تنها راه تغییر یافتن یک تصمیم واقعی است.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶
A
خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » زنگ خطر نوسازی به صدا درآمد ، پای ناوگان حمل و نقل لب گور است

زنگ خطر نوسازی به صدا درآمد ، پای ناوگان حمل و نقل لب گور است

معضلات انبارداری، خدمات و بسته بندی به فرسودگی ناوگان حمل و نقل کشور اضافه شده است که باید سریعا نوسازی اساسی در این زمینه شروع شود.

زنگ خطر نوسازی به صدا درآمد ، پای ناوگان حمل و نقل لب گور است

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازیگروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، توسعه صادرات یکی از مولفه های رشد پایدار اقتصادی هست، به همین منظور توسعه زیربناهای حمل و نقل و ایجاد شاهراه های ارتباطی یکی از ملزومات آن به شمار می رود و با توجه به موقعیت ژئواکونومیک کشور عزیزمان ایران با بسط مسیرهای بازرگانی می توان زیاد کردن صادرات، کارآفرین را شاهد بود.

عمر بالای ناوگان حمل و نقل کشور به پاشنه آشیل توسعه صادرات تبدیل شده است و با وجود رکود حاکم در اقتصاد، تولیدکنندگان در صورت توفیق در تولیدکالای باکیفیت صادراتی با پرسشها عدیده ای جهت صادر کردن آن مواجه هستند و این امر موجب شده است تا بسیاری از بازارهای منطقه و کشورهای همسایه به رقبای دیگر از جمله ترکیه روی بیاورند.

بسیاری از کارشناسان، حمل و نقل را “نیرو محرکه توسعه” می دانند و موفقیت های راهبردی در این زمینه را نیازمند سرمایه گذاری کلان در جهت اصلاح زیرساخت ها و تجهیزات حمل و نقل عنوان می کنند و بطور قطع گشایش در صادرات و گردش تناوب تجارت و بازرگانی مستلزم اصلاح و استاندار سازی زیر ساخت های حمل و نقل کشور است.

زنگ خطر نوسازی به صدا درآمد ، پای ناوگان حمل و نقل لب گور است

محسن بهرامی ارض اقدس عضو اتاق بازرگانی پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی،در خصوص اهمیت حمل و نقل درتوسعه صادرات عنوان کرد: توجه خاص به زیرساخت ها یکی از نیازهای مهم توسعه صادرات غیرنفتی تلقی می شود که نیازمند نظارت زیاد حمل و نقل هوایی، ریلی و بزرگراه ای است.

وی با بیان اینکه مسئله صادرات غیرنفتی فقط حمل و نقل نیست، گفت: پرسشها دیگری از جمله معضلات موجود در بخش خدمات، دسته بندی مواد، تبلیغات، انبارداری پایانه های صادراتی، تجهیزات مورد نیاز در بنادر و در نظر گرفتن مشوق های صادراتی نیز به عنوان موانع جدی توسعه صادرات کشور محسوب می شوند.

بهرامی ارض اقدس با اشاره به اینکه گام های موثری در حوزه صادرات برداشته شده است هست، اذعان داشت: کم کردن تشریفات، وقت ارائه گزارش میزان صادرات غیر نفتی در پنجره واحد گمرکی و نیز سرعت بالای ترخیص کالا در بنادر نمونه های بارز این مسئله هستند.

قائم مقام مرکز توسعه صادرات کشور عزیزمان ایران تصریح کرد: در شرایطی که کشور قطر با تحریم های ظالمانه از سوی همسایگان مواجه هست، وقت طلایی جهت حضور پایدار و فعال در بازار این کشور مهیا شده است هست، لذا انتظار می رود تا با نوسازی ناوگان هوایی کشور شاهد ارسال محصولات کشاورزی و کالاهای بادوام به قطر باشیم و خلا موجود دیگر رقبا را پر کنیم.

معضلات انبارداری، خدمات و بسته بندی به فرسودگی ناوگان حمل و نقل کشور اضافه شده است که باید سریعا نوسازی اساسی در این زمینه شروع شود.

بهرامی ارض اقدس با بیان اینکه به علت پروازهای نامنظم امکان حضور پایدار در بازار نشانه از دست می رود، گفت: اگر این مسئله برطرف نشود بازار قطر هم مانند روسیه از دست خواهد رفت،به همین منظور از آنجایی که توسعه صادرات غیر نفتی، روش اساسی اقتصاد کشور هست، باید برطرف موانع آن در الویت دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

این عضو اتاق بازرگانی پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به اینکه نمایندگی ها در کشورهای نشانه هنوز به نقطه مطلوب خود نرسیده اند، بیان کرد: رایزنان بازرگانی می بایستی جهت تبلیغ مناسب در کشورهای هدف، تلاش بیشتری کنند تا بدین طریق راه جهت صادرکنندگان هموارتر شود.

تکمیل کریدور شمال به جنوب زیاد کردن ترانزیت کالا را بدنبال دارد

عباس آرگون عضو دیگر اتاق بازرگانی پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی، با اشاره به نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور بیان کرد: از آنجایی که توسعه صادرات یکی از پرسشها مهم کشور محسوب می شود، به همین منظور باید ناوگان فرسوده حمل و نقل در تمام بخش های آن اعم از دریایی،هوایی و زمینی نوسازی شود.

وی افزود: توسعه صادرات یکی از راهکارهار خروج از رکود است و جهت این منظور باید زیر ساخت های مناسب حمل و نقل ایجاد شود و اگر این مهم صورت گیرد تنها از محل ترانزیت کالا درآمد زیادی نصیب کشور خواهد شد.

آرگون با بیان اینکه اصلاح زیر ساخت های حمل و نقل و استاندار کردن آن هم بطور حتم موجب توسعه صادرات می شود، تاکید کرد: توسعه زیر ساخت ها و تکمیل کریدور شمال به جنوب کمک شایانی به زیاد کردن ترانزیت کالا خواهد کرد.

زنگ خطر نوسازی به صدا درآمد ، پای ناوگان حمل و نقل لب گور است

ناوگان بزرگراه ای در مقایسه با میانگین استاندارد جهانی بسیار کهنه است

عبارات مهم : بازرگانی – شهرسازی

همچنین فاطمه مقیمی عضو اتاق بازرگانی پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز چندی پیش در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی،در خصوص نقش حمل و نقل در توسعه تجارت اظهار داشت: حمل و نقل حلقه تامین تجارت بین الملل بوده و رساندن کالا و محصولات به بازارهای نشانه وابسته به شرایط آن است همچنین، قوانین و مقررات مربوط به حمل و نقل و گمرک در جهت تسهیل انجام امور تجاری نیازمند تغییرات اساسی است.

وی افزود: شرایط جهت توسعه ناوگان حمل و نقل و به روز رسانی تجهیزات در جهت زیاد کردن توانایی های این بخش باید تغییرات جدی کند.

مقیمی عمر ناوگان بزرگراه ای کشور را ۱۹ سال بیان کرد و گفت: این میزان در مقایسه با میانگین عمر جهانی بسیار کهنه و فرسوده محسوب می شود و جهت اصلاح این وضع باید اقدام اساسی انجام شود.

گزارش از زهرا ابهری

معضلات انبارداری، خدمات و بسته بندی به فرسودگی ناوگان حمل و نقل کشور اضافه شده است که باید سریعا نوسازی اساسی در این زمینه شروع شود.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: بازرگانی | شهرسازی | صادرات | تجهیزات | تجارت | ایران | ناوگان حمل و نقل | تولید کنندگان

دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو