تمام محبتت را به پای دوستت بریز نه تمام اعتمادت را. (حضرت علی علیه‌السلام)
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » گالری عکس » عکس های ترول و خنده دار » پدیده های عجیب طبیعی که علم جهت آن ها تعریفی ندارد

    پدیده های عجیب طبیعی که علم جهت آن ها تعریفی ندارد

    اتفاق عجیب | دانشمندان | حیوانات | پروانه | خمیازه | حیوانات | علمی و دانستنی ها

    پدیده های عجیب طبیعی که علم جهت آن ها تعریفی ندارد

    پدیده های عجیب طبیعی که علم جهت آن ها تعریفی ندارد 

    تعداد زیادی از پدیده ها در کره زمین میباشند که از نظر علمی هیچ تعریفی جهت آنها وجود ندارد که در این حالت کمی وحشتناک به نظر می رسند.از ابتدای تاریخ تاکنون تلاش علم بر این بوده که توضیحاتی منطقی و عقلانی جهت اتفاقات طبیعی ارائه دهد. پدیده هایي که در نگاه اول رمزآلود و غیرقابل درک میباشند، ولی بعد از تحلیل علمی و رمزگشایی

    تبدیل به پدیده هایي قابل فهم و عادی می شوند؛ هزاران سال پیش با مشاهده رعد و برق در آسمان به وجد می آمدیم، می ترسیدیم و آن را به غضب خدایان نسبت می دادیم، ولی بعد از تلاش فراوان دانشمندان به توضیحی علمی جهت آن دست یافتیم که زیاد با عقل جور در می آید. معمای دیروز به دانش امروز مبدل شد. گرچه همچنان معماهای حل نشده اي وجود دارند که تا امروز توضیحی منطقی و علمی جهت آن ها ارائه نشده هست.

    پدیده های عجیب طبیعی که علم جهت آن ها تعریفی ندارد

    ۱۱٫ جهت گاوها در هنگام چرا

    مورد یازدهم از لیست معماهای حل نشده مربوط به دنیای پر رمز و راز حیوانات هست؛ حتما تاکنون پیش آمده که گاوها را در هنگام آیا کردن دیده باشید، ولی شاید متوجه نشده اید که این پستانداران در هنگام خوردن، در جهت شمال یا جنوب جغرافیایی قرار میگیرد. دیدنی است بدانید که دانشمندان تا قبل از دسترسی به تکنولوژی هاي ماهواره اي و عکسهایی مثل تصویر هاي گوگل ارث، متوجه این پدیده نشده بودند.

    اتفاق عجیب | دانشمندان | حیوانات | پروانه | خمیازه | حیوانات | علمی و دانستنی ها

    گاوها تنها حیواناتی نیستند که رفتارهایی وابسته به جهات جغرافیایی دارند، ولی علت این اتفاق چیست؟

    نظریه هاي مختلفی جهت توجیه علمی این واکنش‌ها که موش هاي صحرایی لخت هم آن را بروز میدهند، ارائه شده، ولی علت مهم هنوز روشن نیست. یکی از نظریه ها ادعا میکند که گاوها قادر به تشخیص میدان مغناطیسی زمین میباشند و تئوری دیگری هم جهت باد را بعنوان علت معرفی میکند؛

    از آنجایی که بادها به ندرت مستقیما از سمت شمال یا جنوب وزیده می شوند، می توان توجیه کرد که چون گاوها وزیدن باد در صورتشان را در هنگام آیا دوست دارند، در جهتی که باد کمتری می ورزد، می ایستند. گرچه بعضی هم علت این واکنش‌ها گاوها را علایق شخصی عنوان می کنند!

    پدیده های عجیب طبیعی که علم جهت آن ها تعریفی ندارد

    ۱۲٫ خُرخُر گربه ها

    اگر گربه خانگی دارید و یا به اندازه کافی با گربه ها سر و کار داشته اید، می دانید که این حیوانات خُرخُر میکنند. شاید فکر کنید که علت این صدای عجیب احساس رضایت باشد، ولی اشتباه میکنید؛ هنوز هیچ توضیح قابل قبولی در مورد علت خرخر کردن گربه ها و حتی نحوه بروز این واکنش‌ها مطرح نشده هست.

    خرخر کردن که بین گربه سانان گوناگون، از گربه هاي خانگی تا گربه هاي کوهستانی و یوزپلنگ هاي وحشی، یکسان هست، به خوشنودی این حیوانات مربوط نیست؛ تعداد زیادی از گربه ها در هنگام وحشت و ناراحتی هم این صدا را ساخت میکنند. شاید علت اینکار ایجاد نوعی آرامش و تسکین درونی باشد.

    اتفاق عجیب | دانشمندان | حیوانات | پروانه | خمیازه | حیوانات | علمی و دانستنی ها

    شروع خرخر از مغز گربه هست؛ این حیوانات پشمالو با بهره گیری از دیافراگم و عضلات حنجره خود، صدای لطیفی در هنگام دم و بازدم ساخت میکنند. ولی علت فیزیکی این صدا معما نیست؛ معمای مهم نحوه ساخت و بازرسی خرخر به وسیله سیستم عصبی مرکزی گربه سانان هست. عنوان دیگری که این مورد را جزو معماهای حل نشده قرار می دهد،

    بروز این واکنش‌ها در حیوانات دیگری مثل خوکچه هندی، راکون، کفتار و خدنگ هست؛ این حیوانات هم جهت نشان دادن رضایت خرخر نمی کنند.این معما که یکی از بزرگ ترین ابهامات قلمرو حیوانات هست، از قرن ۱۹ تاکنون بی پاسخ مانده هست.

    پدیده های عجیب طبیعی که علم جهت آن ها تعریفی ندارد

    ۱۳٫ خمیازه

    گونه هاي جانوری دیگری اضافه بر انسان ها، از ابتدای تولد خمیازه میکشند؛ ولی علت این اتفاق چیست؟ شاید باورتان نشود ولی دانشمندان هم اطلاعات بیشتری در این اساس ندارند. عنوان دیگری که درک خمیازه را پیچیده تر میکند، مسری بودن این واکنش‌ها میان موجودات اجتماعی مثل انسان ها، سگ ها و میمون ها هست.

    ممکن هست تصور کنید که خمیازه نشانه اي از خستگی و نیاز بدن به مقادیر زیاد اکسیژن هست، ولی در کمال تعجب، این واکنش‌ها هیچ تاثیری در مقدار اکسیژن بدن، فشار خون و ضربان قلب ندارد.

    شاید مغز از طریق دهان دره میخواهد وقوع اتفاق خاصی را گزارش کند، ولی چه اتفاقی؟

    یکی از تئوری هاي مطرح شده است در ارتباط با این مورد از معماهای حل نشده ، علت را به مغز ربط میدهد؛ بعضی از پژوهشگران معتقدند که بدن با خمیازه کشیدن مغز را خنک می کند. در یک آزمایش افرادی که یک جسم سرد را بر روی سر خود نگه داشته بودند، تنها ۹ درصد از زمانِ شاخص خمیازه کشیدند، در حالی که این عدد جهت افرادی که جسم گرمی را نزدیک به مغز خود نگه داشته بودند، ۴۱ درصد بود.

    به نظر توجیهی منطقی هست، ولی علت مسری بودند این واکنش‌ها چیست؟ تحقیقات نشان می دهند که ۷۰ درصد افراد هنگامی که شخص دیگری را در حال خمیازه کشیدن میبیند، خود نیز خمیازه میکشند. حتی نگاه کردن به یک تصویر و یا خواندن مطلبی در مورد خمیازه میتواند محرک این عمل باشد؛ شاید الان که در حال خواندن این مقاله هستید، یک خمیازه بکشید!

    ۱۴٫ دست نوشته هاي ووینیچ

    مورد بعدی از لیست معماهای حل نشده که به نام مرموزترین کتاب خطی دنیا هم آشنا میشود، آلبوم اي از دست نوشته هاست که دانشمندان قادر به ارائه هیچ توضیحی در مورد آن نیستند. تاریخ نگارش کتاب با دقت به مواد بهره گیری شده است به قرن پانزدهم برمی گردد، ولی زبان نگارش به وسیله هیچ یک از تاریخ دانان قابل شناسایی نیست.

    مبهم تر از نوشته هاي کتاب هم عکس هایي میباشند که در بین نوشته ها عرف شده است اند؛ بعضی از این عکس هاي مربوط به گیاه های می شوند که معتبرترین گیاه شناسان هم قادر به شناسایی آن ها نیستند.

    با دقت به وقت نگارش دست نوشته هاي ووینیچ «Voynich Manuscript» و شرایط علم گیاه شناسی در آن زمان، وجود عکس هاي گیاه های ناشناخته هیچ توجیهی ندارد.

    این کتاب که مشمول بر شش بخش کیهان شناسی، ستاره شناسی، بیولوژی، داروسازی، گیاه شناسی و دستورالعمل هست، در تمامی صفحات پنچ بخش اول دارای تصویر هاي و نقاشی هاي مختلفی بوده و در بخش ششم، فقط حاوی متن هست؛ هر کدام از بخش ها هم حاوی عکس هاي و سبک هاي نوشتاری متفاوتی میباشند.

    اینجور که به نظر میرسد، نوشته هاي بخش ششم هم از سمت چپ به راست بوده که این سبک نوشتاری، در زیاد تمدن هاي غربی یکسان هست؛ این بخش پاراگراف بندی شده است هست، ولی هیچ نوع نشانه گذاری در آن بهره گیری نشده و با دقت به الگوهای مبهمی که در نوشته ها تشخیص داده می شود، نوع نگارش بسیار نمونه نگارش مدرن هست.

    با وجود تمامی این اطلاعات در مورد کتاب ووینیچ، بیش از یک قرن است که هیچ کس پیروز به تفسیر متن و مشخص کردن پیامی که قصد انتقال آن وجود دارد، نشده هست.

    ۱۵٫ منطقه سکوت

    هرچند وقت یکبار کمی سکوت جهت هر انسانی آرامش بخش هست، ولی یافتن مکانی ساکت جهت پیدا کردن آرامش، گاهی آنقدرها هم راحت نیست. در همین ارتباط، مورد پانزدهم از لیست معماهای حل نشده منطقه سکوت «Zone of Silence» نام دارد که در صحرای چواوا «Chihuahua» کشور مکزیک واقع شده است هست؛

    در این مکان دریافت هرگونه سیگنال رادیویی و تلویزیونی ممکن نیست! برترین حدس دانشمندان هم در مورد بلاک شدن سیگنال ها در این منطقه، مربوط به عوامل طبیعی مثل فواید مغناطیسی زمین می شود.

    اما نبود هیچ نوع سیگنال رادیویی و تلویزیونی تنها معمای این منطقه نیست.

    یکی دیگر از شاخصه هاي رمزآلود منطقه سکوت، به سال ۱۹۷۰ برمی گردد؛ در آن سال، موشکی که از سوی یک پایگاه نظامی آمریکایی پرتاب شده است بود، در این منطقه با زمین برخورد کرد. تا این بخش از مسئله مورد عجیبی دیده نمیشود، ولی توصیه اینجاست که نشانه مهم پرتاب موشک، برخورد با هدفی در ۶۵۰ کیلومتری مکانی که با آن اصابت کرد، بود.

    پس از متلاشی شدن تقویت کننده موشک زحل در یکی از ماموریت هاي آپولو هم بخش هایي از لاشه ها در این مکان سقوط کردند. علاوه تمام این ها، بزرگ ترین شهاب سنگ آشنا شده است اي که تاکنون وارد اتمسفر زمین شده است هم در منطقه سکوت به زمین اصابت کرده هست.

    دیدنی است بدانید که منطقه سکوت در جهت مدار رأس السرطان هست؛ درست مثل مثلث مشهور برمودا که به اعتقاد بسیاری، بزرگ ترین معمای حل نشده تاریخ هست.

    ۱۶٫ مهاجرت پروانه شهریار

    دانسته هاي دانشمند در مورد انگیزه رفتارهای گوناگون حشرات بسیار محدود هست؛ به خصوص هنگامی که صحبت از پروانه شهریار «Monarch Butterfly» در بین باشد. بخشی از توجهی که این پروانه ها به خود جلب می کنند، مربوط به ظاهر جالب و ترکیب رنگی نارنجی و مشکی آن هاست، ولی زیاد علت کنجکاوی محققان در مورد این گونهی جانوری به الگوهای مهاجرتی آنها مربوط میشود.

    این حشرات پرنده که سفر خود را از مرکز و شرق کشور آمریکا شروع کرده و در منطقه کوچکی در مرکز کشور مکزیک توقف میکنند، در هر مهاجرت فقط بر روی یک دسته مشخص از درختان این منطقه به سفر خود آخر می دهند؛ ولی این ماجرا هنگامی که دیدنی میشود که بدانید مهاجرت پروانه شهریار هرسال اتفاق نمی افتاد

    و هر نسل از این موجودات کوچک هم کوچ نمیکنند. این اتفاق عجیب هر پنج نسل یکبار تکرار می شود! یعنی یادگیری مسیر حرکت و مکان دقیق توقف از پنج نسل قبل و انتقال آن به پنج نسل آینده، عملا غیرممکن هست.

    مسیری که پروانه هاي شهریار سفر میکنند هم به نوبه خود شگفت انگیز هست.

    هنوز همۀ چیز را در مورد این مورد از معماهای حل نشده نگفته ایم؛ بعضی از پروانه هاي شهریار، مسیری به طول ۶٫۵ هزار کیلومتر را سفر می کنند! هنگامی که یادآور می شویم که مسیر بزرگراه اي بین ساحل شرقی و غربی ایالات امریکا تنها ۴٫۵ هزار کیلومتر هست، این فاصله کمی معنا پیدا میکند.

    شاید بتوان علت این پدیده را به غریزهی مهاجرت این جانوران نسبت داد، ولی آیا فواصل پنج نسلی بین این مهاجرت ها وجود دارد؟ دانشمندان در حال حاضر بر روی تاثیر موقعیت خورشید در این واکنش‌ها پروانه هاي شهریار، تحقیق میکنند و باور دارند که شاخک هاي این حشرات، بعنوان نوعی جی پی اس عمل میکند.

    ۱۷٫ زمزمه تائوس

    شهر تائوس در ایلات نیومکزیکو کشور آمریکا اضافه بر داشتن جامعه اي لیبرال و فضایی فرهنگی و هنری، جهت وجود صدای عجیبی که تنها ۱۰ درصد از مردم شهر قادر به شنیدن آن میباشند هم مشهور هست. این صدا که با نام زمزمه تائوس «Taos Hum» آشنا میشود، جهت نخستین بار در اوایل دهه ۹۰ میلادی در مرکز دقت قرار گرفت. افرادی که توانایی شنیدن این صدا را دارند آن را به وزوز، زمزمه و غژغژ تشبیه کرده اند.

    در طی تحقیقات انجام شده، مشخص شد که بخشی از ساکنین تائوس، که قادر به شنیدن این زمزمه میباشند، به صورت عمومی اضطراب بیشتری نسبت به بقیه دارند؛ صدای وزوز جهت بعضی از این افراد آن قدر آزاردهنده و غیر قابل تحمل بود که آن ها را به مهاجرت واداشت. ولی توصیه دیدنی این است که با عوض کردن مکان، این افراد دیگر صدای وزوز را نشنیدند و اضطراب ناشی از صدا هم در آن ها محو شد.

    دانشمندان نمیتوانند بر روی تئوری هایي که جهت توجیه این مورد از معماهای حل نشده مطرح شده، به توافق برسند.

    بعضی علت گزارش هاي مربوط به صدای وزوز را به اختلال روانی ساکنین شهر تائوس نسبت می دهند و آن ها را متهم به دروغ گویی و توهم می کنند؛ گرچه مردم تائوس جهت روح آزادشان مشهورند و علت شنیدن صدای زمزمه هم میتواند به مصرف ماریجوانا و تبعات ناشی از آن مربوط شود.

    عده دیگری علت وجود این صداها را آزمایش هاي دولتی و تکنولوژی هاي فرازمینی می دانند، ولی با وجود تمام آزمایشاتی که با وسایل فوق حساس انجام شده، دانشمندان در پیدا کردن منبع این صوت ناتوان بوده و حتی تفاوتی بین صداهای این منطقه با مناطق دیگر پیدا نکرده اند.

    گرچه شهر تائوس تنها محلی نیست که به ادعای ساکنین، در آن صدای زمزمه شنیده می شود؛ تاکنون پدیده هاي مشابهی در شهرهایی در نیوزیلند، انگلستان و اسکاتلند هم گزارش شده است اند.

    ۱۸٫ سنگ مرموز دریاچه وینیپساکی

    در سال ۱۸۷۲، تعدادی کارگر در حال حفر سوراخ هایي در اطراف دریاچه وِنیپساکی «Winnipesaukee» در نیوهمپشایر کشور آمریکا بودند که کشف شیء عجیبی در عمق دو متری زمین، آن ها را شگفت زده کرد؛ آن ها سنگی تخم مرغی شکل با نقش هاي عجیب و غریب پیدا کرده بودند.

    در آن وقت معمای سنگ کشف شده است آنقدرها هم پیچیده نبود و ربط دادن آن به اشیاء ساخت دست سرخپوستان، کار راحتی بود، ولی بررسی این سنگ با علم و تکنولوژی مدرن، سه پرسش بی پاسخ را در ذهن دانشمندان مطرح کرد؛ این سنگ به چه منظور ساخته شده، از کجا آمده و آیا در نیوهمپشایر یافت شده است هست؟

    اطلاعات محدودی در مورد سنگ دریاچه وینیپساکی وجود دارد.

    آزمایش هاي انجام شده است جنس سنگ را کوارتزیت که نوعی ماسه سنگ هست، تعیین کردند؛ ولی مسئله اینجاست که این نوع سنگ در نیوهمپشایر یافت نمیشود و از آن هم دیدنی تر اینکه تاکنون هیچ شیئی با چنین نقش و نگارها و طراحی هایي در کل کشور آمریکا دیده نشده هست. بعد احتمال اینکه سنگ وینیپساکی در جای دیگری ساخته شده است و به نیوهمپشایر آورده شده، نیرومند هست.

    فرضیه اي در مورد این سنگ مطرح شده است که نشانه از ساخت آن را بهره گیری بعنوان نوعی عهدنامه بین دو قبیلهی بومی می داند، ولی منحصر به فرد بودن نقوش، این فرضیه را باطل میکند؛ فرضیه هاي دیگری هم علت ساخت را بهره گیری ي ابزاری اعلام کرده اند. محل ساخت هم به اعتقاد بعضی قلمروهای سلتی یا مناطق اینوئیتی بوده هست؛

    ولی با وجود این تئوری ها که هرکدام نقصی دارند، علت کشف در جایی با این مقدار فاصله از محل ساخت احتمالی هنوز از معماهای حل نشده هست.

    ۱۹٫ هواپیماهای کوییمبایا

    هواپیماهای کوییمبایا «Quimbaya Airplanes» که مجسمه هاي کوچکی از جنس طلا با قدمت دو هزار ساله میباشند، شاید در نگاه اول با هر مجسمهی باستانی دیگری متفاوت نباشند؛ ولی با یک بررسی دقیق تر، شباهت آن ها به هواپیما کمی گیج کننده میشود. هواپیماهای کوییمبایا که در کلمبیا کشف شده است اند،

    اضافه بر شباهت به طرح کلی هواپیما، کاملا با معیارهای آیرودینامیک سازگارند. در سال ۱۹۹۴، پژوهشگران در تلاش جهت روشن تر کردن این معما و کسب اطمینان از سازگاری این مجسمه ها با اصول پرواز، مدل هایي از هواپیماهای کوییمبایا را مورد آزمایش قرار دادند؛ در کمال تعجب این مدل ها توانایی پرواز داشتند.

    لازم است یادآور شویم که پرواز مکانیکی در سال ۱۹۰۳ اختراع شد.پس چگونه ممکن است که مردم کوییمبایا در دو هزار سال پیش با قوانین آیرودینامیک آشنا بوده اند؟

    بعضی این مجسمه ها را به فرازمینی ها نسبت می دهند، بعضی دیگر هم سفر در وقت را علت وجود چنین اشیائی می دانند؛ آیا این نظریات میتوانند درست باشند؟

    تئوری هاي مطرح شده است جهت توجیه مورد ۱۹ام از معماهای حل نشده ، کمی چاشنی علمی تخیلی دارند؛ عده اي باور دارند که فرازمینی هاي باستانی این اشیا را به مردم کوییمبایا داده اند و وعده اي هم میگویند که مسافران وقت از این مردم خواسته اند که این اشیا را بسازند. ولی فرضیهی دیگری که کمی زیاد با منطق جور درمی آید،

    کشف مفاهیم بنیادی علم پرواز و بهره گیری از این مفاهیم جهت هوانوردی در کوییمبایای آن وقت را علت وجود چنین مدل هایي میدانند. گرچه فراموش نکنید که صحبت در مورد عصر برنز است و از طرف دیگر، به غیر از هواپیمای کوییمبایا، شواهد دیگری جهت ثابت نظریه هوانوردی مردم این منطقه وجود ندارد.

    ۲۰. شاه موش

    مورد آخر از بخش دوم لیست معماهای حل نشده علم، شاه موش «Rat King» نام دارد که بر خلاف تصور، مربوط به هیچ موش صاحب تاج و تختی نیست! شاه موش به آلبوم اي از موش ها گفته میشود که دم هایشان به دیگر گره خورده و به صورت گروهی حرکت می کنند و امکان رها شدن از یکدیگر را هم ندارد.

    این پدیده که هیچ توجیه علمی جهت آن وجود ندارد، آن قدر نادر است که حتی عده اي حقیقی بودن آن را نقض می کنند؛ ولی از نخستین رویت شاه موش در سال ۱۵۶۴ تاکنون، بین ۳۵ تا ۵۰ مورد از این اتفاق گزارش شده است است که بعضی از این موارد، در موزه هاي سراسر دنیا جهت دیدار عموم به نمایش گذاشته شده است اند.

    بیشترین تعداد موش هاي به هم گره خورده چه تعداد بوده اند و علت وقوع این پدیده عجیب و نسبتا وحشتناک چه چیزی می تواند باشد؟

    بزرگ ترین شاه موش دیده شده است از ۳۲ موش تشکیل شده است هست؛ ولی این جوندگان که بر روی دم هایشان نظارت کامل دارند، چگونه به پنج، ده و یا تعداد بیشتری از همنوعانشان گره میخورند؟ دیدنی است بدانید که شاه موش ها توانایی بقا داشته و در بعضی موارد، رشد هم میکنند.

    آخرین باری که این پدیده دیده شد در سال ۲۰۰۵ در شمال اروپا بود؛ گرچه از آنجایی که در زندگی مدرن انسان ها چندان با جوندگان در ارتباط نیستند، احتمال وجود شاه موش در هر فاضلابی وجود دارد. دانشمندان هم از قرن شانزدهم تا به امروز، هیچ توضیح قابل قبولی جهت این اتفاق نادر و عجیب ارائه نکرده اند.

    واژه های کلیدی: اتفاق عجیب | دانشمندان | حیوانات | پروانه | خمیازه | حیوانات | علمی و دانستنی ها

    پدیده های عجیب طبیعی که علم جهت آن ها تعریفی ندارد

    پدیده های عجیب طبیعی که علم جهت آن ها تعریفی ندارد

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • جعبه هدیه کتاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال