کامیابی تنها در این است که بتوانی زندگی را به شیوه خودسپری کنی.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » اخبار » اخبار اقتصادی » تجمیع صنایع کوچک افق صادراتی را زیاد کردن می دهد ، تشکیل هلدینگ تجاری راهکار نجات تولید ملی

    تجمیع صنایع کوچک افق صادراتی را زیاد کردن می دهد ، تشکیل هلدینگ تجاری راهکار نجات تولید ملی

    کارشناسان معتقدند تشکیل هلدینگ‌های تجاری عالی ترین راهکار جهت نجات صنایع کوچک و تولیدات داخلی است.

    تجمیع صنایع کوچک افق صادراتی را زیاد کردن می دهد ، تشکیل هلدینگ تجاری راهکار نجات تولید ملی

    به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی گروه تحریریه سایت جوان، تقویت تولید ملی بحثی است که به خاص در سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید بسیار پررنگ شده است و نسخه های مختلفی در جهت نیل به این عنوان به وسیله افراد متفاوت پیچیده می شود.

    با گسترده شدن رکود در بازار کشور از ۵ سال گذشته تا کنون و همچنین واردات بی رویه محصولات خارجی، صنایع و تولیدکنندگان کوچک نتوانستند کالاهایشان را در بازار به فروش برسانند و این عنوان موجب شد تا دامنه رکود به حوزه تولید نیز وارد شود؛ در این شرایط چطور می توانستیم از تولیدکننده ای که توانایی فروش کالای خود را در داخل نداشت، توقع داشته باشیم که این کالا را در بازارهای خارجی به فروش برساند.

    بسیاری از صاحبنظران امر و کارشناسان تجارت معتقدند که تشکیل هلدینگ ها و مجموعه های سرمایه گذاری عالی ترین راهکار جهت نجات صنایع کوچک و تولیدات داخلی هر کشور به خاص کشور عزیزمان ایران هست. هلدينگ شرکتی است که يک يا چند شرکت ديگر را در خود تجمیع کرده و آنها را کنترل می کند.

    تجمیع صنایع کوچک افق صادراتی را زیاد کردن می دهد ، تشکیل هلدینگ تجاری راهکار نجات تولید ملی

    درواقع هر شرکتی که سهام شرکت ديگری را جهت اعمال مديريت در آن خريداری می‌کند، يک شرکت هلدينگ هست. سهام مديريتی تعاريف متفاوتی دارد ولی معمولا بين ۱۶ تا ۵۰ درصد و بيش از ۳۳ درصد را سهام مديريتی می‌دانند. اکثر شرکتهای سرمايه گذاری که در کشور عزیزمان ایران تاسیس شده است اند ، در بخشی از سرمايه گذاريهای خود به عنوان هلدينگ عمل می‌کنند.

    هلدینگ ها هم مانند فعالیت های تجاری مشابه خود مزایا و معایبی دارند، فعالیت مجموعه ها و تولیدکنندگان کوچک در یک هلدینگ بزرگ موجب می شود تا یک زنجیره تولیدی تشکیل شود که هر کسی در آن باید وظایف مشخصی را انجام دهد. به عنوان مثال تولیدکننده قطعات لوازم خانگی یا مونتاژکار همان محصول دیگر مجبور نیستند به بازاریابی و چگونگی فروش خود در بازار یا صادرات بیندیشند ولی در کنار این مزیت و بسیاری از مزایای دیگر، اداره کردن هلدینگ ها هم کار آسانی نیست و مدیریت مجموعه ای از مدیران بخش خصوصی، نیازمند توانایی بالایی در این حوزه است همچنین هزینه های سربار هلدینگ ها بالا بوده و احتمال ورشکستگی آنها زیاد است.

    هلدینگ ها، اگر دولتی باشند محکوم به شکستند

    عبدالله رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی اظهار کرد: تشکیل هلدینگ ها و کنسرسیوم های تجاری زمانی موفق خواهد بود که به وسیله بخش شخصی انجام شود و دولت در آن نقشی نداشته باشد.

    وی در ادامه افزود: با وجود رانت های متفاوت از جمله رانت های اطلاعاتی که پشت سر دولت قرار دارد، تشکیل هلدینگ های دولتی نه تنها موجب تحول جدیدی در بازار داخلی و خارجی محصولات ایرانی نشده، بلکه فساد را در این حوزه گسترش می دهد.

    کارشناسان معتقدند تشکیل هلدینگ‌های تجاری عالی ترین راهکار جهت نجات صنایع کوچک و تولیدات داخلی است.

    رضیان با اشاره به توانایی بالای بخش خصوصی، تصریح کرد: اگر به بخش شخصی میدان دهیم، توانایی انجام کارها و ایجاد تحولات بزرگ در اقتصاد کشور را دارد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: در بسیاری از صنایع داخلی توانسته ایم به استانداردهای جهانی دست یابیم ولی صنایعی مانند صنعت خودروسازی که هر لحظه وابسته به دولت بوده اند، با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارند.

    وی با تاکید بر عدم وجود منابع مالی مورد نیاز در دولت، بیان کرد: باید برنامه مشخصی جهت جذب سرمایه بخش خصوصی و تزریق آن به طرح های توسعه ای و زیربنایی در کشور داشته باشیم تا بتوانیم رکود فعلی در اقتصاد کشور را از بین برده و به رونق اقتصادی دست پیدا کنیم.

    کالای صادراتی بی‌کیفیت، ضربه به تولید داخل

    حسین گروسی کارشناس تجارت در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی اظهار کرد: تقویت کنسرسیوم هایی که در خود، شرکت های تجاری و برندهای کوچک را جا داده اند، به معنای تقویت صادرات است.

    وی با بیان این عنوان که بسیاری از شرکت ها یا افراد کوچک، با صادرات کالای نامرغوب باعث بی کیفیت نشان دادن کالای ایرانی در بازار جهانی شده است اند، افزود: با تشکیل هلدینگ های بزرگ در سطح کشور دیگر یک تولیدکننده و یا تاجر کوچک جهت صادرات کالای خود، اقدام نکرده و این کار را به شرکت مادر خواهند سپرد که تخصص مورد نیاز را در این حوزه دارد.

    گروسی تصریح کرد: در صورتیکه این کنسرسیوم ها به صورت تخصصی تشکیل شده است و هر کدام موظف به فروش یک سری از کالا از یک صنف خاص مانند مواد غذایی و یا کاشی و سرامیک شوند، شاهد نتیجه نهایی بهتری خواهیم بود.

    تجمیع صنایع کوچک افق صادراتی را زیاد کردن می دهد ، تشکیل هلدینگ تجاری راهکار نجات تولید ملی

    وی همچنین اضافه کرد: با روش تجمیع کالاهای مشابه در یک هلدینگ می توانیم، صنایع معدنی و فولاد را گرد هم آورده و پرسشها تامین زنجیره فولاد را برطرف کنیم.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن در دوره نهم مجلس گفت: با محقق شدن تجمیع صنایع مختلف، امر آموزش های تجاری نیز با سهولت بیشتری انجام خواهد گرفت، همچنین می توانیم دست بخش شخصی کشور را جهت جهانی شدن گرفته و به سمت رشد و پیشرفت هدایت کنیم.

    تشکیل هلدینگ های تجاری،راهکار نجات تولید کشور

    موید حسینی صدر کارشناس تجارت در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی اظهار کرد: برای کسب موفقیت در تولید و رونق بازار کشور، نیازمند توجه به بازارهای بین المللی هستیم و این اتفاقی است که در تمام کشورهای پیشرفته دنیا افتاده است.

    وی در ادامه افزود: در صورتیکه بتوانیم در کشور هلدینگ های بزرگ تشکیل داده که صاحب برند مشخص و نیرومند باشند، شرکت‌ها و تولیدکننده‌های کوچک می توانند قدرت گرفته و در بازار مسابقه داخلی و خارجی با اعتبار کافی وارد شوند.

    کارشناسان معتقدند تشکیل هلدینگ‌های تجاری عالی ترین راهکار جهت نجات صنایع کوچک و تولیدات داخلی است.

    حسینی صدر اضافه کرد: برندسازی می تواند در عین جلوگیری از زمین خوردن تولیدکننده های کوچک، موجب اطمینان و اعتماد زیاد مردم جهت خرید کالای مورد نیازشان شود.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن دوره نهم مجلس تصریح کرد: تجمیع تولیدکننده های کوچک در قالب هلدینگ های بزرگ صاحب برند، نه تنها به تولید ملی کمک می‌کند، بلکه موجب اشتغالزایی و زیاد کردن صادرات نیز خواهد شد.

    وی با بیان اینکه توجه به تشکیل این هلدینگ ها در کشور ما مغفول مانده است،گفت: دربرخی از کشورهای دنیا این هلدینگ ها و شرکت های بزرگ با دو نام تجاری، یکی جهت فعالیت و فروش داخلی و دیگری جهت جذب مشتری در خارج فعالیت می‌کنند.

    حسینی صدر در آخر تاکید کرد: امیدواریم با توجه زیاد مسئولان و برنامه ریزان کشور به مبحث تجمیع تولیدکننده ها، شاهد رونق تولید ملی در آینده نزدیک باشیم.

    تجمیع صنایع کوچک افق صادراتی را زیاد کردن می دهد ، تشکیل هلدینگ تجاری راهکار نجات تولید ملی

    گزارش:سمیه عرب

    انتهای پیام/

    واژه های کلیدی: کمیسیون صنایع و معادن | کالای مورد نیاز | بازاریابی | صادرات | خارجی | تجارت | بازار | فعالیت

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب خارجی