به زبانت اجازه نده که قبل از اندیشه ات به کار افتد.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » جایگزین شرکت نفتی فرانسوی قطعی شد؟ ، زمزمه های از بدعهدی دوباره توتال به گوش می رسد

    جایگزین شرکت نفتی فرانسوی قطعی شد؟ ، زمزمه های از بدعهدی دوباره توتال به گوش می رسد

    با شروع زمزمه هایی از بدعهدی دوباره توتال فرانسه در صنعتِ نفتِ کشورمان،خبر جایگزینی این غول نفتی ،با شرکت سی ان پی سی چین به گوش می رسد.

    جایگزین شرکت نفتی فرانسوی قطعی شد؟ ، زمزمه های از بدعهدی دوباره توتال به گوش می رسد

    به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان،در ۱۲ تیرماه امسال بزرگترین سرمایه گذاری تاریخ صنعت نفت کشور عزیزمان ایران بعد از انقلاب اسلامی به ارزش ۵ میلیارد دلار، با کنسرسیومی متشکل از شرکت فرانسوی توتال به سهم ۵۰٫۱ درصد،شرکت سی ان پی سی چین به سهم ۳۰ درصد و شرکت پتروپارس ایرانی نیز با سهم ۱۹٫۹ درصد ؛برای توسعه بخش فراساحلی فاز ۱۱ میدان یکسان پارس جنوبی به امضا رسید.

    هر چند رخ داد این تفاهم نامه میمون با ابراز نگرانی و موضع گیری سرسختانه بعضی از صاحب نظران حوزه انرژی مبنی بر کسب اطمینان و اخذ تضمین کامل از شرکت توتال جهت جلوگیری از تکرار بدعهدی اش در قبال کشور عزیزمان ایران در وقت اوج تحریم ها همراه بوده و هست، ولی این عنوان ضمن فراهم کردن ورود سرمایه به کشور بعد از سالها تحریم ،عامل رغبتی جهت سرمایه گذاری دیگر شرکت های خارجی محسوب می شود.

    چند ماهی از امضا این تفاهم نامه نگذشته بود که خط و نشان کشیدن های ترامپ جهت برجام شروع و زمزمه هایی از شرکت فرانسوی بدسابقه در کشور عزیزمان ایران به گوش رسید؛این ماجرا از اینجا نشأت گرفت که خبرگزاری رویترز اعلام کرد: پاتریک پویان مدیرعامل شرکت توتال ،تصمیم کنگره آمریکا مبنی بر وضع مجدد تحریم ها علیه ایران را خطری جهت پروژه توسعه بخش فراساحلی فاز ۱۱ پارس جنوبی دانسته و گفته اگر توتال بر اساس قانون ملزم به خروج از کشور عزیزمان ایران شود، از این کشور خارج خواهد شد.

    جایگزین شرکت نفتی فرانسوی قطعی شد؟ ، زمزمه های از بدعهدی دوباره توتال به گوش می رسد

    در این راستا بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در تشریح شرایط فسخ قرارداد توتال فرانسه در فاز ۱۱ پارس جنوبی، گفت: توتال اعلام کرده که اگر شورای امنیت شرکت ملل با مصوبه ای کشور عزیزمان ایران را تحریم کند قراردادش را در پارس جنوبی لغو می کند.

    همچنین این مقام مسوول از جایگزینی شرکت سی ان پی سی چین با خروج توتال از قرارداد فوق خبر داده است.

    زمزمه های از بدعهدی دوباره توتال به گوش می رسد

    هدایت اله خادمی نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی ،می گوید: قبل از ورود توتال به کشور عزیزمان ایران به منظور سرمایه گذاری در صنعت نفت، اعلام کردیم که متن قرارداد طرح ریزی شده است تازه به نام IPC اشتباهات بسیار زیادی دارد، باگذشت یکسال از اعتراض ما که در نهایت به جایی نرسید، مسوولان امر تنها به برطرف ایرادات جزئی بسنده کرده و پرسشها اساسی همچنان پابرجا ماند.

    وی ادامه داد: یکی از مهم ترین پرسشها قراردادهای تازه نفتی (IPC)، نادیده گرفتن آینده کار با بازگشت تحریم ها هست؛ بطوریکه هیچ بندی در قرارداد فوق جهت مقابله به مثل با ترک کار خارجی ها آینده نگری نشده هست، تنها می گویند اگرآنها کار را رها کنند، چیزی به آنها نمی دهیم تا برگردند.

    با شروع زمزمه هایی از بدعهدی دوباره توتال فرانسه در صنعتِ نفتِ کشورمان،خبر جایگزینی این غول نفتی ،با شرکت سی ان پی سی چین به گوش می رسد.

    نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: به عبارتی اگر تحریم پیش بیاید، شرکت های خارجی به آسانی می توانند قرارداد را ترک کنند، هیچ تضمینی به نفع ما در قراردادهای تازه نفتی نیست.

    خادمی تصریح کرد: از روز اول هم مشخص بود که اعتمادی به شرکت های تابعه آمریکا نیست، اکنون نیز زمزمه های توتال شروع شده است و مدام مطرح می کند که آینده حضورشان در کشور عزیزمان ایران و قراردادی که منعقد شده است به جواب نهایی ترامپ و کنگره بستگی دارد.

    وی با اشاره به قرارداد کشور عزیزمان ایران و توتال جهت توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی گفت: با گذشت چند ماه از امضای قرارداد، هنوز در عمل اقدامی صورت نگرفته است.

    عضو هیأت رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به علت یکسان بودنِ آن با کشور قطر، گفت: در حالی که چندین سال از معطل ماندن توسعه فاز فوق به علت انتظار جهت بازگشت توتال می گذرد، این شرکت در طرف قطر همچنان بر برداشت از میدان یکسان اهتمام می ورزد.

    خادمی با بیان اینکه فاز ۱۱، مرزی ترین فاز میدان یکسان پارس جنوبی هست؛ گفت: با وجود توان داخلی مورد نیاز جهت توسعه، مسوولان چندسال منتظر توتال بدعهدی مانده اند که در وقت تحریم ها، کشور را ترک کرده و اکنون نیز ندای خداحافظی سر می دهد.

    توتال با ترک قرارداد، باید به پرداخت خسارت محکوم شود

    حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی ،می گوید: امیدوارم در مضمون قرارداد با این نوع شرکت ها، ردیف جبران خسارت در نظر گرفته شده است باشد.

    جایگزین شرکت نفتی فرانسوی قطعی شد؟ ، زمزمه های از بدعهدی دوباره توتال به گوش می رسد

    وی ادامه داد: باید در قرارداد نفتی کشور عزیزمان ایران با شرکت توتال، این عنوان آینده نگری شده است باشد که اگر طرف برابر توافق را رها کند، خسارات وارده به جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران پرداخت و حقوق ما رعایت خواهد شد.

    عضو هیأت رییسه کمیسیون ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق فرمایشات رهبری، اروپایی ها قابل اعتماد نیستند و به این ستون نمی شود تکیه کرد، چراکه در نظام سرمایه داری، آمریکا بر آنها سلطه دارد.

    سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ۲ سال گذشته، با اجرای برجام، آمریکا و اروپایی ها پای کار نبوده و به تعهدات خود عمل نکرده اند، جهت مثال بانک های اروپایی تحت تاثیر آمریکا تعاملی با بانک های ایرانی نداشته اند.

    نقوی حسینی در آخر گفت: باید به ظرفیت داخلی خود تکیه کرده و به متخصصان و فناوران داخلی اعتماد کنیم.باید چشم امید را از سرمایه گذاری اروپایی در کشورمان ببندیم.

    با شروع زمزمه هایی از بدعهدی دوباره توتال فرانسه در صنعتِ نفتِ کشورمان،خبر جایگزینی این غول نفتی ،با شرکت سی ان پی سی چین به گوش می رسد.

    با ترک شرکت توتال‌ ،سی ان پی سی چین جایگزین آن می‌شود

    یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی، گفت: مهم این بود که قرارداد فوق می‌بایست منعقد شود و این امر اتفاق افتاد. طرف‌های قرارداد تعهدا‌تی را پذیرفتند و این طور نیست که تحت هر عنوانی از آن خروج کنند.

    وی ادامه داد: هر سه شرکت حاضر در قرارداد فوق(تو‌تال فرانسه، سی ان پی سی چین و پتروپارس ایرانی )متناسب با شرایط خود تعهد‌اتی را پذیرفته‌ و حق خروج از آن را ندارند.

    این منبع آگاه گفت: خروج تو‌تال با تحریم‌های یک جانبه آمریکا به معنای پایبند نبودن این شرکت به تعهدا‌تش بوده و طرف ایرانی شرایطی جهت مقابله با آن در نظر گرفته است.

    وی ادامه داد: طبق مفاد قرارداد خروج تو‌تال به هر دلیلی امکان پذیر نیست .بنابراین حتی اگر این عنوان رخ دهد ضمن اجرای تدابیری که طرف ایرانی جهت مقابله با آن اندیشیده ،شرکت سی ان پی سی چین جایگزین آن خواهد شد.

    جایگزین شرکت نفتی فرانسوی قطعی شد؟ ، زمزمه های از بدعهدی دوباره توتال به گوش می رسد

    این منبع آگاه در آخر گفت: توتا‌ل حق ندارد با تحریم‌های یک جانبه آمریکا قرارداد فوق راترک کند.

    امید می رود با تدابیر اتخاذ شده است از سوی مسوولان وزارت نفت نه تنها از تکرار بدعهدی های این چنینی جلوگیری شود بلکه منافع ملت کشور عزیزمان ایران حفظ و به طور تام رعایت گردد.

    گزارش از پریسا مهریان

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: کمیسیون امنیت ملی | مجلس شورای اسلامی | سرمایه گذاری | انقلاب اسلامی | خبرنگار | تحریم ها | ایرانی | اقتصاد | آمریکا | کمیسیون | قرارداد

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی