كسي كه هرگز تحت فشار نزيسته باشد، آزادي را لمس نمي كند.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » سدی به نام دلالی برابر تک نرخی شدن ماشین ، چند میلیون تومان اختلاف قیمت یک ماشین از کارخانه تا بازار!

    سدی به نام دلالی برابر تک نرخی شدن ماشین ، چند میلیون تومان اختلاف قیمت یک ماشین از کارخانه تا بازار!

    قیمت بعضی خودروهای داخلی از کارخانه تا بازار اختلاف چند میلیون تومانی دارند.

    سدی به نام دلالی برابر تک نرخی شدن ماشین ، چند میلیون تومان اختلاف قیمت یک ماشین از کارخانه تا بازار!

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، ماشین از اقلامی است که در دهه های اخیر جایگاه خاص ای در سبد خانوارهای ایرانی پیدا کرده است و به همین جهت قیمت آن نیز جهت مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است و شاید شما هم از جمله افرادی باشید که هر روز قیمت های ماشین را رصد می‌کنید، حتی زمانیکه قصد خرید آن را ندارید.

    از این رو قیمت در کنار کیفیت (که با توجه به عملکرد خودروسازان ایرانی مردم به حداقل‌ها راضی‌اند) مهم است ولی داستان قیمت ماشین در کشور عزیزمان ایران کمی پیچیده به نظر می رسد.

    برخلاف عرف رایج، فروش خودرو در دنیا که قیمت محل تولید (کارخانه) و محل توزیع آن یعنی بازار اختلاف قیمت اندکی وجود دارد ولی اوضاع در کشور عزیزمان ایران به گونه ای دیگر هست، بطوریکه بعضی خودروها در ابتدای عرضه به علت توزیع قطره چکانی با قیمت های غیرواقعی، روانه بازار می شوند که فضا را جهت بازار سیاه و سوء استفاده فراهم می‌کنند.

    سدی به نام دلالی برابر تک نرخی شدن ماشین ، چند میلیون تومان اختلاف قیمت یک ماشین از کارخانه تا بازار!

    این امر به روند طبیعی تبدیل شده است به طوریکه نعمت زاده وزیر سابق صنعت در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در خصوص قیمت بالای پژو ۲۰۰۸ اظهار داشت: این قیمت اولیه است و با زیاد کردن تولید آن قیمت تعدیل خواهد شد.

    موضوع به اینجا ختم نمی شود ؛ در حالیکه در کشورهای صنعتی جهان، خرید خودرو به گونه ای است که مشتری با پرداخت درصدی از قیمت نهایی ماشین صاحب آن شده است و مابقی آن را طی اقساط بلند مدت با سود پایین، ماهیانه پرداخت می‌کند ضمن اینکه قیمت از کارخانه تا بازار تفاوت چندانی ندارد.

    معادله ولی در کشور عزیزمان ایران به شکل دیگری هست. توزیع نامناسب و ضعف خدمات پیش فروش خودروسازان موجب شده است تا قیمت‌ها از کارخانه تا بازار اختلاف قابل توجهی داشته باشند و در بعضی موارد این اختلاف به چند میلیون تومان می رسد که عالی ترین شرایط را جهت سودجویان و دلالان فراهم ساخته است.

    اختلاف هفت میلیون تومانی پژو پارس اتوماتیک ELX کارخانه تا بازار!

    این گروه تقریباً ۵۰ مدل متفاوت ماشین را روانه بازار خودرویی کشور می‌کند که از این میزان اختلاف قیمت کارخانه تا بازار شش مدل ماشین بیش از ۲ میلیون تومان هست، بطوریکه خودروی دنا پلاس که حتی به دست مشتریان نرسیده در کارخانه ۴۷ میلیون ۹۶۱ هزار تومان و در بازار با اختلاف سه میلیون و ۶۳۹ هزار تا ۵۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

    قیمت بعضی خودروهای داخلی از کارخانه تا بازار اختلاف چند میلیون تومانی دارند.

    این تفاوت قیمت تنها به محصولات تازه این خودروساز ختم نمی شود بلکه پژو پارس LX، پژو پارس اتوماتیک ELX نیز هرکدام به ترتیب با ۳ میلیون و ۵۷۴ هزار و هفت میلیون ۱۶۹ هزار تومان به فروش می رسند. رنو تندر پلاس دنده ای، رنو تندر پلاس اتوماتیک و رنو کپچر که از دیگر محصولات این شرکت هستند نیز با اختلافی قیمتی چهار میلیونی در مسیر کارخانه تا بازار به فروش می رسند.

    عبارات مهم : رنو ساندرو استپ وی – ساندرو استپ وی

    گروه خودروسازی سایپا و پارس خودرو/شش میلیون تومان اختلاف قیمت بازار و کارخانه جهت ساندرو استپ وی اتوماتیک

    در ۵۷ مدل ماشین عرضه شده است به بازار به وسیله این دوشرکت خودروسازی نیز ۱۱ مدل ماشین با اختلاف قیمت تقریباً زیادی نسبت به کارخانه در بازار به فروش می رسند ولی اختلاف قیمت در زیاد محصولات حداکثر به دو میلیون تومان می رسد.

    به عنوان مثال قیمت سایپا ۱۳۲ SE، وانت زامیاد ۲۴، چانگان CS 35دنده ای و اتومات، کیا سراتو دنده ای در کارخانه و بازار بین یک تا دومیلیون تومان تفاوت دارد. البته این اختلاف قیمت در محصولات پارس ماشین زیاد بوده و تا شش میلیون تومان نیز رسیده است .

    بر این اساس قیمت رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک در کارخانه ۵۵ میلیون و ۷۰۰ هزار و با اختلاف قیمتی شش میلیون تومانی، ۶۱ میلیون ۷۰۰ هزار تومان به دست مشتریان می رسد، همچنین رنو ساندرو استپ وی دنده‌ای نیز با پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تومان زیاد کردن قیمت نسبت به کارخانه در بازارهای متفاوت به فروش می رسد.

    سدی به نام دلالی برابر تک نرخی شدن ماشین ، چند میلیون تومان اختلاف قیمت یک ماشین از کارخانه تا بازار!

    نوسانات عرضه ماشین موجب اختلاف قیمت

    سعید موتمنی مدیر اتحادیه نمایشگاه داران ماشین در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی ،درخصوص اختلاف قیمت ماشین از کارخانه تا بازار گفت: در بخش خودروهای داخلی این اختلاف ناشی از نوسانات عرضه و تقاضا است و شرکت های خودروسازی زمانیکه اقدام به کم کردن عرضه می‌کنند بدلیل تقاضای بالا، قیمت ماشین در بازار با اختلاف قیمت قابل توجهی مواجه می شود.

    وی افزود: این عنوان در خصوص خودروهای وارداتی تفاوت دارد و در این بخش تا چند ماه گذشته اختلاف قیمت آن‌چنانی وجود نداشت ولی با بسته شدن ثبت سفارشات و کم کردن عرضه قیمت به شدت زیاد کردن یافت.

    رئیس اتحادیه نمایشگاه داران ماشین در پاسخ به این پرسش که بعضی معتقدند که این اختلاف قیمت موجب سوء استفاده نمایشگاه داران ماشین شده است گفت: از سال ۹۲ به بعد پیش خرید ماشین جهت نمایشگاه داران صرفه اقتصادی ندارد و الان کمتر نمایشگاه داری است که اقدام به پیش خرید ماشین با صرف هزینه های گزاف کند و مهمترین علت زیاد کردن قیمت همان نوسانات عرضه و تقاضا است که به وسیله شرکت های خودروسازی صورت می گیرد.

    وی در آخر بیان کرد: تا زمانیکه بازار دونرخی باشد ،شرایط قابل کنترل نبوده و همواره مصرف‌کنندگان ضرر خواهند کرد، به این ترتیب تولیدکنندگان با استفاده از نابسامانی بازار به منافع خود دست می‌یابند.

    قیمت بعضی خودروهای داخلی از کارخانه تا بازار اختلاف چند میلیون تومانی دارند.

    فروش ماشین در حاشیه بازار

    احمدنعمت بخش دبیر انجمن ماشین سازان در خصوص اختلاف قیمت از کارخانه تا بازار اظهار داشت: قانون حمایت از مصرف‌کنندگان در حوزه ماشین راه هایی را گذاشته تا حقوق مصرف‌کننده ضایع نشود در بعضی موارد میزان تولید کمتر از حد تقاضا هست، لذا قیمت با اختلاف مواجه می شود و باید برنامه ریزی کرد تا این مسئله بر طرف شود.

    دبیر انجمن ماشین راجع به راهکارهای برطرف مسئله بازار سیاه گفت: جهت هر کالایی عرضه و تقاضا و تناسبی نیز بین آنها وجود دارد یکی از اقداماتی که در دهه ۷۰ انجام می‌شد توزیع خودروها در حاشیه بازار بود که با این کار اختلاف قیمت برطرف و از لحاظ عرضه کاهشی وجود نداشت.

    وی افزود: اگر ماشین در حاشیه بازار فرخته شود تنها خریداران واقعی جهت خرید عضویت می‌کنند و جهت دلالان صرفه اقتصادی نخواهد داشت و با همین روش می توان تقاضا را کم کردن داد.

    وی در آخر بیان کرد: بدلیل اهمیت بازار ماشین جهت مردم ، باید جهت برطرف موانع فروش و جلوگیری از سودجویی‌ها نظارت‌ها دقیق تر انجام شود.

    سدی به نام دلالی برابر تک نرخی شدن ماشین ، چند میلیون تومان اختلاف قیمت یک ماشین از کارخانه تا بازار!

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: رنو ساندرو استپ وی | ساندرو استپ وی | تفاوت قیمت | نمایشگاه | کارخانه | استفاده | ایرانی | میلیونی | محصولات | ماشین | بازار

    سدی به نام دلالی برابر تک نرخی شدن ماشین ، چند میلیون تومان اختلاف قیمت یک ماشین از کارخانه تا بازار!

    سدی به نام دلالی برابر تک نرخی شدن ماشین ، چند میلیون تومان اختلاف قیمت یک ماشین از کارخانه تا بازار!

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتاب اورجینال
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی