اطلاعیه سایت
حتما عناوین زیر و مطالب انتهای صفحه را ببینید !!!
رکورد بیشترین لایک عکس در اینستاگرام توسط سلبریتی جنجالی شکسته شد + عکس
معما و تست هوش عبور از رودخانه + پاسخ
محمد رضا گلزار و مهناز افشار کنار دیگ نذری اربعین + عکس
حضور علی کریمی در برنامه خندوانه رامبد جوان
جدیدترین عکس ساره بیات / حامد بهداد در سفر به کانادا + تصاویر
تصاویر زننده و داغ چکامه چمن ماه و مانی کسرائیان + GEM
تصاویر جذاب مدلینگ شدن بهنوش بختیاری برای برند پاندورا
عکس های مدلینگ شدن آناهیتا نعمتی
عکس های جدید پوریا پور سرخ و مهراوه شریفی نیا بازیگران سریال کیمیا
جنایت جدید داعش : نصف کردن خبرنگار سوری از وسط + عکس
ماجرای کادر پزشکی بیمارستان خمینی شهر اصفهان و بخیه صورت کودک فقیر + کاریکاتور
طی چهارسال گذشته وزارت راه و شهرسازی اقداماتی را در بخش های هوایی ،ریلی و بزرگراه ای انجام داده که در این بین بخش مسکن همچنان نیازمند یاری سبز وزیر راه و شهرسازی است.
به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان با ورود به هفته دولت وزارتخانهها و سازمانهای ذیربط اقدام به اعلام گزارش مبنی بر عملکردشان در سال گذشته کرده اند تا شاید با برنامه ریزی دقیقتر نقاط ضعف خود را مرتفع و در تقویت نقاط قوت خود اقداماتی را در دستو کار خود قرار دهند.
وزارت راه و شهرسازی نیز به عنوان یک نهاد پرکار باید در بخشهای هوایی، ریلی، جادهای و مسکن شهرسازی برنامههای زیادی انجام دهد و در این بین بخش زیادی از اقداماتشان مربوط به اصلاح و بازسازی زیرساختهای کشور خواهد بود.
گفتنی هست؛ در سالهای گذشته کارها زیادی در این مجموعه انجام شده، ولی با این وجود همچنان پروژه مسکن مهر، فرسودگی ناوگان هوایی، ریلی و جادهای از مشکلاتی است که هنوز کارها جدی و برنامهای آنطور که باید و شاید در این حوزه ها انجام نشده است.
فراز و نشیب های وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم
در ادامه بخشی از کارها دولت یازدهم در بخشهای متفاوت ریلی، هوایی، جادهای، بندری و مسکن شهرسازی طی سالهای گذشته ارائه میشود.
براساس این گزارش طرح جامع حمل ونقل کشور و تدوین استراتژیهای توسعه بخش حمل ونقل در کلیه بخش، مشمول بر بین شهری و اتصال به درون شهری یکی از مهمترین کارها در طول سالهای گذشته به شمار میرود.
همچنین احداث و تکمیل ۶ هزار ۵۸۰ کیلومتر زیرساخت جادهای مشمول بر ۱۹۸ کیلومتر آزاد راه، ۲ هزار و ۴۷۲ کیلومتر بزرگراه و ۳ هزار و ۹۱۰ کیلومتر راه مهم و در نتیجه آن زیاد کردن ۱۷ درصدی راههای کشور در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۲ است.
براین اساس، بزرگراهها از ۱۴۱۵۵ هزار و ۱۵۵ به ۱۶ هزار و ۶۲۷ کیلومتر و راههای مهم از ۲۱ هزار و ۶۲۸ به ۲۵ هزار و ۵۳۸ کیلومتر و میزان آزاد راهها از ۲ هزارو ۲۰۳ به ۲ هزار و ۴۰۱ کیلومتر رسیده هست. گفتنی است میزان ساخت راههای روستایی به ۵ هزار و ۸۵۰ کیلومتر طی سالهای گذشته رسیده است.
طی چهارسال گذشته وزارت راه و شهرسازی اقداماتی را در بخش های هوایی ،ریلی و بزرگراه ای انجام داده که در این بین بخش مسکن همچنان نیازمند یاری سبز وزیر راه و شهرسازی است.
باید یادآور شد که در بخش ریلی دولت توانسته است ۵ مرکز استان از جمله (همدان، کرمانشاه، تبریز، ارومیه، رشت) به طول ۶۵۱ کیلومتر برساند که در این بین (همدان _. کرمانشاه) ۲۹۰ کیلومتر (انجام ومابقی) ۳۶۱ کیلومتر (ظرف چند ماه آتی) به نتیجه میرسد.
این گزارش میافزاید؛ بهسازی ۸۰۰ کیلومتر، بازسازی ۶۰۰ کیلومتر و احداث خط دوم و سوم به طول ۸۷۸ کیلومتر از خطوط شبکه سراسری راه آهن کشور به ارزش ۲۹۸۰ میلیارد تومان در طول سالهای گذشته به مرحله اجرایی رسیده است.افزایش تعداد واگن باری از ۲۲ هزار دستگاه در سال ۱۳۹۲ به ۲۴ هزار دستگاه در سال ۱۳۹۵ و زیاد کردن حمل بار ریلی از ۷/ ۳۲ میلیون تن و ۸ درصد نسبت به سال ۱۳۹۲ به ۴۰ میلیون تن و ۵/ ۹ درصد در سال ۱۳۹۵ زیاد کردن یافته است.
افزایش ۱۴ درصدی ظرفیت اسمی بنادر
براساس این گزارش، در بخش دریایی زیاد کردن ۱۴ درصدی ظرفیت اسمی بنادر در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال (۱۳۹۲) از ۱۹۰ میلیون تن به ۲۱۷ میلیون تن ونیز زیاد کردن ۲۰ % در ظرفیت کانتینری بنادر تجاری تابعه در آخر سال ۱۳۹۵ نسبت به ابتدای سال ۱۳۹۲) از ۵۸ / ۴ به ۵/۵ میلیون (TEU) ونیز توسعه بندر شهید رجایی وافزایش ظرفیت سالیانه تخلیه و بارگیری کانتینری کل بندر تا ۷۵ / ۵ میلیون TEU و بندر شهید بهشتی چابهار از ۵/ ۲ میلیون تن به ۵.۸ میلیون تن در طول این سالها داشته ایم.
مدیریت فرایند تامین مالی ۱۴۲ طرح از طریق بخش شخصی و واگذاری در بخشهای ریلی، دریایی، بزرگراه ای، شهرسازی، هوایی و نوسازی ناوگان جادهای و هوایی بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در مجموع این وزارت در جهت نوسازی ناوگان جادهای نسبت به انعقاد قرارداد جهت جایگزینی ۱۶۷۴۰ کامیون و کشنده فرسوده به ارزش تقریبی ۶۷۰۰ میلیارد تومان با شرکتهای متفاوت اقدام شده است است.
گفتنی است زیاد کردن ۳۰۰ دستگاه واگن مسافری از سال ۱۳۹۲ تاکنون و خروج همین تعداد واگن مسافری فرسوده از شبکه ریلی، زیاد کردن ۱۶۰ دستگاه لکوموتیو به شبکه ریلی کشور از سال ۱۳۹۲ تاکنون) که منجر به رشد ۱۵ درصدی لکوموتیو، بخش باری و رشد ۳۰ درصدی لکوموتیو بخش مسافری شده است است.
افزایش سهم جابجایی مسافر ریلی به ۱۲ درصد در سال ۱۳۹۵ برحسب شاخص مسافر عمومی با صورت اوضاع (خرید و ورود تعدادی هواپیمای نو از شرکتهای سازنده هواپیمای ایرباس و ATR و همچنین عقد قرارداد با شرکت بویینگ جهت خرید هواپیما جمعا به تعداد ۲۰۰ فروند و ارزش کارخانه ای تقریبی ۳۳ میلیارد دلار از بین بردن و اصلاح تعداد ۱۹۸۳ نقطه – مقطع و تقاطع پرحادثه در را ههای شریانی از شش ماهه دوم ۱۳۹۲ تا آخر سال ۱۳۹۵ عقد قرارداد راه اندازی و راه اندازی ۱۸۷۹ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در راههای شریانی کشور که از این تعداد ۶۰۲ دوربین کنترل سرعت راه اندازی و راه اندازی گردیده است.)
فراز و نشیب های وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم
افزایش ۲۵۳درصدی ترانزیت کالاهای غیرنفتی
براساس این گزارش، زیاد کردن سهم ترانزیت ریلی به ۸/ ۱۲ درصد در سال ۱۳۹۵) در حالیکه سهم حمل ونقل ریلی در ترانزیت از سال ۸۳ با روند کاهشی به ۴/ ۴ درصد در سال ۱۳۹۲ رسیده بود. زیاد کردن ۲۵۳ % در ترانزیت کالای غیرنفتی از بنادر تجاری تابعه در آخر سال ۱۳۹۵ نسبت به ابتدای سال ۱۳۹۲ از ۱/۳ به ۶/ ۴ میلیون تن (افزایش ۱۱۴ % پروازهای ترانزیتی از فراز کشور) از ۱۷۹ هزار پرواز در سال ۱۳۹۲ به ۳۸۲ هزار پرواز در سال ۱۳۹۵ رسیده ایم.
گفتنی است زیاد کردن ۳۰ درصدی جابجایی مسافر در بخش هوایی در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۲) از ۲۵ میلیون نفر به ۳۳ میلیون نفر داخلی و خارجی (و زیاد کردن ظرفیت ناوگان صندلی هوایی از ۲۲۰۶۶ صندلی به ۲۹۵۰۸ رسیده است.
بسترسازی و ایجاد سامانههای توسعه هواشناسی کاربردی (تهک)، زیاد کردن سرعت پردازش اطلاعات، توسعه شبکه سنجش بر خط هواشناسی، گسترش شبکه رادار هواشناسی، تفکیک مدلهای آینده نگری هواشناسی از جمله این کارها به شمار میرود.
افتتاح ۸۲۵ هزار و ۴۳۱ واحد مسکن مهر طی سال های گذشته
در بخش مسکن نیز دولت یازدهم گامهایی را برداشته، ولی به نظر میرسد که این کارها چندان مؤثر نبوده به طوریکه رییس جمهور در مراسم معرفی وزیر راه وشهرسازی از این کارها گلایه داشته و اعتقاد بود که با وزیر راه وشهرسازی به در بخش مسکن به توافق نرسیده و باید بافتهای فرسوده در این حوزه تقویت شوند.
طی چهارسال گذشته وزارت راه و شهرسازی اقداماتی را در بخش های هوایی ،ریلی و بزرگراه ای انجام داده که در این بین بخش مسکن همچنان نیازمند یاری سبز وزیر راه و شهرسازی است.
دولت یازدهم در طی سالهای گذشته افتتاح ۸۲۵۴۳۱ واحد مسکن مهر از مجموع ۲،۲۱۱،۰۰۰ واحد در دولت یازدهم زیاد کردن سقف کلی تسهیلات بانکی از ۴۸۰۰۰ میلیارد تومان به ۵۵۵۰۰ میلیارد تومان، زیاد کردن مدت وقت بازپرداخت اقساط از ۱۵ سال به ۲۰ سال) مجموع دوران همکاری مدنی و فروش اقساطی (جهت کم کردن مبالغ اقساط ماهیانه و سهولت برگشت پول بانک مرکزی به وسیله متقاضیان زیاد کردن سقف فردی تسهیلات از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان در یک مرحله و به ۴۰ میلیون تومان در مرحلهی بعدی به منظور زیاد کردن توان مالی متقاضیان صورت گرفته هست. تثبیت نرخهای مسکن مهر) ۴%، ۷% و ۹% (در سایر بانکهای عامل مانند بانک مسکن بازبینی طرح جامع سرزمین بعد از ۲۰ سال تهیه طرح ساماندهی منطقه شهری تهران-کرج مشمول بر است اهای پایتخت کشور عزیزمان ایران و البرز بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی انجام شده است است.
همچنین هدفگذاری و برنامه ریزی و سیاست گذاری درست به منظور همسویی برنامهها و کارها در زمینه بهسازی و نوسازی شهری از طریق تدوین و تصویب سند ملی، تاسیس ستاد ملی بازآفرینی شهری در سطح ملی، استانی و شهری در قالب ۲۷۰۰ محله با اتخاذ سیاستهای حمایتی مالی، ظرفیت سازی اجتماعی و نهادی، شناسایی محدودههای ناکارآمد، انجام مطالعات و تهیه برنامه جهت ٤٦٥ شهر مشتمل بر ٥٥ هزار هکتار بافت فرسوده در بالغ بر ١٠٠٠ محله و نیز در ١٧٥ شهر با وسعت ٢٤ هزار هکتار بافت تاریخی در بالغ بر ٦٠٠ محله و همچنین در ١١٠ شهر با وسعت ٦١ هزار هکتار سکونتگاه غیر رسمی در ١١٠٠ محله اقدام جهت بهسازی زیرساختهای شهری، توسعه خدمات روبنایی، ارتقای توانمندیهای اقتصادی و اجتماعی ساکنان در قالب ٨٦٠ پروژه در ٣٥٢ محله واقع در ١٦٨ شهر از دیگر اقدامان این بخش به شمار می رود.
در اولویت قرار دادن منزل اولیها و ساکنان بافتهای فرسوده در نظام تامین ملی مسکن و همچنین حاشیه نشینان و کم درآمدها بازبینی و اصلاح نظام تسهیلات مسکن و راه اندازی صندوق بعد انداز یکم بانک مسکن جهت حمایت از منزل اولیها، ظرفیت سازی و شکل دهی نهادهای مالی تازه در بازار سرمایه به منظور تامین مالی مسکن، تدوین و تصویب برنامه مسکن کم درآمدها در قالب مسکن اجتماعی در هیات وزیران، تهیه طرح تضمین معاملات فروش اقساطی مسکن در بانک مسکن، شناسایی محدودهها و محلههای نشانه مشمول بر ۲۷۰ محله و تهیه طرح بهسازی و نوسازی جهت آنها تهیه طرح ساماندهی و توانمندسازی سکونتگا ههای غیررسمی) حاشیه نشینی جهت ۹۱ شهر، نوسازی و بهسازی مسکن روستایی، زیاد کردن سرمایه بانک مسکن به مبلغ یکصدهزارمیلیارد ریال به منظور زیاد کردن قدرت اعطای تسهیلات به وسیله این بانک از بااهمیت ترین کارها دولت در بخش مسکن طی سال های گذشته به شمار می رود.
افتتاح ۱۴۸ هزار و ۳۷۹ کیلومتر زیر ساخت بزرگراه ای در سال ۹۶
نیمه ابتدایی سال ۹۶ رو به اتمام است که در این ۶ ماه دولت تا به امروز در بخش زیرساخت جادهای ۱۴۸۳۷۹ کیلومتر مشمول بر ۲۴۰۱ کیلومتر آزادراه، ۱۶۶۲۷ کیلومتر بزرگراه، ۲۵۵۳۸ کیلومتر راه مهم و ۱۰۳۸۱۳ کیلومتر راه روستایی آسفالته حدود ۳۷۰۰ کیلومتر راه روستایی احداث شده است است.
فراز و نشیب های وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم
همچنین اوضاع کل خطوط ریلی به طول ۱۳۷۲۷ کیلومتر: مشمول بر ۱۰۷۶۵ کیلومتر خطوط مهم و ۲۹۶۲ کیلومتر خط فرعی، اوضاع ناوگان جادهای میانگین سن ناوگان باری: ۴/ ۱۶ سال و میانگین عمرناوگان مسافری: ۲/ ۱۴ سال و نیز اوضاع ناوگان ریلی: تعداد لکوموتیو به میزان ۹۱۵ دستگاه و تعداد واگن باری ریلی به میزان ۲۴۰۸۹ دستگاه با میانگین سن ۲۶ / ۲۴ سال همچنین تعداد واگن مسافری ریلی به میزان ۲۱۶۰ دستگاه با میانگین سن ۸۱ / ۲۶ سالتعداد ناوگان هوایی فعال به میزان ۱۸۰ فروند با ۲۹۵۰۸ صندلی ثبت شده است هست.
میزان حمل بار ریلی ۴۰ میلیون تن با سهم ۵/ ۹ درصد ظرفیت اسمی بنادر کشور برابر با ۲۱۷ میلیون تن و ظرفیت کانتینری بنادر کشور برابر با ۲/ ۵ میلیون TEU و ظرفیت جابجایی مسافر در بنادر کشور برابر با ۲۰ میلیون نفر، تعداد پروازهای ترانزیتی به میزان ۳۸۲ هزار پرواز از جمله مهمترین کارها در طی ۶ ماه گذشته به شمار میرود.
در بین کارها دولت یازدهم در بخشهای عمرانی و مسکنی نقاط ضعفی نیز دیده میشود. تعداد زیاد طرحهای نیمه تمام در دست اجرا و از سوی دیگر طولانی شدن وقت اجرای طرحها و پروژهها با برآورد تقریبی ۱۶۳ هزارمیلیارد تومان جهت حدود ۳۵۰ طرح نیمه تمام را نیز میتوان از این دست کاستی ها برشمرد. همچنین کمبود نیروی متخصص شرکتهای بزرگ در صنعت حمل ونقل به خاص در سطح بین المللی در قالب ۳PL و ۴PL از نقاط ضعف دیگر این بخش است.
گفتنی است ضعف در یکپارچگی بین شیوههای متفاوت حمل ونقل و بهره برداری اقتصادی از ناوگان و بازدهی سرمایه پایین و نیز ضعف نظام حمایتی از صدور خدمات فنی مهندسی بخش، حل و نقل بین المللی و ترانزیت، پایین بودن قیمت بازگشت سرمایه جهت جلب همکاری بخش غیردولتی در سرمایه گذاری بر روی زیر ساختها از مهمترین پرسشها این وزراتخانه مهم به شمار میرود که باید دولت دوازدهم آن را دردستور کار اجرایی خود قرار دهد.
انتهای پیام/
واژه های کلیدی: برنامه ریزی | افزایش ظرفیت | دولت یازدهم | دستگاه | برنامه | میلیون | برنامه | وزارت راه وشهرسازی
-
محسن افشانی بازیگر سینما تلویزیون به خاطر حمل سلاح در پیج اینستاگرام خودش ب
-
ماجرای تیراندازی در فرودگاه مهرآباد/ آیا داعش در این حمله دست داشته است؟
-
بررسی گروگانگیری در بیمارستان به علت عدم پرداخت هزینه
-
علت فراموش کردن ۲۵ مسافر هواپیما توسط خلبان+پیام عذرخواهی
-
وضعیت خسارت و تعطیلی مدارس بر اثر سیل در آذربایجان شرقی+عکس
اخبار
آرشیو-
چذابه امروز وضعیت مرزهای عراق آخرین وضعیت مرزهای خوزستان شلمچه مهران
آخرین وضعیت مرزهای عراق شلمچه باز و چذابه موقتا بسته شد / تلاش برای رفع مشکل ادامه دارد استاندار خوزستان: پایانه مرزی شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است همچنین مرز چذابه به صورت موقت از سوی کشور عراق بست...
-
ندیم امیری ؛ بازیکن افغانتبار تیم ملی فوتبال آلمان کیست و چطور به این تیم دعوت شد؟
-
سود نجومی که بانک ها از وام مردم به جیب میزنند!
-
خانواده میترا استاد نجفی را بخشیدند!
-
والیبال بازی کردن گلزار و علی کریمی در باشگاه
گالری عکس
آرشیو-
کافه اینستا با فریبا نادری زن ستاره مشهور ایرانی
اینستاگرام فریبا نادری | بازیگر معروف | فریبا نادری | اینستاگرام | بازیگر | تصویر | آخرین | اینستا کافه اینستا با فریبا نادری دراین قسمت از کافه اینستا مروری داریم بـه آخرین فعالیت هـای زن فری...
-
مدگردی با سحر قریشی | جالب ترین استایل های سحر قریشی
-
متن های تبریک تولد+ عکس نوشته خاص تولدت مبارک عشقم
-
عکس نوشته و جملات سنگین و معنا دار | سخنان بزرگان
-
سوپر استارها در کنسرت مهران مدیری | خواندن ترانه سوغاتی مرحوم هایده