حوادث چون روزها سپری می شوند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » بروز مسابقه ناسالم در سایه پرسشها موسسات اعتباری ، ماهی هایی که از آب گل آلود گرفته می شود

    بروز مسابقه ناسالم در سایه پرسشها موسسات اعتباری ، ماهی هایی که از آب گل آلود گرفته می شود

    بعد از رسانه ای شدن عنوان ادغام بعضی موسسات اعتباری،موجی از نگرانی در دل سپرده گذاران این موسسات ایجاد شده است و در این شرایط بعضی بانک ها

    بروز مسابقه ناسالم در سایه پرسشها موسسات اعتباری ، ماهی هایی که از آب گل آلود گرفته می شود

    به روایت گروه خبری بورس،بانک و بیمه گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، بعد از رسانه ای شدن عنوان ادغام موسسات اعتباری،موجی از نگرانی و هراس در دل بخشی از سپرده گذاران موسساتی که نامزد این ادغام می باشند ایجاد شده است و در این میان بعضی بانک ها با گل آلود دیدن آب،در صدد صید ماهی های مورد علاقه خود از شرایط ملتهب موجود هستند.

    بر این اساس التهاب میان سپرده گذاران و بعضی از موسسات مالی،طی هفته های گذشته بصورت ملموس تری بروز پیدا کرده هست؛ نگرانی سپرده گذاران زمانی زیاد شد که عنوان ادغام بعضی از موسسات مالی،رسانه ای شد و به تبع آن بعضی از این افراد و گروه های سپرده گذار،در تلاطم و هراسِ از به خطر افتادن پول های خود،روانه موسسات مالی شدند و نتیجه آن به تجمع و تحصن مشتریان بانک های مذکور در برابر شعب مربوطه منتهی شد.

    بروز مسابقه ناسالم در سایه پرسشها موسسات اعتباری ، ماهی هایی که از آب گل آلود گرفته می شود

    در کشاکش این تنش ها و کش و قوس ها،برخی از ابتکارات روسای شعب نیز به نوبه خود قابل تامل به نظر می رسد.

    نمایش پول در یکی از شعب با نشانه جلب اطمینان خاطر سپرده گذاران از نمونه های این به اصطلاح تدابیر بود که با تصویر العمل و اظهار نظرهای بسیاری در اینترنت و اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … همراه شد.

    مصطفی فروزش،دانش آموخته رشته اقتصاد در گفت و گو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه با اشاره به مد نظر قرار گرفتن بعضی از روش ها جهت مهار و مدیریت التهابات اخیر سپرده گذاران اظهار داشت: اتخاذ چنین تصمیماتی منطقی نیست و در صورت نتیجه بخش بودن آن نیز با روش های مذکور امکان برطرف پرسشها و معضلات موجود فراهم نخواهد شد.

    وی افزود:ممکن است عده ای و در بازه های زمانی کوتاه مدت با رویت پول های نقد،آرام شوند ولی سپرده گذاران خواهان اخذ پول و مبالغ خویش هستند و نمایش پول دردی را از آنها درمان نخواهد کرد.

    بعد از رسانه ای شدن عنوان ادغام بعضی موسسات اعتباری،موجی از نگرانی در دل سپرده گذاران این موسسات ایجاد شده است و در این شرایط بعضی بانک ها

    فروزش عنوان کرد:اگر چه اظهار نظر مسئولان بانک مرکزی در خصوص آرامش خاطر سپرده گذاران و تضمین حراست و صیانت از اندوخته های آنها،بهترین و هوشمندانه ترین تصمیم در این شرایط به شمار می رود ولی با این وجود می طلبد ساز وکاری تعریف و طراحی شود تا بعد از عبور از این معضل چالش برانگیز،شاهد تکرار چنین مشکلاتی نباشیم.

    دانش آموخته رشته اقتصاد گفت:متاسفانه طرح بعضی از شایعات در اینترنت نیز مزید بر علت شده است تا نگرانی های سپرده گذاران شدت یافتن شود و می طلبد این امر مهم مورد توجه قرار گیرد که تنها منبع و مرجع رسمی اظهار نظر در خصوص اوضاع موجود،بانک مرکزی و در وهله بعد،مدیران ارشد موسسات است و توجه به شایعات بی اساسی که صحت و سقم آن با تردیدهایی جدی همراه است در شرایط مذکور،موثر و سازنده نمی باشد.

    وی افزود: انصاف حکم می کند تا شرایط معنوی و روانی سپرده گذاران نیز مورد توجه قرار گیرد لیکن تعداد بسیاری از این افراد، گروه هایی هستند که تمامی اندوخته و دارایی آنها در این شعب،سرمایه گذاری شده است و به تبع نمی توان انتظار داشت،مشتریان موسسات مذکور،در کمال خونسردی و آرامش نسبت به مسئله ایجاد شده،بی تفاوت باشند ولی ذکر این توصیه نیز مهم است که اتخاذ چنین روش ها و رویکردهایی نیز لزوما مُنتَج به نتیجه های دلخواه نخواهد شد و باید در قالب و چارچوب های قانونی،پیگیر مطالبات بود و قطعا شرایط فعلی استمرار نخواهد داشت و جهت برون رفت از آن چاره اندیشی خواهد شد.

    فروزش عنوان کرد:با همه این اوصاف،آنچه که تلخ و تاسف آور است به مسابقه ناسالمی باز می گردد که در این آب گل آلود بعضی از بانک ها را وسوسه کرده و در این میان بعضی گزارشات حاکی از طرح پیشنهاداتی جهت انتقال سپرده ها به بانک هایی خاص است آن هم در قِبال پیشنهاداتی مبنی بر ارائه و پرداخت سود زیاد که این رویکرد از سوی تعداد معدودی از شعب بانکی،قابل هضم نمی باشد.

    وی افزود:به واقع،برخی از شُعَبِ موسسات مالی با صدور چک بین بانکی در صدد حل و فصل این معضل هستند و در نقطه برابر بعضی از بانک هایِ مقصد ، با طرح پیشنهاد پرداخت سود زیاد به جذب سپرده گذاران موسسات اعتباری مذکور می اندیشند.

    دانش آموخته رشته اقتصاد عنوان کرد:به اصل و اساس پرداخت سود فراتر از میزان مصوب شورای پول و اعتبار،ایراداتی جدی وارد است و نباید این رویکرد استمرار یابد لیکن اگرچه جذب سپرده های عمومی مردم جهت بسیاری از بانک ها و شعب جالب و خوشایند است ولی در میان مدت و بلند مدت ، رویه های مذکور به کلیت اقتصاد کشور و نظام بانکی آسیب خواهد زد.

    بروز مسابقه ناسالم در سایه پرسشها موسسات اعتباری ، ماهی هایی که از آب گل آلود گرفته می شود

    جذب سپرده های مردم با طرح پیشنهادات اغوا کننده جهت نظام بانکی هزینه ساز خواهد بود

    محمد رضا صدری،محقق و پژوهشگر اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه با اشاره به لزوم همسویی و یکپارچگی هر چه زیاد میان شعب بانکی اعم از دولتی و موسسات پولی و اعتباری،عنوان کرد:به واقع،در سایه همدلی و همگرایی است که می توان در جهت تحقق اهداف کلان از پیش تعیین شده است از سوی بانک مرکزی،شورای پول و اعتبار و دیگر دستگاه های ذیربطِ مربوطه گام برداشت.

    وی افزود:مجموعه شعب بانکی باید خود را به مثابه اعضای یک بدن و در قالب و کالبدی واحد تعریف کنند و طرح پیشنهادات اغوا کننده در شرایط موجود به ایجاد تغییراتی سازنده و برطرف نواقص و کاستی های اشاره شده است کمکی نخواهد کرد.

    صدری عنوان کرد:در صورت صحت و تایید اخبار و گزارشات واصله در ارتباط با پیشنهادات اغوا کننده بعضی از شعب به مشتریان خود ، مبنی بر عدم نقد نمودن چک های بین بانکی و سرمایه گذاری آن در بانک های مقصد باید به حال و روز و فضای حاکم بر نظام بانکی بیش از پیش تاسف خورد.

    بعد از رسانه ای شدن عنوان ادغام بعضی موسسات اعتباری،موجی از نگرانی در دل سپرده گذاران این موسسات ایجاد شده است و در این شرایط بعضی بانک ها

    وی افزود:نباید این شائبه به اذهان متبادر شود که بعضی از شعب از مسئله ایجاد شده،خوشحال و مسرور هستند و به نوعی در صدد زیاد کردن جذب سپرده های عموم مردم می باشند.

    محقق و پژوهشگر اقتصادی عنوان کرد:انتظار می رود سپرده گذاران با تحلیل صحیح و منطقی از شرایط موجود نسبت به پیگیری مطالبات خویش از طرق قانونی و توام با آرامش اقدام نمایند.

    صدری گفت:آنچنان که در اخبار و گزارشات رسانه ها منعکس شده،ظاهرا در آینده ای نه چندان دور،رئیس کل بانک مرکزی طی جلسه ای با مسئولان بانک های ذیربط در خصوص راهکارهای موثر در برون رفت از این چالش،تصمیم گیری خواهد کرد.

    وی افزود:خوشبختانه در طول روزهای اخیر،صف طویل سپرده گذاران در برابر بعضی از موسسات مالی،کوتاه تر شده است که این امر به خودی خود نوید بخش به نظر می رسد و امید آن می رود با برنامه ریزی مدون و اصولی از بروز مجدد چالش های اینچنینی جلوگیری شود.

    بروز مسابقه ناسالم در سایه پرسشها موسسات اعتباری ، ماهی هایی که از آب گل آلود گرفته می شود

    محقق و پژوهشگر اقتصادی در خاتمه یادآور شد:بطورقطع ،نظام بانکی کشور نیازمند اعمال اصلاحات و بازبینی هایی جدی است و این امر ضرورتی است که باید با فوریت و اولویت گذاری خاص ، از سوی دستگاه ها و نهادهای ذیربط مورد توجه قرار گیرد.

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: بانک مرکزی | اقتصاد | اقتصادی | مرکزی | موسسه مالی | سپرده گذار | ادغام موسسات اعتباری | شعب بانک

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال رباتیک
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • چاپ کتاب آمازون
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • افست کتاب لاتین