افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » آرایش و زیبایی » دلیل تیره شدن لب ها چیست؟/ روش درمان و روشن کردن لب ها

    دلیل تیره شدن لب ها چیست؟/ روش درمان و روشن کردن لب ها

    لبها نقش بسیار مهمی را در زیبایی چهره افراد دارند . رنگ روشن و شاداب و ظاهر جوان لب ها میتواند اعتماد به نفس بالایی به هر شخص بدهد  فاکتورهایی همچون سن ، تغذیه ، استفده از دخانیات و.. در رنگ و ظاهر لب ها موثر هستند . در این مطلب از ایران ناز شما را با راههای پیشگیری و درمان لب های تیره و یا چروک و خشک ، آشنا میکنیم. با ما همراه باشید

     

    علت تیره شدن رنگ لب و راه روشن کردن لب ها

    دلیل تیره شدن لب ها چیست؟/ روش درمان و روشن کردن لب ها

     

     

    لب‌ها به مرور زمان دچار تیرگی می‌شود که بسیاری از عوامل میتواتند در تیرگی لب نقش بسزایی داشته باشد. در این مطلب با عوامل تیرگی لب و همچنین روش‌هایی برای از بین بردن تیریگی لب‌ها آشنا میشویم.

     

    مهم‌ترین دلیل تیرگی لب در انسان‌ها مشکلات داخلی و بیماری‌هایی است که در آن سلول‌های بدن با کمبود اکسیژن مواجه می‌شوند. تیرگی لب در افرادی که به بیماری‌های پیشرفته قلبی- ریوی مبتلا هستند، افرادی که دچار مسمومیت ناشی از گازهای سمی‌می‌شوند، به‌طوری که به سلول‌ها اکسیژن نمی‌رسد یا در اصطلاح خفه می‌شوند و همین‌طور افرادی که از سیگار یا قلیان به مدت طولانی استفاده می‌کنند زیاد دیده می‌شود.

     

    یکی از علائم کم‌خونی هم کمرنگ شدن بافت ملتحمه زیر چشم است یعنی رنگ صورتی یا قرمز کمرنگ ملتحمه به سفیدی تبدیل می‌شود و در کم‌خونی‌های شدید لب‌ها تیره‌رنگ می‌شوند

     

    چون هموگلوبینی برای حمل اکسیژن خون وجود ندارد. البته برای قطعی شدن تشخیص کم‌خونی، بیمار باید آزمایش خون بدهد تا سطح هموگلوبین و آهن خونش بررسی شود. خانم سمیرا بهتر است حتما به پزشک مراجعه کنند تا بررسی دقیق‌تری برایشان انجام شود. البته بعضی از نژادها ارثی رنگ لب تیره‌ای دارند و از نظر پزشکی نمی‌توان کاری برایشان انجام داد اما باید خیالمان از سلامت فرد مطمئن شود.

     

    ۱ – ترک سیگار

     

    سیگار کشیدن دلیل اصلی تیرگی لب است اگر سیگاررا ترک کنید لب بتدریج به رنگ اصلی بر می‌گردد

     

    ۲ – عسل برروی لب بمالید

     

    ۳ – لبهای خود را با یک پارچه ماساژ دهید

     

    پس از شستشوی صورت یا حمام لب خود را با یک پارچه مالش دهید . این کار باعث می‌شود تا سلولهای مرده از بین بروند و لب تازه تر شود باید این کار را هرروز انجام دهید.

     

    ۴ – ترکیبی از ماست و لیمو

     

    ماست ساده با لیمو به روشن شدن رنگ لب کمک می‌کند همچنین میتوانید فقط چندقطره اب لیمو بزنید بدون ماست.

     

    ۵ – ژل آلوئه ورا

     

    شما لازم نیست این ژل را از فروشگاه بخرید اگر به این گیاه دسترسی دارید کمی‌از برگ آ ن را برش دهید و ژل آن را برروی لب قرار دهید و می‌توانید در یخچال نگهدارید

     

    ۶ – مسواک زدن به لبها

     

    این کار باعث تمیز شدن لب از گردو غبار می‌شود

     

    ۷ – تکه‌های یخ

     

    استفاده از یخ بر روی لب و ماساژ لب بسیار خوب است

     

    ۸ – عسل و اسکراب قند

     

    یک اسکراب آماده کنید با استفاده از عسل و شکر که برای باز کردن رنگ لب بسیار خوب است هیچ درمانی بهتر از روشهای طبیعی وجود ندارد چون درمانهای طبیعی هیچگونه عوارض جانبی ندارند

     

    اقدامات درمانی :

     

    افزایش مصرف مایعات.

     

    هر شب کمی‌آب لیمو که خاصیت سفید کننده دارد را قبل از خواب روی لب بمالید.

     

    مالیدن کرم ضد آفتاب روی لب می‌تواند مفید باشد زیرا نور خورشید نیز باعث تغییر رنگ لب می‌شود.مالیدن کره حیوانی آب شده یا دنبه روی لب‌ها نه تنها باعث مرطوب شدن می‌شود بلکه تغییر رنگ لب را نیز برطرف خواهد کرد. ترک مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار و استعمال دخانیات نیز می‌تواند در این امر مفید باشد.

     

    مصرف ۴۰ شب پیاپی سرکه انگبین یک لیوان قبل از خواب به مدت ۱۲۰ شب

     

    هر روز صبح ناشتا یک لیوان شربت خاکشیر میل شود به مدت ۴۰ روز

     

    موارد دیگر از قبیل :

     

    ۱ – برای آنکه لب‌های شما تیره نشوند و صورتی به نظر برسند باید آنها را آبرسانی کنید.پس کمی‌روغن بادام را با نصف قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنید و روی لب‌ها قرار دهید.این روش به شما کمک خواهد کرد پوست روشنی در ناحیه لب داشته باشید.

     

    ۲ – برای لایه برداری از لب‌ها اسکراب خانگی درست کنید.

     

    مقداری شکر را در نصف قاشق چایخوری آبلیمو حل کرده و روی لب‌ها بمالید ( دانه‌های شکر باید در آبلیمو به چشم بخورد تا لایه برداری انجام شود ) با این کار پوست مرده روی لب را از بین برده و رنگ طبیعی را به آن باز  می‌گردانید.همچنین باعث تسریع جریان گردش خون در لب‌ها می‌شود که در داشتن لب‌های خوشرنگ به شما کمک می‌کند.

     

    ۳ – برای آنکه لب‌های نرم و روشن داشته باشید مقداری عسل را شب و قبل از خواب روی لبتان بمالید.

     

    ۴ – برای آنکه لب‌های تیره را براحتی روشن و خوشرنگ کنید مقدار کمی‌زردچوبه را با یک قاشق شیر سرد مخلوط کنید تا خمیر نرمی‌حاصل شود.خمیر را روزانه و به مدت ۵ دقیقه روی لبتان قرار دهید.پس از مدت کوتاهی ( تقریبا یک هفته ) مشاهده می‌کنید که تیرگی لب شما از بین رفته است.

     

    ۵ – هر شب قبل از خواب کمی‌آب چغندر روی لبتان بمالید تا روشن و صورتی شود.حتما بخوانید ۵ ماسک خانگی برای درمان پوست های خشک

     

    -در برطرف کردن تیرگی لبهای شما لیمو مهمترین چیزه . لیمو پوسته‌های مرده رو از روی لبهای شما پاک می کنه و لبهاتونو قرمز یا صورتی نشون می ده.

     

    آب یه لیمو و مقداری وازلین رو با هم مخلوط کنید و اون رو در طول شب روی لبهاتون قرار بدید. این باید چند شب به طور مکرر انجام بشه.

     

    صبح بایه مسواک نرم لبهاتون رو مالش بدید تا پوسته‌های مرده از روی لبهاتون پاک بشه. بعد ازین کار لبهاتون رو با چربی لب یا وازلین ماساژ بدید تا رطوبت لبها تامین بشه. البته امیدوارم منظورتون از تیرگی لبها تیرگی ناشی از مصرف مواد مخدر نباشه که اون به غیر از بلند گذاشتن سبیل راه چاره ای نداره.

     

    – درمان خانگی تغییر رنگ لب :

     

    * مصرف روزی حداقل ۱۰ لیوان آب می‌تواند موثر باشد.

     

    * هر شب کمی‌آب لیمو که خاصیت سفید کننده دارد را قبل از خواب روی لب بمالید.

     

    * مالیدن کرم ضدآفتاب روی لب می‌تواند مفید باشد زیرا نور خورشید نیز باعث تغییر رنگ لب می‌شود.

     

    * مالیدن کره آب شده روی لب‌ها نه تنها باعث مرطوب شدن می‌شود بلکه تغییر رنگ لب را نیز برطرف خواهد کرد.

     

    * کاهش مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار و استعمال دخانیات نیز می‌تواند در این امر مفید باشد.

     

    خشکی لب باعث کبودی لب می‌شود

     

    لب، مرز بین پوست طبیعی صورت و مخاط داخل دهان است. لایه شاخی که در پوست انسان وجود دارد، روی لب دیده نمی‌شود بنابراین عروق زیرپوستی اکسیژن‌دار که به رنگ قرمز روشن است، واضح‌تر می‌شود به همین دلیل پوست لب قرمز به نظر می‌رسد. برخی افراد ذاتا پوست لبشان خشک است که خشکی پوست باعث تیرگی لب خواهدشد. بیماری شایع دیگر، بیماری درماتیت آتوپیک است که این بیماری نیز به‌صورت خشکی پوست یا لب‌ها نمایان می‌شود و همانطور که اشاره شد، خشکی پوست باعث تیرگی لب و از بین بردن لطافت آن می‌شود.

     

    بیماری دیگر گرانولوماتوز لبی است که علامت اصلی آن تورم عود‌کننده لب و تغییر رنگ آن است.اگر ضایعه ثانویه پوستی، مصرف دارو، زمینه‌ بیماری درماتیت آتوپیک وجود نداشته باشد و قوام لب هم طبیعی باشد، احتمال بیماری‌های پوستی رد می‌شود. در غیر این صورت با درمان بیماری پوستی کبودی نیز خود‌به‌خود برطرف خواهدشد. خشکی لب را می‌توان با تجویز کرم‌های نرم‌کننده برطرف کرد.

     

     

     

    دلیل تیره شدن لب ها چیست؟/ روش درمان و روشن کردن لب ها

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • افست کتاب لاتین
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی