شب آنگاه زیباست که نور را باور داشته باشیم.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » سونامی قیمت شایعه ای بیش نیست ، دورنمای بازار مسکن در یکسال آینده

    سونامی قیمت شایعه ای بیش نیست ، دورنمای بازار مسکن در یکسال آینده

    با وجود زمزمه هایی که در ارتباط با سونامی قیمت مسکن شنیده می شود،کارشناسان آن را تنها در حد شایعه ای می دانند که از سوی بعضی افراد سودجو و ناآگاه مطرح می شود.

    سونامی قیمت شایعه ای بیش نیست ، دورنمای بازار مسکن در یکسال آینده

    به گزارش خبرنگار مسکنگروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، رکود بازار مسکن طی سالیان اخیر،تبعات مخرب بسیاری را جهت اقتصاد کشور در پی داشته است و به اعتقاد بعضی کارشناسان دورنمای بازار مسکن در یکسال آینده متاثر از همین رکود فعلی خواهد بود.
    برخی کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی، مهم ترین و موثرترین راهکار برون رفت از اوضاع موجود اقتصادی را در احیای رونق بازار مسکن جستجو می کنند،ادعایی که چندان بیراه به نظر نمی رسد؛ با در نظر گرفتن وابستگی بسیاری از صنوف و واحدهای تولیدی و صنعتی به مسکن و تاثیر ساخت و سازها در رونق و شکوفایی اصناف و مراکز تولیدی مرتبط،بیش از پیش به عمق صحت و واقع بینی موجود در این تحلیل پی خواهیم برد.

    عبارات مهم : بازار مسکن – خبرنگار

    با همه این اوصاف سالهای اخیر،برای حوزه مسکن و بخصوص گروه های فعال در امر ساخت و ساز خوش یٌمن و مبارک نبوده است.
    اگرچه بعضی معتقدند ثبات نسبی موجود در قیمت مسکن،توفیقی است که نمی توان به سادگی از آن چشم پوشید،اما در مقابل،آسیب ها و خسارات رکود جاری و ساری در عرصه مسکن نیز آنچنان جدی و عمیق به نظر می رسد که باز گرداندن رونق به این بازار از سوی بسیاری از کارشناسان امری مهم و اجتناب ناپذیر تلقی می شود.
    مریم تیموری،کارشناس اقتصاد،در گفت و گو با خبرنگار مسکنگروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، با اشاره به ضرورت بازگرداندن رونق به بازار مسکن عنوان کرد:مشاغل و صنوف بسیاری همچون شیشه بری،گچ کاری، لوله کشی،برق ساختمان،کاشی کاری،آرماتور بندی،سنگ کاری،حفاری چاه و نقاشی ساختمان مرتبط با بخش ساخت و ساز هستند و این توصیه موید نقش نافذ و تعیین کننده رونق بخش مسکن در شکوفایی و اصلاح فضای کسب و کار است.
    وی افزود:به اعتقاد بنده باید در اتخاذ تصمیمات و تدابیر به نحوی اقدام شود که شاهد افراط و تفریط در رکود یا رونق افسارگسیخته در حوزه اشاره شده است نباشیم.
    کارشناس اقتصاد گفت:با عنایت به تجارب اتخاذ شده است و سختى ها و آسانى ها هایی که در سالیان پیش در حوزه مسکن پشت سر گذاشته ایم،بعید به نظر می رسد به یکباره بازار مسکن با شوک و تنش قیمتی مواجه شود لیکن اساسا بروز هرگونه شوک و تنش در اقتصاد مخرب است و عقلانی و منطقی به نظر نمی رسد.
    تیموری عنوان کرد:اگرچه در این میان،برخی از سودجویان از بروز تنش های قیمتی مُتِنَفِع می شوند،اما منافع عمومی جامعه ایجاب می کند که دولت و دستگاه های ذیربط با تعریف و طراحی برنامه های مدون و هدفمند، ثبات بازار مسکن را با رونق گام به گام و تدریجی عَجین نمایند.
    وی افزود:بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که نهایت رشد قیمتی در بازار مسکن در دوران رونق ۱۰ تا ۱۲ درصد خواهد بود و اعلام غیر رسمی بعضی از اعداد و ارقام و گمانه زنی ها، بازارگرمی کاذب و غیر واقعی است که از سوی عده ای خاص با اهداف مشخص و سودجویانه مطرح می شود.
    کارشناس اقتصادی عنوان کرد:آنچنان که از گزارشات واصله برآوُرد می شود،بازار مسکن شاهد تحرک آرام و منطقی است که استمرار آن در صورت اتخاذ تصمیمات سازنده در نظام پولی و بانکی،نوید بخش و امیدوار کننده خواهد بود.
    تیموری گفت:با همه این اوصاف،می طلبد مستاجران و خریداران،هر دو از هیجانات کاذب پرهیز کنند و همگام با واقعیت های بازار حرکت کنند و در صورت حرکت در مسیر عقلانی و منطقی،قطعا طرح بعضی مباحث کاذب و بازار گرمی های سودجویانه در بازار مسکن،راه به جایی نخواهد برد.


    نیمه دوم سال جاری،بازار مسکن از تحرک سازنده ای برخوردار می شود
    سعید ناظری،محقق و پژوهشگر اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار مسکنگروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان،با اشاره به ارزیابی های انجام شده است در خصوص حُصولِ رونق در بازار مسکن گفت:گمانه زنی ها و بعضی از تحلیل ها و بررسی های کارشناسی،حاکی از این واقعیت است که در نیمه دوم امسال ،رونق در بازار مسکن احساس خواهد شد.
    وی افزود:به هر ترتیب،کسب موفقیت در عرصه های اقتصادی،مستلزم اتخاذ تدابیر سازنده،موثر و مقتضیِ خاص به خود است و این قاعده در خصوص بازار مسکن نیز مصداق دارد.
    ناظری گفت:یکی از دستورکارهای سازنده که اجرای آن می تواند به حصول نتایجی مثبت منتهی شود، پیگیری و عملیاتی شدن احداث واحدهای مسکونی استیجاری جهت گروه های متقاضی و نیازمند جامعه است.
    محقق و پژوهشگر اقتصادی عنوان کرد:ساخت و احداث مسکن استیجاری می تواند تا حدودی در رونق بازار مسکن موثر واقع شود و از سوی دیگر با تحقق چنین امری قطعا ثبات هر چه بیشتری در قیمت اجاره بها شاهد خواهیم بود لیکن قیمت اجاره چنین مساکنی از سوی جامعه مستاجران که تعداد آنها کم نیز نیست،به عنوان قیمت پایه،مد نظر قرار می گیرد و همین امر مانع از بروز بعضی سوء استفاده ها از سوی عده ای سودجو خواهد شد.
    وی افزود:استمرار طرح مسکن مهر نیز از ضروریاتی است که بازبینی و تجدید نظر در لغو آن، منتج به نتیجه های خوبی خواهد شد لیکن اصل و کلیت این طرح منطقی به نظر می رسد منوط بر اینکه در اجرا از تکرار غلط های پیشین پرهیز شود و عقلانیت و رویکرد کارشناسی در محور اجرایی طرح مذکور قرار گیرد.
    ناظری عنوان کرد:لغو کلی طرح مسکن و مصوبه ملغی شدن آن(در ارتباط با تعریف و کلنگ زنی مساکن تازه مهر)اقدام مناسبی نبود و نباید به علت اجرای غلط در گذشته از اساس مهر ابطال به این طرح زده می شد.
    محقق و پژوهشگر اقتصادی در خصوص آینده بازار مسکن ،یادآور شد:در صورت اصلاح سیاست های بانکی و اجرایی شدن طرح هایی همچون ساخت مسکن استیجاری و بازبینی در مصوبه ملغی شدن طرح مسکن مهر،قطعا رونق مثبت و سازنده ای در بازار مسکن به عنوان یکی از صنایع مادر در اقتصاد کشور را شاهد خواهیم بود .
    وی افزود: طرح بعضی از مباحث در ارتباط با بروز سونامی قیمتی در بازار مسکن نیز نزدیک به واقعیت به نظر نمی رسد و به اعتقاد بنده طرح این مطالب در قالب تبلیغات کاذب،قابل بررسی و ارزیابی است.
    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: بازار مسکن | خبرنگار | اقتصاد | اقتصادی | بازار | سازنده | اقتصاد | رکود بازار مسکن

    سونامی قیمت شایعه ای بیش نیست ، دورنمای بازار مسکن در یکسال آینده

    سونامی قیمت شایعه ای بیش نیست ، دورنمای بازار مسکن در یکسال آینده

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • منابع اورجینال رباتیک
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو