شود.
    *کمبود واگن مشکل اصلی ازدحام جمعیت
    اما مشکل اصلی ازدحام جمعیت در مترو تهران باز می‌گردد به کمبود واگن، موضوعی که بارها از سوی مسئولان مترو و شهرداری تهران اعلام شده است.
    در آخرین اظهار نظر هابیل درویشی در مراسم ورود ۵۸ دستگاه واگن به ناوگان مترو تهران گفت: با توجه به این‌که دو پروژه مهم بهره‌برداری از خط ۶ را در سال جاری پیش‌رو داریم، کمبود واگن یکی از چالش‌های بزرگ در راه‌اندازی این بخش است.
    *کمبود ۱۱۰۰ واگن مترو در تهران
    رئيس كميسيون عمران و حمل و نقل شورای اسلامي شهر تهران با تأكيد بر اعتقاد جدی شورای شهر و شهرداری درباره استفاده از واگن‌ های توليد داخل در ناوگان ريلی، گفت: امروز گلوگاه اصلی متروی تهران، كمبود واگن است و در حال حاضر، یک هزار و یک صد دستگاه واگن داريم كه بخش زيادی از آن‌ها فرسوده شده و نياز به بازسازی و نوسازی دارند.
    احمد دنيامالی افزود: شبكه متروی تهران برای كاهش سرفاصله حركت قطارها در ساعات پيك مسافر، نياز به یک هزار دستگاه واگن جديد دارد، چرا كه واگن‌های موجود، بالای يك ميليون كيلومتر كار كرده اند و بايد خيلي قبل تر از این ها از رده خارج می شدند اما مجبوريم از آن‌ها استفاده كنيم.
    وی با اعلام اين كه ۵۰ درصد هزينه های ساخت مترو و تأمين واگن در تعهد دولت است و علاوه بر آن، حداقل یک سوم هزينه هاس بهره بردارس مترو هم بر عهده دولت است، تأكيد كرد: به دليل پرداخت نشدن سهم دولت، ۸۵ درصد کل هزينه هاس مترو گردن شهرداري تهران افتاده است.
    * به جای دست مریزاد بابت توسعه مترو می گویند بیخود کرده اید که مترو ساخته اید!
    سرما و آلودگی هوا باعث شلوغی متروها شد+ عکس

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • منابع اورجینال رباتیک
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • افست کتاب لاتین