ایستایی وجود ندارد ، هر چه هست جوشش و جاری بودن است.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » سازه‌های غیرضروری در فاصله ١٠٠متری جاده‌ها تخریب می‌شوند

    سازه‌های غیرضروری در فاصله ١٠٠متری جاده‌ها تخریب می‌شوند

    معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: امکان برخورد و جلوگیری از ساخت‌وساز‌ها غیرضروری و غیرقانونی در فاصله ١٠٠ متری بعد از حریم راه‌ها را فراهم شده است و ادارات

    سازه‌های غیرضروری در فاصله ١٠٠متری جاده‌ها تخریب می‌شوند

    به گزارش گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان همایش روسای ادارات ایمنی راه و حریم سراسر کشور به منظور مرور برنامه های ارتقا و زیاد کردن ایمنی راههای کشور در پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار شد.

    عبارات مهم : شهرسازی – بزرگراه
    براساس این گزارش داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر این شرکت با تأکید بر رویکرد مهم این شرکت مبنی بر توسعه ایمنی بزرگراه ها و حفظ حریم راه ها اظهار داشت: مسئولین، فعالان و دست اندرکاران ذی ربط در ادارات کل راهداری و حمل ونقل بزرگراه ای استان ها باید بیش از گذشته با نگاه ارزشی جهت تحقق این مهم اهتمام جدی داشته باشند.

    کشاورزیان با اشاره بر اهمیت ایمنی راه ها و فراهم آوردن آرامش خاطر هموطنان و مسافران بزرگراه ای و وظیفه خطیر همکاران شاغل در حوزه ایمنی راه که ضامن سلامت بازدیدکنندگان بزرگراه هست، افزود: علی رغم و با توجه به محدودیت اعتبارات، اولویت برنامه ها در شرکت راهداری و حمل ونقل بزرگراه ای فعالیت های زیاد کردن ایمنی راه ها هست، مدیران باید در صرف هزینه بودجه، اولویت را به بخش ایمنی اختصاص دهند، آیا که باجان انسان ها و مسافران ارتباط دارد.

    وی با اشاره به مسئولیت سنگین مدیران، آنها را امانت دار جان مردم مرتبط با راه قلمداد کرد و گفت: مسئولیت وزارت راه و شهرسازی و شرکت راهداری و حمل ونقل بزرگراه ای از این منظر حائز اهمیت است که جان بازدیدکنندگان بزرگراه ای درگرو عملکرد تلاشگران در جهت زیاد کردن هرچه زیاد ایمنی راه ها هست.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: درحالی که بسیاری از امور راهداری و بزرگراه سازی فارغ از مسئولیت های حقوقی هست، ولی در مقوله ایمنی راه، مسئولیت های حقوقی کاملاً متوجه شرکت است و مدیران باید با اذعان به نقش کلیدی این حوزه بیش از گذشته بر ایمن سازی راه ها تمرکز کنند.

    کشاورزیان از مدیران خواست تا در خصوص تجهیز راه ها به علائم نیز دقت مورد نیاز را داشته باشند و علائم را متناسب با موقعیت و نیاز برابر استانداردهای ابلاغ شده است و دستورالعمل ها راه اندازی و نگهداری نمایند.

    مدیر شرکت راهداری و حمل ونقل بزرگراه ای در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: ترمیم و اصلاح خط کشی در زیاد کردن ضریب ایمنی بزرگراه ها مهم است و، ولی به موازات این کارها مدیران باید در مورد آشکارسازی مقاطع و نقاط پرحادثه نیز جدیت خود را ادامه داده و بیش ازپیش تلاش نمایند.

    وی عنوان حریم قانونی راه ها را نیز در ایمنی راه ها و حفظ سرمایه های ملی و راه ها بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: حفاظت از حریم راه و نوار قانونی بعد از حریم از اهمیت به سزایی برخوردار است و مدیران ادارات کل راهداری و حمل ونقل بزرگراه ای، باید با توجه به این موضوع، نسبت به ایمن سازی حریم راه ها نیز دقت مورد نیاز را به کارگیرند؛ و بر اساس اختیارات قانونی که درزمینه ساخت وساز حاشیه راه ها به شرکت محول شده است هست.
    وی یادآور شد: امکان برخورد و جلوگیری از ساخت وساز ها غیرضروری و غیرقانونی در فاصله ١٠٠ متری بعد از حریم راه ها را فراهم کرده هست. ازاین رو طبق مقررات، ساخت وساز در حریم راه ها ممنوع است و به علت همین منع قانونی، ادارات می توانند از طریق مراجع قانونی، مجوزهای مورد نیاز را جهت جمع آوری و تخریب سازه های غیرقانونی در این محدود ها کسب و کارها مورد نیاز را انجام دهند.
    وی همچنین در خصوص ساخت وساز ها در حریم راه ها گفت: در خصوص ساخت تأسیسات خارج از حریم بزرگراه ها تا محدوده ١٠٠ متر بعد از حریم مصوب، هیچ مرجعی نمی تواند نسبت به صدور پروانه ساخت اقدام کند و این امر تن ها از سوی شرکت راهداری و حمل ونقل بزرگراه ای اعتبار قانونی دارد. در این خصوص هماهنگی مورد نیاز با معاونت حقوقی ریاست جمهوری انجام شده است است و مراتب به استانداران نیز اعلام شده است هست. پروانه های ساختمان های فعلی که خارج از محدوده حریم راه واقع شده است اند نیز باید موردبررسی قرار بگیرند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از مدیران خواست که در جهت حفظ ایمنی و نقش شریان های اصلی، دقت و نظارت بیشتری به کارگیرند و با اولویت دسترسی مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی به راه های مهم مطابق ضوابط ایمنی، از ایجاد مسیرهای فرعی جهت سایر کاربری ها خارج از ضوابط و مقررات با جدیت جلوگیری کنند.

    وی با اشاره به لزوم بهره گیری از پیمانکاران مجرب و دارای صلاحیت، همچنین مصالح مرغوب و استاندارد نیز مطالبی بیان نمود و تأکید کرد: مورد نیاز است مدیران استانی تا در گزینش پیمانکاران و سازندگان تجهیزات راه نیز با حساسیت زیاد از گذشته عمل نمایند، چراکه ایمنی و کیفیت تجهیزات اولی تر و اولویت دار تر از قیمت است و تن ها از تولیدکنندگان که استانداردهای مورد نیاز را در محصولات خود کسب و رعایت می نمایند و دارای آزمایشگاه های معتبر هستند و یا این که تحت لیسانس برندهای معتبر تولید می کنند، تجهیزات را تهیه کنند.

    رئیس شرکت راهداری و حمل ونقل بزرگراه ای در این خصوص ادامه داد: خریدهای نیوجرسی و گارد ریل ها نیز باید بر اساس شرایط اقلیمی کشور صورت بگیرد. به همین جهت و طبق آیین نامه های جدید، ازاین بعد خرید گارد ریل در کشور در حد امکان به صورت متمرکز انجام می شود.

    بر اساس این گزارش در این همایش مهران قربانی مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم در ابتدای مراسم بخش هایی از آیین نامه های اجرایی ایمنی راه ها را توضیح داد و از مدیران خواست تا در ایمن سازی راه های کشور به آن استناد کنند.

    وی با تأکید بر این که در انجام کارها مؤثر در جهت ارتقای ایمنی راه ها عوض کردن روش، منش و تفکر کارشناسان مجری اهمیت بالایی تاکنون داشته و انجام هر اقدام ایمن سازی اثرگذاری خودش را دارد؛ بیان کرد: در ماه های آینده ابلاغیه های مورد نیاز در خصوص ایمن سازی تابلو ها به تمام استان ها ابلاغ می شود.

    همچنین در ادامه این نشست رضا اکبری مدیرکل دفتر ابنیه فنی راه ها نیز بر ارتقای کیفیت بصری راه ها تأکید کرد و افزود: در منظر آرایی و معماری راه ها باید توجه خاص ای به کیفیت بصری داشت و در وقت ساخت، ایجاد راه ها و طرح های تازه نیز باید با حداقل مداخله و به هم ریختگی در محیط زیست ایجاد شوند.

    وی وضوح، تجانس، توازن و تقارن در جانمایی علائم را مهم دانست و ادامه داد: ١٥٠٠ مقطع و نقطه پرحادثه شناسایی شده است و با کمک تیمی مجرب بهسازی و ایمن سازی این نقاط تعیین شده است در دستور کار ادارات کل راهداری و حمل ونقل بزرگراه ای سراسر کشور قرارگرفته هست.
    اتمام خبر/ ​

    واژه های کلیدی: شهرسازی | بزرگراه | قانونی | ایمنی | ساخت وساز | حریم راه ها | کیفیت | ایمن سازی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب خارجی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • افست کتاب لاتین
  • چاپ کتاب آمازون
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب