شب آنگاه زیباست که نور را باور داشته باشیم.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار جامعه و عمومی » شیوع ناپدید شدن کودکان در ورامین، کرج و مشهد

    شیوع ناپدید شدن کودکان در ورامین، کرج و مشهد

     آمار رسمی کودکان ناپدیدشده به علت وجود نداشتن شكایت والدین آنها در بعضی مناطق آسیب‌خیز شهر وجود ندارد.

    شیوع ناپدید شدن کودکان در ورامین، کرج و مشهد

     آمار رسمی کودکان ناپدیدشده به علت وجود نداشتن شكایت والدین آنها در بعضی مناطق آسیب خیز شهر وجود ندارد.

     آمار رسمی کودکان ناپدیدشده در ورامین، کرج و مشهد

    مناطق آسیب خیز شهری و بافت های فرسوده نشین، مناطقی مانند هرندی و بخش هایی از ورامین گزارش های بیشتری از ناپدیدی دارند. یکی از نگرانی های ما از گزارش هایی است که اخیرا هم زیاد شده است و مربوط به وجود نوزادان و کودکان معتاد در مناطقی از استان البرز، به خاص کرج است.

    عبارات مهم : خانواده – کودکان
     فاطمه دانشور، عضو شورای چهارم شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران است در گفت و گو با «شهروند» به تفصیل از پدیده «ناپدیدی» این کودکان می گوید.

     می بینیم که کودکان در خانواده های در معرض آسیب شرایط خوبی ندارند، بارها هم در مطالعه پرونده ها با موارد عجیبی مانند ناپدیدی ناگهانی کودکان مواجه می شویم. به عنوان نمونه خانواده هایی هستند که یکی دو ماه از ناپدیدی فرزند ارزش می گذرد ولی عنوان را به کلانتری گزارش نکرده اند. ما در سرزدن به این خانواده ها در قالب طرح هایی که داریم، متوجه نبود فرزند می شویم، آنها هم دلایل مختلفی جهت ناپدیدی فرزند هایشان اعلام می کنند. به عنوان نمونه می گویند جهت بازی بیرون رفته و دیگر برنگشته.اینها معمولا خانواده های مهاجر غیرقانونی هستند یا در زمینه خرید و فروش مواد مخدر فعالیت می کنند، به همین علت هم جرأت نمی کنند بروند کلانتری و گزارش ناپدید شدن فرزند ارزش را بدهند. آنها میانه خوبی با کلانتری و پلیس ندارند، حتی اگر فرزند ارزش گم شده است باشد. چون می ترسند که هنگامی که پلیس در جریان ماجرا قرار بگیرد، مباحث دیگری به میان آید. ما به این موارد بر می خوریم که هنگامی که بررسی می کنیم متوجه می شویم فرزند یا فروخته شده است یا واقعا ناپدید شده است است.

     آمار رسمی کودکان ناپدیدشده به علت وجود نداشتن شكایت والدین آنها در بعضی مناطق آسیب خیز شهر وجود ندارد.

    به نظرم از قبل هم بوده ولی الان زیاد به آن پرداخته می شود. گاهی ممکن است این فرزند ها جهت خانواده هایشان خیلی اهمیتی نداشته باشند. بی اهمیت بودن به فرزند ای که نیاز به خدمات دارد، می تواند منجر به آسیب شود. از آن طرف، کودکان در این خانواده ها خیلی راحت از بین می روند. به عنوان نمونه در یک اتفاق راحت سقوط نوزاد از روی مبل. می بینید کودک جانش را از دست داده و از سوی خانواده هم دفن شده است هست. نوزادی که به علت آسیب خانواده، نه تولدش ثبت شده است و نه مرگش. از این فرزند ها زیاد هستند و چند مورد اینچنینی داشتیم. البته ما در میان فرزندان این خانواده ها، با مورد دیگری هم مواجه هستیم و آن هم تشویق کودکان ٩ تا ١٢ساله جهت خروج از کشور هست، مسیر مهاجرت هم معمولا ترکیه هست. در این زمینه هم خیلی از خانواده ها از آینده فرزند هایشان خبر ندارند و حتی نمی دانند فرزندشان کجاست. از همه اینها دردناک تر، بی اطلاعی از وضع این فرزند ها بعد از خروج از کشور هست. ممکن این فرزند ها به هر سرنوشتی دچار شوند. قطعا فرزند ای که گم می شود، نمی تواند آینده خوبی داشته باشد. ممکن است قاچاق شود یا جانش را از دست داده باشد. این وضع واقعا دلواپس کننده هست، به خصوص جهت کودکانی که در خانواده های درگیر مهاجرت غیرقانونی و آسیب و اعتیاد و خرید و فروش موادمخدر، زندگی می کنند. این فرزند ها قربانی خانواده های خودشان می شوند.
     
    معمولا این کودکان در خانواده هایی که پدر و مادر، هر دو مصرف کننده مواد مخدر یا مهاجران غیرقانونی هستند، دیده می شوند. ما هم به طور اتفاقی متوجه این عنوان می شویم. زیاد این فرزند ها در خانواده های سالم زندگی نمی کنند. خانواده یا مادر این افراد اغلب زندگی شناور دارند و درگیر زندگی های گروهی هستند. زندگی هایی که در میان این گروه از افراد تبدیل به یک نوع سبک زندگی شده است است.

    مناطق آسیب خیز شهری و بافت های فرسوده نشین، مناطقی مانند هرندی و بخش هایی از ورامین گزارش های بیشتری از ناپدیدی دارند. یکی از نگرانی های ما از گزارش هایی است که اخیرا هم زیاد شده است و مربوط به وجود نوزادان و کودکان معتاد در مناطقی از استان البرز، به خاص کرج هست. به جز این دو منطقه، در مشهد هم گزارش های زیادی به ما می دهند. به عنوان نمونه در مشهد چندین مورد گزارش داشتیم که نوزاد معتاد بعد از ترخیص از بیمارستان، ناپدید می شود. هنگامی که مددکار سراغ فرزند را می گیرد، به او می گویند فوت کرده و خودمان هم دفن اش کردیم.

     این کودکان حاصل ازدواج های ثبت نشده و در خیلی از موارد روابط خارج از ازدواج هستند، به همین علت نمی توان سندی ارایه کرد که نشان دهنده نسبت والدین باشد. از این رو کودک بدون شناسنامه بزرگ می شود، مدرسه نمی رود، هنگامی که هم کمی بزرگتر شد، از ٥، ٦ سالگی وارد شبکه توزیع مواد مخدر می شود و درنهایت در نوجوانی سر از زندان درمی آورد. یکی از زیان بار ترین مشاغل کار کودک، کاری است که فرزند ها در زمینه حمل ونقل موادمخدر انجام می دهند. موضوعی که کمتر راجع به آن صحبت می شود و خیلی هم معمول هست. خیلی از این بهره کشی ها در خود خانواده رخ می دهد. نمونه آن جاسازی مواد مخدر از سوی مادر در لباس های زیر کودک است که او را دچار انواع آسیب ها می کند. مورد نیاز است قوانین گسترده تری جهت این پرسشها وضع و با حساسیت دنبال شود. شاید از میان تمام دستگاه های رسمی، تنها وزارت بهداشت باشد که در این زمینه مصوبات خوبی داشته هست. مثل آنچه در ارتباط با نوزادان معتاد مطرح شد.

     این کودکان درگیر انواع و اقسام امراض هستند. دختربچه ها صدمات جدی تری در این خانواده ها می بینند و گاهی حتی از سوی والدین مجبور به تن فروشی می شوند. ما موارد زیادی داریم که دختران کم سن وسال، مجبور به تن فروشی می شوند؛ دختران ١٠ و ١١ساله. ما موردی داشتیم که دختر ١٨ساله ای از ١٢سالگی مجبور به تن فروشی شده است بود. اینها تراژدی های تلخی است که اغلب در منطقه هرندی پایتخت کشور عزیزمان ایران رقم می خورد. به طورکلی مورد نیاز است که بیماری های این کودکان شناسایی شود. ما پیش از این اعلام کردیم که جهت مادران باردار معتاد غربالگری اچ آی وی / ایدز اضطراری شود، ولی هنوز این اتفاق نیفتاده هست. وزارت بهداشت جهت شناسایی این موارد باید ورود پیدا کند.

     

    شیوع ناپدید شدن کودکان در ورامین، کرج و مشهد

    گردآوری: گروه خبر سیمرغ
    seemorgh.com/news
    منبع: شهروند

     

    واژه های کلیدی: خانواده | کودکان | والدین | فرزندان | خانواده | معتاد | فرزند | زندگی

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • افست کتاب لاتین
  • کتاب اورجینال
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب