به عهد و پیمان خود وفا کنید (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » ۸ نفراز افشاکنندگان سؤالات امتحانات نهایی به دام افتادند

    ۸ نفراز افشاکنندگان سؤالات امتحانات نهایی به دام افتادند

    فصل امتحانات که رسید، ماجراها هم شروع شد؛ شایعات پشت شایعات، همه چیز از حرف‌های درگوشی شروع شد، کمی بعد حرف‌ها و وعده و وعیدها از اینترنت سردرآورد.

    ۸ نفراز افشاکنندگان سؤالات امتحانات نهایی به دام افتادند

    فصل امتحانات که رسید، ماجراها هم شروع شد؛ شایعات پشت شایعات، همه چیز از حرف‌های درگوشی شروع شد، کمی بعد حرف‌ها و وعده و وعیدها از اینترنت سردرآورد.

    بازداشت افشاکنندگان سؤالات امتحانات نهایی

    بازار مکاره‌ای درست شد که در آن دسترنج یک‌ساله بلکه چند ساله بچه‌ها خرید و فروش می‌شد، انگار نه انگار پای حیثیت بزرگ‌ترین عائله دولت در میان هست. دستگاهی با بیش از یک میلیون کارمند و ۱۳ میلیون دانش‌آموز قد و نیم‌قد که باید آینده این مملکت را بسازند. صدای خانواده‌ها بلند شد، مدیران به میدان آمدند و در آخر مشخص شد حرف‌های در گوشی و شایعات پر بیراه نبوده هست، حالا مدیران رسما قبول دارند حداقل در یکی دو درس مهم سوالات لو رفته و با آینده دانش‌آموزان بازی شده است هست، آن هم در مقطعی که با از بین بردن کنکور قرار بوده معدل بچه‌ها به عنوان عامل مهم پذیرش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مورد توجه قرار بگیرد.

    ۸ نفراز افشاکنندگان سؤالات امتحانات نهایی به دام افتادند

    فروش سوالات با مبالغ ۶۰ تا ۲۰۰هزار تومان!

    آنطور که خانواده‌ها و دانش‌آموزان معترض در تماس با رسانه‌ها مدعی هستند، شبکه‌های اجتماعی بویژه خبر رسان تلگرام و اینستاگرام پاتوق مهم سوداگران سوالات امتحانی بوده و در این کانال‌ها سوالات امتحانی با رد و بدل شدن مبالغی بین ۶۰ تا بعضا ۲۰۰ هزار تومان در اختیار متقاضیان قرار می‌گرفت. قرار هم مشخص بود؛ یک ساعت تا نیم ساعت قبل از برگزاری امتحانات که معمولا به‌صورت هماهنگ و راس ساعت ۸ صبح برگزار می‌شد، سوالات در کانال‌های تلگرامی یا صفحات اینستاگرام قرار می‌گرفت.

    فصل امتحانات که رسید، ماجراها هم شروع شد؛ شایعات پشت شایعات، همه چیز از حرف‌های درگوشی شروع شد، کمی بعد حرف‌ها و وعده و وعیدها از اینترنت سردرآورد.

    اعتراض دانش‌آموزان به لو رفتن سؤالات

    «محمد – ع» یکی از دانش‌آموزان سال سوم رشته تجربی است که در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران تحصیل می‌کند. وی ضمن اعتراض به لو رفتن سوالات می‌گوید: از هنگامی که که مسؤولان شرط معدل را جهت پذیرش در دانشگاه‌ها دخالت داده‌اند، هر ساله شاهد این حاشیه‌ها هستیم و متاسفانه سال به سال هم اوضاع بدتر می‌شود.

    وی می‌افزاید: در رسانه‌ها از قول مسؤولان شنیده که چون سوالات دقایقی قبل از شروع امتحانات در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته چندان تاثیرگذار نبوده حال آنکه مشاهداتش حاکی از دسترسی بسیاری از دانش‌آموزان به تلفن‌های هوشمند و عضویت آنها در کانال‌های تلگرامی فروش سوالات بوده است.

    عبارات مهم : برگزاری امتحانات – فصل امتحانات
    به گفته این دانش‌آموز، به‌دلیل عدم مراقبت‌های مناسب در حوزه‌های امتحانی، بسیاری از بچه‌ها با تلفن همراه‌شان سر جلسه حاضر می‌شدند یا اینکه دقایقی بعد از شروع امتحان سر جلسه حاضر می‌شدند و ممانعتی هم از حضورشان نمی‌شد! این دانش‌آموز مقطع متوسطه تصریح کرد: به علت حواشی این چند سال بسیاری از خانواده‌ها و دانش‌آموزان از مسؤولان می‌خواهند جهت جلوگیری از اجحاف، ضمن از بین بردن تاثیرگذاری معدل، وظیفه دانش‌آموزان در مسابقه علمی سراسری مشخص شود.

    ۸ نفراز افشاکنندگان سؤالات امتحانات نهایی به دام افتادند

    مجلس لو رفتن سؤالات را قطعی می‌داند

    بالا گرفتن اعتراضات، پای مجلسی‌ها را هم به وسط کشید. در این میان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی فعالانه وارد عمل شد و با دعوت از مسؤولان و بعضی اولیای معترض، پرونده امتحانات آخر ترم دانش‌آموزان متوسطه وارد مرحله تازه‌ای شد. جبار‌ کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به عنوان لو رفتن سوالات امتحانات نهایی دوره متوسطه، اظهار داشت: با توجه به اینکه ضریب معدل دانش‌آموزان در آزمون کنکور مؤثر هست، لذا کمیسیون آموزش مجلس به‌عنوان کمیسیون تخصصی به عنوان لو رفتن سوالات امتحانات نهایی متوسطه ورود کرد. وی با بیان اینکه گزارش‌هایی راجع به لو رفتن سوالات امتحانات دوره متوسطه به کمیسیون آموزش مجلس ارسال شده، افزود: در جلسه اخیر کمیسیون آموزش عنوان لو رفتن سوالات امتحانات دوره متوسطه با حضور مسؤولان آموزش و پرورش، پلیس فتا و همچنین اولیای دانش‌آموزان بررسی شد. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: بر اساس گزارش پلیس فتا و گزارش‌هایی که به کمیسیون واصل شده است و شهادت اولیای دانش‌آموزان مشخص شد سوالات امتحانات دوره متوسطه افشا شده است هست. کوچکی‌نژاد با تأکید بر اینکه تاکنون آمار دقیقی از اینکه لو رفتن سوالات به‌صورت فراگیر بوده یا تنها در چند شهرستان یا یک استان جنوبی کشور بوده، وجود ندارد، گفت: قرار است در نخستین جلسه کمیسیون آموزش بعد از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، عنوان فراگیر بودن یا اینکه در چه شهرستان‌ها و استان‌هایی سوالات لو رفته با حضور مسؤولان پلیس فتا و آموزش‌وپرورش بررسی شود.

    فصل امتحانات که رسید، ماجراها هم شروع شد؛ شایعات پشت شایعات، همه چیز از حرف‌های درگوشی شروع شد، کمی بعد حرف‌ها و وعده و وعیدها از اینترنت سردرآورد.

    معلوم نیست سؤالات لو رفته باشد؟!

    این در حالی است که آموزش‌وپرورش به عنوان بزرگ‌ترین وزارتخانه کشور به طور مستقیم یا غیرمستقیم با آحاد ملت در ارتباط است و به نوعی آینده یکایک شهروندان با این ارگان دولتی گره خورده هست. بدیهی است دستگاهی که خیل جمعیت میلیونی را مخاطب خود می‌بیند باید در جهت جلب اعتماد و شفاف‌سازی گام بر دارد، در غیر این صورت بی‌اعتمادی عمومی را نه تنها راجع به دولت بلکه کل سیستم به دنبال خواهد داشت. متاسفانه پیگیری‌های خبرنگار «وطن امروز» حاکی از پاسخگویی مسؤولان این ارگان دولتی نیست!

    ۸ نفراز افشاکنندگان سؤالات امتحانات نهایی به دام افتادند

    در همین رابطه عبدالرسول عمادی، مدیر مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش راجع به لو رفتن سوالات امتحانات نهایی پایه سوم دبیرستان اظهار کرد: ما گزارش رسمی راجع به لو رفتن سوالات امتحانات نهایی نداریم ولی تحقیقات در این زمینه ادامه دارد! اودر پاسخ به این پرسش که شنیده می‌شود یکی از کسانی که اقدام به توزیع سوالات ادبیات فارسی کرده بازداشت شده است است هم گفت: این فرد چند دقیقه قبل از آزمون، پرسش را در اینترنت ارسال کرده بود و وقت جهت استفاده کسی نبوده هست. مدیر مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش بیان کرد: ظاهرا دقایقی قبل از آزمون سوالات را توزیع کرده‌اند و گزارش مستندی از سوی مرجعی رسمی در دست نیست. گفتنی است صحبت‌های این مقام مسؤول در حالی بیان می‌شود که پلیس فتا بروز تخلف را قبول کرده و مسؤولان کمیسیون مجلس نیز بعضی تخلفات از جمله انتشار سوالات نهایی را دقایقی قبل از برگزاری امتحانات اعلام کرده‌اند.

    به جای حاشا کردن جبران کنید

    فرهاد فلاحتی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و نایب مدیر کمیته آموزش‌وپرورش مجلس شورای اسلامی در رابطه با لو رفتن سوالات امتحانی متوسطه می‌گوید: مسؤولان وزارت آموزش‌وپرورش به‌جای حاشا کردن مسئله را بپذیرند و در جهت جبران و احقاق حق دانش‌آموزان گام بردارند. وی افزود: قانون راهکارها را مشخص کرده، اگر اشتباه سهوی یا خدای نکرده تعمدی در کار بوده باید با متخلف برخورد شود و از دستگاه عریض و طویلی مثل آموزش‌وپرورش با آن همه زیرمجموعه‌های قانونی نظیر مرکز سنجش، دفتر ارزیابی عملکرد و حراست هیچ‌گونه عذری پذیرفته نیست و باید پاسخگو باشند. وی افزود: در صورت مشخص شدن تخلفات، بن‌بست قانونی وجود ندارد و مسؤولان آموزش‌وپرورش می‌توانند با تجدید امتحانات و مواظبت اصولی، در جهت جبران کوتاهی‌ها گام بردارند و اعتماد دانش‌آموزان و خانواده‌ها را جلب کنند. فلاحتی با اشاره به منافات داشتن کنکور و عدالت آموزشی یادآور شد: از بین بردن کنکور مطالبه جدی مردم و نظام از مسؤولان است و بروز تخلفاتی مثل لو رفتن سوالات نباید دستاویزی جهت برقراری دوباره نظام ناعادلانه کنکور شود، لیکن با وجود کنکور مافیایی شکل گرفته که به‌دنبال خالی کردن جیب مردم است و نظام اموزش و تربیت را تک‌بعدی و از اهداف بلند تربیتی و پرورشی خود دور کرده است.

    دستگیری ۸ نفر از عوامل افشای سؤالات امتحانات نهایی

    معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا اعلام کرد ۸ نفر از عوامل افشای سوالات امتحانات نهایی دستگیر شدند. سرهنگ حسین رمضانی راجع به لو رفتن سوالات امتحانات نهایی افزود: یکی از مباحث و مشکلاتی که خردادماه امسال پیش آمد و در خرداد سال گذشته نیز در اینترنت با آن مواجه بودیم، بحث فروش سوالات نهایی در اینترنت بود. وی گفت: براساس شکایت‌های مسؤولان آموزش‌وپرورش از افراد سودجو و کلاهبردار و برحسب دستورات مقامات قضایی، همکاران بنده در پلیس فتای استان‌های سراسر کشور وارد عمل شدند و بلافاصله تحقیقات فنی و پلیسی خود را شروع کردند. معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتای ناجا گفت: در تحقیقات مشخص شد تمام مواردی که در اینترنت انتشار پیدا کرده بود، سوالات امتحان نهایی نبود بلکه همه این کارها با نیت کلاهبرداری و سودجویی به وسیله مجرمان صورت گرفته هست. وی افزود: ما تمام نمونه سوالات کلاهبرداران را با مسؤولان آموزش‌وپرورش تطبیق دادیم و فقط در یک مورد سوالات لو رفته بود و آن هم در یک شهرستان کوچک در یکی از استان‌های جنوبی کشور بود که در واقع از وقت لو رفتن سوالات تا شروع امتحانات دانش‌آموزان، وقت بسیار کمی باقی مانده بود. سرهنگ رمضانی ادامه داد: در اصل می‌توان گفت که سوالات به صورت واقعی به دست دانش‌آموزان همان شهرستان کوچک نیز نرسیده بود و پلیس فتای این استان خیلی سریع آن فرد را شناسایی و دستگیر کرد و تحویل مقامات قضایی داد. وی گفت: در این‌باره ۸ نفر از افراد کلاهبردار را در کشور شناسایی و دستگیر کرده‌ایم که تحویل مقامات قضایی شده‌اند و ۱۰ نفر دیگر را نیز شناسایی کرده‌ایم که منتظر صدور دستورات مقامات قضایی هستیم تا این افراد را نیز دستگیر کنیم. معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتای ناجا افزود: در بحث پیگیری این پرونده‌ها ما در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی نیز حضور پیدا کرده و گزارش مستندی از کارها پلیس فتا در این‌باره ارائه دادیم.

    تهیه و تدوین : گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: دانشجو

    واژه های کلیدی: برگزاری امتحانات | فصل امتحانات | اینترنت | امتحانات | آموزشی | کمیسیون | تحقیقات | آموزش

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب لاتین
  • کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • منابع اورجینال رباتیک
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • افست کتاب لاتین
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی